Το ξέσπασμα του νέου κορωνοϊού είχε σημαντικό αντίκτυπο στον τομέα της λιανικής τους τελευταίους μήνες και το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αποδειχθεί καθοριστικό για τη συνέχιση των οικονομικών δραστηριοτήτων σε όλη την Ευρώπη. «Οι καταναλωτές έχουν στραφεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο για να συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα, ενώ οι χώρες έχουν εφαρμόσει αυστηρά μέτρα κλειδώματος. Η μεγαλύτερη ζήτηση έχει οδηγήσει σε πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και στα κανάλια παράδοσης, αλλά έχει επίσης ανοίξει το δρόμο για νέες λύσεις που δεν επιτρέπονται πάντα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», δήλωσε η Marlene ten Ham, Γενική Γραμματέας του Ecommerce Europe.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, στο Ecommerce Europe πιστεύουν ότι είναι απολύτως ζωτικής σημασίας να υιοθετηθεί μια εναρμονισμένη προσέγγιση σε επίπεδο ΕΕ, για την εφαρμογή νέων λύσεων omnichannel που αναπτύχθηκαν από φυσικά καταστήματα όλων των μεγεθών για την αντιμετώπιση της επιδημίας COVID-19. Αυτοί οι επιχειρηματίες, για παράδειγμα, αναπτύσσουν γρήγορα μια διαδικτυακή παρουσία, μετατρέποντας τα καταστήματα σε κέντρα εκπλήρωσης παραγγελιών και προσφέρουν ασφαλείς πληρωμές και παραδόσεις προϊόντων χωρίς επαφή.
Οποιεσδήποτε λύσεις επιτρέπουν στους λιανοπωλητές να περιορίσουν τον αριθμό των πελατών στα καταστήματα, διευκολύνοντας την κοινωνική απόσταση, αλλά και περιορίζοντας τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ υπαλλήλων και πελατών, θα είναι καθοριστικής σημασίας κατά τη φάση εξόδου και μπορούν να ενσωματωθούν πλήρως στη "νέα κανονική εποχή".
Μια εναρμονισμένη προσέγγιση για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, που θα προωθηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα επέτρεπε στους εμπόρους να εκμεταλλεύονται αυτού του είδους τις υπηρεσίες omnichannel το συντομότερο δυνατόν. Σε αυτές τις εποχές βαθιάς αβεβαιότητας, είναι σημαντικό για τους λιανοπωλητές να έχουν σαφήνεια σχετικά με τη νομιμότητα των πρακτικών τους. Ωστόσο, λύσεις όπως το ανέπαφο "click-and-collect" και η παράδοση δεν επιτρέπονται σε όλες τις χώρες της ΕΕ, δημιουργώντας έτσι κατακερματισμό, αβεβαιότητα και θέτοντας σαφές μειονέκτημα στους εμπόρους λιανικής σε ορισμένες αγορές.
Εικόνα: PublicDomainPictures, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]