Ταχύτατες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, με σαφή στροφή προς το online κανάλι, αναμένονται τα επόμενα χρόνια ακόμη και σε κλάδους, οι οποίοι, μέχρι σήμερα, είναι προσανατολισμένοι στα φυσικά σημεία πώλησης. Έως το 2025, το e-commerce θα αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας δαπάνης για ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (Fast Moving Consumer Goods -FMCG, βασικά είδη καθημερινής χρήσης, όπως το γάλα ή το ψωμί, αλλά και μη τρόφιμα). Το ποσοστό αυτό συνιστά διπλασιασμό σε σχέση με τις επιδόσεις του online καναλιού πώλησης FMCG το 2018 (5,1%). Η τάση αυτή θα είναι ακόμη πιο έντονη σε διάφορες αγορές ανά τον πλανήτη.
Για παράδειγμα, στην Κίνα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις FMCG θα αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των συνολικών εσόδων του κλάδου (31%) το 2025. H Κίνα να ηγείται της παγκόσμιας κατάταξης των χωρών με την πιο ισχυρή online αγορά ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών. Δεν είναι τυχαίο ότι η Carrefour ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την κινεζική αγορά, καθώς βλέπει τις προοπτικές της στη χώρα να “αδυνατίζουν” λόγω της έντονης στροφής προς το ηλεκτρονικό κανάλι πώλησης.
Η δεύτερη πιο δυναμική αγορά, διεθνώς, για το e-commerce FMCG θα είναι η Νότια Κορέα με ποσοστό 24%, ενώ ακολουθεί η Ταϊβάν με 20% και οι ΗΠΑ με 12%. Μεγάλη Βρετανία (9%), Γαλλία (8%), Αργεντινή (3%), Βραζιλία (3%) και Μεξικό (3%) συμπληρώνουν τη λίστα των χωρών του κόσμου, όπου οι online πωλήσεις FMCG θα αντιπροσωπεύουν το σημαντικότερο ποσοστό των συνολικών πωλήσεων.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]