Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) έχει δημιουργήσει μια σειρά από Market Industry Reports για το e-commerce, έχοντας ως στόχο να βοηθήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν ένα σημείο αναφοράς τής αγοράς που δραστηριοποιούνται μέσα από συγκεκριμένα metrics & KPIs.
Τα reports παρέχουν μια επισκόπηση του κλάδου του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και συγκεκριμένα περιλαμβάνουν τάσεις και προοπτικές, απόδοση και προβλέψεις για τα μεγάλα verticals του Ηλεκτρονικού Εμπορίου για την Ελλάδα, εξετάζοντας συγκεκριμένες εμπορικές περιόδους.
Περισσότερα: GR.EC.A Market Industry Reports: H εικόνα της αγοράς το Q2 του 2024
Η Amazon λανσάρει ένα εργαλείο εξαγωγών προιόντων με την ονομασία Export Central. Αυτό επιτρέπει στους εμπόρους να προσεγγίζουν περισσότερους πελάτες στην Ευρώπη, ακόμη και σε χώρες χωρίς τοπικά καταστήματα της Amazon. Χάρη στο εργαλείο, οι πωλητές δε χρειάζεται να αντιγράψουν την καταχώρισή τους, ή να καταχωρήσουν νέους λογαριασμούς.
Το Export Central είναι μέρος ενός ευρύτερου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Εξαγωγών. Πλέον, οι έμποροι από τα έξι τοπικά marktplaces της Amazon (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ολλανδία) μπορούν να προσεγγίσουν πελάτες σε 39 ευρωπαϊκές χώρες.
Περισσότερα: Η Amazon λανσάρει εργαλείο για διασυνοριακές πωλήσεις
Η διαδικτυακή αγορά μόδας, ομορφιάς και συναφών ειδών πολυτελείας στην Ευρώπη, πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 213 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023. Το διασυνοριακό μερίδιο αυτής της αγοράς ήταν 38%, που αντιπροσωπεύει 82 δισ. ευρώ.
Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από την τρίτη έκδοση του Top 500 Fashion, Beauty and Luxury Retail Europe του Cross-Border Commerce Europe. Το 2022, η αγορά είχε τζίρο 122 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Περισσότερα: Στα 213 δισ. ευρώ η online αγορά μόδας και ομορφιάς στην Ευρώπη το 2023
«Ό,τι δεν μετριέται δεν βελτιώνεται» μας έλεγαν στο πανεπιστήμιο. Και έτσι είναι! Πώς θα γνωρίζεις αν είσαι καλός και πρέπει να γίνεις καλύτερος, αν ίσως φλερτάρεις με την αποτυχία και που πρέπει να βελτιωθείς, εάν δεν μετράς την «πορεία» του e-shop σου;
Αν ρωτήσεις έναν marketer «τί πρέπει να μετράω στο e-shop μου» μπορεί να πάρεις μια λίστα με δεκάδες, ίσως και 100 δείκτες που μπορείς να παρακολουθείς!
Περισσότερα: Δείτε τους 7 πιο σημαντικούς δείκτες που αποτυπώνουν την πορεία ενός e-shop
Τα marketplaces είναι το πρώτο μέρος στο οποίο στρέφονται οι Ευρωπαίοι καταναλωτές όταν θέλουν να αγοράσουν κάτι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας τής RetailX, Europe Top1000 360°.
Η ευκαιρία να επιλέξουν από μια τεράστια γκάμα προϊόντων, σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τόσο τις μάρκες όσο και τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν σε έναν ιστότοπο, πληρώνοντας και παραλαμβάνοντας τα προϊόντα από ένα μόνο προμηθευτή.
Περισσότερα: Οι καταναλωτές στρέφονται πρώτα στα marketplaces για τις αγορές τους
Η IKEA σχεδίασε ένα marketplace όπου οι πελάτες θα μπορούν να πουλήσουν τα μεταχειρισμένα έπιπλά τους σε άλλους καταναλωτές. Η εταιρεία ξεκίνησε ήδη πιλοτικά προγράμματα στην Ισπανία και τη Νορβηγία.
Το IKEA Preowned, όπως είναι η ονομασία του, είναι ένα C2C marketplace, που σημαίνει ότι οι πελάτες πωλούν απευθείας σε άλλους πελάτες.
Περισσότερα: Η IKEA λανσάρει marketplace μεταχειρισμένων επίπλων
To Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, κατέγραψε την online αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών για την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων του 2024 στο Skroutz Marketplace.
Κατά τη διάρκεια των φετινών εκπτώσεων η μέση τιμή του καλαθιού για τις αγορές μέσω Skroutz κυμάνθηκε στα 48€, σημειώνοντας μικρή μείωση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο εκπτώσεων του 2023 κατά ένα ευρώ.
Περισσότερα: Skroutz: Οι online αγορές των καταναλωτών κατά τις καλοκαιρινές εκπτώσεις του 2024
Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του λιανικού εμπορίου, ιδιαίτερα των online πωλήσεων ρούχων, φαίνεται να υποτιμάται σταθερά. Για παράδειγμα, μεταξύ 22% και 44% των επιστρεφόμενων ενδυμάτων δεν πωλούνται ποτέ σε επόμενο καταναλωτή και αυτά τα αχρησιμοποίητα προϊόντα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion και σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του χώρου της μόδας, δεν υπάρχουν ακόμα πολλά στοιχεία για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (GHG) κατά τις επιστροφές.
Περισσότερα: Το 44% των επιστρεφόμενων προϊόντων δεν μεταπωλήθηκαν ποτέ
Η Temu κήρυξε επίσημα την έναρξη του marketplace της στην Ευρώπη και καλεί τους εμπόρους να εγγραφούν στην πλατφόρμα της.
Οι έμποροι θα είναι υπεύθυνοι για τη λίστα των προϊόντων τους, τη διαχείριση των αποθεμάτων και την αποστολή τους προς τους πελάτες, ενώ η πλατφόρμα θα ρυθμίζει τις τιμές για τα αγαθά - αντίθετα με ό,τι αναμενόταν.
Περισσότερα: Η Temu προσκαλεί τους ευρωπαίους εμπόρους να εγγραφούν στην πλατφόρμα της
Το TikTok Shop αναμενόταν να ξεκινήσει να λειτουργεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες αυτό το καλοκαίρι, αλλά η ByteDance έβαλε φρένο. Ο νέος προγραμματισμός, σύμφωνα με το Bloomberg, είναι να λανσαριστεί τον Οκτώβριο στην Ιρλανδία και την Ισπανία, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες να ακολουθούν το επόμενο έτος.
Το TikTok Shop λανσαρίστηκε σε ορισμένες περιοχές της Ασίας στις αρχές του 2023 και ακολούθησαν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Στη συνέχεια, η περαιτέρω επέκταση σε δυτικές αγορές καθυστέρησε, σύμφωνα με πληροφορίες, λόγω των απογοητευτικών αποτελεσμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα


Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77