«Ό,τι δεν μετριέται δεν βελτιώνεται» μας έλεγαν στο πανεπιστήμιο. Και έτσι είναι! Πώς θα γνωρίζεις αν είσαι καλός και πρέπει να γίνεις καλύτερος, αν ίσως φλερτάρεις με την αποτυχία και που πρέπει να βελτιωθείς, εάν δεν μετράς την «πορεία» του e-shop σου;
Αν ρωτήσεις έναν marketer «τί πρέπει να μετράω στο e-shop μου» μπορεί να πάρεις μια λίστα με δεκάδες, ίσως και 100 δείκτες που μπορείς να παρακολουθείς!
Περισσότερα: Δείτε τους 7 πιο σημαντικούς δείκτες που αποτυπώνουν την πορεία ενός e-shop
Τα marketplaces είναι το πρώτο μέρος στο οποίο στρέφονται οι Ευρωπαίοι καταναλωτές όταν θέλουν να αγοράσουν κάτι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας τής RetailX, Europe Top1000 360°.
Η ευκαιρία να επιλέξουν από μια τεράστια γκάμα προϊόντων, σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τόσο τις μάρκες όσο και τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν σε έναν ιστότοπο, πληρώνοντας και παραλαμβάνοντας τα προϊόντα από ένα μόνο προμηθευτή.
Περισσότερα: Οι καταναλωτές στρέφονται πρώτα στα marketplaces για τις αγορές τους
Η IKEA σχεδίασε ένα marketplace όπου οι πελάτες θα μπορούν να πουλήσουν τα μεταχειρισμένα έπιπλά τους σε άλλους καταναλωτές. Η εταιρεία ξεκίνησε ήδη πιλοτικά προγράμματα στην Ισπανία και τη Νορβηγία.
Το IKEA Preowned, όπως είναι η ονομασία του, είναι ένα C2C marketplace, που σημαίνει ότι οι πελάτες πωλούν απευθείας σε άλλους πελάτες.
Περισσότερα: Η IKEA λανσάρει marketplace μεταχειρισμένων επίπλων
To Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, κατέγραψε την online αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών για την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων του 2024 στο Skroutz Marketplace.
Κατά τη διάρκεια των φετινών εκπτώσεων η μέση τιμή του καλαθιού για τις αγορές μέσω Skroutz κυμάνθηκε στα 48€, σημειώνοντας μικρή μείωση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο εκπτώσεων του 2023 κατά ένα ευρώ.
Περισσότερα: Skroutz: Οι online αγορές των καταναλωτών κατά τις καλοκαιρινές εκπτώσεις του 2024
Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του λιανικού εμπορίου, ιδιαίτερα των online πωλήσεων ρούχων, φαίνεται να υποτιμάται σταθερά. Για παράδειγμα, μεταξύ 22% και 44% των επιστρεφόμενων ενδυμάτων δεν πωλούνται ποτέ σε επόμενο καταναλωτή και αυτά τα αχρησιμοποίητα προϊόντα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion και σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του χώρου της μόδας, δεν υπάρχουν ακόμα πολλά στοιχεία για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (GHG) κατά τις επιστροφές.
Περισσότερα: Το 44% των επιστρεφόμενων προϊόντων δεν μεταπωλήθηκαν ποτέ
Η Temu κήρυξε επίσημα την έναρξη του marketplace της στην Ευρώπη και καλεί τους εμπόρους να εγγραφούν στην πλατφόρμα της.
Οι έμποροι θα είναι υπεύθυνοι για τη λίστα των προϊόντων τους, τη διαχείριση των αποθεμάτων και την αποστολή τους προς τους πελάτες, ενώ η πλατφόρμα θα ρυθμίζει τις τιμές για τα αγαθά - αντίθετα με ό,τι αναμενόταν.
Περισσότερα: Η Temu προσκαλεί τους ευρωπαίους εμπόρους να εγγραφούν στην πλατφόρμα της
Το TikTok Shop αναμενόταν να ξεκινήσει να λειτουργεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες αυτό το καλοκαίρι, αλλά η ByteDance έβαλε φρένο. Ο νέος προγραμματισμός, σύμφωνα με το Bloomberg, είναι να λανσαριστεί τον Οκτώβριο στην Ιρλανδία και την Ισπανία, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες να ακολουθούν το επόμενο έτος.
Το TikTok Shop λανσαρίστηκε σε ορισμένες περιοχές της Ασίας στις αρχές του 2023 και ακολούθησαν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Στη συνέχεια, η περαιτέρω επέκταση σε δυτικές αγορές καθυστέρησε, σύμφωνα με πληροφορίες, λόγω των απογοητευτικών αποτελεσμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν περίπου 35 δισ. ευρώ για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών, με τα 17,5 δισ. ευρώ, να αφορούν σε δαπάνες για την αγορά φυσικών αγαθών. Το ποσό των 10,7 δισ. ευρώ δαπανήθηκε για ταξίδια και τα υπόλοιπα για την αγορά υπηρεσιών.
Από τα 17,5 δισ. ευρώ για την αγορά φυσικών αγαθών, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούν την αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, τα 2,6 δισ. ευρώ λευκές συσκευές, ενώ 2,4 δισ. ευρώ δαπάνησαν το 2023 οι καταναλωτές στην Ελλάδα για την online αγορά ρούχων.
Περισσότερα: Nexi: Στα 35 δισ. ευρώ ο τζίρος του eCommerce στην Ελλάδα
Δεν είναι σωστές όλες οι υποθέσεις και οι εικασίες σχετικά με το πώς ψωνίζουν οι καταναλωτές της Gen Z. Αν και είναι αλήθεια ότι παρακινούνται από τη βιωσιμότητα, περιορίζονται από τα έσοδά τους. Μπορεί οι εταιρείες να είναι δύσκολο να κερδίσουν την αφοσίωσή τους, αλλά οι "Gen Zers" εξακολουθούν να έχουν "δεσμούς" με εμπορικά σήματα.
Ακολουθούν τέσσερις βασικές εικασίες σχετικά με τη συμπεριφορά τής Gen Z και η αντιπαράθεση της πραγματικότητας, όπως τη σχολίασαν και μέλη του δικτύου Z Suite της Berns Communications, στο οποίο συμμετέχουν καταναλωτές που ανήκουν στη Gen Z.
Περισσότερα: Τί πραγματικά ωθεί τους νέους της Gen Z να κάνουν αγορές;
Η Verticom, η διοργανώτρια της ECDM Expo SE Europe, της μεγαλύτερης διοργάνωσης για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ανακοίνωσε το eCommerce Pharmacy & Beauty Business Summit, το συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο του κλάδου των φαρμακευτικών προϊόντων και προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.
Το eCommerce Pharmacy & Beauty Business Summit θα πραγματοποιηθεί στο Ζάππειο Μέγαρο, την Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2024.
Περισσότερα: Ανακοινώθηκε το eCommerce Pharmacy & Beauty Business Summit
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77







