eCommerce

Ψηφιακή Ενιαία Αγορά: Nέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης

Ψηφιακή Ενιαία Αγορά: Nέοι κανόνες της ΕΕ επιτρέπουν στους Ευρωπαίους να πραγματοποιούν τις αγορές τους ηλεκτρονικά χωρίς σύνορα

Απο τις 3 Δεκεμβρίου 2018 τίθεται σε ισχύ ο νέος κανονισμός που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάιο του 2016, προκειμένου να τεθεί τέλος στον αδικαιολόγητο γεωγραφικό αποκλεισμό στο διαδίκτυο.

Οι Ευρωπαίοι δεν θα χρειάζεται να ανησυχούν μήπως τους αποκλείσει ή τους εκτρέψει κάποιος ιστότοπος, απλώς και μόνο επειδή οι ίδιοι ή η πιστωτική τους κάρτα προέρχονται από άλλη χώρα. Όπου κι αν βρίσκονται στην ΕΕ, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.

Με την ευκαιρία αυτή, ο Αντιπρόεδρος Ψηφιακής Ενιαίας Αγοράς κ. Άντρους Άνσιπ, η Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ κα Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, η Επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων κα Βιέρα Γιούροβα και η Επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας κα Μαρίγια Γκαμπριέλ δήλωσαν σχετικά:

«Το 2015, 63% των ιστότοπων δεν επέτρεπε σε καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές από άλλη χώρα της ΕΕ. Ως εκ τούτου, τα δύο τρίτα περίπου των καταναλωτών δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τις ηλεκτρονικές αγορές που επιθυμούσαν στο εξωτερικό.

Στις 3Δεκεμβρίου θέτουμε τέλος στην πρακτική αυτή. Επιθυμούμε μια Ευρώπη χωρίς φραγμούς, και αυτό σημαίνει άρση των φραγμών και στις ηλεκτρονικές αγορές.

«Ο τερματισμός του αδικαιολόγητου γεωγραφικού αποκλεισμού, σε συνδυασμό με την κατάργηση των τελών περιαγωγής, τους νέους κανόνες για την προστασία των δεδομένων και τη δυνατότητα των πολιτών να έχουν πρόσβαση στο διαδικτυακό τους περιεχόμενο όταν ταξιδεύουν, αποτελεί μία ακόμη βασική πρωτοβουλία που καθιστά την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά πραγματικότητα για όλους και παρέχει απτά οφέλη στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.

Οι νέοι κανόνες θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερη επιλογή προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές και, κατά συνέπεια, καλύτερες προσφορές.

Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις θα επεκτείνουν τη βάση πελατών τους πέραν των συνόρων και θα επωφελούνται από χαμηλότερο κόστος συναλλαγής και χαμηλότερο διοικητικό κόστος. Ο κανονισμός αποτελεί επίσης τμήμα μιας ευρύτερης προσπάθειας της ΕΕ για την ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς.

Η προσπάθεια αυτή περιλαμβάνει μέτρα για την καλύτερη προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο, την εξασφάλιση μιας πιο προσιτής οικονομικά διασυνοριακής παράδοσης δεμάτων και την απλούστευση των κανόνων ΦΠΑ για να καταστεί ευκολότερη η αγορά και η πώληση αγαθών ηλεκτρονικά.

Καλούμε τώρα όλα τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν την αποτελεσματική εφαρμογή των κανόνων αυτών και να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποτελεσματική επιβολή του κανονισμού ήδη από την πρώτη ημέρα.

Ζητούμε επίσης να επιτευχθεί συμφωνία σχετικά με εναρμονισμένους κανόνες για την πώληση ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών και για τις ηλεκτρονικές αγορές. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι καθοριστικής σημασίας για τη δημιουργία μιας εύρυθμα λειτουργούσας και ανταγωνιστικής ψηφιακής ενιαίας αγοράς.»

Επόμενα βήματα

Τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για την επιβολή του κανονισμού και πρέπει να δημιουργήσουν τις απαραίτητες δομές για να εξασφαλισθεί η ομαλή έναρξη της εφαρμογής του.

Συγκεκριμένα, τα κράτη μέλη πρέπει να ορίσουν τους φορείς που θα αναλάβουν την επιβολή του κανονισμού, καθώς και τους φορείς που θα παρέχουν πρακτική βοήθεια στους καταναλωτές.

Επιπλέον, τα κράτη μέλη πρέπει να καθορίσουν αποτελεσματικά, αναλογικά και αποτρεπτικά μέτρα τα οποία θα εφαρμόζονται σε περίπτωση παράβασης του κανονισμού. Η Επιτροπή θα διεξαγάγει μια πρώτη επανεξέταση του κανονισμού για τον γεωγραφικό αποκλεισμό έως τον Μάρτιο του 2020.

Η αξιολόγηση αυτή θα αφορά το ενδεχόμενο να επεκταθεί η αρχή της μη διακριτικής μεταχείρισης όσον αφορά την πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες σε μη οπτικοακουστικές ηλεκτρονικά παρεχόμενες υπηρεσίες με κύριο χαρακτηριστικό το περιεχόμενο που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως ηλεκτρονικά βιβλία, μουσική, παιχνίδια και λογισμικό.

Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης προσεκτικά εάν θα πρέπει να εξαλειφθούν και σε άλλους τομείς, όπως οι υπηρεσίες στον τομέα των μεταφορών και οι οπτικοακουστικές υπηρεσίες, τυχόν εναπομένοντες αδικαιολόγητοι περιορισμοί βάσει της ιθαγένειας, του τόπου διαμονής ή του τόπου εγκατάστασης.

Ιστορικό

Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις, ιδίως οι ΜΜΕ, δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις διασυνοριακές αγοραπωλησίες σε ολόκληρη την ΕΕ.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις προϊόντων αυξάνονται κατά 22 % ετησίως. Ωστόσο, συχνά οι εμπορευόμενοι αρνούνται να πωλήσουν σε πελάτες από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ ή να προσφέρουν εξίσου συμφέρουσες τιμές σε σύγκριση με τους τοπικούς πελάτες.

Σκοπός του κανονισμού (ΕΕ) 2018/302 (εφεξής «κανονισμός για τον γεωγραφικό αποκλεισμό»), ο οποίος τίθεται σε ισχύ στις 3 Δεκεμβρίου, είναι η παροχή περισσότερων ευκαιριών στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις εντός της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ.

Ειδικότερα, αντιμετωπίζει το πρόβλημα ορισμένων πελατών, οι οποίοι αδυνατούν να αγοράσουν αγαθά και υπηρεσίες από εμπορευόμενους που βρίσκονται σε διαφορετικό κράτος μέλος, ακόμη και με τους ίδιους όρους με τους κατοίκους της χώρας, απλώς και μόνο λόγω της ιθαγένειάς τους, του τόπου διαμονής ή του τόπου εγκατάστασής τους.

Σύμφωνα με έρευνα της Επιτροπής το 2015, μόνο 37 % των ιστότοπων επέτρεπαν όντως στους διασυνοριακούς πελάτες να φθάσουν στο τελικό στάδιο της αγοράς, πριν την ολοκληρώσουν εισάγοντας τα στοιχεία της πληρωμής.

Ο κανονισμός για τον γεωγραφικό αποκλεισμό αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης δέσμης μέτρων που στοχεύουν στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς, όπως ο αναθεωρημένος κανονισμός για τη συνεργασία όσον αφορά την προστασία των καταναλωτών, οι νέοι κανόνες για τις υπηρεσίες διασυνοριακής παράδοσης δεμάτων, οι νέοι κανόνες για τις ψηφιακές συμβάσεις , καθώς και οι νέοι κανόνες ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριονέοι κανόνες ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Περισσότερες πληροφορίες

Ενημερωτικό δελτίο σχετικά με το πώς μπορείτε να επωφεληθείτε στο έπακρο ως καταναλωτής από το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ΕΕ.
Σύντομος οδηγός σχετικά με τους κανόνες για τον γεωγραφικό αποκλεισμό για τους διαδικτυακούς πωλητές
Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τον γεωγραφικό αποκλεισμό με πληροφορίες για τις εθνικές αρχές που είναι αρμόδιες για την επιβολή των νέων κανόνων και την παροχή πρακτικής βοήθειας στους καταναλωτές

Πηγή: Ευρωπαϊκή Ένωση

Εντυπωσιακή αύξηση σε εκθέτες, επισκέπτες και συνέδρους για τη φετινή eCommerce Expo

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 24-25 Νοεμβρίου, στους φιλόξενους χώρους του Ζαππείου Μεγάρου, η φετινή eCommerce Expo, η πιο σημαντική έκθεση & συνέδριο για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας, αλλά και σ’ ολόκληρη τη ΝΑ Ευρώπη.

Περισσότερες από 100 εταιρίες – εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό παρουσίασαν από τα περίπτερα τους στους περισσότερους από 3500 επισκέπτες της έκθεσης τις πιο πρόσφατες εξελίξεις από πλευράς προϊόντων και υπηρεσιών, με κοινό στόχο τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και ιδιαίτερα την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Παράλληλα με την έκθεση, πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 35 σπουδαίων ομιλητών (προερχόμενων στην πλειοψηφία τους από το εξωτερικό) και άνω των 100 συνέδρων που έφτασαν απ’ όλη την Ελλάδα, ένα σημαντικό διήμερο συνέδριο, το οποίο αφενός εστίασε στη σημερινή πραγματικότητα, στο οικοσύστημα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, αφετέρου περιέγραψε τις τάσεις, βάσει των οποίων διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα.

Οι τίτλοι και μόνο των ενοτήτων είναι ενδεικτικοί του περιεχομένου τους:

An international overview of eCommerce trends / Regulating the eCommerce landscape / Development & Marketing / Logistics make the world go round / Payments – I did it my way / Talking about the future / Advertising – and the living isn’t easy.

Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στην παρουσία της Szilvia Szekely - Senior Case Handler, Digital Single Market Task Force, από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έδωσε πλήθος πληροφοριών σχετικά με τις θέσεις των Βρυξελλών σ’ αυτόν τον τομέα, αλλά και σ’ εκείνη του Γεν. Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή στο υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης, Δημήτρη Αυλωνίτη, ο οποίος παρουσίασε τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

Στα άλλα highlights του διημέρου, θα πρέπει να αναφερθεί το Keynote Dinner, το βράδυ του Σαββάτου – μια επίσημη δεξίωση για κοινό διακεκριμένων επιχειρηματιών του χώρου, με ομιλητή τον Ilya Kretov, Γενικό Διευθυντή του eBay για τη Ρωσία και τις αναδυόμενες ευρωπαϊκές αγορές (στις οποίες περιλαμβάνεται και η χώρα μας) – το CEO Forum - μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση για κλαδικά θέματα των digital agencies και του ευρύτερου χώρου τους, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 80 κορυφαία στελέχη, με στόχο να ανταλλάξουν απόψεις για τα θέματα που τους απασχολούν- αρκετά workshop -που προκάλεσαν το έντονο ενδιαφέρον των επισκεπτών και, μερικές φορές, το αδιαχώρητο στην αίθουσα διεξαγωγής τους- και, τέλος, η έκθεση εύρεσης εργασίας job fair, για την κάλυψη θέσεων στο χώρο του eCommerce.

Μεγάλοι χορηγοί είναι οι εταιρείες:

ACS Courier, Accenture, PayByBank, Lighthouse, Vendallion, PlusHost, PayPal, Viva wallet, Cardlink

Χορηγοί είναι οι:
Steficon, Digital4U, GenerationY, WebJar, DigitalUp, Humble, Icap, G.A.P. Vassilopoulos Group, Routee

Και υποστηρικτές οι:
Apifon, Retargeting, eBay, Think Open, ONIT!

Τις ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξή τους

Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις σχετικά με την eCommerce Expo, επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της, καλέστε στο 210.924.5577 ή επικοινωνήστε με τους οργανωτές, στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Με εκτίμηση,
Vertical Communications

Black Friday "Μανία" και στα Online Φαρμακεία σύμφωνα με έρευνα της Convert Group

Αύξηση Τζίρου 153% με συμμετοχή πάνω από 120 ηλ. φαρμακείων

Η καταναλωτική μανία της Black Friday οδήγησε τους Έλληνες καταναλωτές στα online φαρμακεία όπου τους υποδέχτηκαν προσφορές προϊόντων έως και 70% σε καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής και άλλα παραφάρμακα.

Η αύξηση τζίρου στην Black Friday ήταν 153% σε σχέση με τις προηγούμενες 3 Παρασκευές του Νοεμβρίου, ενώ καταγράφηκαν πάνω από 120 ηλεκτρονικά φαρμακεία που πραγματοποίησαν προωθητική ενέργεια στην ημέρα αυτή, από τα 297 που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Τα στοιχεία αυτά αποτυπώθηκαν σε πραγματικό χρόνο από την υπηρεσία eRetail Audit της Convert Group, βάσει της οποίας brands και online φαρμακεία αξιολογούν τα μερίδια αγοράς τους και τις επιδόσεις τους στο ηλεκτρονικό φαρμακείο και το ηλεκτρονικό super market.

Σύμφωνα με την ομάδα της Convert Group, η μέση παραγγελία που έκαναν οι καταναλωτές στα online φαρμακεία της χώρας μας ήταν αξίας 45,20 Ευρώ με το ΦΠΑ, αυξημένη κατά 4,40 Ευρώ σε σχέση με τις υπόλοιπες μέρες του 2018.

Τα προϊόντα που ήταν τα πλέον δημοφιλή για τα νοικοκυριά ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+371%), ενώ πολύ μεγάλη αύξηση παρατηρήθηκε και στα σετ περιποίησης προσώπου (+358%), στα προϊόντα αντιγήρανσης (+274%) και στις πάνες (+214%).

Όπως αποδεικνύεται, ο θεσμός της Black Friday παραμένει ορόσημο για τα online φαρμακεία της χώρας καθώς αντίστοιχη ήταν η αύξηση που καταγράφηκε και πέρσι.

Τέλος, η Convert Group ανακοίνωσε ότι θα μπορέσει να δώσει δωρεάν πληροφορίες σε online φαρμακεία και εταιρίες παραφαρμάκων για τις δικές τους επιδόσεις στην Black Friday (σε επίπεδο κατηγορίας, Brand ή προϊόντος) μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου.

CEO panel : Ορίζοντας την αγορά του digital

Ποια είναι η αγορά των digital υπηρεσιών; Ποια είναι τα ζητήματα που την απασχολούν; Ποιες είναι οι ευκαιρίες που υπάρχουν; Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν κατά τη διάρκεια του πολύ ενδιαφέροντος πάνελ που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ecommerce expo 2018, το οποίο διοργανώθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Ζάππειο Μέγαρο.

Το πάνελ, το οποίο ο υπογράφων ήταν και ο συντονιστής, ήταν εξ ορισμού ενδιαφέρον καθώς συμμετείχαν οι επικεφαλής ορισμένων εκ των κορυφαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των digital υπηρεσιών στην Ελλάδα: Κώστας Θεοτοκάς (Atcom), Κώστας Παπαδόπουλος (Lighthouse), Μιχάλης Σαραντινός (Steficon), Στέλιος Ηλιάκης (Sleed) και Πάνος Κοντόπουλος (Wedia), ενώ τη δυνατότητα να παρέμβουν είχαν και όσοι βρέθηκαν στην αίθουσα του Ζαππείου όπου πραγματοποιήθηκε η συζήτηση.

Και αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιήθηκε μία τέτοια συζήτηση για τα ζητήματα του κλάδου. Και γι’ αυτό και έχει ένα νόημα να καταγράψουμε ορισμένα από τα συμπεράσματα που βγήκαν.

Κατ’ αρχήν, ένα θέμα είναι το μέγεθος της αγοράς, η οποία δείχνει αρκετά δύσκολο να οριστεί δεδομένου ότι οι εταιρείες του χώρου προσφέρουν μία αρκετά ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων, ενώ υπάρχουν και πολλοί νέοι «παίκτες» που κινούνται και σε αυτόν χώρο.

Μία άποψη που υπήρξε είναι ότι το συνολικό μέγεθος της αγοράς των digital υπηρεσιών είναι μεταξύ 300 και 350 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων περίπου 200 εκατ. ευρώ αφορούν το κομμάτι των διαφημίσεων σε Google και Facebook).

Από αυτά, περίπου στα 40-50 εκατ. ευρώ αφορούν τη δημιουργία sites και eshops. Το νούμερο δεν ακούστηκε περίεργο ή υπερβολικό, αρκετοί συμφώνησαν με αυτή την εκτίμηση αλλά διατυπώθηκε η άποψη ότι θα ήταν καλό να υπήρχε μία σχετική μέτρηση του μεγέθους της digital αγοράς.

Ένα δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η αγορά δεν είναι ακόμη ώριμη.

Και όχι μόνο σε επίπεδο πελατών, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις δεν κατανοούν τις ανάγκες τους και έχουν διαφορετικές προσδοκίες όπως και εκτιμήσεις για το κόστος και τις απαιτήσεις ενός digital έργου αλλά ακόμη σε επίπεδο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο και σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν καταλάβει το κόστος που υπάρχει για να προσφέρουν αυτά που πρέπει να προσφέρουν στους πελάτες τους.

Ένα τρίτο ζήτημα είναι αυτό της «εμπλοκής» στο χώρο του digital εταιρειών από παρεμφερείς κλάδους όπως είναι τόσο αυτός της πληροφορικής όσο και εκείνος των συμβουλευτικών υπηρεσιών αλλά και της διαφήμισης.

Ένα θέμα για το οποίο εκφράστηκαν αρκετές απόψεις καθώς οι εξελίξεις «τρέχουν» και έχει γίνει πλέον κατανοητό ότι το «παιχνίδι» αλλάζει και η παροχή προστιθέμενης αξίας θα είναι το κλειδί.

Όπως ενδεχομένως και το θέμα της εξειδίκευσης, αν και εδώ οι απόψεις διίστανται αναφορικά με το κατά πόσον στο άμεσο μέλλον θα υπάρχει μία μεγάλη εξειδίκευση των εταιρειών.

Άλλωστε, οι πελάτες δείχνουν να θέλουν έναν συνεργάτη που να αναλαμβάνει όλα όσα έχουν σχέση με τις digital δραστηριότητες και εκεί είναι που εμπλέκονται και οι system integrators.

Τα έργα σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν μεγαλώσει και ένα ερώτημα που τέθηκε ήταν κατά πόσον μία ελληνική εταιρεία μπορεί να «τρέξει» με επιτυχία ένα μεγάλο έργο.

Η απάντηση ήταν πως «μπορεί» απλά σε πολλές περιπτώσεις το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν οι υποδομές (ή τα resources αν προτιμάτε τον αγγλικό όρο που συνήθως χρησιμοποιείται και είναι αρκετά πιο ευρύς από την αντίστοιχη ελληνική λέξη) που θα δώσουν τη δυνατότητα υλοποίησης ενός μεγάλου έργου.

Η τεχνογνωσία πάντως υπάρχει και δεν είναι τυχαίο ότι γίνονται κινήσεις από ελληνικές εταιρείες στο εξωτερικό, αν και όπως επισημάνθηκε εκτός των συνόρων έχει νόημα να βγεις με προϊόν και όχι απλά παρέχοντας υπηρεσίες.

Ένα ακόμη ζήτημα που τέθηκε έχει να κάνει με την εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού. Ένα ζήτημα που απασχολεί όλο τον κλάδο -και όχι μόνο- και οι λύσεις δεν είναι τόσο απλές, καθώς σχετίζεται με το μεγάλο θέμα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι πως η συζήτηση που έγινε ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, διήρκεσε περισσότερο από ότι περίμεναν οι διοργανωτές και ενδεχομένως η πρόταση που έπεσε περί μίας σειράς άτυπων συναντήσεων για να συζητούνται τα θέματα του κλάδου είναι από αυτές που πρέπει να υλοποιηθούν.

Οι Έλληνες αγοράζουν είδη μόδας / ένδυσης online 4 φορές περισσότερο την Black Friday

Η PayPal μοιράζεται στοιχεία αναφορικά με τις διασυνοριακές συνήθειες των Ελλήνων διαδικτυακών καταναλωτών κατά τη διάρκεια των επερχόμενων μεγάλων εκπτώσεων και της εορταστικής περιόδου

● Τα Χριστούγεννα είναι η πλέον αγαπημένη περίοδος ηλεκτρονικών διασυνοριακών αγορών σε πιο συστηματική βάση για το 40% των Ελλήνων online shoppers
● Οι Έλληνες διασυνοριακοί καταναλωτές αγοράζουν είδη ένδυσης και αξεσουάρ μόδας συχνότερα (69%), από την άλλη όμως ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο)

Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, η Black Friday και η Cyber Monday γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές – τις ημέρες αυτές το e-shopping αυξήθηκε κατά 50% και πάνω από 20% σε ετήσια βάση το 2017, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα νούμερα το 2016.

Η πιο σημαντική κατηγορία για τις αγορές της ‘Μαύρης Παρασκευής’ το 2017 ήταν η ένδυση και ο συγκεκριμένος όγκος αγορών κατά τις εκπτώσεις αυτές ήταν σχεδόν 4 φορές υψηλότερος σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο.

Παραδοσιακά, οι ημέρες ελκυστικών προσφορών συνδέονται με το διασυνοριακό εμπόριο, αλλά και οι εγχώριοι παίκτες φαίνεται να παρουσιάζουν καλά αποτελέσματα: όσο διαρκεί η Black Friday, πάνω από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα μέσω PayPal καταλήγει σε τοπικούς εμπόρους.

Καθώς οδεύουμε προς τη φετινή περίοδο των γιορτών, η PayPal και η Ipsos δημοσιεύουν ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις συνήθειες των Ελλήνων που αγοράζουν από το εξωτερικό. Το 83% των Ελλήνων ενηλίκων που συμμετείχαν στην έρευνα πραγματοποίησε τουλάχιστον μια ηλεκτρονική αγορά κατά τη διάρκεια των 12 μηνών υπό αξιολόγηση.

Τα Χριστούγεννα αποτελούν την προτιμώμενη περίσταση για συχνότερες cross-border αγορές, σύμφωνα με το 40% των Ελλήνων διασυνοριακών shoppers, την ίδια όμως στιγμή σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες δεν χρειάζονται μια ειδική αφορμή ή συγκυρία προκειμένου να κάνουν ψώνια από ένα ξένο e-shop σε πιο τακτική βάση.

Αγοράζουμε είδη ένδυσης πιο συχνά, αλλά δαπανούμε περισσότερα σε ταξίδια

Από το εξωτερικό οι Έλληνες e-shoppers αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (64%), παιχνίδια και είδη χόμπι (51%), καθώς και κοσμήματα / ρολόγια (46%).

Εντούτοις, εάν λάβουμε υπόψη μας την απόλυτη αξία των αγορών, ξοδεύουμε μεγαλύτερα χρηματικά ποσά σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (277 ευρώ) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (275 ευρώ).

Οι 5 πιο δημοφιλείς προορισμοί διασυνοριακών αγορών προς τους οποίους στρέφονται οι Έλληνες είναι η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ιταλία.

«Καταρχάς, μην ξεχνάτε ότι η περίοδος των προσφορών και εκπτώσεων είναι η πλέον κατάλληλη για την αγορά επώνυμων συλλογών / designer brands, καθώς μπορείτε τότε να αποκτήσετε ακόμα και την πιο καινούργια τσάντα Chanel, χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία.

Εντούτοις, πάντοτε είναι καλό να συγκρίνετε τιμές από διαφορετικές ιστοσελίδες. Γι’αυτόν τον λόγο, εκτιμώ αφάνταστα τη δυνατότητα να βλέπω με μια ματιά τις τιμές σε τοπικό νόμισμα, για να καταλαβαίνω εύκολα ποια είδη είναι προσιτά για το δικό μου πορτοφόλι.

Εξίσου σημαντικό για μένα, όταν κάνω αγορές online, είναι η επαγγελματική πολιτική επιστροφών. Εάν αποφασίσω να αγοράσω παπούτσια από τις ΗΠΑ, δεν θέλω καν να σκεφτώ πόσο ακριβά θα είναι τα μεταφορικά κόστη, εάν χρειαστεί να τα επιστρέψω, γιατί απλώς δεν θα είναι το σωστό νούμερο», σχολιάζει η Giela Abdelwahab, Consumer Development Manager, PayPal CEE.

Οι online φόβοι των Ελλήνων

Πάνω από τους μισούς Έλληνες online shoppers (53%) προβλέπουν ότι το ποσό που δαπανούν γενικά σε ηλεκτρονικές αγορές θα εξακολουθεί να αυξάνεται.

Το 76% εξ αυτών παραδέχεται, μάλιστα, ότι αρέσκεται στην ευκολία του διαδικτυακού shopping, το 33% εικάζει ότι τα μεταφορικά κόστη θα γίνουν φθηνότερα, ενώ το 28% σκοπεύει να ανεβάσει το προσωπικό budget των online αγορών, λόγω τυχόν αλλαγής του διαθέσιμου εισοδήματος.

Στην περίπτωση του εγχώριου shopping, σχεδόν οι μισοί Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές (46%) εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τα έξοδα αποστολής και το 39% δηλώνει ότι τα συνολικά κόστη καθιστούν μη ελκυστικές τις αγορές.


Σχετικά με την Έρευνα Διασυνοριακών Καταναλωτών 2018 της PayPal & Ipsos

Για λογαριασμό της PayPal, η εταιρεία Ipsos πήρε συνέντευξη από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 1.000-2.000 (34.052 συνολικά) ενήλικων (ηλικίας από 18 και άνω), οι οποίοι κάνουν χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο internet, σε καθεμία από τις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα (ΗΠΑ, Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Νορβηγία, Αυστρία, Ρωσία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχική Δημοκρατία, Ελλάδα, Ισραήλ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Βραζιλία, Μεξικό, Αργεντινή, Νότια Αφρική, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Αυστραλία, Φιλιππίνες).

Οι συνεντεύξεις έλαβαν χώρα online το διάστημα 13 Μαρτίου - 1 Μαῒου 2018. Από τους 34.052 ερωτηθέντες, οι 30.698 ήταν online shoppers (είχαν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά στο διαδίκτυο μέσω desktop/laptop/notebook/smartphone ή tablet), μεταξύ των οποίων οι 16.706 θεωρήθηκαν διασυνοριακοί αγοραστές.

Οι εν λόγω συνεντεύξεις στην Ελλάδα διεξήχθησαν το διάστημα 29 Μαρτίου – 17 Απριλίου 2018, ανάμεσα σε ένα δείγμα 1.000 ατόμων. Από τους 1.000 συνεντευξιαζόμενους, οι 926 ήταν online shoppers (είχαν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά στο διαδίκτυο μέσω desktop/laptop/notebook/smartphone ή tablet), μεταξύ των οποίων οι 622 θεωρήθηκαν διασυνοριακοί αγοραστές.

Τα δεδομένα σταθμίστηκαν στο σύνολο των χωρών, προκειμένου να προσαρμοστούν στις προκαταλήψεις των ομάδων βάσει εξωτερικών δεδομένων και τάσεων, ανάλογα με την περίπτωση και την συχνότητα εμφάνισης των online αγοραστών ανά χώρα.

 

 

BestFriday is BlackFriday με τον BestPrice Assistant

Οι καλύτερες προσφορές και ευκαιρίες της Black Friday, παντού online με τον BestPrice Assistant

Με στόχο να διευκολύνει την έρευνα αγοράς των καταναλωτών, το BestPrice.gr προσφέρει τον νέο έξυπνο βοηθό “BestPrice Assistant”, ένα «browser extension» για καλύτερες αγοραστικές επιλογές παντού online. Με την online επιλογή ενός προϊόντος, ο έξυπνος βοηθός ενημερώνει αμέσως για την καλύτερη τιμή της αγοράς.

Με δεδομένο το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις προσφορές της Black Friday, όπου η online κίνηση και οι αναζητήσεις των χρηστών στις *23 Νοεμβρίου αναμένεται να αυξηθούν κατά τουλάχιστον 66%, ο BestPrice Assistant βοηθάει τους καταναλωτές να βρουν τις καλύτερες ευκαιρίες μέσα από τον καταιγισμό των προσφορών της BlackFriday.

Ο BestPrice Assistant δίνει τη δυνατότητα σύγκρισης προϊόντων, όπου κι αν είναι ο καταναλωτής σε πάνω από 1750 ηλεκτρονικά καταστήματα και site, μεταξύ των οποίων και τα μεγαλύτερα e-shop της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού, όπως το Amazon και Apple.

Έτσι οι χρήστες μπορούν να συγκρίνουν την τιμή του προϊόντος που τους ενδιαφέρει με τις καλύτερες τιμές και προσφορές του BestPrice.gr κερδίζοντας χρόνο και χρήμα.

Ακόμα, οι χρήστες έχουν άμεση πρόσβαση σε αξιολογήσεις προϊόντων και καταστημάτων του BestPrice.gr, καθώς και εύκολη πρόσβαση στις ευκαιρίες του ιδίου του καταστήματος που επισκέπτονται online. Ο χρήστης μπορεί ακόμα να λαμβάνει ειδοποιήσεις για πτώσεις τιμών, προσφορές και κουπόνια σε κατηγορίες προϊόντων που τον ενδιαφέρουν.

Το BestPrice.gr τις ημέρες των Black Friday και Cyber Monday θα παρουσιάσει τις καλύτερες ευκαιρίες και προσφορές σε πάνω από 1750 συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα. Θα παρακολουθήσει αυτόματα όλες τις πτώσεις τιμών και θα εμφανίσει ποσοστό έκπτωσης πάνω στην ήδη χαμηλότερη τιμή της αγοράς.

Προετοιμάστε την επιχείρησή σας για πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο

Οι πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο αντιστοιχούν στα δύο τρίτα περίπου των ετήσιων κερδών μιας μικρής επιχείρησης. Στην πρόσφατη αυτή έκθεση, η PayPal μοιράζεται μερικές χρήσιμες συμβουλές για την μεγιστοποίηση της εποχιακής επιτυχίας.

Τα δύο τρίτα των online shoppers παραδέχονται ότι θα πραγματοποιούσαν αγορές μόνο από ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν μια εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών με άμεσα αναγνωρίσιμο και αξιόπιστο εμπορικό σήμα.

Κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου, 1 στους 3 Ευρωπαίους αγοραστές μέσω Internet αναζητά στο εξωτερικό ιδέες για ξεχωριστά δώρα, ενώ 3 στους 4 προτιμούν να πληρώνουν στο δικό τους τοπικό νόμισμα.

Η εορταστική περίοδος είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα καταστήματα λιανικής πώλησης. Πολλά από αυτά βασίζονται στις λίγες αυτές εβδομάδες προκειμένου να βγάλουν τα κέρδη ολόκληρης της χρονιάς.

Στην εποχή μας, το διάστημα αυτό εκτείνεται από τα τέλη Νοεμβρίου (συμπεριλαμβάνοντας την Μαύρη Παρασκευή / Black Friday) έως και την Κινεζική Πρωτοχρονιά (στα τέλη Ιανουαρίου ή αρχές Φεβρουαρίου).

Ακολουθούν 3 βήματα για να εξασφαλίσετε μια επιτυχημένη εορταστική σεζόν.

Βήμα 1: Η τεχνολογία έχει τον πρώτο λόγο

Ελέγξτε εάν η ιστοσελίδα σας είναι βελτιστοποιημένη για χρήστες με μικρές οθόνες αφής. Ήδη, το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων αγοράζει μέσω κινητών συσκευών 2-3 φορές τον μήνα και το 7% πραγματοποιεί αγορές σε καθημερινή βάση .

Είναι εξίσου σημαντικό να βελτιώσετε τον χρόνο φόρτωσης - η μείωση του μέσου χρόνου φόρτωσης της σελίδας κατά μόλις 1,6 δευτερόλεπτα μπορεί να αυξήσει τον ετήσιο τζίρο σας κατά 10% .

Προκειμένου να κρατήσετε τους τρέχοντες πελάτες σας στην δική σας ιστοσελίδα, βεβαιωθείτε ότι αισθάνονται ασφαλείς – σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας HubSpot, το 82% των ατόμων δεν θα επισκεπτόταν έναν ιστότοπο, ο οποίος έχει επισημανθεί ως «Μη ασφαλής / Not secure» από το πρόγραμμα περιήγησής τους.

Μόλις είναι έτοιμη η ιστοσελίδα σας, σκεφτείτε με προσοχή τις δυνατότητες επιλογής ανάμεσα σε μια ευρεία γκάμα μεθόδων πληρωμής.

Μην ξεχνάτε πως τα δύο τρίτα των online αγοραστών παραδέχονται ότι ότι «θα πραγματοποιούσαν αγορές μόνο σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που χρησιμοποιεί μια μέθοδο διαδικτυακής πληρωμής με ένα εύκολα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, όπως η PayPal», οπότε είναι καίριας σημασίας ο τρόπος πληρωμής μέσω μιας γνώριμης και αξιόπιστης επώνυμης εταιρείας.

Οι καταναλωτές είναι επίσης πιο δεκτικοί σε αγορές από μια ιστοσελίδα του εξωτερικού, εάν και εφόσον οι τιμές εμφανίζονται στο δικό τους τοπικό νόμισμα. Στην πραγματικότητα, 3 στους 4 (76%) δήλωσαν ότι προτιμούν να πληρώνουν στο δικό τους νόμισμα .

 Βήμα 2: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και διευκολύνετε την έρευνα με τη σειρά σας

Η εορταστική περίοδος είναι η κατάλληλη στιγμή για να εξερευνήσετε νέες, διεθνείς αγορές, την εποχή κατά την οποία οι πελάτες αναζητούν μοναδικές ιδέες για ξεχωριστά δώρα. Όντως, αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους (όπως ανέφερε 1 στους 3) για τον οποίον οι Ευρωπαίοι online shoppers αναζητούν προϊόντα στο εξωτερικό .

Εάν διαθέτετε ήδη διεθνείς πελάτες, ανακαλύψτε από πού προέρχονται και τι αγοράζουν. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια καλή αγορά όπου θα στοχεύσετε πρώτα.

Αφιερώστε χρόνο σε μια σύντομη έστω έρευνα και επιλέξτε μια αργία, στην οποία και θα στοχεύσετε με μια ανάλογη καμπάνια.

Μπορείτε να διαλέξετε την Ημέρα των Εργένηδων (Singles Day) στην Κίνα (11 Νοεμβρίου), την Εορτή των Φώτων (Χανουκά / Hanukkah) στο Ισραήλ (2-10 Δεκεμβρίου), την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς (31 Δεκεμβρίου), τα Ορθόδοξα Χριστούγεννα - με το παλαιό ημερολόγιο - στη Ρωσία (7 Ιανουαρίου) ή μία από τις διάφορες άλλες ενδιάμεσες αργίες ανά τον κόσμο.

Για να διασφαλίσετε καλύτερη παρουσία στις μηχανές αναζήτησης για τους εγχώριους και διεθνείς πελάτες-στόχο σας, προσπαθήστε να βελτιώσετε τη SEO στη σελίδα σας.

Περιγράψτε τα προϊόντα σας με τις ίδιες λέξεις που χρησιμοποιεί ένας πελάτης σε μια μηχανή αναζήτησης και κάνετε το ίδιο για τις διευθύνσεις URL των σελίδων σας, τα ονόματα αρχείων εικόνας, καθώς και τις εναλλακτικές περιγραφές εικόνων (image alt tags).

Χρησιμοποιήστε περιγραφές με σαφές νόημα - το όνομα «Image123» δεν βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να σας βρουν, σε αντίθεση με την ξεκάθαρη φράση «μπλε μεταξωτή γραβάτα».

Βήμα 3: Εφαρμόστε στην πράξη όσα μάθατε

Οι πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των ετήσιων κερδών μιας μικρής επιχείρησης. Ωστόσο, μπορείτε κάλλιστα να μειώσετε την εξάρτησή σας από αυτές τις λίγες εβδομάδες, εφαρμόζοντας όσα μάθατε και κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης χρονιάς.

Η πρώτη ευκαιρία έρχεται αμέσως μετά την εορταστική περίοδο. Στις περισσότερες χώρες, οι καταναλωτές ανυπομονούν να φτάσουν οι εκπτώσεις του Ιανουαρίου.

Εκτός από την προώθηση εκπτώσεων και προσφορών σε όλους τους επισκέπτες, αυτή θα μπορούσε να ήταν μια καλή περίοδος για να συνδεθείτε εκ νέου με τους υπάρχοντες πελάτες σας.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να αποστείλετε έναν ειδικό εκπτωτικό κωδικό ως ένδειξη εκτίμησης για τη συνεργασία σας κατά το προηγούμενο έτος ή να στοχεύσετε σε υφιστάμενους πελάτες με συμπληρωματικά προϊόντα, ανάλογα με τις προηγούμενες αγορές τους.

Η εορταστική περίοδος, κατά την οποία συχνά ελλοχεύει ο κίνδυνος διακίνησης ελαττωματικών προϊόντων και δώρων, αποτελεί μια ιδανική εποχή να θέσετε σε εφαρμογή μια επαγγελματική πολιτική επιστροφών.

Μια δυσάρεστη εμπειρία ενός πελάτη μπορεί να προκαλέσει μόνιμη ζημιά στην εταιρική φήμη σας, οπότε αξίζει να βεβαιωθείτε ότι κάθε επικοινωνία με τον πελάτη – ακόμα και σε περίπτωση καταγγελίας – διεκπεραιώνεται με επαγγελματικό τρόπο.

Πολλές επιχειρήσεις προσφέρουν πλέον μια πολιτική επιστροφών «χωρίς ερωτήσεις», η οποία συχνά συνοδεύεται και με δωρεάν μεταφορικά αποστολής. Είναι γεγονός ότι η προώθηση μιας τέτοιας πολιτικής στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα δύναται να ενθαρρύνει τις πωλήσεις, μειώνοντας την αίσθηση τυχόν κινδύνου για τους νέους πελάτες.

Εντυπωσιακή αύξηση συμμετοχών στην eCommerce Expo 2018!

Με αύξηση πάνω από 167% σε συμμετοχές εταιρειών και πάνω από 180% σε εγγεγραμμένους επισκέπτες, συνεχίζονται οι προετοιμασίες για την eCommerce Expo Greece & Southeast Europe 2018, αύξηση που είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή σε σύγκριση με τα περσινά δεδομένα, την αντίστοιχη χρονική περίοδο.

Ήδη, ο εκθεσιακός χώρος έχει τετραπλασιαστεί, ενώ αναμένεται η συμμετοχή 40 ακόμα εταιρειών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον για παρουσία στην έκθεση με δικό τους περίπτερο.

Η εμπιστοσύνη στη διοργάνωση μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών -όπως το eBay, η PayPal και πολλές άλλες- έχει προκαλέσει το έντονο ενδιαφέρον των επισκεπτών, εκτοξεύοντας τις εγγραφές στις 1500 αυτή τη στιγμή, χωρίς καν να έχει ξεκινήσει η κύρια διαφημιστική προβολή της διοργάνωσης…

Η πιο σημαντική εκδήλωση της χρονιάς για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα, η έκθεση και συνέδριο eCommerce Expo Greece & Southeast Europe 2018 θα πραγματοποιηθεί τα τέλη Νοεμβρίου (24-25 Νοεμβρίου, 2018) στο ιστορικό Ζάππειο Μέγαρο, στο κέντρο της Αθήνας.

Περισσότερες από 100 εταιρείες-εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα παρουσιάσουν τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, σ’ ό,τι αφορά προϊόντα, υπηρεσίες και κυρίως λύσεις για τις ανάγκες της αγοράς του eCommerce, που συμβαδίζουν απόλυτα με τις διεθνείς τάσεις και μπορούν -αν εφαρμοστούν- να φέρουν το πολυπόθητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και τα κέρδη, από τις αυξημένες διαδικτυακές πωλήσεις.

Στους εκθέτες περιλαμβάνονται digital agencies, εταιρείες λογισμικού που αναπτύσσουν εφαρμογές ηλεκτρονικών καταστημάτων, μεταφορικές εταιρείες, εταιρείες που ειδικεύονται στη διαφήμιση στο διαδίκτυο, επιχειρήσεις που παρέχουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες που συμβάλουν στην βελτιστοποίηση των online πωλήσεων.

Μεγάλοι χορηγοί είναι οι εταιρείες:

Acs Courier, Accenture, PayByBank, Lighthouse, Vendallion, PlusHost, PayPal

Χορηγοί είναι οι:
Steficon, Digital4U, GenerationY, WebJar, DigitalUp, Humble, Icap, G.A.P. Vassilopoulos Group, Routee

Και υποστηρικτές είναι οι:
Apifon, Retargeting, eBay, Think Open, ONIT!

Παράλληλα με την έκθεση, θα πραγματοποιηθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Ζαππείου Μεγάρου διήμερο συνέδριο.

Στη διάρκειά του, 40+ διακεκριμένοι ομιλητές (οι περισσότεροι από το εξωτερικό - πληροφορίες γι’ αυτούς, θα βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.ecommerceexpo.gr/index.php/en/component/sppagebuilder/35-ecommerce-expo-2018-conference κι ενώ η διαμόρφωση του προγράμματος συνεχίζεται) απ’ όλο το φάσμα των σχετικών με το ηλεκτρονικό εμπόριο υπηρεσιών θα παρουσιάσουν τις σημαντικότερες εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο, σε τομείς όπως:

eCommerce Trends, Regulating the eCommerce Landscape, Development & Marketing, Logistics make the world go round, Payments - I did it my way, Talking about the future, Advertising – and the living isn’t easy.

Το Ωράριο λειτουργίας της έκθεσης είναι 11:00 π.μ. - 20:00 μ.μ. και τις δύο ημέρες.

Για να επισκεφτείτε την έκθεση δεν υπάρχει κόστος, όμως απαιτείται εγγραφή στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης, στη διεύθυνση www.ecommerceexpo.gr

Η παρακολούθηση του συνεδρίου έχει κόστος και γίνεται μόνο με εγγραφή

Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα μας, καλέστε το 210.924.5577 ή επικοινωνήστε με τους οργανωτές, στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Δίκτυο ιχνηλάτισης τροφίμων ανακοίνωσε επίσημα η IBM

H IBM ανακοίνωσε επίσημα το νέο της δίκτυο ιχνηλάτισης τροφίμων, το οποίο βασίζεται σε τεχνολογία blockchain. Το δίκτυο έχει την ονομασία Food Trust και ανακοινώθηκε από την εταιρεία μέσω σχετικού δελτίου Τύπου, μετά από 18 μήνες δοκιμαστικής λειτουργίας.

Στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε, η εταιρεία αποκάλυψε πως ο γνωστός γαλλικός κολοσσός της λιανικής τροφίμων, Carrefour, ξεκινά τη χρήση του Food Trust. Η Carrefour έχει σε λειτουργία πάνω από 12.000 καταστήματα σε 33 χώρες και θα ξεκινήσει δοκιμές με την τεχνολογία blockchain στα καταστήματά της, με στόχο έως το 2022 να την επεκτείνει στο σύνολό τους, παγκοσμίως.

Το δίκτυο Food Trust ανακοινώθηκε από την IBM το 2016, ως μία λύση που με τη χρήση της τεχνολογίας blockchain μπορεί να συνδέσει διαφορετικά εμπλεκόμενα μέρη της βιομηχανίας τροφίμων.

Kατά τη διάρκεια της τελικής δοκιμαστικής φάσης, που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2017, η ΙΒΜ συνεργάστηκε με εταιρείες όπως η Nestle, η Dole, η Tyson Foods και η Unilever. Οι παραγωγοί και οι μεταπωλητές που χρησιμοποίησαν το Food Trust ιχνηλάτησαν με επιτυχία εκατομμύρια διαφορετικά προϊόντα τροφίμων κατά τη δοκιμαστική περίοδο, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Η αμερικάνικη εταιρεία λιανικής Walmart ήταν από τις πρώτες που συνεργάστηκαν με την ΙΒΜ και πειραματίστηκαν με την τεχνολογία blockchain ήδη από το 2016 για την ταυτοποίηση και απόσυρση τροφίμων μετά από καταγγελίες καταναλωτών.

Πριν μερικές εβδομάδες, από τη Walmart ανακοίνωσαν πως θα ζητήσουν από προμηθευτές τους να εφαρμόσουν ένα σύστημα ιχνηλάτισης που θα βασιστεί στο δίκτυο Food Trust.

Η βιομηχανία τροφίμων είναι ένας από τους πολλούς τομείς στου οποίους η IBM αναπτύσσει και παρουσιάζει λύσεις που βασίζονται στην τεχνολογία blockchain. Ανταγωνίζεται με τον κινέζικο γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, όσον αφορά στον αριθμό των ευρεσιτεχνιών που κατοχυρώνουν, οι οποίες σχετίζονται με τεχνολογίες blockchain.

Τα συσκευασμένα καταναλωτικά καταλύτης ανάπτυξης για το eCommerce

Ενδιαφέρουσα έρευνα της Accenture φωτίζει μια ιδιαίτερη πτυχή του ηλεκτρονικού εμπορίου

Ανεβαίνουν γοργά τα Συσκευασμένα Καταναλωτικά Αγαθά (Consumer Packaged Goods – CPGs) στους δείκτες του eCommerce και, σύμφωνα με τις μετρήσεις και τις προβλέψεις των ειδημόνων, ως το 2022 (δηλ. σε μόλις τρία χρόνια από σήμερα) μπορούν να το καταστήσουν το τέταρτο μεγαλύτερο κανάλι επί του συνόλου των πωλήσεων λιανικής!

Αμεσότητα στην καταγραφή, πακτωλός πολύτιμων δεδομένων, ακρίβεια στην έκφραση τάσεων, θετική (τις περισσότερες φορές, τουλάχιστον) εμπειρία χρήστη και διαρκής ανάπτυξη είναι τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του eCommerce που, αν και ξεκίνησε ως χρήσιμο συμπλήρωμα των «παραδοσιακών» αγορών, αρχίζει να κατακτά πλέον ολοένα και περισσότερο έδαφος εις βάρος τους, σε επιλεγμένους για την ώρα τομείς.

Όμως, όλα δείχνουν ότι αυτή η τάση κυριαρχίας θα επεκταθεί και στους υπόλοιπους…

Τρομερή ευκαιρία, επομένως, για το χώρο του retail (αλλά και αντίστροφα, για το eCommerce) που -αν αξιοποιηθεί έγκαιρα και σωστά- μπορεί να φέρει νέα επιχειρηματικά μοντέλα, μεγαλύτερες αξίες και διευρυμένες χρηματορροές.

Πώς θα γίνουν όλα αυτά; Διαβάστε εδώ τη σχετική ανάλυση (στα αγγλικά, βεβαίως) της Accenture (που μας επέτρεψε να τη δημοσιεύσουμε και την ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό) και θα το μάθετε!

 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search