Η πανδημία που βιώνουμε έχει καταφέρει σε ελάχιστο χρόνο να κλονίσει σημαντικά, μεταξύ άλλων, το εμπορικό και γενικότερα επιχειρηματικό "γίγνεσθαι" στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Μιλώντας για εμπόριο, από τους λιγότερο χαμένους, όσοι επιχειρηματίες δραστηριοποιούνται ηλεκτρονικά, μέσω των e-shop τους, αναλόγως, βέβαια, και με τα προϊόντα που εμπορεύονται.
Πώς όμως πρέπει να συμπεριφερθεί μια επιχείρηση αυτή την περίοδο; Πώς πρέπει να προετοιμαστεί, σε τί να επιμείνει και τί να προσέξει, ώστε να διατηρηθεί ενεργή στη συνείδηση των καταναλωτών, με στόχο την επόμενη ημέρα;
Ας δούμε με ψύχραιμη ματιά τι έχουμε, τι περιμένουμε και πως να ετοιμαστούμε για το μέλλον, αξιοποιώντας και τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί μέσα από την εμπειρία της Retargeting.biz στις αγορές που δραστηριοποιείται, συμπεριλαμβανομένης της Έλλάδας.
Αβεβαιότητα στην εποχή του κορωνοϊού
Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια είναι εχθροί της κατανάλωσης. Είναι απόλυτα λογικό οι καταναλωτές να έχουν σταματήσει τις αγορές πέρα από τα απολύτως απαραίτητα, όταν δεν μπορούν να δουν που ακριβώς καταλήγει όλο αυτό που ζούμε. Με άλλα λόγια, υπάρχει ανασφάλεια, τόσο οικονομική όσο και "υγειονομική", για το πότε θα επανέλθουμε στην πρότερη κανονικότητά μας και το εάν και ποιες επιπτώσεις θα έχει στις ζωές μας, στην εργασία μας, στο μισθό μας κ.λπ.
Πρωτόγνωρη η κατάσταση για την αγορά;
Για να μπορέσουμε να κάνουμε εκτιμήσεις, έχουμε παρόμοια παραδείγματα του παρελθόντος, όπως ο κορωνοϊός SARS που έπληξε αρκετές χώρες πριν από μερικά χρόνια. Όπως σε όλες τις κρίσεις, η κατανάλωση πλήττεται περισσότερο σε μη βασικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα ο τουριστικός κλάδος, οι μεταφορές και η φιλοξενία.
Άλλοι κλάδοι που πιστεύεται ότι θα βιώσουν ένα απότομο "φρένο", είναι τα λεγόμενα διαρκή καταναλωτικά αγαθά όπως τα αυτοκίνητα και τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη. Ακόμη και σε αυτές τις κατηγορίες, όμως, υπάρχουν προϊόντα όπως οι υπολογιστές και οι τηλεοράσεις που αναμένουν αύξηση λόγω των νέων συνθηκών. Φυσικά, υπάρχουν και κατηγορίες όπως τα τρόφιμα, τα φαρμακευτικά σκευάσματα, τα είδη γυμναστικής, τα παιδικά είδη και τα παιχνίδια που είτε δεν πλήτονται ιδιαίτερα, είτε σημειώνουν και αύξηση πωλήσεων.
Ποιο θα είναι το νέο σημείο ισορροπίας;
Οι καταναλωτικές συνήθειες θα ανατραπούν δημιουργώντας μία νέα κανονικότητα. Αυτή τη στιγμή, η όποια κατανάλωση γίνεται κυρίως ηλεκτρονικά και υπάρχουν μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες που αγόραζαν μόνο από φυσικά καταστήματα και αρχίζουν να συνηθίζουν μια νέα πραγματικότητα. Όταν αυτή η μπόρα περάσει, το κοινό θα κρατήσει τις συνήθειές του, κάτι που σημαίνει ότι θα έχουμε μία ακόμα μεγαλύτερη ηλεκτρονική αγορά. Για αυτό και είναι επιτακτική ανάγκη οι λιανέμποροι να επενδύσουν στο e-commerce, προκειμένου να είναι στους ωφελούμενους στη μετά-κορωνοϊού αγορά.
Πρακτικές των e-shop για το σήμερα
Οι επιχειρηματίες πρέπει να υιοθετήσουν μία γλώσσα που θα είναι καθησυχαστική αναφορικά με την πανδημία. Είναι σημαντικό οι καταναλωτές να αισθανθούν ασφαλείς κι αυτό πρέπει να είναι ορατό στο landing page του κάθε λιανέμπορου. Για παράδειγμα, μπορούν να υπάρχουν αναφορές για τα προληπτικά μέτρα υγιεινής που λαμβάνει η επιχείρηση. Επίσης, για τις δυνατότητες δωρεάν αποστολής, την επέκταση του διαστήματος επιστροφής προϊόντων ή ακόμη και τον ακριβή χρόνο παράδοσης, σε μία περίοδο που όλοι περιμένουν καθυστερήσεις.
Περιορισμός των αντικαταβολών
Επειδή πλέον είναι επιτακτική ανάγκη η ανέπαφη συναλλαγή λόγω του κινδύνου διάδοσης του κορωνοϊού, είναι μια χρυσή ευκαιρία να επικοινωνηθούν έντονα οι ανέπαφες συναλλαγές "μαζεύοντας" τις ανεξέλεγκτες αντικαταβολές που έχουν ζημιώσει τόσο πολύ τους ιδιοκτήτες e-shop. Πραγματικά, αν αυτή η άναρχη κατάσταση δε συμμαζευτεί όσο περισσότερο γίνεται σε αυτή την περίοδο που διανύουμε, δεν θα γίνει ποτέ.
Ήδη οι αντικαταβολές έχουν περιοριστεί στο food delivery, καθώς οι καταναλωτές φοβούνται την εγχρήματη συναλλαγή και έτσι ακόμα και τα φιλοδωρήματα δίνονται πλέον ηλεκτρονικά.
Το κοινωνικό πρόσωπο του ηλεκτρονικού εμπορίου
Οι δραστηριοποιούμενοι επιχειρηματίες μπορούν να δείξουν ότι βοηθούν έμπρακτα την κοινωνία συνολικά, χωρίς να θέλουν απαραίτητα περισσότερες πωλήσεις ως αντάλλαγμα. Για παράδειγμα, η παροχή ιατροφαρμακευτικού υλικού σε νοσοκομεία από ηλεκτρονικά φαρμακεία, η προσφορά έτοιμου φαγητού από deliveries σε ευπαθείς ομάδες, όπως αστέγους κ.λπ.
Η συνεισφορά τής Retargeting.biz
Η Retargeting δραστηριοποιείται έντονα για να βοηθήσει τους επιχειρηματίες που μέχρι πρότινος δεν είχαν ενεργοποιηθεί ηλεκτρονικά, είτε από έλλειψη γνώσεων, είτε από το γεγονός ότι είχαν ένα φυσικό κατάστημα που πήγαινε καλά. Σε αυτήν την προσπάθεια μιας επείγουσας μετάβασης στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η Retargeting είναι αρωγός, δίνοντας δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες για ενεργοποίηση στο e-commerce. Υπάρχουν πολλοί επιχειρηματίες που είχαν e-shop, αλλά ουδέποτε τα είχαν ενεργοποιήσει κι άλλοι που αναπτύσσουν τώρα το ηλεκτρονικό τους κατάστημα. Σε όλους αυτούς, η Retargeting στέκεται δίπλα και τους παρέχει δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες για το πώς πρέπει να κινηθούν.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στηρίζοντας το #menoumespiti και δίνοντας έμφαση στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών και των συνεργατών τους, τα Καφεκοπτεία Λουμίδη προχώρησαν στη δημιουργία μιας ολοκαίνουριας πλατφόρμας ηλεκτρονικών αγορών. Ενώ εμείς μένουμε σπίτι, τα Καφεκοπτεία Λουμίδη έρχονται σε εμάς με σκοπό να μας προσφέρουν γλυκές και απολαυστικές στιγμές τις δύσκολες αυτές μέρες.
Μέσω της νέας υπηρεσίας των Καφεκοπτείων Λουμίδη, που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.kl.gr, οι καταναλωτές έχουν πλέον ηλεκτρονική πρόσβαση στην ευρεία γκάμα των προϊόντων που προσφέρουν. Ακολουθώντας λίγα μόλις βήματα, μπορούν να αποκτήσουν φρεσκοκομμένο καφέ όλων των ειδών, ροφήματα, μία ποικιλία παραδοσιακών γλυκισμάτων, καθώς και αξεσουάρ καφέ και τσαγιού, εύκολα και γρήγορα με αποστολή στο χώρο τους.
Ήταν το 1920 όταν η 1η γενιά της Οικογένειας Λουμίδη ξεκίνησε το 1ο δίκτυο κατ’ οίκων διανομών φρεσκοκομμένου καφέ με κάρα στις γειτονιές του Πειραιά. Σήμερα, η τρίτη γενιά της οικογένειας εξελίσσει την παράδοση και φέρνει τα υψηλής ποιότητας προϊόντα της στην πόρτα του πελάτη. Μεταφέρει έτσι τη μοναδική εμπειρία του αυθεντικού καφέ στο χώρο (σπίτι ή εργασία), μια εμπειρία που συνθέτουν η αγάπη για τη γεύση της παράδοσης και η απόλυτη καφεγνωσία που μετουσιώνεται σε ένα χαμόγελο πάνω από ένα φλιτζάνι, σε μια αγκαλιά αρωμάτων που αφυπνίζουν τις αισθήσεις, σε ένα καλωσόρισμα συνοδευτικών παραδοσιακών εδεσμάτων.
Σημειώνεται πως τα «Καφεκοπτεία Λουμίδη» δεν σχετίζονται με τον συσκευασμένο καφέ «Λουμίδης Παπαγάλος».
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η MonkeyData έχει θέσει σε λειτουργία την ηλεκτρονική πλατφόρμα Ecomcovid19.com, η οποία αποτυπώνει τον αντίκτυπο του κορωνοϊού Covid-19 στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και περιλαμβάνει πάνω από 1.200 ηλεκτρονικά καταστήματα.
Η πλατφόρμα θα ενημερώνεται καθημερινά με νέα δεδομένα και με αυτόν τον τρόπο θα προσφέρει στα ηλεκτρονικά καταστήματα, τους μεταφορείς και άλλους σημαντικούς φορείς ηλεκτρονικού εμπορίου, τις σωστές πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων.
Σύμφωνα με την πλατφόρμα, συνολικά στο χώρο υπάρχει σταθερότητα, αλλά, όπως είναι αναμενόμενο, υπάρχουν μερικές σημαντικές μεταβολές στις αγορές μεταξύ των διάφορων κλάδων.
Η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων από έτος σε έτος, σημειώνεται στα προϊόντα που αφορούν στην υγεία (+206%), τα δομικά υλικά (+119%), τα παιδικά προϊόντα (+103%) και τα χημικά (+101%). Σημαντική μείωση παρατηρείται στις κατηγορίες των προϊόντων κήπου, ένδυσης και γενικότερα μόδας. Η μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων που φτάνει στο -40% σημειώνεται στα είδη γραφείου, καθώς και τα προϊόντα αποθηκών και εργαστηρίων.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
ΜΕΙΩΣΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ | ΑΥΞΗΣΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ |
Ένδυση,υπόδηση
|
Super market |
Αθλητικών ειδών | Φαρμακείου |
Τουριστικών υπηρεσιών & φιλοξενίας | Βιβλίων, παιχνιδιών, χαρτικών |
Συσκευών Κινητής Τηλεφωνίας | Βρεφικών ειδών |
Φωτογραφικών Ειδών | Υπηρεσιών διασκέδασης στο σπίτι |
Delivery Έτοιμου φαγητού | Ηλεκτρονικών συσκευών & laptops |
Κοσμημάτων & αξεσουάρ | Οικιακών ηλεκτρικών συσκευών |
Ειδών χόμπυ | Ηλεκτρονικών συνδρομών σε ψηφιακό περιεχόμενο |
Κατεπείγουσες επιστολές στάλθηκαν προς:
- Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταικούρα
- Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη
- Υφυπουργό Οικονομικών, Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας κ.Απόστολο Βεσυρόπουλο.
Συμπληρωματικά, ο Σύνδεσμος δημοσίευσε αποτελέσματα ερωτηματολογίου που αναδεικνύουν τα προβλήματα που έχουν προκύψει στις ηλ. επιχειρήσεις των παραπάνω κλάδων στην καθημερινή τους λειτουργία, στο supply chain και την ρευστότητά τους.
Ο Σύνδεσμος δεσμεύεται να ανακοινώνει σε εβδομαδιαία βάση κατηγορίες του ηλ. εμπορίου που πλήττονται και πραγματοποιεί διαρκείς έρευνες για να εντοπίσει πως εξελίσσονται οι τάσεις της αγοράς, έτσι ώστε να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση όποιων προβλημάτων προκύψουν. Για το λόγο αυτό δημιούργησε την σελίδα www.greekecommerce.gr/covid-19 στο site του συνδέσμου, με στόχο να συμπληρώνονται όλες οι πρωτοβουλίες που λαμβάνονται, ώστε να υπάρχει ένα μοναδικό σημείο πληροφόρησης.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Πιλοτική συνεργασία με την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-food.gr για την πώληση προϊόντων στην περιοχή του Περιστερίου ξεκίνησε η «Σκλαβενίτης».
Αφορά στην πώληση συγκεκριμένων κωδικών, 2.500 ειδών πρώτης ανάγκης, τα οποία θα διανέμονται αυθημερόν. Ανάλογα με την ανταπόκριση των καταναλωτών πιθανώς να επεκταθεί η διανομή και σε άλλες περιοχές της Αττικής.
Η συνεργασία της Σκλαβενίτης με την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-food, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται εδώ και καιρό, ωστόσο οι αποφάσεις επιταχύνθηκαν λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού και της επιβολής των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης των πολιτών.
Σύμφωνα με πηγές, «η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης βρίσκεται σε συνεχή διερεύνηση εναλλακτικών, καινοτόμων προσεγγίσεων που διευκολύνουν τους Έλληνες καταναλωτές. Στο πλαίσιο της εξαιρετικά δύσκολης συγκυρίας που επηρεάζει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία και με στόχο την ασφαλέστερη και καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού, σήμερα τέθηκε σε πιλοτική εφαρμογή η πώληση συγκεκριμένων κωδικών προϊόντων (είδη πρώτης ανάγκης) μέσω της πλατφόρμας e-food, στην περιοχή του Περιστερίου. Στόχος μας είναι να δράσουμε ακόμη πιο ουσιαστικά στην κατεύθυνση της απομακρυσμένης εξυπηρέτησης των καταναλωτών, μέσω μιας πλατφόρμας που τους είναι ήδη γνώριμη».
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, περί τα τέλη Ιανουαρίου προχώρησε στην εξαγορά της ηλεκτρονικής πλατφόρμας caremarket.gr από την εταιρεία YODA ΑΕ, με στόχο τη σταδιακή μετάβασή της σε μία νέα ψηφιακή εποχή.
Με πληροφορίες από το ΑΜΠΕ.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Αύξηση των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας (κυρίως laptops) που αγοράζονται ηλεκτρονικά, παρατηρείται στην ελληνική αγορά από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού. Η άνοδος των πωλήσεων συνδέεται με την ευρεία εφαρμογή της τηλεργασίας, καθώς οι εργαζόμενοι φαίνεται ότι προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες και εργάζονται από το σπίτι.
Τις αλλαγές, που έχει φέρει ο κορωνοϊός στις αγορές και κατ’ επέκταση στους Έλληνες καταναλωτές, καταγράφει έρευνα της Max Media Greece. Η έρευνα διενεργήθηκε την περίοδο 26 Φεβρουαρίου - οπότε καταγράφηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στη χώρα μας - έως και τις 18 Μαρτίου με πρόβλεψη έως τις 30 Απριλίου.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η πανδημία έχει φέρει μια σειρά από αλλαγές στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Μία από αυτές τις αλλαγές είναι η στροφή των καταναλωτών στο e-Commerce. Πλέον, το 21% των χρηστών στην Ελλάδα απαντά ότι σκοπεύει να αγοράσει στις επόμενες 15 ημέρες από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ και φαρμακείο.
Από αυτούς που στρέφονται στις online αγορές το 29% δηλώνει ότι θέλει να γλιτώσει χρόνο, το 23% ότι θέλει να έχει περισσότερες επιλογές, το 22% για να μην έρθει σε επαφή με άλλους και το 20% για να μην βγει άσκοπα από το σπίτι.
Όσον αφορά στις δημοφιλείς πλατφόρμες, από τα ευρήματα προκύπτει ότι το e-food είναι πρώτο σε προτιμήσεις με 48%, ενώ ακολουθούν Skroutz 14% (αυξημένο κατά 40% από την προηγούμενη εβδομάδα), Box 5% και Deliveras 4%.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στις 18 Μαρτίου, Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A, ξεκίνησε έρευνα για την αξιολόγηση των επιπτώσεων της επιδημίας του κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.
Στην έρευνα με διάρκεια 18/03 - 21/03 συμμετείχαν 307 επιχειρήσεις τόσο από τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και τα μέλη του συνδέσμου.
Η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των χωρών είναι ζωτικής σημασίας σε αυτούς τους καιρούς, καθώς οι περιορισμοί σε αρκετές χώρες μπορούν να έχουν ισχυρό αντίκτυπο στις διασυνοριακές πωλήσεις.
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, πιστεύει ότι αυτές οι γνώσεις αποτελούν επίσης μια χρήσιμη πηγή πληροφοριών για τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων της ΕΕ και των εθνικών αποφάσεων για την υιοθέτηση της καλύτερης δυνατής προσέγγισης, για έναν τομέα που μπορεί να διαδραματίσει καίριο ρόλο σε αυτήν την κρίση.
Το 92% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι η τρέχουσες συνέπειες της πανδημίας τους έχει ήδη επηρεάσει τις επιχειρήσεις τους, ενώ οι κλάδοι που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο είναι: Είδη μόδας, αθλητικά είδη, κοσμήματα, είδη σπιτιού, λευκές συσκευές.
Μάλιστα το 74% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι λαμβάνουν σημαντικά λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με πριν.
Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Θετικά επηρεάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία του κορωνοϊού και η εντεινόμενη προσπάθεια των καταναλωτών να ελαχιστοποιήσουν την επαφή με άλλους ανθρώπους. Ασχέτως αν μια χώρα παίρνει αυστηρά ή λιγότερο αυστηρά μέτρα social distancing (κοινωνικής απόστασης), οι ίδιοι οι καταναλωτές αναζητούν πιο συστηματικά από ποτέ τις εναλλακτικές online προμήθειας των ειδών πρώτης ανάγκης, αλλά και των παραδοσιακών τους αγορών, για παράδειγμα σε ένδυση και υπόδηση.
“H παγκόσμια αγορά Ηλεκτρονικού Εμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών είχε εκτιμηθεί στα €280 δισ. για το 2020, σύμφωνα με την Nielsen. Πιστεύουμε αυτό το νούμερο θα ξεπεραστεί κατά πολύ λόγω του COVID-19, καθώς σε διάφορες χώρες παρατηρούμε εντυπωσιακή άνοδο στις online αγορές σε προϊόντα άμεσα συσχετισμένα με τον COVID-19, όπως συγκεκριμένοι κωδικοί σε αντισηπτικά, καθαριστικά και μάσκες”, αναφέρει η εταιρεία Convert Group, που δραστηριοποιείται στο Data & Analytics στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, οι online αγορές σε προϊόντα άμεσα συσχετισμένα με τον COVID-19 έχουν κυριολεκτικά εκτοξευθεί με εβδομαδιαία άνοδο πάνω από 2.000% σε κωδικούς όπως αντισηπτικά, καθαριστικά και μάσκες, ενώ σε κωδικούς όπως ζυμαρικά, ρύζι, βασικά τρόφιμα ντουλαπιού και καθαριστικά σπιτιού η αύξηση των online πωλήσεων είναι πάνω από 100%, ενώ σε κωδικούς, όπως συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, η εβδομαδιαία αύξηση είναι άνω του 50%.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στις 2 Μαρτίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε ένα roadmap αξιολόγησης της Οδηγίας Ταχυδρομικών Υπηρεσιών. Η Επιτροπή χρησιμοποιεί roadmap για να καθορίσει το πεδίο εφαρμογής αξιολόγησης των υφιστάμενων ή των νέων πολιτικών, να περιγράψει το πρόβλημα και να εξηγήσει γιατί απαιτείται δράση της ΕΕ.
Η Οδηγία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών (Postal Services Directive, PSD) θέσπισε κανονιστικό πλαίσιο για τις Ευρωπαϊκές Ταχυδρομικές Υπηρεσίες. Στον πυρήνα της βρίσκεται η Universal Service Obligation (USO), η οποία εξασφαλίζει ότι οι επιστολές και τα δέματα παραδίδονται κατ’ οίκον ή στους επαγγελματικούς χώρους, πέντε ημέρες της εβδομάδας σε κάθε χώρα της ΕΕ.
Η Οδηγία αποσκοπούσε στη δημιουργία μιας εσωτερικής αγοράς για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες μέσω σταδιακής απελευθέρωσής της, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι όλοι στην ΕΕ είχαν πρόσβαση σε ένα ελάχιστο σύνολο υπηρεσιών (παράδοση επιστολών και δεμάτων έως 20 κιλά) σε μια λογική τιμή. Συγκεκριμένα, η Οδηγία για τις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες προσδιορίζει τις ελάχιστες απαιτήσεις της universal service, που πρέπει να εξασφαλίζει κάθε κράτος μέλος της ΕΕ, και τις ισχύουσες αρχές τιμολόγησης, καθώς επίσης ενθαρρύνει την τεχνική εναρμόνιση στον τομέα της ταχυδρόμησης.
Από την τελευταία αναθεώρηση του 2008, ο τομέας των ταχυδρομείων έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές λόγω της ψηφιοποίησης και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό οδήγησε σε σταθερή μείωση του επιστολικού ταχυδρομείου, η οποία δεν αντισταθμίζεται εξ ολοκλήρου από την ανάπτυξη της αγοράς των δεμάτων. To εν λόγω roadmap θα αξιολογήσει κατά πόσο η Οδηγία είναι ακόμη κατάλληλη για το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε και κατά πόσο επιτυγχάνει τους αρχικούς της στόχους.
Η περίοδος υποβολής προτάσεων για την αξιολόγηση της ντιρεκτίβας λήγει στις 30 Μαρτίου. Το Ecommerce Europe θα αξιολογήσει το roadmap και θα συντάξει την αναφορά του. Επιπλέον, το Ecommerce Europe εξακολουθεί να συμμετέχει σε διάφορες ομάδες εργασίας και workshop της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εστιάζουν σε αυτό το θέμα.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Οι περιορισμοί του κορονοϊού και η καραντίνα στην οποία μπαίνουν οι Έλληνες καταναλωτές, όπως αναμενόταν, εκτόξευσαν τα δεδομένα για τις online παραγγελίες και στη χώρα μας.
Όπως σημειώνει σε ρεπορτάζ του το enternity.gr, εκπρόσωποι του εγχώριου λιανεμπορίου ανέφεραν πως οι Έλληνες στράφηκαν ιδιαίτερα στο κομμάτι των ηλεκτρονικών καταστημάτων, κάνοντας τις παραγγελίες τους μέσω διαδικτύου και δημιουργώντας μια κατάσταση που θύμισε Black Friday 2019 σε επίπεδο όγκου και τζίρου.
Φαίνεται πως η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί για αρκετό ακόμη διάστημα, αφού τα καταστήματα λιανικής θα δέχονται στο εξής παραγγελίες μόνο online, άγνωστο για πόσο, εφόσον θα είναι κλειστά από σήμερα, Τετάρτη, 18 Μαρτίου, κατόπιν της σχετικής απόφασης της ελληνικής κυβέρνησης.
Εικόνα: mohamed Hassan, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77