Για δεύτερη συνεχή χρονιά, τo BestPrice λαμβάνει υπόψη τις αξιολογήσεις των καταναλωτών και αναδεικνύει τα ηλεκτρονικά καταστήματα με τις καλύτερες πρακτικές και εξυπηρέτηση.
To BestPrice, στα πλαίσια της προσπάθειάς του να συμβάλλει στη βελτίωση του ηλεκτρονικού εμπορίου και της αγοραστικής εμπειρίας που αποκομίζει ο καταναλωτής, προάγει τα ηλεκτρονικά καταστήματα που αξιολογούνται θετικά από τους πελάτες τους ως προς τον επαγγελματισμό τους και την εξυπηρέτηση που προσφέρουν.
Έτσι, με βάση τις αξιολογήσεις των χρηστών, το BestPrice.gr επιβραβεύει 173 καταστήματα που ξεχώρισαν για την εξυπηρέτησή τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το BestPrice.gr επισκέπτονται σε μηνιαία βάση πάνω από 2,7 εκατομμύρια χρήστες, ενώ συνεργάζεται με περισσότερα από 1.851 καταστήματα.
Τα βραβεία λαμβάνουν χώρα σε ετήσια βάση με στόχο να αποτελέσουν κίνητρο για την περαιτέρω βελτίωση της πελατοκεντρικής προσέγγισης στο ηλεκτρονικό επιχειρείν
Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η ετήσια μελέτη ‘προοπτικών ηλεκτρονικού εμπορίου’ που διεξάγει κάθε χρόνο το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ. Οι κύριες τάσεις/ευρήματα/προβλέψεις για την Ελληνική αγορά το 2019 είναι:
Το 2019 αναμένεται περίπου 4 εκατομμύρια Έλληνες να αγοράσουν online προϊόντα/υπηρεσίες αξίας πάνω από € 5 δις με άνοδο στην κατηγορία ‘παραγγελία έτοιμου φαγητού’.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C αναμένεται να ξεπεράσει το όριο των €5 δις, με αναπτυξιακή προοπτική και τα επόμενα χρόνια αφού μόνο το 40% του πληθυσμού θα πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά σε ώριμες online Ευρωπαϊκές αγορές ξεπερνούν το 70-75%.
Οι κορυφαίες κατηγορίες online αγορών με βάση αν πραγματοποίησαν μια τουλάχιστον αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018 είναι:Διαμονή σε καταλύματα (με το 50% των απαντήσεων), ταξειδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%). Δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη αυτή το 2019.
Η κατηγορία με την μεγαλύτερη αύξηση το 2018 ήταν ‘παραγγελία έτοιμου φαγητού’ που έφθασε τα €500 εκ. σε αξία online αγορών.
Αυτό οφείλεται στην σοβαρή πλέον συνήθεια για online παραγγελία έτοιμου φαγητού (το 50% των online αγοραστών παραγγέλνουν φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι και το 30% όταν βρίσκονται στην δουλειά), στις νέες διατροφικές συνήθειες των millennials, στις σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακές υπηρεσίες που έκαναν οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου ‘food-to-go’ αλλά και στα αποτελεσματικά κανάλια διαμομής και εξυπηρέτησης από μικρότερες εταιρίες.
Πάνω από 7000 Ελληνικές επιχειρήσεις με ψηφιακό κανάλι πώλησης αλλά με περιορισμένη πιστοποίηση.
Πάνω από 7.000 Ελληνικές εταιρίες θα λειτουργούν πλέον οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης εκ των οποίων τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρίες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό.
Η περαιτέρω ανάπτυξη των Ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 85% των online αγοραστών κάνει πλέον πάνω από το 80% των online αγορών του από Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά.
Παρ όλα αυτά το το σήμα πιστοποίησης ηλεκτρονικού εμπορίου (TrustMark) που παρέχει ο GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπιριου) το έχουν πάρει μόνο 160 ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αυτό εξηγεί και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι online αγοραστές που αφορούν κυρίως την παράδοση των προϊόντων όπως τις υψηλές χρεώσεις παράδοσης (70%), στο ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%) και στην παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων (15%).
Η δεύτερη κατηγορία προβλημάτων αφορά την υποστήριξη όπως δυσκολία πληροφόρησης μετά την αγορά (19%) και δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία (13%). Ενώ τα πρόβληματα με τις ψηφιακές συναλλαγές είναι περιορισμένα, όπως δυσκολία στην πλοήγηση (14%) και δυσκολία στον τρόπο πληρωμής (6%).
Ο καταλυτικός ρόλος των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην οργανωμένη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού επιχειρείν Β-Β.
Πάνω από 5000 Ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν πλέον τις προμήθειες/αγορές τους ηλεκτρονικά ενώ τουλάχιστον 25000 Ελληνικές επιχειρήσεις ήδη διακινούν ετησίως πάνω από 25 εκατομμύρια Β-Β τιμολόγια ηλεκτρονικά κυρίως μέσω service providers που προσφέρουν τις σχετικές υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης των σημαντικών αυτών παραστατικών μεταξύ εμπορικών εταίρων.
Μάλιστα 1000 εξ αυτών των εταιριών, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, παίζουν ένα ρόλο ‘κόμβου’ εμπλέκοντας προμηθευτές και πελάτες τους στα αρχικά στάδια του οργανωμένου Β-Β ηλεκτρονικού επιχειρείν.
Με βάση πρόσφατη απόφαση της ΑΑΔΕ η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα γίνει υποχρεωτική από της 1-1-2020 για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Στόχος της πολιτείας είναι η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μέσω εικονικών/πλαστών τιμολογίων καθώς και οι στοχευμένοι φορολογικοί έλεγχοι.
Η σημαντική αυτή δράση τοποθετεί πλέον την ηλεκτρονική τιμολόγηση ως την κορυφαία πρακτική ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα για το 2019 αλλά και για αρκετά ακόμη χρόνια.
Πέρα από τους κυβερνητικούς στόχους, η καθολική υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μπορεί να εξοικονομήσει κόστη πάνω από €1 δις ετησίως για τις Ελληνικές επιχειρήσεις και να τις βοηθήσει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας τους.
Όταν οι εταιρίες χρησιμοποιούν τους σχετικούς service providers έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν προχωρημένες υπηρεσίες, πέρα από την απλή ανταλλαγή του ηλεκτρονικού τιμολογίου, που αναβαθμίζουν τις συνεργασίες στην εφοδιαστική αλυσίδα μεταξύ προμηθευτών και αγοραστών, όπως διαχείριση δελτίου αποστολής/επιστροφής, συμφωνία καρτέλας για πληρωμή, πρόταση για παραγγελία σε ταχυκίνητα προϊόντα, αυτοματοποίηση τριγωνικής πώλησης κλπ.
Άρα οι Ελληνικές εταιρίες που θα ακολουθήσουν αυτή την πρακτική θα έχουν την ευκαιρία για ουσιαστικό ηλεκτρονικό επιχειρείν B-B στις προμήθειες και στις πωλήσεις, με εξαιρετικά επιχειρηματικά οφέλη, όπως ήδη καταγράφεται σες μεγάλες διεθνείς εταιρίες.
Σοβαρή πολυκαναλική (multichannel) συμπεριφορά με αύξηση των επενδύσεων στο ψηφιακό μάρκετιγκ και σε πανκαναλικο (omnichanel) αγοραστικό περιβάλλον.
Οι Έλληνες online αγοραστές θα συνεχίσουν την πολυκαναλική τους συμπεριφορά και μάλιστα με αυξητικές τάσεις. Τα 2/3 των συνολικών φυσικών τους αγορών το 2018 το πραγματοποίησαν αφού έψαξαν ή ενημερώθηκαν online (από 1/2 το 2017).
Αυτό προσδιορίζει την σημασία του ψηφιακού μάρκετιγκ ασχέτως ψηφιακού ή φυσικού καναλιού πώλησης και της αναμενόμενης αύξησης στις επενδύσεις στα ψηφιακά κανάλια προώθησης για τα επόμενα χρόνια.
Για παράδειγμα για να αγοράσουν ένα προϊόν οι καταναλωτές επηρεάζονται από newsletter που λαμβάνουν (52%), διαφημίσεις σε sites που επισκέπτονται (33%), ενημερώσεις που λαμβάνουν στο κινητό (31%), διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησής (19%), διαφημίσεις στο Facebook (16%) και διαφημίσεις στο YouTube (13%).
Επίσης το 1/4 των συνολικών διαδιακτυακών αγορών από τους online αγοραστές έγινε αφού πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.
Αυτό δικαιολογεί γιατί μεγάλες αλυσίδες φυσικών καταστημάτων άρχισαν να επενδύουν πλέον στο omnichannel εμπόριο με την ψηφιακή αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών εντός των φυσικών καταστημάτων για να ξεπεράσουν το ‘show-rooming’ πρόβλημα.
Γιά παράδειγμα το 42% αναζητούν πληροφορία στο διαδίκτυο για προϊόντα ενώ βρίσκονται εντός καταστήματος και το 38% αφού επισκέπτονται κάποιο φυσικό κατάστημα και στη συναίχεια το αγοράζουν online.
Περαιτέρω εδραίωση της ηλεκτρονικής τραπεζικής και των ψηφιακών πληρωμών.
Λόγω των capital controls, του νόμου 4446/2016 και της αξιοποίησης γενικά των ψηφιακών υπηρεσιών από τους Έλληνες, η χρήση καρτών πληρωμής στην Ελλάδα υπερτριπλασιάστηκε σε αξία την περίοδο 2014-17 με το λιανεμπόριο να καλύπτει περισσότερο από το 85% της αξίας και του αριθμού των συναλλαγών.
Σωρευτικά την ίδια περίοδο ο αριθμός ενεργών χρηστών e-banking αυξήθηκε 2,5 φορές και των ενεργών χρηστών mobile banking κατά 10 φορές. Παρ όλα αυτά, το μέσο επίπεδο χρήσης καρτών στην Ελλάδα παραμένει χαμηλότερο του μέσου όρου της Ε.Ε.
Όμως πάρα την σχετική κόπωση του ρυθμού το 2018, με βάση τα πρόσφατα μέτρα για μείωση του ορίου συναλλαγών με χρήση μετρητών και της εισόδου νέων ψηφιακών υπηρεσιών και δυναμικών νέο-εισερχομένων (Fintech), προβλέπεται να συναιχισθεί η αυξητική τάση στις ηλεκτρονικές πληρωμές και στην ηλεκτρονική τραπεζική γενικότερα.
Για το 2019 αναμένεται ότι πάνω από το 40% του ενεργού πληθυσμού να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τραπεζικές συναλλαγές.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η ηλεκτρονική τραπεζική είναι ένας από τους κυρίους λόγους που οι online αγοραστές χρησιμοποιούν το Internet και μάλιστα με ιδιαίτερη αυξητική τάση (66% το 2018 σε σχέση με 51% το 2017).
Ενώ στις online πληρωμές συναιχίζεται η τάση από το 2017 όπου σταθεροποιείται ως κορυφαίος τρόπος πληρωμής η χρεωστική κάρτα (64% των ερωτηθέντων το αναφέρει ως συνήθης τρόπος πληρωμής). Στην δεύτερη θέση πλέον είναι η αντικαταβολή (54% από 57% το 2017) και έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%).
Σημαντική η διείσδυση των κινητών συσκευών αλλά οι Η/Υ παραμένουν το κύριο μέσο online αγορών.
Το 2018 καταγράφηκε μεγάλη αύξηση της πρόσβασης των online αγοραστών στο Internet ‘εν κινήσει’, στο 60% από το 39% το 2017.
Αυτή η τάση θα συνεχισθεί αφού συμβαδίζει και με το εύρημα ότι η πρόσβαση των online αγοραστών στο Internet γίνεται προτίστως μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), ενώ έπονται ο φορητός Η/Υ (73%), ο σταθερός Η/Υ (57%) και το tablet (33%).
Παράλληλα πάνω από το 50% των μεσαίων/μεγάλων επιχειρήσεων παρέχουν στους υπαλλήλους τους φορητές συσκευές με πρόσβαση στο διαδίκτυο (αύξηση 20% σε σχέση με το 2017).
Η αξιοιποίηση των Mobile συσκευών για τους online αγοραστές γίνεται κυρίως για αναζήτηση προσφορών (93%), για εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (84%), για αναζήτησή τιμών ενώ βρίσκονται σε φυσικό κατάστημα (65%), και για κατέβασμα εφαρογών (64%).
Όμως η κύρια συσκευή για πραγματοποίηση των διαδικτυακών αγορών παραμένουν οι Η/Υ (80%), ενώ μόλις 15% αναφέρουν το κινητό και 5% το tablet. Αυτό σχετίζεται μερικώς με την χρηστικότητα των διεπαφων των ηλεκτρονικών καταστημάτων στις κινητές συσκευές.
Την επιστημονική επιμέλεια της ετήσιας μελέτης προοπτικών της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου είχαν ο Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης διευθυντής του Εργαστηρίου ELTRUN/ΟΠΑ και Δρ Κατερίνα Φραιδάκη διευθύντρια ερευνών του ELTRUN/ΟΠΑ και Πρόεδρος του ΔΣ GRECA.
Τα στοιχεία βασίζονται σε σχετικές μελέτες των ELTRUN/ΟΠΑ, ΕΛΣΤΑΤ, ΙΟΒΕ καθώς και σε συνεντεύξεις με ειδικούς της αγοράς.
Μετά από ανάλυση των δεδομένων των online πωλήσεων του Black Friday καθώς και της συμπεριφοράς των χρηστών την ίδια μέρα, το τμήμα Market Research της Generation Y - International eBusiness Experts κατέληξε σε εντυπωσιακά συμπεράσματα που σχετίζονται με τις επιπτώσεις των προσφορών του Black Friday στην ελληνική αγορά.
Συγκεκριμένα, τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα σημείωσαν αύξηση 70% στα visits, μείωση 22% του ποσοστού εγκατάλειψης και αύξηση 95% στα page views, ποσοστά που υποδηλώνουν ότι οι χρήστες όχι μόνο επισκέπτονταν μαζικά τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και ότι ο χρόνος παραμονής τους στη σελίδα ήταν αυξημένος.
Κατά τη διάρκεια του εξεταζόμενου τριημέρου, οι διαχειριστές των ηλεκτρονικών καταστημάτων είδαν το conversion rate να κάνει άλμα, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 35% και οδηγώντας σε 182%(!) περισσότερες πωλήσεις από τον ημερήσιο μέσο όρο.
Εκτός από τα γενικά data που προέρχονται από διάφορα industries, η Generation Y έκανε επιπλέον έρευνα ειδικά για τους κλάδους των online φαρμακείων και των fashion e-shops.
Η μόδα ήταν από τους μεγάλους νικητές του Black Friday, καθώς τα fashion e-shops σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση του conversion rate κατά 55% και αύξηση των πωλήσεων κατά 259%. Σημείωσαν επίσης αύξηση στα visits κατά 105%, μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης κατά 9% και αύξηση των page views κατά 112%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα ένδυσης και υποδημάτων είχαν κατά μέσο όρο αύξηση κατά 10% στα visits από κινητές συσκευές.
Τέλος, τα online φαρμακεία είχαν επίσης εντυπωσιακή απόδοση: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα φαρμακείων είχαν κατά μέσο όρο 35% περισσότερα visits από αυτά μιας μέσης ημέρας, 10% χαμηλότερο ποσοστό εγκατάλειψης και 70% περισσότερα page views. Επίσης, σημείωσαν αύξηση 37% στο conversion rate και αύξηση πωλήσεων κατά 52%.
Ψηφιακή Ενιαία Αγορά: Nέοι κανόνες της ΕΕ επιτρέπουν στους Ευρωπαίους να πραγματοποιούν τις αγορές τους ηλεκτρονικά χωρίς σύνορα
Απο τις 3 Δεκεμβρίου 2018 τίθεται σε ισχύ ο νέος κανονισμός που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάιο του 2016, προκειμένου να τεθεί τέλος στον αδικαιολόγητο γεωγραφικό αποκλεισμό στο διαδίκτυο.
Οι Ευρωπαίοι δεν θα χρειάζεται να ανησυχούν μήπως τους αποκλείσει ή τους εκτρέψει κάποιος ιστότοπος, απλώς και μόνο επειδή οι ίδιοι ή η πιστωτική τους κάρτα προέρχονται από άλλη χώρα. Όπου κι αν βρίσκονται στην ΕΕ, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.
Με την ευκαιρία αυτή, ο Αντιπρόεδρος Ψηφιακής Ενιαίας Αγοράς κ. Άντρους Άνσιπ, η Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ κα Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, η Επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων κα Βιέρα Γιούροβα και η Επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας κα Μαρίγια Γκαμπριέλ δήλωσαν σχετικά:
«Το 2015, 63% των ιστότοπων δεν επέτρεπε σε καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές από άλλη χώρα της ΕΕ. Ως εκ τούτου, τα δύο τρίτα περίπου των καταναλωτών δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τις ηλεκτρονικές αγορές που επιθυμούσαν στο εξωτερικό.
Στις 3Δεκεμβρίου θέτουμε τέλος στην πρακτική αυτή. Επιθυμούμε μια Ευρώπη χωρίς φραγμούς, και αυτό σημαίνει άρση των φραγμών και στις ηλεκτρονικές αγορές.
«Ο τερματισμός του αδικαιολόγητου γεωγραφικού αποκλεισμού, σε συνδυασμό με την κατάργηση των τελών περιαγωγής, τους νέους κανόνες για την προστασία των δεδομένων και τη δυνατότητα των πολιτών να έχουν πρόσβαση στο διαδικτυακό τους περιεχόμενο όταν ταξιδεύουν, αποτελεί μία ακόμη βασική πρωτοβουλία που καθιστά την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά πραγματικότητα για όλους και παρέχει απτά οφέλη στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.
Οι νέοι κανόνες θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερη επιλογή προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές και, κατά συνέπεια, καλύτερες προσφορές.
Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις θα επεκτείνουν τη βάση πελατών τους πέραν των συνόρων και θα επωφελούνται από χαμηλότερο κόστος συναλλαγής και χαμηλότερο διοικητικό κόστος. Ο κανονισμός αποτελεί επίσης τμήμα μιας ευρύτερης προσπάθειας της ΕΕ για την ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς.
Η προσπάθεια αυτή περιλαμβάνει μέτρα για την καλύτερη προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο, την εξασφάλιση μιας πιο προσιτής οικονομικά διασυνοριακής παράδοσης δεμάτων και την απλούστευση των κανόνων ΦΠΑ για να καταστεί ευκολότερη η αγορά και η πώληση αγαθών ηλεκτρονικά.
Καλούμε τώρα όλα τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν την αποτελεσματική εφαρμογή των κανόνων αυτών και να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποτελεσματική επιβολή του κανονισμού ήδη από την πρώτη ημέρα.
Ζητούμε επίσης να επιτευχθεί συμφωνία σχετικά με εναρμονισμένους κανόνες για την πώληση ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών και για τις ηλεκτρονικές αγορές. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι καθοριστικής σημασίας για τη δημιουργία μιας εύρυθμα λειτουργούσας και ανταγωνιστικής ψηφιακής ενιαίας αγοράς.»
Επόμενα βήματα
Τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για την επιβολή του κανονισμού και πρέπει να δημιουργήσουν τις απαραίτητες δομές για να εξασφαλισθεί η ομαλή έναρξη της εφαρμογής του.
Συγκεκριμένα, τα κράτη μέλη πρέπει να ορίσουν τους φορείς που θα αναλάβουν την επιβολή του κανονισμού, καθώς και τους φορείς που θα παρέχουν πρακτική βοήθεια στους καταναλωτές.
Επιπλέον, τα κράτη μέλη πρέπει να καθορίσουν αποτελεσματικά, αναλογικά και αποτρεπτικά μέτρα τα οποία θα εφαρμόζονται σε περίπτωση παράβασης του κανονισμού. Η Επιτροπή θα διεξαγάγει μια πρώτη επανεξέταση του κανονισμού για τον γεωγραφικό αποκλεισμό έως τον Μάρτιο του 2020.
Η αξιολόγηση αυτή θα αφορά το ενδεχόμενο να επεκταθεί η αρχή της μη διακριτικής μεταχείρισης όσον αφορά την πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες σε μη οπτικοακουστικές ηλεκτρονικά παρεχόμενες υπηρεσίες με κύριο χαρακτηριστικό το περιεχόμενο που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως ηλεκτρονικά βιβλία, μουσική, παιχνίδια και λογισμικό.
Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης προσεκτικά εάν θα πρέπει να εξαλειφθούν και σε άλλους τομείς, όπως οι υπηρεσίες στον τομέα των μεταφορών και οι οπτικοακουστικές υπηρεσίες, τυχόν εναπομένοντες αδικαιολόγητοι περιορισμοί βάσει της ιθαγένειας, του τόπου διαμονής ή του τόπου εγκατάστασης.
Ιστορικό
Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις, ιδίως οι ΜΜΕ, δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις διασυνοριακές αγοραπωλησίες σε ολόκληρη την ΕΕ.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις προϊόντων αυξάνονται κατά 22 % ετησίως. Ωστόσο, συχνά οι εμπορευόμενοι αρνούνται να πωλήσουν σε πελάτες από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ ή να προσφέρουν εξίσου συμφέρουσες τιμές σε σύγκριση με τους τοπικούς πελάτες.
Σκοπός του κανονισμού (ΕΕ) 2018/302 (εφεξής «κανονισμός για τον γεωγραφικό αποκλεισμό»), ο οποίος τίθεται σε ισχύ στις 3 Δεκεμβρίου, είναι η παροχή περισσότερων ευκαιριών στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις εντός της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ.
Ειδικότερα, αντιμετωπίζει το πρόβλημα ορισμένων πελατών, οι οποίοι αδυνατούν να αγοράσουν αγαθά και υπηρεσίες από εμπορευόμενους που βρίσκονται σε διαφορετικό κράτος μέλος, ακόμη και με τους ίδιους όρους με τους κατοίκους της χώρας, απλώς και μόνο λόγω της ιθαγένειάς τους, του τόπου διαμονής ή του τόπου εγκατάστασής τους.
Σύμφωνα με έρευνα της Επιτροπής το 2015, μόνο 37 % των ιστότοπων επέτρεπαν όντως στους διασυνοριακούς πελάτες να φθάσουν στο τελικό στάδιο της αγοράς, πριν την ολοκληρώσουν εισάγοντας τα στοιχεία της πληρωμής.
Ο κανονισμός για τον γεωγραφικό αποκλεισμό αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης δέσμης μέτρων που στοχεύουν στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς, όπως ο αναθεωρημένος κανονισμός για τη συνεργασία όσον αφορά την προστασία των καταναλωτών, οι νέοι κανόνες για τις υπηρεσίες διασυνοριακής παράδοσης δεμάτων, οι νέοι κανόνες για τις ψηφιακές συμβάσεις , καθώς και οι νέοι κανόνες ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριονέοι κανόνες ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Περισσότερες πληροφορίες
Ενημερωτικό δελτίο σχετικά με το πώς μπορείτε να επωφεληθείτε στο έπακρο ως καταναλωτής από το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ΕΕ.
Σύντομος οδηγός σχετικά με τους κανόνες για τον γεωγραφικό αποκλεισμό για τους διαδικτυακούς πωλητές
Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τον γεωγραφικό αποκλεισμό με πληροφορίες για τις εθνικές αρχές που είναι αρμόδιες για την επιβολή των νέων κανόνων και την παροχή πρακτικής βοήθειας στους καταναλωτές
Πηγή: Ευρωπαϊκή Ένωση
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 24-25 Νοεμβρίου, στους φιλόξενους χώρους του Ζαππείου Μεγάρου, η φετινή eCommerce Expo, η πιο σημαντική έκθεση & συνέδριο για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας, αλλά και σ’ ολόκληρη τη ΝΑ Ευρώπη.
Περισσότερες από 100 εταιρίες – εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό παρουσίασαν από τα περίπτερα τους στους περισσότερους από 3500 επισκέπτες της έκθεσης τις πιο πρόσφατες εξελίξεις από πλευράς προϊόντων και υπηρεσιών, με κοινό στόχο τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και ιδιαίτερα την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Παράλληλα με την έκθεση, πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 35 σπουδαίων ομιλητών (προερχόμενων στην πλειοψηφία τους από το εξωτερικό) και άνω των 100 συνέδρων που έφτασαν απ’ όλη την Ελλάδα, ένα σημαντικό διήμερο συνέδριο, το οποίο αφενός εστίασε στη σημερινή πραγματικότητα, στο οικοσύστημα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, αφετέρου περιέγραψε τις τάσεις, βάσει των οποίων διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα.
Οι τίτλοι και μόνο των ενοτήτων είναι ενδεικτικοί του περιεχομένου τους:
An international overview of eCommerce trends / Regulating the eCommerce landscape / Development & Marketing / Logistics make the world go round / Payments – I did it my way / Talking about the future / Advertising – and the living isn’t easy.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στην παρουσία της Szilvia Szekely - Senior Case Handler, Digital Single Market Task Force, από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έδωσε πλήθος πληροφοριών σχετικά με τις θέσεις των Βρυξελλών σ’ αυτόν τον τομέα, αλλά και σ’ εκείνη του Γεν. Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή στο υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης, Δημήτρη Αυλωνίτη, ο οποίος παρουσίασε τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις της ελληνικής κυβέρνησης.
Στα άλλα highlights του διημέρου, θα πρέπει να αναφερθεί το Keynote Dinner, το βράδυ του Σαββάτου – μια επίσημη δεξίωση για κοινό διακεκριμένων επιχειρηματιών του χώρου, με ομιλητή τον Ilya Kretov, Γενικό Διευθυντή του eBay για τη Ρωσία και τις αναδυόμενες ευρωπαϊκές αγορές (στις οποίες περιλαμβάνεται και η χώρα μας) – το CEO Forum - μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση για κλαδικά θέματα των digital agencies και του ευρύτερου χώρου τους, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 80 κορυφαία στελέχη, με στόχο να ανταλλάξουν απόψεις για τα θέματα που τους απασχολούν- αρκετά workshop -που προκάλεσαν το έντονο ενδιαφέρον των επισκεπτών και, μερικές φορές, το αδιαχώρητο στην αίθουσα διεξαγωγής τους- και, τέλος, η έκθεση εύρεσης εργασίας job fair, για την κάλυψη θέσεων στο χώρο του eCommerce.
Μεγάλοι χορηγοί είναι οι εταιρείες:
ACS Courier, Accenture, PayByBank, Lighthouse, Vendallion, PlusHost, PayPal, Viva wallet, Cardlink
Χορηγοί είναι οι:
Steficon, Digital4U, GenerationY, WebJar, DigitalUp, Humble, Icap, G.A.P. Vassilopoulos Group, Routee
Και υποστηρικτές οι:
Apifon, Retargeting, eBay, Think Open, ONIT!
Τις ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξή τους
Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις σχετικά με την eCommerce Expo, επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της, καλέστε στο 210.924.5577 ή επικοινωνήστε με τους οργανωτές, στη διεύθυνση
Με εκτίμηση,
Vertical Communications
Αύξηση Τζίρου 153% με συμμετοχή πάνω από 120 ηλ. φαρμακείων
Η καταναλωτική μανία της Black Friday οδήγησε τους Έλληνες καταναλωτές στα online φαρμακεία όπου τους υποδέχτηκαν προσφορές προϊόντων έως και 70% σε καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής και άλλα παραφάρμακα.
Η αύξηση τζίρου στην Black Friday ήταν 153% σε σχέση με τις προηγούμενες 3 Παρασκευές του Νοεμβρίου, ενώ καταγράφηκαν πάνω από 120 ηλεκτρονικά φαρμακεία που πραγματοποίησαν προωθητική ενέργεια στην ημέρα αυτή, από τα 297 που λειτουργούν στην Ελλάδα.
Τα στοιχεία αυτά αποτυπώθηκαν σε πραγματικό χρόνο από την υπηρεσία eRetail Audit της Convert Group, βάσει της οποίας brands και online φαρμακεία αξιολογούν τα μερίδια αγοράς τους και τις επιδόσεις τους στο ηλεκτρονικό φαρμακείο και το ηλεκτρονικό super market.
Σύμφωνα με την ομάδα της Convert Group, η μέση παραγγελία που έκαναν οι καταναλωτές στα online φαρμακεία της χώρας μας ήταν αξίας 45,20 Ευρώ με το ΦΠΑ, αυξημένη κατά 4,40 Ευρώ σε σχέση με τις υπόλοιπες μέρες του 2018.
Τα προϊόντα που ήταν τα πλέον δημοφιλή για τα νοικοκυριά ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+371%), ενώ πολύ μεγάλη αύξηση παρατηρήθηκε και στα σετ περιποίησης προσώπου (+358%), στα προϊόντα αντιγήρανσης (+274%) και στις πάνες (+214%).
Όπως αποδεικνύεται, ο θεσμός της Black Friday παραμένει ορόσημο για τα online φαρμακεία της χώρας καθώς αντίστοιχη ήταν η αύξηση που καταγράφηκε και πέρσι.
Τέλος, η Convert Group ανακοίνωσε ότι θα μπορέσει να δώσει δωρεάν πληροφορίες σε online φαρμακεία και εταιρίες παραφαρμάκων για τις δικές τους επιδόσεις στην Black Friday (σε επίπεδο κατηγορίας, Brand ή προϊόντος) μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου.
Ποια είναι η αγορά των digital υπηρεσιών; Ποια είναι τα ζητήματα που την απασχολούν; Ποιες είναι οι ευκαιρίες που υπάρχουν; Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν κατά τη διάρκεια του πολύ ενδιαφέροντος πάνελ που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ecommerce expo 2018, το οποίο διοργανώθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Ζάππειο Μέγαρο.
Το πάνελ, το οποίο ο υπογράφων ήταν και ο συντονιστής, ήταν εξ ορισμού ενδιαφέρον καθώς συμμετείχαν οι επικεφαλής ορισμένων εκ των κορυφαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των digital υπηρεσιών στην Ελλάδα: Κώστας Θεοτοκάς (Atcom), Κώστας Παπαδόπουλος (Lighthouse), Μιχάλης Σαραντινός (Steficon), Στέλιος Ηλιάκης (Sleed) και Πάνος Κοντόπουλος (Wedia), ενώ τη δυνατότητα να παρέμβουν είχαν και όσοι βρέθηκαν στην αίθουσα του Ζαππείου όπου πραγματοποιήθηκε η συζήτηση.
Και αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιήθηκε μία τέτοια συζήτηση για τα ζητήματα του κλάδου. Και γι’ αυτό και έχει ένα νόημα να καταγράψουμε ορισμένα από τα συμπεράσματα που βγήκαν.
Κατ’ αρχήν, ένα θέμα είναι το μέγεθος της αγοράς, η οποία δείχνει αρκετά δύσκολο να οριστεί δεδομένου ότι οι εταιρείες του χώρου προσφέρουν μία αρκετά ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων, ενώ υπάρχουν και πολλοί νέοι «παίκτες» που κινούνται και σε αυτόν χώρο.
Μία άποψη που υπήρξε είναι ότι το συνολικό μέγεθος της αγοράς των digital υπηρεσιών είναι μεταξύ 300 και 350 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων περίπου 200 εκατ. ευρώ αφορούν το κομμάτι των διαφημίσεων σε Google και Facebook).
Από αυτά, περίπου στα 40-50 εκατ. ευρώ αφορούν τη δημιουργία sites και eshops. Το νούμερο δεν ακούστηκε περίεργο ή υπερβολικό, αρκετοί συμφώνησαν με αυτή την εκτίμηση αλλά διατυπώθηκε η άποψη ότι θα ήταν καλό να υπήρχε μία σχετική μέτρηση του μεγέθους της digital αγοράς.
Ένα δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η αγορά δεν είναι ακόμη ώριμη.
Και όχι μόνο σε επίπεδο πελατών, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις δεν κατανοούν τις ανάγκες τους και έχουν διαφορετικές προσδοκίες όπως και εκτιμήσεις για το κόστος και τις απαιτήσεις ενός digital έργου αλλά ακόμη σε επίπεδο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο και σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν καταλάβει το κόστος που υπάρχει για να προσφέρουν αυτά που πρέπει να προσφέρουν στους πελάτες τους.
Ένα τρίτο ζήτημα είναι αυτό της «εμπλοκής» στο χώρο του digital εταιρειών από παρεμφερείς κλάδους όπως είναι τόσο αυτός της πληροφορικής όσο και εκείνος των συμβουλευτικών υπηρεσιών αλλά και της διαφήμισης.
Ένα θέμα για το οποίο εκφράστηκαν αρκετές απόψεις καθώς οι εξελίξεις «τρέχουν» και έχει γίνει πλέον κατανοητό ότι το «παιχνίδι» αλλάζει και η παροχή προστιθέμενης αξίας θα είναι το κλειδί.
Όπως ενδεχομένως και το θέμα της εξειδίκευσης, αν και εδώ οι απόψεις διίστανται αναφορικά με το κατά πόσον στο άμεσο μέλλον θα υπάρχει μία μεγάλη εξειδίκευση των εταιρειών.
Άλλωστε, οι πελάτες δείχνουν να θέλουν έναν συνεργάτη που να αναλαμβάνει όλα όσα έχουν σχέση με τις digital δραστηριότητες και εκεί είναι που εμπλέκονται και οι system integrators.
Τα έργα σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν μεγαλώσει και ένα ερώτημα που τέθηκε ήταν κατά πόσον μία ελληνική εταιρεία μπορεί να «τρέξει» με επιτυχία ένα μεγάλο έργο.
Η απάντηση ήταν πως «μπορεί» απλά σε πολλές περιπτώσεις το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν οι υποδομές (ή τα resources αν προτιμάτε τον αγγλικό όρο που συνήθως χρησιμοποιείται και είναι αρκετά πιο ευρύς από την αντίστοιχη ελληνική λέξη) που θα δώσουν τη δυνατότητα υλοποίησης ενός μεγάλου έργου.
Η τεχνογνωσία πάντως υπάρχει και δεν είναι τυχαίο ότι γίνονται κινήσεις από ελληνικές εταιρείες στο εξωτερικό, αν και όπως επισημάνθηκε εκτός των συνόρων έχει νόημα να βγεις με προϊόν και όχι απλά παρέχοντας υπηρεσίες.
Ένα ακόμη ζήτημα που τέθηκε έχει να κάνει με την εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού. Ένα ζήτημα που απασχολεί όλο τον κλάδο -και όχι μόνο- και οι λύσεις δεν είναι τόσο απλές, καθώς σχετίζεται με το μεγάλο θέμα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι πως η συζήτηση που έγινε ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, διήρκεσε περισσότερο από ότι περίμεναν οι διοργανωτές και ενδεχομένως η πρόταση που έπεσε περί μίας σειράς άτυπων συναντήσεων για να συζητούνται τα θέματα του κλάδου είναι από αυτές που πρέπει να υλοποιηθούν.
Η PayPal μοιράζεται στοιχεία αναφορικά με τις διασυνοριακές συνήθειες των Ελλήνων διαδικτυακών καταναλωτών κατά τη διάρκεια των επερχόμενων μεγάλων εκπτώσεων και της εορταστικής περιόδου
● Τα Χριστούγεννα είναι η πλέον αγαπημένη περίοδος ηλεκτρονικών διασυνοριακών αγορών σε πιο συστηματική βάση για το 40% των Ελλήνων online shoppers
● Οι Έλληνες διασυνοριακοί καταναλωτές αγοράζουν είδη ένδυσης και αξεσουάρ μόδας συχνότερα (69%), από την άλλη όμως ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο)
Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, η Black Friday και η Cyber Monday γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές – τις ημέρες αυτές το e-shopping αυξήθηκε κατά 50% και πάνω από 20% σε ετήσια βάση το 2017, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα νούμερα το 2016.
Η πιο σημαντική κατηγορία για τις αγορές της ‘Μαύρης Παρασκευής’ το 2017 ήταν η ένδυση και ο συγκεκριμένος όγκος αγορών κατά τις εκπτώσεις αυτές ήταν σχεδόν 4 φορές υψηλότερος σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο.
Παραδοσιακά, οι ημέρες ελκυστικών προσφορών συνδέονται με το διασυνοριακό εμπόριο, αλλά και οι εγχώριοι παίκτες φαίνεται να παρουσιάζουν καλά αποτελέσματα: όσο διαρκεί η Black Friday, πάνω από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα μέσω PayPal καταλήγει σε τοπικούς εμπόρους.
Καθώς οδεύουμε προς τη φετινή περίοδο των γιορτών, η PayPal και η Ipsos δημοσιεύουν ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις συνήθειες των Ελλήνων που αγοράζουν από το εξωτερικό. Το 83% των Ελλήνων ενηλίκων που συμμετείχαν στην έρευνα πραγματοποίησε τουλάχιστον μια ηλεκτρονική αγορά κατά τη διάρκεια των 12 μηνών υπό αξιολόγηση.
Τα Χριστούγεννα αποτελούν την προτιμώμενη περίσταση για συχνότερες cross-border αγορές, σύμφωνα με το 40% των Ελλήνων διασυνοριακών shoppers, την ίδια όμως στιγμή σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες δεν χρειάζονται μια ειδική αφορμή ή συγκυρία προκειμένου να κάνουν ψώνια από ένα ξένο e-shop σε πιο τακτική βάση.
Αγοράζουμε είδη ένδυσης πιο συχνά, αλλά δαπανούμε περισσότερα σε ταξίδια
Από το εξωτερικό οι Έλληνες e-shoppers αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (64%), παιχνίδια και είδη χόμπι (51%), καθώς και κοσμήματα / ρολόγια (46%).
Εντούτοις, εάν λάβουμε υπόψη μας την απόλυτη αξία των αγορών, ξοδεύουμε μεγαλύτερα χρηματικά ποσά σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (277 ευρώ) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (275 ευρώ).
Οι 5 πιο δημοφιλείς προορισμοί διασυνοριακών αγορών προς τους οποίους στρέφονται οι Έλληνες είναι η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ιταλία.
«Καταρχάς, μην ξεχνάτε ότι η περίοδος των προσφορών και εκπτώσεων είναι η πλέον κατάλληλη για την αγορά επώνυμων συλλογών / designer brands, καθώς μπορείτε τότε να αποκτήσετε ακόμα και την πιο καινούργια τσάντα Chanel, χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία.
Εντούτοις, πάντοτε είναι καλό να συγκρίνετε τιμές από διαφορετικές ιστοσελίδες. Γι’αυτόν τον λόγο, εκτιμώ αφάνταστα τη δυνατότητα να βλέπω με μια ματιά τις τιμές σε τοπικό νόμισμα, για να καταλαβαίνω εύκολα ποια είδη είναι προσιτά για το δικό μου πορτοφόλι.
Εξίσου σημαντικό για μένα, όταν κάνω αγορές online, είναι η επαγγελματική πολιτική επιστροφών. Εάν αποφασίσω να αγοράσω παπούτσια από τις ΗΠΑ, δεν θέλω καν να σκεφτώ πόσο ακριβά θα είναι τα μεταφορικά κόστη, εάν χρειαστεί να τα επιστρέψω, γιατί απλώς δεν θα είναι το σωστό νούμερο», σχολιάζει η Giela Abdelwahab, Consumer Development Manager, PayPal CEE.
Οι online φόβοι των Ελλήνων
Πάνω από τους μισούς Έλληνες online shoppers (53%) προβλέπουν ότι το ποσό που δαπανούν γενικά σε ηλεκτρονικές αγορές θα εξακολουθεί να αυξάνεται.
Το 76% εξ αυτών παραδέχεται, μάλιστα, ότι αρέσκεται στην ευκολία του διαδικτυακού shopping, το 33% εικάζει ότι τα μεταφορικά κόστη θα γίνουν φθηνότερα, ενώ το 28% σκοπεύει να ανεβάσει το προσωπικό budget των online αγορών, λόγω τυχόν αλλαγής του διαθέσιμου εισοδήματος.
Στην περίπτωση του εγχώριου shopping, σχεδόν οι μισοί Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές (46%) εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τα έξοδα αποστολής και το 39% δηλώνει ότι τα συνολικά κόστη καθιστούν μη ελκυστικές τις αγορές.
Σχετικά με την Έρευνα Διασυνοριακών Καταναλωτών 2018 της PayPal & Ipsos
Για λογαριασμό της PayPal, η εταιρεία Ipsos πήρε συνέντευξη από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 1.000-2.000 (34.052 συνολικά) ενήλικων (ηλικίας από 18 και άνω), οι οποίοι κάνουν χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο internet, σε καθεμία από τις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα (ΗΠΑ, Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Νορβηγία, Αυστρία, Ρωσία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχική Δημοκρατία, Ελλάδα, Ισραήλ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Βραζιλία, Μεξικό, Αργεντινή, Νότια Αφρική, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Αυστραλία, Φιλιππίνες).
Οι συνεντεύξεις έλαβαν χώρα online το διάστημα 13 Μαρτίου - 1 Μαῒου 2018. Από τους 34.052 ερωτηθέντες, οι 30.698 ήταν online shoppers (είχαν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά στο διαδίκτυο μέσω desktop/laptop/notebook/smartphone ή tablet), μεταξύ των οποίων οι 16.706 θεωρήθηκαν διασυνοριακοί αγοραστές.
Οι εν λόγω συνεντεύξεις στην Ελλάδα διεξήχθησαν το διάστημα 29 Μαρτίου – 17 Απριλίου 2018, ανάμεσα σε ένα δείγμα 1.000 ατόμων. Από τους 1.000 συνεντευξιαζόμενους, οι 926 ήταν online shoppers (είχαν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά στο διαδίκτυο μέσω desktop/laptop/notebook/smartphone ή tablet), μεταξύ των οποίων οι 622 θεωρήθηκαν διασυνοριακοί αγοραστές.
Τα δεδομένα σταθμίστηκαν στο σύνολο των χωρών, προκειμένου να προσαρμοστούν στις προκαταλήψεις των ομάδων βάσει εξωτερικών δεδομένων και τάσεων, ανάλογα με την περίπτωση και την συχνότητα εμφάνισης των online αγοραστών ανά χώρα.
Οι καλύτερες προσφορές και ευκαιρίες της Black Friday, παντού online με τον BestPrice Assistant
Με στόχο να διευκολύνει την έρευνα αγοράς των καταναλωτών, το BestPrice.gr προσφέρει τον νέο έξυπνο βοηθό “BestPrice Assistant”, ένα «browser extension» για καλύτερες αγοραστικές επιλογές παντού online. Με την online επιλογή ενός προϊόντος, ο έξυπνος βοηθός ενημερώνει αμέσως για την καλύτερη τιμή της αγοράς.
Με δεδομένο το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις προσφορές της Black Friday, όπου η online κίνηση και οι αναζητήσεις των χρηστών στις *23 Νοεμβρίου αναμένεται να αυξηθούν κατά τουλάχιστον 66%, ο BestPrice Assistant βοηθάει τους καταναλωτές να βρουν τις καλύτερες ευκαιρίες μέσα από τον καταιγισμό των προσφορών της BlackFriday.
Ο BestPrice Assistant δίνει τη δυνατότητα σύγκρισης προϊόντων, όπου κι αν είναι ο καταναλωτής σε πάνω από 1750 ηλεκτρονικά καταστήματα και site, μεταξύ των οποίων και τα μεγαλύτερα e-shop της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού, όπως το Amazon και Apple.
Έτσι οι χρήστες μπορούν να συγκρίνουν την τιμή του προϊόντος που τους ενδιαφέρει με τις καλύτερες τιμές και προσφορές του BestPrice.gr κερδίζοντας χρόνο και χρήμα.
Ακόμα, οι χρήστες έχουν άμεση πρόσβαση σε αξιολογήσεις προϊόντων και καταστημάτων του BestPrice.gr, καθώς και εύκολη πρόσβαση στις ευκαιρίες του ιδίου του καταστήματος που επισκέπτονται online. Ο χρήστης μπορεί ακόμα να λαμβάνει ειδοποιήσεις για πτώσεις τιμών, προσφορές και κουπόνια σε κατηγορίες προϊόντων που τον ενδιαφέρουν.
Το BestPrice.gr τις ημέρες των Black Friday και Cyber Monday θα παρουσιάσει τις καλύτερες ευκαιρίες και προσφορές σε πάνω από 1750 συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα. Θα παρακολουθήσει αυτόματα όλες τις πτώσεις τιμών και θα εμφανίσει ποσοστό έκπτωσης πάνω στην ήδη χαμηλότερη τιμή της αγοράς.
Οι πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο αντιστοιχούν στα δύο τρίτα περίπου των ετήσιων κερδών μιας μικρής επιχείρησης. Στην πρόσφατη αυτή έκθεση, η PayPal μοιράζεται μερικές χρήσιμες συμβουλές για την μεγιστοποίηση της εποχιακής επιτυχίας.
Τα δύο τρίτα των online shoppers παραδέχονται ότι θα πραγματοποιούσαν αγορές μόνο από ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν μια εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών με άμεσα αναγνωρίσιμο και αξιόπιστο εμπορικό σήμα.
Κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου, 1 στους 3 Ευρωπαίους αγοραστές μέσω Internet αναζητά στο εξωτερικό ιδέες για ξεχωριστά δώρα, ενώ 3 στους 4 προτιμούν να πληρώνουν στο δικό τους τοπικό νόμισμα.
Η εορταστική περίοδος είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα καταστήματα λιανικής πώλησης. Πολλά από αυτά βασίζονται στις λίγες αυτές εβδομάδες προκειμένου να βγάλουν τα κέρδη ολόκληρης της χρονιάς.
Στην εποχή μας, το διάστημα αυτό εκτείνεται από τα τέλη Νοεμβρίου (συμπεριλαμβάνοντας την Μαύρη Παρασκευή / Black Friday) έως και την Κινεζική Πρωτοχρονιά (στα τέλη Ιανουαρίου ή αρχές Φεβρουαρίου).
Ακολουθούν 3 βήματα για να εξασφαλίσετε μια επιτυχημένη εορταστική σεζόν.
Βήμα 1: Η τεχνολογία έχει τον πρώτο λόγο
Ελέγξτε εάν η ιστοσελίδα σας είναι βελτιστοποιημένη για χρήστες με μικρές οθόνες αφής. Ήδη, το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων αγοράζει μέσω κινητών συσκευών 2-3 φορές τον μήνα και το 7% πραγματοποιεί αγορές σε καθημερινή βάση .
Είναι εξίσου σημαντικό να βελτιώσετε τον χρόνο φόρτωσης - η μείωση του μέσου χρόνου φόρτωσης της σελίδας κατά μόλις 1,6 δευτερόλεπτα μπορεί να αυξήσει τον ετήσιο τζίρο σας κατά 10% .
Προκειμένου να κρατήσετε τους τρέχοντες πελάτες σας στην δική σας ιστοσελίδα, βεβαιωθείτε ότι αισθάνονται ασφαλείς – σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας HubSpot, το 82% των ατόμων δεν θα επισκεπτόταν έναν ιστότοπο, ο οποίος έχει επισημανθεί ως «Μη ασφαλής / Not secure» από το πρόγραμμα περιήγησής τους.
Μόλις είναι έτοιμη η ιστοσελίδα σας, σκεφτείτε με προσοχή τις δυνατότητες επιλογής ανάμεσα σε μια ευρεία γκάμα μεθόδων πληρωμής.
Μην ξεχνάτε πως τα δύο τρίτα των online αγοραστών παραδέχονται ότι ότι «θα πραγματοποιούσαν αγορές μόνο σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που χρησιμοποιεί μια μέθοδο διαδικτυακής πληρωμής με ένα εύκολα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, όπως η PayPal», οπότε είναι καίριας σημασίας ο τρόπος πληρωμής μέσω μιας γνώριμης και αξιόπιστης επώνυμης εταιρείας.
Οι καταναλωτές είναι επίσης πιο δεκτικοί σε αγορές από μια ιστοσελίδα του εξωτερικού, εάν και εφόσον οι τιμές εμφανίζονται στο δικό τους τοπικό νόμισμα. Στην πραγματικότητα, 3 στους 4 (76%) δήλωσαν ότι προτιμούν να πληρώνουν στο δικό τους νόμισμα .
Βήμα 2: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και διευκολύνετε την έρευνα με τη σειρά σας
Η εορταστική περίοδος είναι η κατάλληλη στιγμή για να εξερευνήσετε νέες, διεθνείς αγορές, την εποχή κατά την οποία οι πελάτες αναζητούν μοναδικές ιδέες για ξεχωριστά δώρα. Όντως, αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους (όπως ανέφερε 1 στους 3) για τον οποίον οι Ευρωπαίοι online shoppers αναζητούν προϊόντα στο εξωτερικό .
Εάν διαθέτετε ήδη διεθνείς πελάτες, ανακαλύψτε από πού προέρχονται και τι αγοράζουν. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια καλή αγορά όπου θα στοχεύσετε πρώτα.
Αφιερώστε χρόνο σε μια σύντομη έστω έρευνα και επιλέξτε μια αργία, στην οποία και θα στοχεύσετε με μια ανάλογη καμπάνια.
Μπορείτε να διαλέξετε την Ημέρα των Εργένηδων (Singles Day) στην Κίνα (11 Νοεμβρίου), την Εορτή των Φώτων (Χανουκά / Hanukkah) στο Ισραήλ (2-10 Δεκεμβρίου), την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς (31 Δεκεμβρίου), τα Ορθόδοξα Χριστούγεννα - με το παλαιό ημερολόγιο - στη Ρωσία (7 Ιανουαρίου) ή μία από τις διάφορες άλλες ενδιάμεσες αργίες ανά τον κόσμο.
Για να διασφαλίσετε καλύτερη παρουσία στις μηχανές αναζήτησης για τους εγχώριους και διεθνείς πελάτες-στόχο σας, προσπαθήστε να βελτιώσετε τη SEO στη σελίδα σας.
Περιγράψτε τα προϊόντα σας με τις ίδιες λέξεις που χρησιμοποιεί ένας πελάτης σε μια μηχανή αναζήτησης και κάνετε το ίδιο για τις διευθύνσεις URL των σελίδων σας, τα ονόματα αρχείων εικόνας, καθώς και τις εναλλακτικές περιγραφές εικόνων (image alt tags).
Χρησιμοποιήστε περιγραφές με σαφές νόημα - το όνομα «Image123» δεν βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να σας βρουν, σε αντίθεση με την ξεκάθαρη φράση «μπλε μεταξωτή γραβάτα».
Βήμα 3: Εφαρμόστε στην πράξη όσα μάθατε
Οι πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των ετήσιων κερδών μιας μικρής επιχείρησης. Ωστόσο, μπορείτε κάλλιστα να μειώσετε την εξάρτησή σας από αυτές τις λίγες εβδομάδες, εφαρμόζοντας όσα μάθατε και κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης χρονιάς.
Η πρώτη ευκαιρία έρχεται αμέσως μετά την εορταστική περίοδο. Στις περισσότερες χώρες, οι καταναλωτές ανυπομονούν να φτάσουν οι εκπτώσεις του Ιανουαρίου.
Εκτός από την προώθηση εκπτώσεων και προσφορών σε όλους τους επισκέπτες, αυτή θα μπορούσε να ήταν μια καλή περίοδος για να συνδεθείτε εκ νέου με τους υπάρχοντες πελάτες σας.
Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να αποστείλετε έναν ειδικό εκπτωτικό κωδικό ως ένδειξη εκτίμησης για τη συνεργασία σας κατά το προηγούμενο έτος ή να στοχεύσετε σε υφιστάμενους πελάτες με συμπληρωματικά προϊόντα, ανάλογα με τις προηγούμενες αγορές τους.
Η εορταστική περίοδος, κατά την οποία συχνά ελλοχεύει ο κίνδυνος διακίνησης ελαττωματικών προϊόντων και δώρων, αποτελεί μια ιδανική εποχή να θέσετε σε εφαρμογή μια επαγγελματική πολιτική επιστροφών.
Μια δυσάρεστη εμπειρία ενός πελάτη μπορεί να προκαλέσει μόνιμη ζημιά στην εταιρική φήμη σας, οπότε αξίζει να βεβαιωθείτε ότι κάθε επικοινωνία με τον πελάτη – ακόμα και σε περίπτωση καταγγελίας – διεκπεραιώνεται με επαγγελματικό τρόπο.
Πολλές επιχειρήσεις προσφέρουν πλέον μια πολιτική επιστροφών «χωρίς ερωτήσεις», η οποία συχνά συνοδεύεται και με δωρεάν μεταφορικά αποστολής. Είναι γεγονός ότι η προώθηση μιας τέτοιας πολιτικής στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα δύναται να ενθαρρύνει τις πωλήσεις, μειώνοντας την αίσθηση τυχόν κινδύνου για τους νέους πελάτες.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77