eCommerce

Στον GR.EC.A. το βραβείο “e-Commerce Service of the Year”

Στον GR.EC.A. το βραβείο “e-Commerce Service of the Year” για το Σήμα Αξιοπιστίας

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - Ε.Σ.Η.Ε. (Greek Ecommerce Association - GR.EC.A., www.greekecommerce.gr) διακρίθηκε με το βραβείο "e-Commerce service of the Year” για την επιτυχημένη υλοποίηση και λανσάρισμα του Σήματος Αξιοπιστίας για το Ελληνικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, το Greca trustmark

 

Η απονομή του βραβείου πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των e-BIZZ Awards 2017, κατά τη διάρκεια του E-Business & Social Media World Conference.

Ο GR.EC.A., με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την τεχνική υλοποίηση της Phaistos Networks, έχει λανσάρει επίσημα

-εδώ και έξι μήνες- το GRECA Trustmark, με έλεγχο 120 ποιοτικών κριτηρίων, στόχος του οποίου είναι να αλλάξει προς το καλύτερο την αγορά του eCommerce, ενισχύοντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό την καταναλωτική εμπιστοσύνη και ασφάλεια.

Το Σήμα Αξιοπιστίας που φέρει την πλήρη υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, θα χρησιμοποιηθεί ως βάση ανάπτυξης και του Πανευρωπαϊκού Σήματος Αξιοπιστίας, που θα υλοποιηθεί από τον ECommerce Europe, τον Πανευρωπαϊκό Φορέα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, μέλος του οποίου είναι ο GRECA.

Βάσει αυτού, σε όλη την Ευρώπη, μόνο τα Ελληνικά eShops που θα λαμβάνουν το Σήμα Αξιοπιστίας του GRECA, δικαιούνται να εμφανίζουν παράλληλα και το Πανευρωπαϊκό Σήμα Αξιοπιστίας, χωρίς κανέναν περαιτέρω έλεγχο.

Το βραβείο παρέλαβε εκ μέρους του Δ.Σ. του Συνδέσμου η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, Μέλος του Δ.Σ. και eCommerce Coordinator του ELTRUN

EE: Περισσότερη διαφάνεια στις τιμές διασυνοριακών παραδόσεων

Η ΕΕ θέλει περισσότερη διαφάνεια στις τιμές διασυνοριακών παραδόσεων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί να δημιουργήσει έναν ιστότοπο για την προβολή των τιμών διασυνοριακών παραδόσεων που προσφέρουν οι εταιρείες logistics.

Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, η ΕΕ θέλει να καταστήσει τις υπηρεσίες διασυνοριακής παράδοσης δεμάτων πιο διαφανείς και να παρακολουθούνται καλύτερα.

Το Συμβούλιο της Ευρώπης ανακοίνωσε την πρόθεση του για την δημιουργία ενός προσχέδιου ευρωπαϊκής οδηγίας , η οποία αποτελεί μέρος των σχεδίων της Ευρώπης για την τόνωση του ηλεκτρονικού εμπορίου στο πλαίσιο της ψηφιακής ενιαίας αγοράς.

Εάν το προσχέδιο εγκριθεί τόσο από το Συμβούλιο όσο και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θα ξεκινήσει μια νέα ιστοσελίδα για να διευκολύνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να συγκρίνουν τις τιμές διασυνοριακών παράδοσεων και να επιλέξουν τις καλύτερες.

Η ΕΕ πιστεύει ότι εάν υπάρξει περισσότερη διαφάνεια των τιμών και αν οι επιχειρήσεις παράδοσης θα παρακολουθούνται καλύτερα, η αγορά θα γίνει πιο αποδοτική και τα τιμολόγια θα μειωθούν.

Επί του παρόντος, το Συμβούλιο ισχυρίζεται ότι τα τιμολόγια συχνά δεν δικαιολογούνται πλήρως από αντικειμενικούς παράγοντες όπως οι μισθοί ή η γεωγραφική απόσταση.

Οι μικρές εταιρείες παράδοσης εξαιρούνται από την υποχρέωση ενημέρωσης
"Ελπίζουμε ότι αυτοί οι νέοι κανόνες θα μειώσουν τις τιμές παράδοσης για τους πολίτες, ιδιαίτερα εκείνους που ζουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, αλλά και για τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν περιορισμένη διαπραγματευτική δύναμη για να επιτύχουν καλές συμφωνίες παράδοσης", εξήγησε η μαλτέζικη προεδρία.

Οι μικρές εταιρείες παράδοσης δεν θα είναι υποχρεωμένες να ανακοινώνουν τις τιμές τους, διότι αυτό θα δημιουργούσε "υπερβολικό διοικητικό φόρτο" τόσο για τις εταιρείες όσο και για τις εθνικές διοικήσεις που θα συλλέγουν τις πληροφορίες.

Το 15% των καταναλωτών προμηθεύεται ηλεκτρονικά από ξένα καταστήματα

Με πιο διαφανή και φθηνότερη τιμολόγηση, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

Επί του παρόντος, το 44% των καταναλωτών αγοράζουν ηλεκτρονικά στη χώρα τους, ενώ μόνο 15% παραγγέλλουν online από άλλα κράτη μέλη. Οι πιο σημαντικοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι δεν κάνουν online αγορές σε ξένα καταστήματα είναι λόγω των υψηλών χρεώσεων αποστολής.

Πηγή: Εcommerce news

Workshops by GR.EC.A. την Πέμπτη 22 Ιουνίου 2017

Ο GR.EC.A. διοργανώνει το επόμενο Workshops by GR.EC.A. την Πέμπτη 22 Ιουνίου 2017, στις 16:00 (ώρα προσέλευσης 15:30) στις εγκαταστάσεις της OTE Academy (Πέλικα & Σπάρτης 1, Μαρούσι, 151 22, Αθήνα).

Το βασικό θέμα του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού σεμιναρίου είναι: "GENERAL DATA PROTECTION REGULATION (GDPR): Όσα πρέπει να γνωρίζουν τα e Shops για τις αλλαγές που επιφέρει ο Κανονισμός".  
 
Στόχος του συγκεκριμένου workshop είναι να ενημερώσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα ώστε να αποκτήσουν μια πρώτη εικόνα για τα σημεία κλειδιά και τις αλλαγές που επιφέρει ο νέος Κανονισμός, καθώς και για τις ενδεχόμενες επιπτώσεις που μπορεί  να έχουν στην επιχειρηματική καθημερινότητά τους.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν από έμπειρους και εξειδικευμένους νομικούς, καθώς και από εκπρόσωπο της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
 
Το Πρόγραμμα
 
15:30 - 16:00: ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
16:00 - 17:30: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ GDPR
 
Φερενίκη Παναγοπούλου, LL.B., LL.M. (Athens), M.Δ.Ε. (Αθήνα), Μ.P.H. (Harvard), Ειδική Επιστήμων Α.Π.Δ.Π.Χ., Πανεπιστημίων Αθηνών και Πελοποννήσου
 
Μίνα Ζούλοβιτς, Δικηγόρος, Συνεταίρος, “Φιλοθεϊδης & Συνεταίροι”  
 
Topics
• Βασικά χαρακτηριστικά Αναγκαιότητα – Πεδίο Εφαρμογής
• Βασικοί ορισμοί (δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, Υποκείμενο των δεδομένων, Υπεύθυνος Επεξεργασίας, Εκτελών την Επεξεργασία, ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα)
• Νέα δικαιώματα Καταναλωτών
• Γενική παρουσίαση απαιτήσεων του Γενικού Κανονισμού για τον υπεύθυνο επεξεργασίας και για τον εκτελών την επεξεργασία καθώς και ορισμένων χρήσιμων tips για την αρχική αξιολόγησή τους από την κάθε εταιρεία.
17:30 - 17:45: Διάλειμμα  
 
17:45 - 19:00: ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
 
Πέννυ Κοντογεώργου, Δικηγόρος, LL.M, e-Business & Data Privacy Law Specialist, e-Business Law
 
Θοδωρής Κωνσταντακόπουλος, Δικηγόρος, M.L.E., LL.M., Senior Associate, Μπάλλας, Πελεκάνος & Συνεργάτες Α.Ε.Δ.Ε.
 
Topics
• Βασικές αρχές επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Νομιμότητα επεξεργασίας
• Ειδικότερες αρχές για την ενημέρωση και τη λήψη συγκατάθεσης
• Ποια είναι τα υποκείμενα των δεδομένων, πως διαχωρίζονται ανά κατηγορία και τι δικαιώματα έχουν
• Διαβίβαση δεδομένων σε τρίτους
• Ασφάλεια πληροφοριών
• Γνωστοποίηση περιστατικών παραβίασης στις αρμόδιες Αρχές
• Έλεγχοι και πρόστιμα
19:00 - 19:30    Q&As - Coctail
 
ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δηλώστε τη -δωρεάν για τα μέλη- συμμετοχή σας εδώ .

Η Amazon ψάχνει 1.300 αποθήκες σ’ όλη την Ευρώπη

Η Amazon ψάχνει 1.300 αποθήκες σ’ όλη την Ευρώπη

Η Amazon αναζητεί συνολικά 1.300 αποθηκευτικούς χώρους σ’ όλη την Ευρώπη.

Ο αμερικανικός κολοσσός στο χώρο της λιανικής ψάχνει για μικρές εγκαταστάσεις κοντά σε μεγάλες πόλεις, οι οποίες θα λειτουργήσουν ως τοπικά κέντρα διανομής (last-mile centers) που θα παραλαμβάνουν και θα αποθηκεύουν παραγγελίες πριν από τις τελικές παραδόσεις τους, σε πελάτες της ίδιας περιοχής.

Αν η Amazon στήσει τέτοιες αποθηκευτικές μονάδες από άκρη σ’ άκρη της Ευρώπης, θα μπορεί να εξυπηρετήσει καλύτερα τους συνδρομητές της υπηρεσίας Prime Now, που εγγυάται παράδοση των παραγγελιών εντός μιας ώρας.

Προς το παρόν, η Amazon έχει ξεκινήσει τη λειτουργία της συνδρομητικής υπηρεσίας Prime στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία. Η υπηρεσία αυτή αποδείχθηκε μεγάλη επιτυχία για την εταιρεία, καθώς το 40% των συνδρομητών της Prime δαπανούν πάνω από 1.000 € ετησίως για το Amazon, σε σύγκριση με μόνο το 8% ανάμεσα στα μη-μέλη.

Στην Amazon, το 25% των αποθηκών που μισθώνονται στο Ηνωμ. Βασίλειο

Η αμερικανική εταιρία «πατάει γκάζι», σ’ ό,τι αφορά στο σύνολο των αποθηκών της στο Ηνωμ. Βασίλειο, παρότι διαθέτει ήδη αρκετό χώρο διαθέσιμο στο πλαίσιο της εκεί εφοδιαστικής της αλυσίδας.

Έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε πέρυσι από την εταιρία κτηματομεσιτών Savills έδειξε ότι η Amazon ελέγχει πάνω από το ένα τέταρτο του συνόλου των μισθωμένων αποθηκευτικών χώρων στο Ηνωμ. Βασίλειο, τους οποίους αξιοποιεί ολοένα και περισσότερο ως ορμητήριο προκειμένου να επεκτείνει την παρουσία της στην Ευρώπη.

Νωρίτερα, αυτό το μήνα, ξεκίνησε τη λειτουργία της και η επιχειρηματική (Β2Β) μονάδα Amazon Business, η οποία αφενός θα προμηθεύει απευθείας προϊόντα στις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις, αφετέρου θα ενεργεί ως μεσάζων μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος.

Θεωρείται, τέλος, θέμα χρόνου για την Amazon να παρουσιάσει στο Ηνωμένο Βασίλειο και το δικό της brand στο χώρο της μόδας…

Πηγή: ecommercenews

Προς μείωση του ΦΠΑ στα ηλεκτρονικά βιβλία (e-books)

Οι πολίτες της ΕΕ θα μπορούν να αγοράζουν φθηνότερα τα ηλεκτρονικά βιβλία ως συνέπεια της γνωμοδότησης – πριν από λίγες ημέρες- του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με την οποία επιτρέπεται στα κράτη-μέλη να μειώσουν τον ΦΠΑ, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί μ’ αυτόν που επιβάλλεται στα έντυπα βιβλία.

Επί του παρόντος, ισχύει πανευρωπαϊκά η υποχρέωση επιβολής Φόρου Προστιθέμενης Αξίας τουλάχιστον 15% για τα ηλεκτρονικά βιβλία. Αντιθέτως, για τα έντυπα βιβλία, τις εφημερίδες και τα περιοδικά επιτρέπεται στα κράτη-μέλη να χρεώνουν μειωμένους συντελεστές τουλάχιστον 5%, και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και μηδενικούς.

Η πρόταση οδηγίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που θα επιτρέψει στα κράτη-μέλη να επιβάλουν μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ στα ηλεκτρονικά βιβλία, ευθυγραμμίζοντάς τον έτσι με τον ΦΠΑ που επιβάλλεται στα έντυπα μέσα (βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά), εγκρίθηκε από το ΕΚ στην ψηφοφορία της 1ης Ιουνίου σε ολομέλεια, με 590 ψήφους υπέρ, 8 κατά και 10 αποχές.

"Ο τρόπος με τον οποίον διαβάζουμε έχει αλλάξει πολύ, τα τελευταία χρόνια. Δεν έχει πλέον κανένα νόημα να εφαρμόζουμε διπλά πρότυπα με τα οποία μία ηλεκτρονική εφημερίδα φορολογείται υψηλότερα από την έντυπη, που αγοράζουμε σε ένα κατάστημα. Η νέα οδηγία θα δώσει στα κράτη-μέλη τη δυνατότητα να ευθυγραμμίσουν τον ΦΠΑ που αφορά το ψηφιακό περιεχόμενο με εκείνον που αφορά στα έντυπα μέσα", τόνισε ο εισηγητής Tom Vandenkendelaere (ΕΛΚ, Βέλγιο).

Τη Δευτέρα 19 Ιουνίου η γενική συνέλευση στη GRECA

Γενική συνέλευση στη GRECA

Σύμφωνα με το Καταστατικό του Συνδέσμου και την απόφαση του ΔΣ της 22ης Μαΐου 2017 καλούνται τα τακτικά, συνδεδεμένα και επίτιμα μέλη που είναι ταμειακά ενήμερα σε Τακτική Γενική Συνέλευση τη Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017 ή -σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί απαρτία- την Τρίτη, 20 Ιουνίου 2017 και ώρα 16:00 στο ξενοδοχείο DIVANI CARAVEL HOTEL, Βασ. Αλεξάνδρου 2, 16121 Αθήνα, (αίθουσα ATHENS VIEW).

Η προσέλευση ξεκινά στις 15:30 με έναρξη της ΓΣ στις 16:00.

Δικαίωμα συμμετοχής στη Γενική Συνέλευση και ψήφου σ’ αυτήν έχουν μόνο όσα τακτικά μέλη έχουν τακτοποιήσει τις οικονομικές υποχρεώσεις τους ως τη Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017 ή -σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί απαρτία- την Τρίτη, 20 Ιουνίου 2017 και ώρα 16:00.

Υπενθυμίζεται ότι για την επίτευξη απαρτίας με στόχο την τροποποίηση του καταστατικού απαιτείται η παρουσία του ημίσεως (1/2) τουλάχιστον των ταμειακά τακτοποιημένωνΤακτικών Μελών.

Τα ταμειακώς τακτοποιημένα συνδεδεμένα (μη-τακτικά) μέλη δύνανται να παρίστανται στην ΓΣ, όμως άνευ δικαιώματος ψήφου.
Τα μέλη θα πρέπει να έχουν μαζί τους Ταυτότητα ή Διαβατήριο ως αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας. 
Σε περίπτωση που δεν μπορεί να παραστεί ο εκπρόσωπος που έχει δηλωθεί στο Σύνδεσμο, θα πρέπει να υπάρχειγραπτή εξουσιοδότηση προς τον παρευρισκόμενο από τον νόμιμο εκπρόσωπο του μέλους.

Τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης είναι:

1. Εκλογή Προέδρου, Αντιπροέδρου και Γραμματέα της Συνέλευσης. 

2. Ενημέρωση για την αντικατάσταση εκπροσώπου-μέλους στο Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς και για το νέο μέλος του ΔΣ και τον εκπρόσωπό του, που αναπλήρωσε παραιτηθέν μέλος - έγκριση των ανωτέρω ενεργειών. 

3. Έγκριση ισολογισμού / προϋπολογισμού και έγκριση έκθεσης Ελεγκτικής Επιτροπής καθώς και της οικονομικής διαχείρισης από τη ΓΣ. 

4. Έγκριση απολογισμού του Διοικητικού Συμβουλίου και απαλλαγή των μελών του,όπως και της Ελεγκτικής Επιτροπής από κάθε ευθύνη. 

5. Έγκριση διαδικασίας έκδοσης πιστοποιητικού εμπιστοσύνης/σήματος αξιοπιστίας (GR.E.C.A Trustmark) και των όρων που το διέπουν κατ’ άρθρο 21 παρ. 2 του καταστατικού. 

6. Έγκριση περί τροποποίησης των διατάξεων του καταστατικού, εφόσον πληρείται η καταστατική απαρτία που απαιτεί το Καταστατικό και ο Νόμος και κωδικοποίηση του καταστατικού με βάση τις τροποποιήσεις. 

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις, στη σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου.

Σημαντικό βήμα πέτυχε η Εύα Καϊλή...

Σημαντικό βήμα κατά των διακρίσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο πέτυχε η Εύα Καϊλή

Ένα σημαντικό βήμα προς την ολοκλήρωση της Ενιαίας Ψηφιακής Ευρωπαϊκής Αγοράς πέτυχε η ευρωβουλευτής Εύα Καϊλή, με την συντριπτική υπερψήφιση της γνωμοδότησης της για τον κανονισμό για την αντιμετώπιση των διακρίσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο, για την οποία ήταν εισηγήτρια.

Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο επιχειρεί να αντιμετωπίσει την πρακτική του “geo-blocking”, που συνίσταται στον αποκλεισμό πελατών από συναλλαγές στο διαδίκτυο αναμεσά σε ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και να παύσει τις διακρίσεις εις βάρος των καταναλωτών λόγω εθνικότητας, τόπου κατοικίας ή μέσου πληρωμής. Η ευρωβουλευτής, ως η εισηγήτρια εκ μέρους της επιτροπής Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας, κατάφερε να διασφαλίσει στο κείμενο της ότι όλοι οι πολίτες της Ε.Ε. θα έχουν πρόσβαση στις διαδικτυακές προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών άλλων χωρών, χωρίς πλέον να ανακατευθύνονται σε άλλες ιστοσελίδες, ή να πληρώνουν διαφορετικές τιμές για το ίδιο προϊόν.

Όπως δήλωσε η Εύα Καϊλή «η υπερψήφιση της γνωμοδότησης μου, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την Ενιαία Αγορά, βάζοντας τέλος στις διακρίσεις μεταξύ καταναλωτών, εξαιρετικά σημαντικό για τους Ευρωπαίους αλλά και τους Έλληνες πολίτες, αφού πλέον θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες τους, χωρίς το φόβο να μην γίνουν δεκτές, δυσάρεστη εμπειρία που λόγω και των capital controls έχουν πιο συχνά οι Έλληνες» και πρόσθεσε «επιχειρούμε να βελτιώσουμε πρακτικά την ζωή των συμπολιτών μας, και μάλιστα, να διασφαλίζουμε ότι όλα τα προσωπικά δεδομένα που θα προκύπτουν από τις συναλλαγές αυτές θα παραμένουν στην Ε.Ε. όπου έχουμε υψηλό επίπεδο προστασίας προσωπικών δεδομένων».




Διαδικτυακή απάτη με κλεμμένα στοιχεία...

Διαδικτυακή απάτη με κλεμμένα στοιχεία εκατοντάδων ανθρώπων

Σημαντική υπόθεση διαδικτυακής απάτης εξιχνιάσθηκε από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με τη σύλληψη 30χρονου ο οποίος πραγματοποιούσε πλήθος απατηλών διαδικτυακών συναλλαγών, χρησιμοποιώντας υποκλαπέντα στοιχεία

Από την μέχρι τώρα έρευνα διαπιστώθηκε, όπως ανακοίνωσε η Αστυνομία, ότι ο αριθμός των καρτών που φέρεται να έχει υποκλέψει ο δράστης ανέρχεται στις 1.500, ενώ εκτιμάται ότι τα αρχεία που βρέθηκαν, αφορούν σε τουλάχιστον 1.900 άτομα.

Σε βάρος του 30χρονου σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για τα αδικήματα της απάτης με υπολογιστή και πλαστογραφίας κατ’ εξακολούθηση καθώς και παράβασης των διατάξεων για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελία νομίμου εκπροσώπου εταιρίας, που διατηρεί ηλεκτρονικό κατάστημα, σύμφωνα με την οποία τον Οκτώβριο του 2016 πραγματοποιήθηκε απατηλή ηλεκτρονική αγορά προϊόντων, με χρήση πιστωτικής κάρτας, τα στοιχεία της οποίας είχαν υποκλαπεί από τον κάτοχό της.

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος πραγματοποιήθηκε αστυνομική και ψηφιακή έρευνα και ανάλυση των δεδομένων και στοιχείων της υπόθεσης, με αποτέλεσμα την ταυτοποίηση του δράστη, ενώ παράλληλα προέκυψε η εμπλοκή του σε πλήθος απατηλών συναλλαγών – παραγγελιών, από διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας.

Συγκεκριμένα, ο δράστης, εκμεταλλευόμενος τη θέση εργασίας του σε επιχείρηση, υπέκλεψε το σύνολο του πελατολογίου, με τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών, για το διάστημα από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο του 2016.

Από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο του 2016, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία των καρτών, προέβη, είτε ο ίδιος, είτε χρησιμοποιώντας τρίτα-παρένθετα πρόσωπα, σε 40 απατηλές συναλλαγές – παραγγελίες προϊόντων, συνολικής αξίας τουλάχιστον 8.000 ευρώ. Οι απατηλές ηλεκτρονικές συναλλαγές, αφορούσαν κυρίως αγορά περιφερειακών ειδών και εξαρτημάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών

Αναφορικά με τα παρένθετα πρόσωπα, διακριβώθηκε πως ο δράστης χρησιμοποιούσε τους λογαριασμούς σε διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας, τουλάχιστον τριών Ελλήνων ,τους οποίους προηγουμένως είχε εξαπατήσει για να αποκτήσει τα στοιχεία σύνδεσης.

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην οικία του, παρουσία δικαστικού λειτουργού, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ανάμεσα στα άλλα 900 περίπου αρχεία με προσωπικά δεδομένα Ελλήνων και αλλοδαπών υπηκόων, στα οποία περιέχονται μεταξύ άλλων και τα στοιχεία των πιστωτικών τους καρτών.

Σημειώνεται ότι, η παραπάνω περιγραφόμενη μεθοδολογία δράσης εμπίπτει στην κατηγορία των απατών που διαπράττονται χωρίς τη φυσική παρουσία καρτών πληρωμής (card not present fraud) και εντάσσεται στις συνεχιζόμενες δράσεις της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την καταπολέμηση των απατών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce).



Σε αναπτυξιακή πορεία το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα...

Σε φάση ωριμότητας βρίσκεται η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, όσον αφορά στις προσφερόμενες υπηρεσίες και την συμπεριφορά των online καταναλωτών, αλλά παράλληλα και σε αναπτυξιακή πορεία, παρά τις οικονομικές αντιξοότητες.

Από τα συμπεράσματα ετήσιας έρευνας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, που πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ, προκύπτει 5% αύξηση της έντασης online αγορών.
Οι πέντε πιο δημοφιλείς κατηγορίες για τις online αγορές παραμένουν οι ίδιες με αυτές του 2015. Ποσοστό 84% των online αγοραστών δήλωσαν ότι αγόρασαν το πρώτο εννεάμηνο 2016 ταξιδιωτικές υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια), ποσοστό 70% διαμονή σε καταλύματα (π.χ. ξενοδοχεία), ποσοστό 69% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό, ποσοστό 69% εισιτήρια για εκδηλώσεις και ποσοστό 62% είδη ένδυσης και υπόδησης.

Γενικά όμως υπάρχει μία αύξηση 5% κατά Μ.Ο στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές με την μεγαλύτερη αύξηση 10% στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού (έχουν εμφανιστεί δυναμικές ηλεκτρονικές αγορές και καινοτόμες υπηρεσίες παράδοσης), αύξηση 9% στην πληρωμή λογαριασμών (λόγω capital controls αλλά και νέων υπηρεσιών πληρωμών όπως ψηφιακό πορτοφόλι), αύξηση 7% στην αγοράς/ενοικίαση αυτοκινήτου, αύξηση 6% στα είδη λιανεμπορίου (φέτος λειτούργησαν τρία νέα online σούπερ-μάρκετ με σημαντικές προσφορές και έξτρα υπηρεσίες πληροφόρησης/παράδοσης).

Ποσοστό 10% των online αγοραστών ξεκίνησε το 2016. Τρεις στους δέκα είναι πλέον μεθοδικοί/ώριμοι online αγοραστές, ενώ υπάρχει αύξηση των αγορών από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Η αύξηση γενικά των online αγορών το 2016 επαληθεύεται από το γεγονός ότι ένας στους δέκα online αγοραστές άρχισε τις αγορές του το 2016 και από την αύξηση των μεθοδικών/ώριμων Ελλήνων online αγοραστών αφού το 29% των online καταναλωτών πραγματοποιεί πάνω από το 50% των συνολικών αγορών τους ψηφιακά, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν για το 2015 στο 25% και το 2014 στο 9%. Επίσης το 2016 συνεχίζεται η τάση αύξησης των αγορών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, αφού έξι στους δέκα έκανε πάνω από το 80% των online αγορών του από τα τοπικά e-shops ενώ πέρυσι ήταν πέντε στους δέκα καταναλωτές. Αυτή η αύξηση εξηγείται λόγω των capital controls αλλά και την δυναμική λειτουργία χιλιάδων τοπικών ηλεκτρονικών καταστημάτων σε όλες πλέον τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Βέβαια οι Έλληνες συνεχίζουν να έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά αγορών σε όλη της Ευρώπη από e-shops του εξωτερικού στα επίπεδα περίπου του 30%.

Οι τιμές και προσφορές παραμένουν οι κύριοι λόγοι για να πραγματοποιούν οι Έλληνες τις online αγορές, που σχετίζεται βέβαια με την οικονομική κρίση, την μείωση αξίας του συνολικού "καλαθιού" αγορών και την "εκπαίδευση" των καταναλωτών στις προσφορές από τα μεγάλα φυσικά πολυκαταστήματα/αλυσίδες. Συγκεκριμένα στους λόγους που πραγματοποιούν online αγορές αναφέρουν την εύρεση καλύτερων τιμών (73%), την άμεση σύγκριση προϊόντων (55%) και την εύρεση προσφορών (42%).

Αύξηση σημειώνουν επίσης οι λόγοι που σχετίζονται με την ποικιλία προϊόντων, όπως με την εύρεση προϊόντων που δεν υπάρχουν στα φυσικά καταστήματα (46%) και την μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων (37%). Αυτοί οι λόγοι σχετίζονται βέβαια και με το γενικό de-stocking που λαμβάνει χώρα στα μικρά φυσικά καταστήματα λόγω cash-flow προβλημάτων. Το κυνήγι προσφορών και τιμών επηρεάζει αρνητικά την εμπιστοσύνη των online καταναλωτών αφού τρεις στους δέκα δηλώνουν ότι μέσα στην χρονιά αγόρασαν από ένα e-shop και δεν επέστρεψαν ξανά για αγορές.

Η έρευνα καταγράφει αύξηση της χρεωστικής κάρτας για online πληρωμές και γενικά της ηλεκτρονικής τραπεζικής. Παρότι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής με το 56% των online καταναλωτών συνήθως να την προτιμά, η χρεωστική κάρτα χρησιμοποιείται πλέον συχνά από 1/2 online καταναλωτές (συγκεκριμένα το 51% την χρησιμοποιεί συχνά από 44% που ήταν προ capital controls το 2014). Σημαντική είναι αντίστοιχα η μείωση της συχνής χρήσης του PayPal στο 15%. Τα παραπάνω σχετίζονται άμεσα με την αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικής τραπεζικής με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πληρωμή οφειλών προ το δημόσιο που γίνεται ψηφιακά πλέον συστηματικά από το 63% των online καταναλωτικών (σε σχέση με το 50% προ capital control).

Επίσης, παρουσιάζεται σοβαρή πολυκαναλική συμπεριφορά και επίδραση των ψηφιακών μέσων στο 1/3 των συνολικών φυσικών αγορών. Επιβεβαιώνεται επίσης η πολυκαναλική τάση των τελευταίων δύο ετών και η δύναμη των ψηφιακών μέσων ακόμη και στις φυσικές αγορές, αφού για τους online καταναλωτές το 1/3 των συνολικών τους αγορών σε φυσικά καταστήματα το πραγματοποιούν αφού κάνουν έρευνα στο Internet και στις υπηρεσίες σύγκρισης προϊόντων/τιμών. Υπάρχει όμως και το αντίθετο φαινόμενο με 1/6 των συνολικών online αγορών να πραγματοποιείται αφού έγινε πρώτα επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.

Σημειώνεται ότι 1/3 online καταναλωτών χρησιμοποιούν συχνά online συστήματα πιστότητας αλλά με επιφύλαξη/προβληματισμό. Η τάση με τις κάρτες πιστότητας αρχίζει και εμφανίζεται και στον ψηφιακό κόσμο με το 30% να επιλέγουν συνήθως e-shops που προσφέρουν πόντους επιβράβευσης και το 26% να τους χρησιμοποιούν πολύ συχνά. Παρ όλα αυτά αυτοί οι online καταναλωτές είναι αρκετά επιφυλακτικοί (τέσσερις στους δέκα θεωρούν ότι δεν τους προσδίδουν μεγάλη αξία) έως αρνητικοί από αυτή την εμπειρία (τρεις στους δέκα δεν τους έχουν εξαργυρώσει ποτέ), ενώ έχουν προτάσεις για την καλυτέρευση των υπηρεσιών αυτών (έξι στους δέκα επιθυμούν να εξαργυρώσουν τους πόντους σε μορφή έκπτωσης σε επόμενη αγορά ενώ τέσσερις στους δέκα να τους εξαργυρώσουν σε συνεργαζόμενα καταστήματα).

Αυξημένη είναι η χρήση του κινητού πλέον σε σημαντικές ψηφιακές συναλλαγές. Οι εννέα στους δέκα πλέον online καταναλωτές έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Internet μέσω του κινητού τους, ενώ οκτώ στους δέκα μέσω του φορητού Η/Υ, επτά στους δέκα μέσω του tablet και μόνο έξι στους δέκα μέσω του σταθερού H/Y.

Το κινητό πλέον εδραιώνεται ως ψηφιακό μέσο και για σημαντικές ψηφιακές συναλλαγές για τους online καταναλωτές αφού ένας στους τέσσερις το χρησιμοποιεί καθημερινά/συχνά για online banking, ένας στους πέντε για αναζήτηση προσφορών, ένας τους πέντε για χρήση mobile εφαρμογών των εταιριών (προμηθευτών ή λιανεμπόρων) και ένας στους έξι για αναζήτησή τιμών ενώ βρίσκονται ήδη σε φυσικό κατάστημα.

Κερδίζει έδαφος το e-commerce στην Ευρώπη...

Τα 2/3 των χρηστών Internet στην Ευρώπη αγόρασαν online μέσα στο 2016

Data extracted in December 2016. Most recent data: Further Eurostat information, Main tables and Database. Planned update of the article: December 2017.
This article takes a closer look at individuals’ electronic commerce (e-commerce or e-shopping) statistics in the European Union. It is based on the results of the 2016 Survey on ICT (information and communication technology) usage in households and by individuals.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων χρηστών, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία της Eurostat (Eurostat information, Main tables and Database) για το 2016, που αποκαλύπτουν ότι τα δυο τρίτα από αυτούς έκαναν online αγορές στη διάρκεια του έτους. Μάλιστα, όπως προκύπτει από τις στατιστικές, οι πιο «φανατικοί» αγοραστές είναι στις ηλικίες 16-24 (68%) και 25-54 (69%). Κι όπως θα περίμενε κανείς, το ποσοστό των online αγοραστών ποικίλλει από χώρα σε χώρα, ξεκινώντας από το 18% της Ρουμανίας και φτάνοντας ως το 87% των Βρετανών.
Εξειδικεύοντας στις αγορές, δημοφιλέστερες αποδεικνύονται εκείνες των ενδυμάτων και των αθλητικών ειδών (61%), με τα ταξίδια και τις κρατήσεις καταλυμάτων να ακολουθούν (52%). Έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς ότι η ηλικιακή κατηγορία 16-24 κατευθύνεται κυρίως στα ενδύματα και τα αθλητικά είδη, ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία (25-54) αγοραστές ενδιαφέρονται κυρίως για είδη σπιτιού (49%) και οι ακόμα μεγαλύτεροι (55-74) εστιάζουν στο χώρο των ταξιδιών και των καταλυμάτων για διακοπές (57%).

The most popular type of goods and services purchased online in the EU was clothes and sport goods (61 % of e-buyers), followed by travel and holiday accommodation (52 %). E-shoppers aged 16-24 were the top age group when it came to clothes and sports goods purchases (69 %), those aged 25-54 in buying household goods (49 %) and the older age group (55-74) in online purchases of travel and holiday accommodation (57 %).
In terms of frequency, the highest proportion of e-shoppers made purchases in the three months prior to the survey only once or twice (35 %). In terms of amount spent, the highest proportion of e-buyers (40 %) bought goods or services for a total of €100-499.

32 % of e-buyers purchased from other EU Member States, compared with 25 % in 2012.
Proportion of e-shoppers growing steadily, with the biggest increase among young people

Buying over the internet is very popular in the EU. The proportion of individuals aged 16-74 having purchased online in the 12 months prior to the survey stood at 55 % in 2016 (Table 1). Consumers appreciate the convenience of being able to shop anytime anywhere, having access to a broader range of products, comparing prices and sharing their opinion on goods with other consumers.
84 % of individuals aged 16 to 74 in the EU had used the internet in the 12 months prior to the survey, of whom 66 % had bought or ordered goods or services for private use. Online purchases by internet users increased by 16 percentage points compared to 2007 (Figure 1).

Those aged 25-54 had the highest share of online shoppers among internet users in 2007-2016. In 2015 the youngest age group (16-24) overtook the EU average level to almost reach the level of 25-54 year olds. E-commerce picked up over the 2007-2016 period among all age groups, with individuals aged 16-24 showing the biggest increase (24 percentage points).
Over eight in ten internet users in the United Kingdom (87 %), Denmark (84 %) and Germany (82 %) had bought or ordered goods or services over the internet in the previous 12 months. On the other hand, fewer than 40 % had shopped online in Cyprus (38 %), Bulgaria (27 %) and Romania (18 %). The largest (more than 10 percentage points) increases between 2012 and 2016 were recorded in Lithuania, the Czech Republic, Ireland, Hungary, Spain, Italy and Slovakia (Figure 2).

Gender, age, level of education and employment situation all affect e-commerce activity (Figure 3). For men, the share of online shoppers among internet users was slightly higher than for women (67 % and 65 %, respectively), while individuals aged 25-34 are more active e-shoppers (75 % of internet users) than other age groups. Among the internet users with higher level of education, eight in 10 bought goods or services online. Employees and self-employed internet users are more likely to buy or order goods or services over the internet (71 %) than unemployed internet users (50 %).
Clothes and sports goods predominate in online purchases

Figure 4 shows that most purchases, by a third or more of e-shoppers, involved clothes and sports goods (61 %), travel and holiday accommodation (52 %), household goods (44 %), tickets for events (38 %) and books, magazines and newspapers (33 %). Fewer than one in five internet users bought telecommunication services (18 %), computer hardware (17 %), medicines (13 %) and e-learning material (6 %).
The 16-24 age-group had the highest proportions of e-shoppers purchasing clothes and sport goods (69 %), video games software, other software and upgrades (28 %) and e-learning material (8 %). People aged 25-54 had the highest proportion of internet users buying household goods (49 %), tickets for events (40 %), electronic equipment (26 %), food or groceries (25 %), telecommunication services (20 %) and computer hardware (18 %). The older (55-74) age group took the lead in buying travel and holiday accommodation (57 %), books, magazines and newspapers (36 %) and medicines (18 %).
About 35 % of e-shoppers had in the previous three months bought goods or services for private use once or twice and a third had done so three to five times. The proportion of e-shoppers who had made online purchases over 10 times was lowest, at 14 % (Figure 5).

The largest proportion of people buying online once or twice is found among those aged 16-24 (42 % of e-shoppers), followed by individuals aged 55-74 (40 %). People aged 25-54 stand out as making more frequent purchases: 17 % of e-shoppers in this age group bought online 6-10 times in the three months prior to the survey and 16 % did so even more often.
Four in ten e-shoppers said they had spent EUR 100-499 for their online purchases in the three months prior to the survey. Individuals aged 16-24 led in online purchases worth less than EUR 100 and those aged 25-54 and 55-74 for purchases of EUR 100-499. Purchases worth over EUR 500 were less popular with all age groups (Figure 6).
68 % of e-buyers reported to have no problem when purchasing online

Almost seven e-buyers out of ten reported that they did not encounter any problem when buying or ordering goods or services in the previous 12 months. The problems encountered most often by EU online shoppers were related to slower delivery than had been indicated at the time of making the purchase (17 %). Some 13 % had problems in the form of technical failure of a website while ordering or paying, 9 % had received wrong or damaged goods/services, 5 % had difficulties in finding information on guarantees and other legal rights and 4 % were confronted with final costs higher than indicated or found it difficult to make complaints and seek redress after a complaint. About 3 % of online shoppers in each case were confronted with foreign retailers not selling to customers in their country and problems with fraud (e.g. no goods/services received at all, misuse of credit card details) - Figure 7.

32 % of online shoppers bought or ordered goods or services from sellers in other EU countries
Cross-border online purchases can be an indicator of the smooth functioning of the single market for e-commerce and the extent to which consumers make use of wider choices and lower prices. A large majority of e-shoppers in the 12 months prior to the survey made online purchases from sellers in their own country: 89 %, i.e. down by 2 percentage points from 2012 (Figure 8). A rising trend is observed for purchases from sellers in other Member States (from 25 % in 2012 to 32 % in 2016) and from sellers outside the EU (from 13 % in 2012 to 20 % in 2016).
Data sources and availability

The data in this article are based on the results of annual surveys on ICT usage in households and by individuals. Data for 2016 were aggregated from micro data transmitted by all Member States and some non EU countries (Norway, the former Yugoslav Republic of Macedonia and Turkey). They are available on the Eurostat website (see link below). Researchers can apply for access to the micro data.


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search