Tech & Business

SAS Analytics Roadshow 2019: Τα Analytics και η Τεχνητή Νοημοσύνη σήμερα

Με μεγάλη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε και φέτος το SAS Analytics Roadshow 2019, με θέμα "Building a smarter organization with Analytics & AI", που έλαβε χώρα στις 6 Μαρτίου, στο ξενοδοχείο Hilton.


Η εκδήλωση της SAS, που έχει γίνει πλέον θεσμός στην αγορά και πραγματοποιείται κάθε χρόνο,  ασχολήθηκε φέτος με το θέμα της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence, AI), ζήτημα το οποίο έχει γίνει mainstream και τροφοδοτεί όλο και περισσότερες πτυχές των επιχειρήσεων και της καθημερινής ζωής.


Οι συμμετέχοντες στο SAS Analytics Roadshow είχαν την ευκαιρία να μάθουν πώς να ενεργοποιούν τους ειδικούς στο Business IT προς όφελος των επιχειρήσεών τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο τα δεδομένα συνεργάζονται ενεργά για την μετατροπή τους σε πληροφόρηση η οποία έπειτα μεταφράζεται σε αποτελεσματικές και αξιόπιστες λύσεις και επιχειρηματική αξία, διατηρώντας τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην επιλογή και τον έλεγχο.


Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους διακεκριμένοι ομιλητές από κορυφαίες εταιρείες της διεθνούς & ελληνικής αγοράς, όπως οι Φώτης Καρώνης, Executive Advisor 5G British Telecom, Νίκος Χριστοδούλου, Consulting Lead Partne- Deloitte, Ξενοφών Λιαπάκης, Γενικός Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Πληροφορικής της INTERAMERICAN και Πρόεδρος της Ο.Ε. του Hellenic CIO Forum, Ζηνα Μαυροειδή, Managing Director-Efresh, Θάνος Μαρκούσης, VP Workable και πολλοί άλλοι.


Ιδιαίτερη εντύπωση και ενδιαφέρον προκάλεσε επίσης η συμμετοχή του Anders Indset, Business Philosopher παγκοσμίου φήμης, ως βασικού ομιλητή, ο οποίος μίλησε σχετικά με το ρόλο του ηγέτη στην σύγχρονη ψηφιακή οικονομία. Ο Anders Indset τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον απαιτεί έναν εντελώς νέο τρόπο σκέψης για την οικονομία και ότι οι επιχειρήσεις και οι επικεφαλής τους θα πρέπει να στραφούν προς το χτίσιμο κυκλικών οικονομιών, οι οποίες προσφέρουν συνολικά οφέλη για τις κοινωνίες αλλά και εξασφαλίζουν βιωσιμότητα για τις επιχειρήσεις, η οποία με τη σειρά της θα τους επιτρέψει να επικρατήσουν και να αναπτυχθούν μακροπρόθεσμα. Σχολίασε επίσης ότι οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί πρέπει να βρουν νέους τρόπους κεφαλαιοποίησης των προϊόντων τους και εξασφάλισης εσόδων, οι οποίοι κοιτούν στο απώτερο μέλλον και όχι μόνο στην βραχυπρόθεσμη πορεία και ανάπτυξη μιας επιχείρησης.  

 
Με τις προσδοκίες από την AI να είναι τεράστιες, προκύπτει το ερώτημα της εφαρμογής της data-driven καινοτομίας στην καθημερινότητα, για την επίλυση πραγματικών επιχειρηματικών προκλήσεων και προβλημάτων. Κατ’ουσίαν ποια είναι τα βήματα που απαιτούνται προκειμένου να βγάλουμε την AI έξω από τα ερευνητικά εργαστήρια και να την ενσωματώσουμε στις επιχειρηματικές λειτουργίες ώστε να οδηγηθούμε στα επιθυμητά αποτελέσματα;


Η πρόκληση εντοπίζεται στις σύνθετες πληροφοριακές υποδομές, στις αποθήκες δεδομένων των τμημάτων, καθώς και στην ικανότητα ανάπτυξης των Analytics όπου χρειάζεται. Μια πλατφόρμα Analytics υποστηρίζει και επιταχύνει ολόκληρο τον κύκλο ζωής των Analytics, από τα Δεδομένα στην Ανακάλυψη και την ευρεία εφαρμογή. Για να υπάρξει επιτυχία στην αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, οι οργανισμοί πρέπει να είναι σε θέση να ενορχηστρώσουν και να ελέγχουν αποτελεσματικά το οικοσύστημα των Analytics μέσω ολόκληρου του κύκλου ζωής τους.


Ο κ. Νίκος Πέππας, Regional Director Greece & Eastern Europe της SAS δήλωσε σχετικά: "Πλέον η Ελληνική αγορά είναι αρκετά ώριμη στην χρήση των analytics και πολύ πιο ώριμη από το παρελθόν όσον αφορά στην αντίληψη που έχει για την αξία αξιοποίησης του Artificial Intlligence, Machine learning και advantage analytics. Ήδη υπάρχουν πολλά παραδείγματα εταιρειών που υιοθέτησαν AI λύσεις και αναμένεται ο αριθμός αυτών των εταιρειών να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.

Η πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες εταιρείες ωστόσο σχετίζεται με το πώς να εντάξουν την ΑΙ/Machine Learning στην παραγωγική τους διαδικασία της λήψης αποφάσεων του οργανισμού. Εδώ έρχεται η SAS αφενός με το knowledge pool που έχει αλληλοεπιδρώντας με πολλές εταιρείες διαφόρων μεγεθών και κλάδων ανά τον κόσμο να βοηθήσει εταιρείες να τρέξουν συγκεκριμένες analytics πρωτοβουλίες προκειμένου να προσδώσουν σημαντική αξία στον οργανισμό τους, αφετέρου να οργανώσει και να «ενορχηστρώσει» και να ενοποιήσει τις analytics πρωτοβουλίες του οργανισμού αξιοποιώντας την κορυφαία Analytics Platform “Viya” ανεξαρτήτως υποδομής (on premise ή cloud) και analytics τεχνολογιών (sas ή open source)."

Google Stadia: Το Netflix των video games;

Η Google ανακοίνωσε την είσοδό της στην αγορά του game streaming, μέσω της νέας της υπηρεσίας Stadia. Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη μέσα στη χρονιά, στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Στόχος της εταιρείας είναι να μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να παίξει οποιοδήποτε παιχνίδι σε οποιαδήποτε συσκευή, αρκεί, βέβαια, να είναι online. H Stadia θα μπορεί να στριμάρει games σε ανάλυση 4K στα 60FPS και εικόνα HDR, ενώ στο μέλλον θα μπορεί να στριμάρει ανάλυση έως και 8K.

Η νέα υπηρεσία θα δώσει νέες δυνατότητες και στους developers, αφού θα μπορούν να πωλούν τα games τους με νέες μεθόδους, όπως μέσα από streams στο YouTube και το Twitch. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει η Google, κάποιος θα μπορεί πατώντας απλά ένα κουμπί "Play" στο τέλος ενός trailer που θα παρακολουθήσει στο YouTube, να φορτώσει στον Chrome το παιχνίδι και να παίξει, μέσα σε μόλις 5 δευτερόλεπτα.

Επιπλέον, η Stadia διαθέτει δύο επιπλέον σημαντικά και ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Το "Crowd Play" επιτρέπει σε όποιον παρακολουθεί ένα live stream στο YouTube να μπει και να συμμετέχει στο παιχνίδι. Το "State Share", επιτρέπει σε έναν παίκτη να στέλνει σε φίλους links από συγκεκριμένα σημεία ενός game, ώστε οι φίλοι να μπορούν να συνεχίσουν τη δράση από αυτά τα σημεία, παίζοντας στον Chrome.

Η Google προετοιμαζόταν εδώ και καιρό για το λανσάρισμα της υπηρεσίας, αφού είχε προσλάβει αρκετούς εξειδικευμένους επαγγελματίες του χώρου, από τη Sony, τη Microsoft και από εταιρείες δημιουργίας video games, αφού θα αναπτύξει και δικούς της τίτλους. Επίσης, έχουν συναφθεί ήδη συνεργασίες με σημαντικές εταιρείες του χώρου, όπως τις δημιουργούς των μηχανών παιχνιδιών Unreal και Unity, καθώς και game studios όπως το id Software.

Όσον αφορά στις δυνατότητες streaming, η Google έχει σημαντικό προβάδισμα έναντι πολλών ανταγωνιστών, αφού διαθέτει ένα πυκνό δίκτυο με περισσότερους από 7.500 κόμβους παγκοσμίως.

Ο ΣΕΠΕ υλοποιεί προγράμματα κατάρτισης και πιστοποίησης

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) στο πλαίσιο των στόχων για αύξηση της παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας του ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα, που έχουν τεθεί προς επίτευξη από το Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης 2014-2020, υλοποιεί την Πράξη με τίτλο “Κατάρτιση και Πιστοποίηση Εργαζομένων σε Ειδικότητες του Κλάδου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών”, στο πλαίσιο του ΕΠ “Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020”, στον Άξονα Προτεραιότητας 02 “Προσαρμογή εργαζομένων, επιχειρήσεων και επιχειρηματικού περιβάλλοντος στις νέες αναπτυξιακές απαιτήσεις”.

Η Πράξη στοχεύει στην υλοποίηση Προγραμμάτων Θεωρητικής Κατάρτισης σε επιλεγμένες ειδικότητες και την Πιστοποίηση των αποκτηθέντων δεξιοτήτων από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων και απόκτηση γνώσεων σε 1.250 εργαζόμενους ανεξαρτήτως κλάδου και επιχείρησης που απασχολούνται.

Η Πράξη υλοποιείται και στις 13 περιφέρειες της Ελλάδας:

  • Ανατολική Μακεδονία - Θράκη
  • Κεντρική Μακεδονία
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ήπειρος
  • Ιόνια Νησιά
  • Θεσσαλία
  • Στερεά Ελλάδα
  • Αττική
  • Δυτική Ελλάδα
  • Πελοπόννησος
  • Νότιο Αιγαίο
  • Βόρειο Αιγαίο
  • Κρήτη

 

Οι επιλεγμένες ειδικότητες αφορούν τον κλάδο “Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών - ΤΠΕ”, ο οποίος αποτελεί έναν από τους 9 στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας της χώρας. Η υλοποίηση της προτεινόμενης Πράξης περιλαμβάνει:

  1. Πρόγραμμα Θεωρητικής Κατάρτισης διάρκειας 70 ωρών (αναλόγως του επιλεγέντος προγράμματος κατάρτισης)
  2. Πιστοποίηση επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων.

 

Θα υλοποιηθούν προγράμματα, με τα παρακάτω αντικείμενα κατάρτισης:

  • Ειδικός Σχεδιασμού Ιστοσελίδων & Εφαρμογών Κινητών Συσκευών (Web & Mobile apps Specialist)
  • Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού (Software Specialist)
  • Προγραμματιστής Βάσεων Δεδομένων (Database Developer)
  • Τεχνικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Δικτύων (Computer & Network Technician)
  • Τεχνικός Ασφάλειας Συστημάτων Πληροφορικής (IT Security Specialist)

 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

 

Σημαντικές αλλαγές στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google

H Google, σε μία κίνηση που πραγματοποιεί σπάνια, επιβεβαίωσε την προηγούμενη εβδομάδα πως προχώρησε σε αλλαγές όσον αφορά στον αλγόριθμο αναζήτησης που χρησιμοποιεί στη μηχανή αναζήτησής της για την κατάταξη των websites. Επίσης, επανέλαβε προηγούμενη δήλωσή της ότι δεν υπάρχει καμία λύση για να βελτιωθεί η κατάταξη κάποιου ιστότοπου που επηρεάστηκε αρνητικά από αυτές τις αλλαγές. Η εφαρμογή των αλλαγών ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου.

Η Google κάνει αρκετές ενημερώσεις που επηρεάζουν τη βασική κατάταξη στη μηχανή αναζήτησης μέσα στη χρονιά, ενώ επιβεβαιώνει ελάχιστες από αυτές στη διάρκεια του έτους. Για αντίστοιχες ενημερώσεις ευρείας κλίμακας, η εταιρεία έχει αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι συγκεκριμένο για να "διορθωθούν" οι βαθμολογίες και η κατάταξη ενός website.

Η προηγούμενη συμβουλή της εταιρείας σε ανάλογη περίπτωση, ήταν ότι… "δεν υπάρχει λύση" για όσες σελίδες μπορεί να λειτουργούν λιγότερο καλά, εκτός από το να παραμείνουν επικεντρωμένες στην οικοδόμηση εξαιρετικού περιεχομένου. Είναι η μόνη "εγγυημένη" λύση, ώστε με την πάροδο του χρόνου το περιεχόμενο να μπορέσει να βελτιώσει την κατάταξη ενός website, σε σχέση με ανταγωνιστικά.

Από τη Google σημείωσαν χαρακτηριστικά: "Αν οι βαθμολογίες σας άλλαξαν πρόσφατα, αυτό ίσως σχετίζεται με την ευρεία ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε και όχι απαραίτητα με την τεχνική αλλαγή που κάνατε στον ιστότοπό σας."

Βεβαίως, είναι πολύ νωρίς ακόμη και είναι αδύνατο να διαπιστώσει κανείς τί ακριβώς άλλαξε και ποιοί τύποι ιστοτόπων επηρεάστηκαν περισσότερο.

Δωρεάν υπηρεσία μεταφοράς αρχείων από τη Mozilla

Μία νέα υπηρεσία μεταφοράς αρχείων λανσάρισε η Mozilla, η οποία διατίθεται δωρεάν και προσφέρει και κρυπτογράφηση των δεδομένων. 

Το όνομά της είναι Firefox Send και προσφέρει αυξημένες δυνατότητες ελέγχου των αρχείων που στέλνει ο χρήστης. Πιο συγκεκριμένα, ο αποστολέας μπορεί να ορίσει πότε λήγει η διαθεσιμότητα του link, ποιος έχει δικαιώματα να το δει και πόσες φορές μπορεί να γίνει download το αρχείο, ενώ δίνεται και η δυνατότητα κλειδώματος με password.
 

Όσον αφορά στους παραλήπτες, μπορούν να λάβουν τα αρχεία που τους στέλνουν χωρίς να έχουν λογαριασμό Firefox, όπως συμβαίνει, για παράδειγμα και στο sendspace ή το WeTransfer.

Όσοι δεν είναι εγγεγραμμένοι χρήστες, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία για να στείλουν αρχεία με όριο το 1GB, ενώ όσοι έχουν λογαριασμό Firefox μπορούν να κάνουν χρήση 2,5GB.

Μπορείτε να βρείτε και να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία στο send.firefox.com, ενώ από τη Mozilla ανέφεραν πως σύντομα θα υπάρχει διαθέσιμο και Android app.

Εισαγωγή δεδομένων στο Excel με φωτογράφιση

Μεταξύ των πρόσφατων ανανεώσεων που πραγματοποίησε η Microsoft στα προϊόντα της, περιλαμβάνεται και ένα νέο, ιδιαίτερα χρήσιμο χαρακτηριστικό για την Android έκδοση του Excel στο Office 365. Οι χρήστες του Excel App έχουν τη δυνατότητα να φωτογραφίζουν έναν πίνακα τυπωμένο σε χαρτί και αυτός να μετατρέπεται αυτόματα σε φύλλο εργασίας, έτοιμο για επεξεργασία.

Όπως γίνεται αντιληπτό, χρησιμοποιείται τεχνολογία αναγνώρισης εικόνων και χαρακτήρων, για την συνταύτιση των πληροφοριών που βρίσκονται τυπωμένες και τη μετατροπή τους σε ψηφιακή μορφή σε spreadsheet. Η ευκολία που παρέχεται είναι προφανής, αφού δε χρειάζεται η χειροκίνητη εισαγωγή δεδομένων από εκτυπώσεις στο Excel.

Το νέο χαρακτηριστικό, που αξιοποιεί τεχνολογίες μηχανικής μάθησης, διατίθεται ήδη στους συνδρομητές του Microsoft Office 365 που έχουν συσκευές με λειτουργικό Android. Δεν είναι ακόμη διαθέσιμο για τους χρήστες iOS, αλλά σύμφωνα με την εταιρεία αυτό θα γίνει σύντομα.

Στη Microsoft εργάζονται για την αξιοποίηση τεχνολογιών μηχανικής μάθησης, με σκοπό να κάνουν πιο "έξυπνα" και εύχρηστα τα προϊόντα τους.

Η Generation Y επίσημο μέλος και συνεργάτης του Delphi Economic Forum.

Ανανεώνοντας μια συνεργασία αμοιβαίας εμπιστοσύνης, το Delphi Economic Forum IV (28/2-3/3, Δελφοί) δίνει για 4η συνεχή χρονιά στη Generation Y – international e-business experts τον τίτλο του Official Member & Partner.

Ως ένα από τα πιο μεγαλύτερα και σημαντικότερα fora της νοτιοανατολικής Ευρώπης, το Delphi Economic Forum συγκεντρώνει πλήθος επιφανών Οικονομολόγων, Πολιτικών, Επιστημόνων, Καθηγητών, CEOs επιχειρήσεων και διανοούμενων από όλο τον κόσμο, δίνοντας τους την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις πάνω σε σημαντικά θέματα, απαντώντας στις προκλήσεις του αύριο.

Tο φετινό event τιτλοφορείται Delphi Economic Forum IV και πραγματοποιείται όπως κάθε χρόνο στην ιστορική πόλη των Δελφών, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλου.

Μέσα από την πλήρη live κάλυψη του 4ημερου event στα social media, καθώς και τη συνολική προώθηση αυτού (με ένα πλήθος παροχών και υπηρεσιών, πριν και μετά τη διεξαγωγή του), η Generation Y ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του κ. Συμεών Τσομώκου, Ιδρυτή και Προέδρου του Delphi Economic Forum, υποσχόμενη να διατηρήσει και φέτος το DEF στην κορυφή των social trends.

Eιδικά για φέτος, η Generation Y θα παρέχει για λογαριασμό του συνεργάτη της:

1. Digital Marketing Services (Branding & Performance) στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

2. Social Media Management καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, από κορυφαίους experts.

3. Digital Live Κάλυψη επιτόπου, με πρωτότυπο οπτικοακουστικό υλικό και δηλώσεις ομιλητών στον χώρο του συνεδρίου.

4. Αναλυτική Πρωτογενή Έρευνα Αγοράς, με τρία διαφορετικά κοινά και μεθόδους.

Σε συνέχεια μιας πολύμηνης, αποδοτικής συνεργασίας, στελέχη της Generation Y θα βρεθούν στους Δελφούς για τη live κάλυψη του 4ημερου event.

Ακόμη, το Σάββατο 2/3, ο CEO της εταιρίας κ. Αναστάσιος Σπανίδης, θα μοιραστεί τις απόψεις του στο session “TRENDS DRIVING THE FUTURE OF RETAIL”, δίπλα σε επιφανείς Έλληνες επιχειρηματίες και καθηγητές.

Μια συνάντηση κορυφής με θέμα το μέλλον του λιανεμπορίου, τις νέες τάσεις που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια, καθώς και τις ευκαιρίες που αυτές δημιουργούν, σε online και offline επίπεδο.
Για μία ακόμα χρονιά, η Generation Y δίνει ηχηρό παρών εκεί όπου χτυπάει η καρδιά των μεγάλων events, δημιουργώντας το επόμενο success story της με έντονη ψηφιακή αλλά και φυσική παρουσία.

Τριπλή βράβευση στα Responsible Business Awards για τον Όμιλο Quest

Μια χρυσή βράβευση και δύο χάλκινες απέσπασε ο Όμιλος Quest στα βραβεία Responsible Business Awards που διοργάνωσε η Boussias Communications. Το IQbility τιμήθηκε με χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Ενίσχυση Επιχειρηματικότητας», ενώ στην Quest Συμμετοχών και στην iSquare απονεμήθηκαν χάλκινα βραβεία στις κατηγορίες «Business Ethics – Εταιρική Διακυβέρνηση» και «Ψηφιακή Εκπαίδευση και Δεξιότητες», αντίστοιχα.

Ο Όμιλος Quest δημιούργησε τη θερμοκοιτίδα IQbility για να υποστηρίξει τη νεοφυή επιχειρηματικότητα στα πρώτα της βήματα, διαθέτοντας σε επιλεγμένες επιχειρηματικές ομάδες πόρους, μέσα και τεχνογνωσία που επιταχύνουν την εξέλιξή τους. Το IQbility, που αποτελεί τη μοναδική αντίστοιχη πρωτοβουλία ιδιωτικού οργανισμού, εστιάζει στη διοχέτευση της Ελληνικής Προστιθέμενης Αξίας στις διεθνείς αγορές, στην προώθηση της ελληνικής καινοτομίας και ανταγωνιστικότητας, στην αξιοποίηση της εμπειρίας και των δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού του Ομίλου Quest, αλλά και στη συνεισφορά προς την κοινωνία, την αγορά εργασίας και τη συγκράτηση της διαρροής πνευματικού κεφαλαίου.

Στα πέντε χρόνια λειτουργίας του, το IQbility έχει υποστηρίξει 12 ομάδες, 9 εκ των οποίων έχουν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα στις διεθνείς αγορές και έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 100 εξειδικευμένες θέσεις εργασίας στην ελληνική αγορά. Η συνολική επένδυση του Ομίλου Quest ανέρχεται σε €1.000.000, ενώ οι ομάδες έχουν αντλήσει  περισσότερα από €10.000.000  από άλλους επενδυτές.

O Όμιλος Quest διοικείται και λειτουργεί εντός ενός συνεκτικού, ευέλικτου και άρτια δομημένου πλαισίου Εταιρικής Διακυβέρνησης, το οποίο εφαρμόζεται σε όλες τις εταιρείες του και στοχεύει στην υπεύθυνη λειτουργία του Ομίλου, στη βιωσιμότητα των εταιρειών του και στη διασφάλιση των συμφερόντων των Μετόχων και των Ενδιαφερομένων Μερών. Το πλαίσιο αυτό πληροί τις απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας, ενισχύει τη διαφάνεια, την υπεύθυνη λειτουργία των εταιρειών, τη λήψη σημαντικών αποφάσεων με συλλογικό τρόπο και τη λογοδοσία. Η Quest Συμμετοχών, μητρική εταιρεία του Ομίλου, ως εισηγμένη στο Χ.Α. συμμορφώνεται με τον Ελληνικό Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης και επιπλέον χαράσσει τη στρατηγική και αναπτύσσει τις γενικές κατευθύνσεις, τις Πολιτικές και τις Αρχές που διέπουν τη λειτουργία όλων των θυγατρικών εταιρειών.

Στο πλαίσιο της δράσης «Καινοτομία στην Εκπαίδευση» η iSquare, τα τελευταία χρόνια υλοποιεί το πρόγραμμα “Pad 1:1” για τη χρήση ενός iPad από κάθε μαθητή, με στόχο η μάθηση να γίνεται πιο δημιουργική, βιωματική και ευχάριστη. Επιπλέον η εταιρεία συνεργάζεται με επιλεγμένους εκπαιδευτικούς με ιδιαίτερη γνώση και εμπειρία στη χρήση ψηφιακών εργαλείων στο σχολικό περιβάλλον και δημιουργεί εκπαιδευτικό περιεχόμενο για το οικοσύστημα της  Apple μέσα από τις δράσεις «Ψηφιοποίηση σχολικών βιβλίων» και www.edupad.gr.

 Η δέσμευση του Ομίλου Quest στις αρχές της Βιώσιμης Ανάπτυξης, αλλά και η στενή σύνδεση ανάμεσα στο επιχειρείν και στο ευ ποιείν αναγνωρίζονται ευρύτερα και επιβραβεύονται στα Responsible Business Awards.

Accenture: Νέες ευκαιρίες για να δημιουργούν oι επιχειρήσεις εξατομικευμένες εμπειρίες

Η επιχείρηση εισέρχεται σε μια νέα «μετα-ψηφιακή» εποχή, όπου η επιτυχία θα στηρίζεται στην ικανότητα ενός οργανισμού να διαχειρίζεται ένα σύνολο νέων τεχνολογιών που μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες σε πελάτες, υπαλλήλους και επιχειρηματικούς εταίρους, σύμφωνα με  την ετήσια μελέτη Technology Vision της Accenture για το 2019, η οποία προβλέπει τις σημαντικότερες τεχνολογικές τάσεις που θα επαναπροσδιορίσουν το επιχειρείν τα επόμενα τρία χρόνια.

Σύμφωνα με τη φετινή μελέτη, με τίτλο «The Post-Digital Era is Upon Us — Are You Ready for What’s Next?», οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε ένα κρίσιμο σημείο. Οι ψηφιακές τεχνολογίες επιτρέπουν στις εταιρείες να κατανοούν τους πελάτες τους σε μεγαλύτερος βάθος, παρέχουν περισσότερα κανάλια με τα οποία μπορούν να τους προσεγγίζουν και παράλληλα δίνουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν τα οικοσυστήματά τους με νέους εταίρους. Παρόλα αυτά, οι ψηφιακές τεχνολογίες δεν αποτελούν πλέον ανταγωνιστικό πλεονέκτημα- αλλά εισιτήριο εισόδου.

Στην πραγματικότητα, 79% των 6.600 στελεχών από όλον τον κόσμο που συμμετείχαν στην έρευνα, πιστεύουν ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες - συγκεκριμένα κοινωνική δικτύωση, κινητές εφαρμογές, ανάλυση δεδομένων (analytics) και υπολογιστικό νέφος (cloud) – αποτελούν πλέον μέρος του κεντρικού τεχνολογικού κορμού των οργανισμών τους.

Η μελέτη Technology Vision εντοπίζει πέντε αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις τις οποίες θα πρέπει να λάβουν υπόψη οι εταιρείες, προκειμένου να επιτύχουν στο σημερινό -ραγδαία εξελισσόμενο- τοπίο:

  • DARQ Power: Κατανοώντας το DNA των DARQ. Οι τεχνολογίες κατανεμημένου καθολικού (Distributed Ledger), τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence), εκτεταμένης πραγματικότητας (Extended Reality) και κβαντικής πληροφορικής (Quantum Computing) αποτελούν καταλύτες αλλαγής, προσφέροντας εξαιρετικές νέες δυνατότητες και επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να επαναπροσδιορίσουν ολόκληρους κλάδους. Στην ερώτηση σχετικά με το ποιες από αυτές τις τεχνολογίες θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους τα επόμενα τρία χρόνια, το 41% των στελεχών κατατάσσει στην πρώτη θέση την Τεχνητή Νοημοσύνη με διπλάσιο μάλιστα ποσοστό σε σχέση με τις υπόλοιπες τεχνολογίες DARQ.

 

  • Get to Know Me: Ανακαλύπτοντας τη μοναδικότητα. Οι αλληλεπιδράσεις που βασίζονται στην τεχνολογία δημιουργούν μια διαρκώς διευρυνόμενη τεχνολογική ταυτότητα για κάθε καταναλωτή. Αυτό το στοιχείο θα είναι το κλειδί για την κατανόηση της επόμενης γενιάς καταναλωτών και για τη δημιουργία ουσιαστικών και εξατομικευμένων σχέσεων που βασίζονται στην εμπειρία. 83% των στελεχών δήλωσαν ότι τα ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία προσφέρουν στους οργανισμούς τους έναν νέο τρόπο να εντοπίζουν εμπορικές ευκαιρίες.

 

  • Human+ Worker: Προσαρμόζοντας το εργασιακό περιβάλλον. Καθώς το εργατικό δυναμικό μεταβάλλεται σε «Human+» -όπου κάθε εργαζόμενος συνδυάζει τις δεξιότητες και τις γνώσεις του με ένα ολοένα αυξανόμενο σύνολο δυνατοτήτων, οι οποίες καθίστανται δυνατές μέσω της τεχνολογίας- οι εταιρείες πρέπει να υποστηρίξουν έναν νέο τρόπο εργασίας στη μετα-ψηφιακή εποχή. 71% των στελεχών πιστεύουν ότι οι υπάλληλοί τους είναι πιο ώριμοι ψηφιακά από την ίδια την επιχείρησή τους, με αποτέλεσμα να την περιμένουν να συμβαδίσει.

 

  • Secure Us to Secure Me: Ενισχύοντας την ασφάλεια στα οικοσυστήματα. Στην εποχή των οικοσυστημάτων, η επιχείρηση στηρίζεται στη διασύνδεση, γεγονός που αυξάνει την έκθεση της σε κινδύνους. Οι κορυφαίες επιχειρήσεις αναγνωρίζουν ότι η ασφάλεια πρέπει να διαδραματίζει βασικό ρόλο στις προσπάθειές τους, καθώς συνδέονται και συνεργάζονται με ολόκληρα οικοσυστήματα για την παροχή κορυφαίων προϊόντων, υπηρεσιών και εμπειριών. Ωστόσο, μόνο το 29% των στελεχών επιβεβαίωσε ότι οι συνεργάτες τους εργάζονται επιμελώς ώστε να συμβαδίζουν και να προσαρμόζονται αναφορικά με την ασφάλεια.

 

  • MyMarkets: Συναντώντας τους καταναλωτές με την «ταχύτητα του τώρα». Η τεχνολογία δημιουργεί έναν κόσμο έντονα εξατομικευμένων και κατ’ απαίτηση εμπειριών και οι εταιρείες πρέπει να αναδιαμορφώσουν την οργάνωσή τους, προκειμένου να ανακαλύπτουν και να αξιοποιούν αυτές τις ευκαιρίες. Αυτό σημαίνει ότι κάθε ευκαιρία θα αντιμετωπίζεται ως μεμονωμένη αγορά - στιγμιαία αγορά. 85% των στελεχών δήλωσαν ότι οι ολοκληρωμένες λύσεις εξατομίκευσης και η παράδοση σε πραγματικό χρόνο θα αποτελέσει το επόμενο μεγάλο κύμα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

 

Σύμφωνα με τη μελέτη, η καινοτομία για τους οργανισμούς στη μετα-ψηφιακή εποχή αφορά την εξεύρεση τρόπων για τη διαμόρφωση του κόσμου γύρω από τους ανθρώπους και την επιλογή της κατάλληλης χρονικής στιγμής για να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Κάνουν τα πρώτα τους βήματα σε έναν κόσμο που εξατομικεύεται για να ταιριάζει σε κάθε στιγμή - όπου τα προϊόντα, οι υπηρεσίες, ακόμα και ο περιβάλλον χώρος των ανθρώπων προσαρμόζονται και όπου οι επιχειρήσεις εξυπηρετούν το άτομο σε κάθε πτυχή της ζωής και της εργασίας του, διαμορφώνοντας την πραγματικότητά του.

Μια εταιρεία που εφαρμόζει εξατομικευμένες και προσαρμοσμένες λύσεις σε νέο επίπεδο είναι η Zozotown, η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Ιαπωνίας. Η εφαρμοστή ολόσωμη φόρμα Zozosuits «συνεργάζεται» με την εφαρμογή Zozotown, μέσω της της οποίας αντλεί τις ακριβείς διαστάσεις των πελατών. Παράγεται «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα κάθε πελάτη, ενώ παραδίδεται από την παραγωγική μονάδα της εταιρείας σε μόλις 10 ημέρες. Το γεγονός ότι η τεχνολογία επιτρέπει πλέον την εξατομίκευση -η οποία προηγουμένως δεν ήταν εφικτή- δε συναντάται μόνο στη βιομηχανία της μόδας. Το αμερικανικό κατάστημα λιανικής πώλησης Sam's Club ανέπτυξε μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση και δεδομένα σχετικά με τις προηγούμενες αγορές των πελατών του, προκειμένου να συμπληρώνει αυτόματα τις λίστες αγορών τους. Η εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει μια λειτουργία πλοήγησης που θα δείχνει βελτιστοποιημένες διαδρομές στο κατάστημα προς κάθε προϊόν της εν λόγω λίστας.

Η μελέτη αναδεικνύει ότι οι εταιρείες που ακόμα προσπαθούν να ολοκληρώσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους αναζητούν ένα συγκεκριμένο πλεονέκτημα, είτε πρόκειται για καινοτόμες υπηρεσίες, είτε για μεγαλύτερη αποδοτικότητα είτε για περισσότερη εξατομίκευση. Την ίδια στιγμή, οι μετα-ψηφιακές εταιρείες ξεπερνούν τον ανταγωνισμό συνδυάζοντας αυτές τις δυνάμεις για να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ίδια η αγορά - από μία αγορά σε πολλές εξατομικευμένες αγορές - κατά παραγγελία και στιγμιαία, ακριβώς όπως κάνει η κινεζική ηλεκτρονική πλατφόρμα λιανικού εμπορίου JD.com μέσω της πλατφόρμας «Toplife». Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει σε τρίτους να πωλούν μέσω της JD, δημιουργώντας ειδικά καταστήματα, παρέχοντας πρόσβαση στην αλυσίδα εφοδιασμού της με ρομποτική τεχνολογία τελευταίας αιχμής και παράδοση με drones. Σε συνεργασία με τη Walmart, ένα φυσικό κατάστημα στη Σεντζέν θα προσφέρει περισσότερα από 8.000 προϊόντα που θα παραδίδονται απευθείας ή από το κατάστημα σε λιγότερο από 30 λεπτά. Προσφέροντας άνευ προηγουμένου εξατομίκευση και ταχύτητα, η JD ενδυναμώνει άλλες εταιρείες δημιουργώντας ταυτόχρονα μια νέα αγορά για τον εαυτό της.

Εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, η Accenture ερευνά συστηματικά το επιχειρηματικό τοπίο, με σκοπό να εντοπίσει αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις με τη μεγαλύτερη δυναμική να αλλάζουν πλήρως τα δεδομένα σε επιχειρήσεις και κλάδους. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη φετινή έκθεση, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.accenture.com/technologyvision ή ακολουθήστε τη συζήτηση στο Twitter με hashtag #TechVision2019.

Μελέτη της Oracle για την συνεργασία HR και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών

Διεθνής μελέτη εξετάζει το πώς τα δεδομένα και τα εργαλεία ανάλυσης μπορούν να βοηθήσουν τις ομάδες χρηματοοικονομικών και HR να συνεργαστούν

Η λογική του βραχυπρόθεσμου και οι περιχαρακωμένες συνήθειες που απορρέουν από την κουλτούρα αποτελούν τα σημαντικότερα εμπόδια που αντιμετωπίζει η συνεργασία μεταξύ των ομάδων HR και χρηματοοικονομικών, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από την Oracle.

Η μελέτη σε 1.510 επαγγελματίες του HR, των χρηματοοικονομικών και άλλων επιχειρησιακών λειτουργιών κατέδειξε ότι για να αποκομίσουν αξία από τα δεδομένα και να βοηθήσουν τους οργανισμούς να προσαρμοστούν στην ταχέως μεταβαλλόμενη παγκόσμια αγορά ταλέντων, οι ομάδες HR πρέπει να αναθεωρήσουν τις τεχνολογίες των εργαλείων ανάλυσης, τις δεξιότητες και τις διαδικασίες, ώστε να βελτιώσουν τη συνεργασία με το τμήμα χρηματοοικονομικών και να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

«Τα τμήματα HR και χρηματοοικονομικών διαθέτουν διαφορετικές, αλλά συμπληρωματικές δεξιότητες. Το γεγονός ότι, παραδοσιακά, τα δύο αυτά τμήματα δε συνεργαζόντουσαν στενά μεταξύ τους, είναι αυτό που πρέπει να αλλάξει ώστε οι οργανισμοί να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη σύγχρονη, εξελισσόμενη αγορά», δήλωσε ο Donald Anderson, Director, Organization & Talent Development της Oracle.

«Το πρώτο βήμα για να ξεπεραστούν τα παραδοσιακά εμπόδια και να συνεργαστούν οι ομάδες του HR και των χρηματοοικονομικών, είναι να διαθέτουν πνεύμα συνεργασίας σε συνδυασμό με τα κατάλληλα σύνολα δεξιοτήτων, τόσο για τη συγκέντρωση όσο και για την ανάλυση δεδομένων, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν στη λήψη καίριων επιχειρηματικών αποφάσεων.

Αυτό το στοιχείο από μόνο του θα ωφελήσει σημαντικά την απόδοση ενός οργανισμού».

Η κατοχή δεδομένων δε σημαίνει αυτόματα και αποτελεσματική χρήση τους

Η εμφάνιση νέων τεχνολογιών, η αύξηση του κόστους στελέχωσης και η αυξανόμενη ζήτηση νέων δεξιοτήτων έχουν σαν αποτέλεσμα η παγκόσμια αγορά ταλέντων να είναι πιο ανταγωνιστική από ποτέ.

Για να είναι επιτυχημένες σε αυτή την ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά, οι ομάδες HR πρέπει να αναθεωρήσουν την προσέγγισή τους όσον αφορά στα εργαλεία ανάλυσης, στις δεξιότητες και στη συνεργασία, ώστε να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

• 95% των επαγγελματιών HR και χρηματοοικονομικών σχεδιάζουν να θέσουν τη συνεργασία με βάση τα δεδομένα ως προτεραιότητα για το 2019.

• Για την ουσιαστική αξιοποίηση των δεδομένων, οι ομάδες HR και χρηματοοικονομικών πρέπει να αποκτήσουν νέες δεξιότητες. Η έρευνα εντόπισε ότι το 49% δεν μπορεί, επί του παρόντος, να χρησιμοποιήσει εργαλεία ανάλυσης για την πρόβλεψη αποτελεσμάτων και το 81% δεν μπορεί να καθορίσει μελλοντικές ενέργειες με βάση τα δεδομένα προβλέψεων.

Το ζητούμενο είστε εσείς, όχι η αύξηση της τεχνολογίας

Ενώ τα δεδομένα και τα εργαλεία ανάλυσης έχουν οδηγήσει το HR και τα χρηματοοικονομικά σε ανάπτυξη, τα οφέλη είναι περιορισμένα όπου δεν υπάρχει αποτελεσματική συνεργασία και ικανότητα παραγωγής αξίας.

Για να επωφεληθούν, τα δύο τμήματα πρέπει να ξεπεράσουν την εμμονή στον βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, να ελιχθούν ανάμεσα στις αντικρουόμενες κουλτούρες και να μειώσουν το κενό δεξιοτήτων.

• Το σημαντικότερο εμπόδιο για τη συνεργασία μεταξύ HR και χρηματοοικονομικών είναι η λογική του βραχυπρόθεσμου, με το 71% να δηλώνει ότι οι ομάδες εστιάζουν στα τρίμηνα και όχι στη μελλοντική στρατηγική κατεύθυνση.

• Οι αντικρουόμενες κουλτούρες των τμημάτων είναι μια ακόμα σημαντική πρόκληση, με σχεδόν το ένα τρίτο (29%) να κατατάσσει τις, παραδοσιακά ξεχωριστές, συνήθειες ως το μεγαλύτερο εμπόδιο. Άλλα εμπόδια που αναφέρθηκαν ήταν η ασυμφωνία των συνόλων δεξιοτήτων (27%) και οι απομονωμένοι, αυτόνομοι τομείς του οργανισμού (17%).

• Οι ομάδες HR, επιπλέον, δε διαθέτουν τις δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να προχωρήσουν σε ενέργειες βάσει των δεδομένων και να επιλύσουν προβλήματα (70%), να εξελίξουν την ποσοτική ανάλυση και αιτιολόγηση (67%) και να προβλέψουν τις ανάγκες του προσωπικού αξιοποιώντας εργαλεία ανάλυσης (55%).

Οι υπεύθυνοι HR και χρηματοοικονομικών χρειάζονται μία ενιαία εικόνα της πραγματικότητας

Στην πλειοψηφία τους (80%) οι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι οι ομάδες HR και χρηματοοικονομικών ήδη βοηθούν τους οργανισμούς να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις βάσει των δεδομένων. Οι ομάδες τους θα χρειαστεί να αποκτήσουν νέες δεξιότητες, ωστόσο η έμφαση στη συνεργασία πρέπει να είναι πιο έντονη ώστε οι οργανισμοί να καταφέρουν να αποκομίσουν ακόμα μεγαλύτερα επιχειρηματικά οφέλη:

• Σε ποσοστό 88% οι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η συνεργασία μεταξύ HR και χρηματοοικονομικών θα βελτιώσει τις επιχειρηματικές επιδόσεις, ενώ σε ποσοστό 76% πιστεύουν ότι θα βελτιώσει την ευελιξία του οργανισμού.

• Περισσότεροι από τους μισούς οργανισμούς (57%) σχεδιάζουν την επίτευξη συνολικότερης αξιοποιήσιμης πληροφόρησης για κάθε πτυχή των δραστηριοτήτων τους μέσα από τη συνεργασία, και σε ποσοστό 52% οι επαγγελματίες του HR και των χρηματοοικονομικών πιστεύουν ότι αυτό θα τους βοηθήσει να βελτιώσουν τη στρατηγική συνεργασία τους.

Η AI θα προετοιμάσει το δρόμο για ευρύτερη συνεργασία και καλύτερα επιχειρηματικά αποτελέσματα

Οι επαγγελματίες του HR και των χρηματοοικονομικών προσβλέπουν στις αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI), για να βελτιώσουν τα επιχειρηματικά αποτελέσματα:

• Ενώ το ένα τέταρτο (25%) των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί την AI κυρίως για να εντοπίσει ταλέντα υψηλού ρίσκου και για να μοντελοποιήσει τους διαύλους τροφοδότησης με ταλέντα (22%), σπάνια χρησιμοποιεί την AI για να προβλέψει επιδόσεις (18%) ή για να βρει κορυφαία ταλέντα (15%).

• Κατά το επόμενο έτος, σε ποσοστό 71% οι συμμετέχοντες στην έρευνα σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν την AI για να εντοπίσουν, ήδη κατά τη στελέχωση, υποψηφίους με κορυφαία απόδοση και ιδανικούς υποψηφίους με ανάλυση βιογραφικών (70%).

• Άλλες προτεραιότητες των ερωτηθέντων, όσον αφορά στην AI, είναι η μοντελοποίηση του διαύλου τροφοδότησης με ταλέντα (58%), η επισήμανση εργαζόμενων υψηλού ρίσκου μέσω μοντελοποίησης της σταδιακής απώλειας εργαζόμενων (52%) και η υποστήριξη των επαφών των εργαζόμενων με τη χρήση chatbots (38%).

Ο Tom Davenport, καθηγητής στο Babson College και ειδικός στα εργαλεία ανάλυσης, δήλωσε:

«Ο κόσμος των εργαλείων ανάλυσης και της AI φέρνει για το HR τεράστιες ευκαιρίες ώστε να μπορέσει να αποκτήσει αξιοποιήσιμες πληροφορίες, να λαμβάνει πιο έξυπνες αποφάσεις και να δημιουργήσει ένα πλεονέκτημα όσον αφορά στα ταλέντα.

Η διαφαινόμενη τάση τόσο πολλών επαγγελματικών του HR να σχεδιάζουν σημαντικές επενδύσεις στην AI, κατά το επόμενο έτος, είναι πολλά υποσχόμενη και δείχνει ότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε πιο στρατηγικά αποτελέσματα και επιχειρήσεις να ανταγωνίζονται σε ένα εντελώς νέο επίπεδο για να βρουν τα κατάλληλα ταλέντα».

Μεθοδολογία
Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με 1.510 επαγγελματίες του HR, των χρηματοοικονομικών και άλλων επιχειρημασιακών λειτουργιών στα τέλη του 2018. Οι συμμετέχοντες προέρχονται από μεγάλη ποικιλία κλάδων και χωρών, όλοι από εταιρείες με έσοδα άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Tech & Business

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search