Στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου τo Magento είναι σίγουρα από τις πιο δημοφιλείς και επαρκείς λύσεις. Το γεγονός ότι είναι πλέον μέρος του Adobe Commerce Cloud, το καθιστά ακόμη πιο «ελκυστικό» σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, εξαιτίας του marketing της Adobe, όμως αυτό δε σημαίνει ότι η επιλογή του θα είναι η βέλτιστη λύση για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Με άλλα λόγια, το Magento μπορεί να έχει κορυφαία χαρακτηριστικά και λειτουργικότητα και κανείς να μην το αμφισβητεί αυτό, ωστόσο μπορεί να μην κάνει για εσάς!
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη και δεδομένα για να μελετήσετε, πριν πάρετε οποιαδήποτε απόφαση για την ηλεκτρονική σας επιχείρηση. Το αρχικό και το λειτουργικό κόστος, το είδος και το μέγεθος της επιχείρησης, καθώς και οι πόροι που απαιτούνται για την καθημερινή χρήση της (όποιας) πλατφόρμας, είναι από τους σημαντικότερους.
Πριν αποφασίσετε ποια πλατφόρμα θα επιλέξετε, θα πρέπει να εξετάσετε τις διάφορες λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της αγοράς, για να αποφασίσετε ποια είναι η σωστή επιλογή για εσάς. Ας δούμε έναν σύντομο οδηγό για το πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, καθώς και τις βασικότερες επιλογές που διατίθενται.
Απαντήστε σε 5 ερωτήσεις!
Ξεκινώντας, είναι σκόπιμο να απαντήσετε σε μερικά βασικά ερωτήματα, τα οποία θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε προς ποια κατεύθυνση θα κινηθείτε.
1. Πώς (θα) λειτουργεί η επιχείρησή σας;
Κάντε μια πλήρη λίστα με τα χαρακτηριστικά και τα εργαλεία που σας είναι απαραίτητα, όπως, εισαγωγή δεδομένων, συνδέσεις με υπηρεσίες πληρωμών, μεταφορικές εταιρείες, λογιστικά προγράμματα, εργαλεία μάρκετινγκ και SEO κ.λπ.
2. Παραμετροποίηση – προσαρμογή
Η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσετε σε ποιο βαθμό επιτρέπει customization; Σας εξυπηρετούν τα χαρακτηριστικά της τώρα και στο μέλλον, ή σας περιορίζει σε υπάρχουσες διαδικασίες και μελλοντικές πιθανές ανάγκες;
3. Τεχνικές γνώσεις και υποστήριξη
Υπάρχει κάποιος διαθέσιμος, εξοικειωμένος συνεργάτης ή τεχνικός στην ομάδα σας, ή πρέπει να αναθέσετε σε τρίτους όλη την υποστήριξη;
4. Ποιό είναι το budget για την υποδομή τού e-shop σας;
Όπως μάλλον γνωρίζετε, το open source δεν είναι δωρεάν! Άλλωστε, πέρα από την ίδια την πλατφόρμα του ηλεκτρονικού καταστήματος (εφόσον δεν επιλέξετε κάποια υπηρεσία cloud) υπάρχουν ένα σωρό περιφερειακά έξοδα, όπως η φιλοξενία του, τα πιστοποιητικά SSL, οι υπηρεσίες πληρωμών κ.λπ.
5. Θέλετε το κατάστημά σας σε δικό σας server;
Είναι κρίσιμο για εσάς να φιλοξενήσετε τα δεδομένα σε δικούς σας διακομιστές, ή δεν έχετε πρόβλημα με τη φιλοξενία του καταστήματός σας σε κάποια υπηρεσία cloud;
Μagento σε δύο γεύσεις
Το Magento βρίσκεται πάνω από 10 χρόνια στην αγορά και για αρκετούς, έχει καταφέρει να θεωρείται συνώνυμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Άλλωστε, μέσω της πλατφόρμας πραγματοποιούνται πωλήσεις πάνω από 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, ενώ το εμπιστεύονται κολοσσοί όπως η Canon και η HP.
Σαν πλατφόρμα έχει δύο βασικές οντότητες, το Magento Commerce και το Magento Open Source. Το πρώτο, είναι μια πλήρης υπηρεσία cloud. Cloud σημαίνει ότι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα βρίσκεται στους servers της εταιρείας, ενώ πλήρης υπηρεσία σημαίνει ότι έχετε διαθέσιμα όλα τα εργαλεία για να χτίσετε και να λειτουργήσετε το κατάστημά σας, πληρώνοντας το ανάλογο τίμημα / συνδρομή.
Το Magento Open Source είναι μια πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα, την οποία την κατεβάζετε δωρεάν και την εγκαθιστάτε στον server σας. Αυτό σημαίνει ότι (όπως σε όλες τις ανάλογες λύσεις) διαχειρίζεστε εσείς τις υποδομές, την εγκατάσταση, την παραμετροποίηση και την υποστήριξη του ηλεκτρονικού καταστήματος – συνήθως μέσω συνεργατών, δηλαδή τεχνικών και προγραμματιστών.
Στην πρώτη περίπτωση, υπάρχει μία έτοιμη, ολοκληρωμένη λύση, με πλήρη χαρακτηριστικά, ακόμα και με εργαλεία marketing διαθέσιμα, ενώ στη δεύτερη, απαιτείται χτίσιμο βήμα προς βήμα και υποστήριξη από την ομάδα με την οποία θα συνεργαστείτε.
Όσον αφορά στο κόστος, το Magento Commerce εμπίπτει στη λογική της συνδρομής για τις υπηρεσίες που παρέχονται, ενώ το Open Source κοστίζει όσο… οι απαιτήσεις του ιδιοκτήτη και οι υπηρεσίες του συνεργάτη που θα το στήσει και θα το υποστηρίξει. Ουσιαστικά, δεν υπάρχουν στάνταρ πακέτα και δημοσιευμένη τιμολογιακή πολιτική, αλλά το feedback των χρηστών μαρτυρά ότι δεν είναι προσιτή λύση για μικρές επιχειρήσεις και ειδικά για όσους ξεκινούν τώρα.
Δημοφιλείς εναλλακτικές
Όπως είναι προφανές, όσο ικανό και να είναι το Magento, δεν αποτελεί το… άγιο δισκοπότηρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Υπάρχουν αρκετές λύσεις στην αγορά, που κάποια μπορεί να είναι η κατάλληλη για εσάς! Δείτε παρακάτω «εναλλακτικές» λύσεις, οι οποίες μπορούν με αξιώσεις να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες σας, αναλόγως με τις απαιτήσεις που έχετε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και το budget σας.
Το Prestashop είναι μία ικανή επιλογή, ειδικά για όσους θέλουν μία οικονομική λύση για να ξεκινήσουν. Είναι μία δωρεάν πλατφόρμα, η οποία, βεβαίως, χρειάζεται φιλοξενία, παραμετροποίηση και υποστήριξη. Η ευχρηστία της είναι σε πολύ καλά επίπεδα, δεν χρεώνει κόστη συναλλαγών, ενώ ταυτόχρονα, υποστηρίζει πολλαπλές ισοτιμίες. Επίσης, υποστηρίζει 65 γλώσσες και απεριόριστο αριθμό προϊόντων και χαρακτηριστικών.
Στον τομέα της παραμετροποίησης παίρνει πολύ υψηλό βαθμό, ενώ παρέχει πλήρη πρόσβαση στον κώδικά του για αυτό το σκοπό. Τα templates του είναι ευέλικτα και παραμετροποιήσιμα, ενώ η διεθνής κοινότητά του αριθμεί πάνω από μισό εκατομμύριο μέλη, προγραμματιστές και χρήστες.
Το Shopify είναι δημοφιλές και ιδιαίτερα εύχρηστο με εξαιρετική ισορροπία μεταξύ φιλικότητας, κόστους και ελέγχου. Είναι υπηρεσία cloud, η οποία παρέχει μεγάλη ευελιξία και αποτελεί από τις καλύτερες προτάσεις για μικρές επιχειρήσεις. Η φιλικότητά του επιτρέπει και σε χρήστες με περιορισμένες τεχνικές γνώσεις να στήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμα και μόνοι τους, ενώ η τιμολογιακή πολιτική του είναι εξαιρετικά προσιτή, με πακέτα που ξεκινούν από μόλις 29 δολάρια το μήνα.
Μειονέκτημά του, το γεγονός ότι η λειτουργικότητά του είναι περιορισμένη στο πακέτο που θα επιλεχθεί, ενώ δεν προσφέρει και ευελιξία όσον αφορά στην παραμετροποίηση, παρέχοντας τελικά λιγότερο έλεγχο στον χρήστη από άλλες πλατφόρμες. Χρεώνει προμήθεια συναλλαγών, η οποία μειώνεται όσο πιο «πλούσιο» σε χαρακτηριστικά και κόστος είναι το επιλεγμένο πακέτο.
Το Wix είναι εδώ και χρόνια πολύ δημοφιλές για online website building και μάλιστα προσφέροντας και δωρεάν επιλογές ανάπτυξης και φιλοξενίας. Τελευταία, η ομάδα του έχει αναπτύξει και υπηρεσίες για δημιουργία e-shop. Είναι μια cloud υπηρεσία ειδικά σχεδιασμένη για μικρές επιχειρήσεις, με πολύ χαμηλό κόστος που ξεκινά από μόνο 17 ευρώ το μήνα. Απευθύνεται κυρίως σε συγκεκριμένα target group, όπως τη βιομηχανία της εστίασης, τους designers και τους φωτογράφους.
Το περιβάλλον ανάπτυξης και διαχείρισης είναι εξαιρετικά φιλικό και παραμετροποιήσιμο σε ικανοποιητικό βαθμό, για όσα προσφέρει η πλατφόρμα, ενώ εμπλουτίζεται διαρκώς. Δίνει επίσης την ιδιαίτερα χρήσιμη σε πολλούς δυνατότητα, να αποκτήσει ηλεκτρονικό κατάστημα ένα υπάρχον web site.
Το Woocommerce είναι η κραταιά πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου του Wordpress, δηλαδή τής δημοφιλέστερης πλατφόρμας της αγοράς για website building. Υπολογίζεται πως περίπου το 1/3 των ηλεκτρονικών καταστημάτων διεθνώς τρέχει σε Woocommerce. Είναι open source και προφανώς, απαιτεί υποδομή Wordpress για τη λειτουργία του – όπως και υπηρεσίες φιλοξενίας / ανάπτυξης / υποστήριξης.
Υπάρχει τεράστιο πλήθος από themes και plugins για παραμετροποιήσεις και λειτουργίες, ενώ οι χρήστες το προτιμούν – εκτός από την ευελιξία- και για τις κορυφαίες δυνατότητες παρουσίασης προϊόντων - zoom στις φωτογραφίες, υποστηριζόμενες galleries κ.λπ.
Δείτε ακόμα
www.3dcart.com
www.bigcommerce.com
www.opencart.com
www.squarespace.com
www.volusion.com
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]