Η Eurostat δημοσίευσε τα στοιχεία της έρευνας του 2019 σχετικά με τη χρήση ICT στα νοικοκυριά, η οποία περιλαμβάνει και στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα οποία δείχνουν ότι οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27. Η Eurostat ανέφερε ότι "οι καταναλωτές εκτιμούν τη δυνατότητα να ψωνίζουν οποιαδήποτε στιγμή, οπουδήποτε, με πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και εύκολες συγκρίσεις τιμών".
Επίσης, η Eurostat σημειώνει ότι κατά τη διάρκεια της τρέχουσας πανδημίας του νέου κορωνοϊού, με τα περισσότερα καταστήματα κλειστά και τους καταναλωτές υπό περιορισμούς μετακίνησης, το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Ωστόσο, όπως σημειώνεται από το Ecommerce Europe, μετά τα πρώτα στοιχεία που έχει λάβει, σημειώνει πως το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Γερμανία έχει σημαντική πτώση. Η πρόσφατη αναφορά από τη γερμανική αγορά, δείχνει ότι το Μάρτιο του 2020 ο κύκλος εργασιών τού ηλεκτρονικού εμπορίου μειώθηκε κατά σχεδόν 20% σε σύγκριση με τον Μάρτη του 2019.
Τα ευρήματα της Eurostat δείχνουν ότι το 60% των ατόμων στην ΕΕ ηλικίας 16 έως 74 ετών, πραγματοποίησαν αγορές στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του έτους πριν από την έρευνα του 2019, σε σύγκριση με το 56% στην έρευνα του 2018. Επίσης, οι άνδρες τείνουν να ψωνίζουν στο διαδίκτυο λίγο περισσότερο από τις γυναίκες, με ποσοστό 61% έναντι 59%. Ωστόσο, το μερίδιο των διαδικτυακών αγοραστών αυξήθηκε περισσότερο στις γυναίκες τα τελευταία 10 χρόνια από ό, τι στους άνδρες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, δείχνουν επίσης, ότι το μερίδιο των αγοραστών στο διαδίκτυο έχει αυξηθεί σημαντικά μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων τα τελευταία 10 χρόνια, ιδίως στις ηλικίες μεταξύ 16 και 54 ετών. Κοιτάζοντας τα στοιχεία του 2019 για τα κράτη μέλη της ΕΕ, η Eurostat αναφέρει ότι τα υψηλότερα ποσοστά κατά το προηγούμενο έτος καταγράφηκαν ιδίως στις σκανδιναβικές χώρες: τα υψηλότερα μερίδια είναι στη Δανία (84%) και στη Σουηδία (82%), ακολουθούν οι Κάτω Χώρες (81%), η Γερμανία (79%) και η Φινλανδία (73%). Ωστόσο, η υψηλότερη αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια ήταν στην Εσθονία, με το μερίδιο των διαδικτυακών αγοραστών να αυξάνεται κατά 51 ποσοστιαίες μονάδες από 17% το 2009 σε 68% το 2019.
Εικόνα: Dimitris Vetsikas, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]