Φέτος, στο πλαίσιο της πανδημίας και με καθεστώς lockdown σε ολόκληρη τη χώρα, η Black Friday ήταν διαφορετική από τις υπόλοιπες χρονιές. Με τα φυσικά καταστήματα κλειστά, όπως ήταν αναμενόμενο, ολόκληρη η καταναλωτική κίνηση διοχετεύθηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ένα πραγματικό τεστ για τις υποδομές των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου αλλά και ως επέκταση, των ταχυμεταφορών.
Ως προς τις υποδομές φαίνεται ότι τα πράγματα πήγαν αρκετά καλά. Το Papaki, ο μεγαλύτερος καταχωρητής και digital enabler στην Ελλάδα, διαπίστωσε από την κίνηση στις υποδομές του ότι δεν υπήρξε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα αυτή την περίοδο. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις ότι οι μέρες θα ήταν δύσκολες λόγω μεγάλου όγκου επισκεπτών, παρουσιάστηκαν ελάχιστα θέματα και δεν σημειώθηκε υπερφόρτωση την ημέρα εκείνη.
Αυτό είναι πραγματικά αξιοσημείωτο, με δεδομένο ότι σύμφωνα με την έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), η φετινή Black Friday κατέγραψε αύξηση του τζίρου κατά 43,6% απ’ την αντίστοιχη περυσινή. Στο σύνολο της εβδομάδας που προηγήθηκε, καταγράφηκε αύξηση του τζίρου στις online πωλήσεις κατά 73,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα πέρυσι.
Η εξήγηση
Τα παραπάνω στοιχεία, αν και αρχικά φαίνονται αντιφατικά, εν τέλη μπορούν να εξηγηθούν κοιτώντας σε βάθος τα διαθέσιμα δεδομένα.
Σύμφωνα με το Papaki παρατηρήθηκε υψηλότερη κινητικότητα τις ημέρες Δευτέρα 23 και Τρίτη 24 Νοεμβρίου σε σχέση με τις αντίστοιχες ημέρες των προηγούμενων εβδομάδων, ενώ η Black Friday κινήθηκε σε φυσιολογικά επίπεδα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο peak. Αυτό που συμπεραίνεται λοιπόν, είναι ότι οι καταναλωτές πραγματοποίησαν αγορές καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, κι όχι μόνο την συγκεκριμένη ημέρα. Επίσης, πιθανότατα, έκαναν αγορές με μεγάλη αξία που ίσως να πραγματοποιούσαν σε φυσικά καταστήματα, υπό άλλες συνθήκες.
Παράλληλα βέβαια, δε μπορεί να βγει από το κάδρο το γεγονός ότι, σταδιακά, πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα ωριμάζουν και διορθώνουν τις υποδομές τους ώστε να ανταποκρίνονται στον αριθμό των επισκεπτών. Είναι σημαντικό για ένα eShop να διαθέτει πακέτο φιλοξενίας (web hosting) προσαρμοσμένο στις ανάγκες του αλλά και να επιλέγει έναν αξιόπιστο πάροχο.
Στο Papaki υπάρχει μια ευρεία γκάμα λύσεων φιλοξενίας. Μάλιστα, για τα eShops που δημιουργούνται μέσω Managed Wordpress προβλέπεται η επιλογή αύξησης πόρων ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε περιόδους υψηλής ζήτησης. Πιο συγκεκριμένα, ένα eShop έχει τη δυνατότητα να διπλασιάσει τα resources του δωρεάν για 48 ώρες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και χρήσιμο καθώς λύνει τα χέρια του επιχειρηματία και δεν του προσθέτει επιπλέον άγχος.
Η επόμενη πρόκληση
Χωρίς καμία αμφιβολία, η επόμενη περίοδος που θα δοκιμαστούν οι αντοχές υποδομών φιλοξενίας των online καταστημάτων είναι τα Χριστούγεννα.
Είναι λοιπόν μία πολύ καλή ευκαιρία για όσους διαθέτουν ένα eShop να διερευνήσουν τα πακέτα φιλοξενίας τους ώστε να ανταπεξέλθουν σε ενδεχόμενη υψηλή κινητικότητα. Είναι επίσης μία καλή ευκαιρία για όσους δεν διαθέτουν online κατάστημα να επωφεληθούν αυτής της αυξημένης κίνησης αποκτώντας παράλληλα ένα νέο κανάλι διανομής.
Άλλωστε, η έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) για τη Black Friday, εντόπισε ότι σχεδόν 6 στις 10 (59%) επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα πώλησης εκτός φυσικού καταστήματος κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεών τους σε σχέση με πέρυσι.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]