
Η έκθεση της Salesforce “Connected Shoppers Report”, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο των ΑΙ Agents στην προσαρμογή των επιχειρήσεων στις καταναλωτικές προτιμήσεις και στις αυξανόμενες απαιτήσεις του σύγχρονου εμπορίου.
Όπως αναφέρει η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε περισσότερους από 8.000 καταναλωτές και 1.700 στελέχη του κλάδου από 21 χώρες, η αύξηση του κόστους απόκτησης πελατών και ο όγκος των επιστροφών πιέζουν τα περιθώρια κέρδους των retailers, οι οποίοι παράλληλα καλούνται να διαχειριστούν τον πληθωρισμό, τον ανταγωνισμό και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη καταναλωτική συμπεριφορά.
Για την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών σε όλο και περισσότερα σημεία επαφής, οι δύο βασικές στρατηγικές των εμπόρων λιανικής είναι η τεχνητή νοημοσύνη και το ενοποιημένο εμπόριο (unified commerce).
Χαρακτηριστικά, 3 στους 4 λιανεμπόρους θεωρούν ότι οι AI agents, που μπορούν να εκτελούν αυτόνομα ενέργειες στα συστήματα των επιχειρήσεων, θα είναι καθοριστικοί για τη διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσα στο επόμενο έτος.
Επίσης, καθώς το 74% των καταναλωτών δηλώνει πως θα εγκαταλείψει ένα brand έπειτα από τρεις ή και λιγότερες κακές εμπειρίες, οι επιχειρήσεις στρέφονται σε λύσεις αυτοματοποίησης με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, όπως οι AI Agents, των οποίων η βασική χρήση είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.
Οι retailers προβλέπουν τη χρήση AI Agents σε μια σειρά από άλλες δραστηριότητες, όπως η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων και καμπανιών marketing, η εκπαίδευση προσωπικού καταστημάτων και η διαχείριση αποθεμάτων.
Με δεδομένο ότι οι AI agents χρειάζονται πρόσβαση σε δεδομένα απ’ όλα τα συστήματα λιανικής πώλησης για να εργαστούν αποτελεσματικά, τα data αποκτούν όλο και πιο κομβικό ρόλο. Με καλύτερα και ενοποιημένα δεδομένα, οι απαντήσεις τους είναι περισσότερο προσωποποιημένες και άμεσες.
Όμως, πολλά συστήματα λιανικής πώλησης είναι συνήθως αποσυνδεδεμένα, γεγονός που δημιουργεί προκλήσεις σε υπαλλήλους και καταναλωτές. Μάλιστα, το 81% των εμπόρων λιανικής δηλώνει ότι οι αναποτελεσματικές τεχνολογίες και διαδικασίες μειώνουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων στα καταστήματα. Ταυτόχρονα, το 49% των καταναλωτών έχει εγκαταλείψει αγορές λόγω δυσκολιών στη διαδικασία παραγγελίας.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr
Εικόνα: Stockcake