eCommerce

Χωρίς δασμούς οι online αγορές τουλάχιστον για έξι μήνες ακόμα

Την απόφαση για διατήρηση της απαγόρευσης επιβολής δασμών στα προϊόντα που οι καταναλωτές αγοράζουν online, έλαβε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου. Το μορατόριουμ περί μη επιβολής πρόσθετων χρεώσεων στο ψηφιακό εμπόριο, που έχει εκτιμώμενη αξία $225 δισ. ετησίως, ισχύει από το 1998 και η διάρκειά του έληγε τον μήνα που διανύουμε. Με την απόφασή του, ωστόσο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου αποφάσισε να διατηρήσει την απαγόρευση έως τον Ιούνιο του 2020.

Η απόφαση του ΠΟΕ είναι εξαιρετικά θετική για τους καταναλωτές και κατευνάζει - προς ώρας τουλάχιστον - τους φόβους για αυξήσεις των τιμών σε μια σειρά προϊόντων, όπως το λογισμικό και τα ηλεκτρονικά βιβλία. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου κατέληξε στην απόφαση για παράταση της απαγόρευσης εν μέσω αντιδράσεων από μερίδα χωρών, που ζητούν την άρση του μορατόριουμ. Να σημειωθεί, πάντως, ότι τελικά η σχετική απόφαση ελήφθη ομόφωνα (σ.σ. η ομοφωνία απαιτούνταν για την ανανέωση της απαγόρευσης).

Σύμφωνα με το βαρόμετρο εμπορικών συναλλαγών των υπηρεσιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου για το 2019, η αύξηση των δασμών συνέβαλε στη μείωση των διασυνοριακών πωλήσεων αγαθών και υπηρεσιών, οδηγώντας στην αποδυνάμωση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης και στην απώλεια δυναμικής στο παγκόσμιο εμπόριο υπηρεσιών. Σύμφωνα με τον ΠΟΕ, οι προβλέψεις για το παγκόσμιο εμπόριο το 2019 και το 2020 έχουν υποβαθμιστεί σημαντικά από την προηγούμενη εκτίμησή τους μόνο έξι μήνες νωρίτερα. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

Black Friday & Cyber Monday: Ένας στους δύο Έλληνες αγόρασαν online ηλεκτρονικά είδη

Τα ηλεκτρονικά είδη κυριάρχησαν στις αγορές των Ελλήνων καταναλωτών κατά την περίοδο των δύο συνδεδεμένων market events, Black Friday & Cyber Monday. Ένας στους δύο καταναλωτές, που επέλεξε το ηλεκτρονικό κανάλι για τις αγορές του, αγόρασε ηλεκτρονικά είδη, τρεις στους δέκα ακριβά καλλυντικά και δύο στους δέκα διάφορα επώνυμα είδη.

Σύμφωνα με μίνι έρευνα του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου, κατά τις δύο ημέρες των προσφορών, οι επτά στους δέκα χρησιμοποίησαν κάρτα για τις αγορές τους και μόνο τρεις στους δέκα μετρητά. Το τριήμερο των συγκεκριμένων προσφορών, οι καταναλωτές ξόδεψαν 360% παραπάνω από οποιαδήποτε άλλο τριήμερο του χρόνου.

Η έρευνα διαπιστώνει ότι τις περισσότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες και αγορές είχαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής. Οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής, εμφανίζονται οι πλέον κερδισμένες και ακολούθησαν τα πολυκαταστήματα στην υπόδηση, τα ακριβά καλλυντικά και γενικά τα επώνυμα είδη. Οι μεγάλες επιχειρήσεις προσέφεραν και μεγάλες εκπτώσεις άνω του 60%, ενώ οι μικρές, μικρότερες εκπτώσεις 20%-40%.

Οι ηλεκτρονικές συσκευές και στις αγορές από φυσικά καταστήματα, με 44%, ξεπέρασαν σε προτίμηση τα καλλυντικά, που έρχονται τρίτα με 30% και ακολουθούν με 24% αξεσουάρ και gadgets, 22% ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού και τέλος, διάφορα χριστουγεννιάτικα δώρα. 

Οι πρώτες εκτιμήσεις από διάφορες έρευνες, κυρίως, με σημείο αναφοράς αυτήν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάνουν λόγο για έναν εβδομαδιαίο τζίρο της τάξης των €3 δισ., δηλαδή περίπου το 8% του ετήσιου τζίρου της λιανικής. Εκτιμάται ότι οι έξι στους δέκα καταναλωτές αγόρασαν από 3-4 προϊόντα και υπηρεσίες αυτές τις ημέρες. Οι καταναλωτές - σύμφωνα με τον μέσο όρο των αποδείξεων σε πολυχώρους, πολυκαταστήματα και μεγάλες εμπορικές αλυσίδες - ξόδεψαν ο καθένας €180-€200. Στις μικρότερες εμπορικές και άλλες επιχειρήσεις των αγορών της Αττικής, ο μέσος όρος των αποδείξεων κινήθηκε ανάλογα με το είδος από €30-€50.

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Computer Bild: Τα μισά reviews στο Amazon είναι ψεύτικα

Το γνωστό γερμανικό περιοδικό τεχνολογίας Computer Bild, έχει ένα θέμα που μάλλον θα συζητηθεί πολύ. Φιλοξενεί δηλώσεις ενός reviewer από "γνωστό agency", ο οποίος υποστηρίζει πως τα μισά reviews στο Amazon είναι ψεύτικα.

Η εγκυρότητα των reviews σε διάφορες πλατφόρμες ανά τον κόσμο, είναι ένα ζήτημα που εγείρει πολλές συζητήσεις και αμφισβητήσεις εδώ και αρκετά χρόνια. Εν προκειμένω, στο Amazon, υπάρχουν reviews προϊόντων από πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει αυτά τα προϊόντα, όμως, σε πολλές περιπτώσεις, "επισήμως" πλέον αναφέρεται ότι είναι ψεύτικα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.

"Υπάρχει μεγάλος αριθμός από reviews στο Amazon για σετ ακουστικών μίας start-up. Αυτά τα reviews είναι ξεκάθαρο πως είναι ψεύτικα. Για το ποιοι είναι πίσω από αυτά, μπορείτε να διαβάσετε στο τρέχον τεύχος", αναφέρεται από το περιοδικό. Η ανάδειξη προϊόντων στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης στην Amazon, μέσω θετικών reviews, είναι δουλειά που αναλαμβάνουν αμφιλεγόμενα agencies, τα οποία προσφέρουν υπηρεσίες που τις ονομάζουν "reputation management", αναφέρει το Computer Bild. Και μάλλον κάποιες εταιρείες πληρώνουν καλά τη "διαχείριση φήμης" των προϊόντων τους, προκειμένου να πουλήσουν...

Σε πλατφόρμες όπως TesterJob, καθένας μπορεί να συμμετέχει ως ανεξάρτητος και να γράφει reviews επι πληρωμή, υπό έναν όρο: τα reviews πρέπει να είναι θετικά! Συντάκτες του Computer Bild έκαναν αίτηση και ξεκίνησαν να εργάζονται για την πλατφόρμα. Παρέλαβαν προϊόντα που στάλθηκαν για τεστ, όμως κανείς δεν έλεγξε με οποιονδήποτε τρόπο εάν όντως δοκιμάστηκαν από τον reviewer. Ουσιαστικά, το μόνο που ενδιέφερε ήταν η άριστη βαθμολογία, αφού ένα review που έλαβε 3 αστέρια δεν έγινε δεκτό από τον πελάτη, ο οποίος συνέστησε να ξαναγραφεί το review και να λάβει 5/5 αστέρια.

Από το περιοδικό αναφέρουν πως ενημέρωσαν την Amazon σχετικά με το ρεπορτάζ τους και η απάντηση που έλαβαν, ήταν πως είναι αυστηρά αντίθετοι με τα fake reviews. 

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

PayPal: Το 71% των online αγορών γίνονται από mobile συσκευές

Στο ξεκίνημα του πυρετού των εορταστικών προετοιμασιών και αγορών, η PayPal μοιράζεται τις πλέον σημαντικές τάσεις με όσους εμπόρους επιδιώκουν όντως να αυξήσουν τα κέρδη τους πριν το τέλος της χρονιάς. 

Παγκοσμίως, το mobile shopping είναι το πλέον διαδεδομένο trend στις νέες αγοραστικές συνήθειες – φέτος, ένα στα τρία δώρα θα προστεθεί στο ηλεκτρονικό καλάθι του καταναλωτή μέσω smartphone ή tablet*.

1. Τα smartphones θα μας σώσουν από το άγχος των αγορών

 Τα χριστουγεννιάτικα ψώνια της τελευταίας στιγμής είναι, δίχως άλλο, ένας από τους λόγους που μας προκαλούν αχρείαστο άγχος πριν από τις γιορτές. Μια αρκετά μεγάλη μερίδα καταναλωτών έχει ήδη προτιμήσει το διαδίκτυο προκειμένου να αποφύγει τις ουρές στα φυσικά καταστήματα. Εντούτοις, το online shopping συνδέεται ακόμα με διάφορες έγνοιες και ανησυχίες. Σύμφωνα με έρευνα που ανατέθηκε στην IPSOS για λογαριασμό της PayPal, το 22% των διεθνών καταναλωτών δεν αισθάνεται ασφάλεια όταν αγοράζει σε κοινωνικές πλατφόρμες, ενώ το 51% διατηρεί ενδοιασμούς για θέματα ασφαλείας κάθε φορά που αποφασίζει να κάνει αγορές μέσω smartphones*.

"Έως και το 95% των καταναλωτών παγκοσμίως πραγματοποιεί αγορές online, ενώ σχεδόν τα τρία τέταρτα (71%) κάνουν χρήση των κινητών συσκευών τους για τον ίδιο σκοπό. Την ίδια στιγμή όμως, μόλις το 60% των εμπορικών επιχειρήσεων έχει προβεί στις κατάλληλες προεργασίες – και αυτό και μόνο αποτελεί μια τεράστια πρόκληση. Το να απευθύνονται σε πελάτες που κάνουν αγορές μέσω κινητού ή tablet είναι μια πρακτική που δύναται να μειώσει τον αριθμό των εγκαταλελειμμένων καλαθιών και να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων έως και 15%", σημειώνει ο Marcin Glogowski, Managing Director της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

2. Οι εορταστικές πληρωμές είναι κυριολεκτικά «στο χέρι μας»

Άπαξ και οι καταναλωτές επιλέξουν τις mobile πληρωμές, αυτό σημαίνει ότι αποζητούν κατά κύριο λόγο έναν άνετο και βολικό τρόπο αγορών. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές ανά τον κόσμο (44%) πιστεύουν ότι οι αγορές μέσω smartphone δεν επιφέρουν κανενός είδους προβλήματα, και το 43% θεωρεί ότι έτσι γλιτώνουν τελικά πολύτιμο χρόνο.

Σύμφωνα με την έρευνα της PayPal, σε διεθνές επίπεδο συνήθως αγοράζουμε από το σπίτι (65%), απολαμβάνοντας τον ελεύθερο χρόνο μας ή ακόμα και όταν είμαστε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι μας (34%). Η επανάσταση των κινητών ευθύνεται για τη διαμόρφωση όχι μόνο των συνηθειών των καταναλωτών στο διαδίκτυο, αλλά και για τη συμπεριφορά τους εν ώρα πληρωμής σε φυσικά σημεία – κατά το τελευταίο εξάμηνο, ένας στους δύο καταναλωτές παγκοσμίως έχει πραγματοποιήσει ανέπαφες συναλλαγές.

3. Τα social media ως εμπορικά κέντρα του μέλλοντος

Οι καταναλωτές σήμερα είναι ανοιχτοί στις καινοτομίες και δεν αργούν να υιοθετήσουν πρωτοπόρες τακτικές, όπως είναι άλλωστε οι συναλλαγές στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Τους τελευταίους 6 μήνες, το 30% των αγοραστών διεθνώς έχει κιόλας προβεί σε μία αντίστοιχη αγορά, υποδεικνύοντας μια σημαντικά ανερχόμενη τάση ειδικά για το νεανικό κοινό ηλικίας 18-34 ετών.

4. Δώρα της τελευταίας στιγμής; Ελέγξτε τις online εναλλακτικές επιλογές

Οι μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών, μαζί με την αυξανόμενη δημοτικότητα των υπηρεσιών που παρέχουν online πρόσβαση σε ταινίες ή μουσική, σημαίνουν ότι οι καταναλωτές δεν έχουν πλέον διάθεση να περιμένουν αρκετές εργάσιμες ημέρες για την παράδοση των DVD ή CD της προτίμησής τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, το 23% των αγοραστών προμηθεύεται μέσω κινητής συσκευής ψηφιακά αγαθά (π.χ. για τις υπηρεσίες VoD και τις συνδρομές σε Pay TV, στο Spotify ή το Netflix), e-books ή computer games, τα οποία και αποτελούν ιδανικά δώρα για τις γιορτές.

5. Οι οικολογικές τάσεις εισέρχονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Με αργά αλλά σταθερά και σίγουρα βήματα, οδηγούμαστε στον κόσμο του ethical shopping: πέρυσι, ένας στους δέκα πελάτες στον κόσμο αγόρασε ήδη ένα προϊόν μόνο και μόνο επειδή παράχθηκε με βάση τους κανόνες δεοντολογίας της βιώσιμης ανάπτυξης. Πρόκειται για έναν παράγοντα κρίσιμης σημασίας τόσο για τις γυναίκες όσο και για τα άτομα ηλικίας 18-34 ετών – το 14% της Generation Z (18-24 ετών) και το 11% της Generation Υ (19-39 ετών) δηλώνουν ότι έχουν εγκαταλείψει μια συγκεκριμένη αγορά, μόνο και μόνο για λόγους ηθικής.

6. Στο εξωτερικό είναι πιο φθηνά, στην Ελλάδα είναι πιο πρωτότυπα

Σχεδόν το 55% των διεθνών e-shoppers ψωνίζει σε ξένα καταστήματα – εκεί κυνηγά καλύτερες τιμές (53%) και είδη που είναι μη διαθέσιμα ή δυσεύρετα στη χώρα του (33%). Από την άλλη, το 66% των online αγοραστών δηλώνει ότι προτιμά να στηρίζει τις εγχώριες επιχειρήσεις και, μάλιστα, κυρίως κατά την περίοδο των γιορτών. Κατά την προ-εορταστική περίοδο, αυξάνονται σε αριθμό οι καταναλωτές που αναζητούν πρωτότυπα, χειροποίητα δώρα, γεγονός που συνδράμει στην μεγαλύτερη δημοτικότητα των αγορών από ντόπιους προμηθευτές.

7. Στις γιορτές έρχεται και η ώρα να προσφέρουμε – και όχι αποκλειστικά και μόνο στα αγαπημένα μας πρόσωπα

 Οι δωρεές αποτελούν έναν θαυμάσιο τρόπο να αντικαταστήσουμε τα παραδοσιακά ψώνια με μία «χείρα βοηθείας» προς όσους συνανθρώπους μας το έχουν ανάγκη. "Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι στον πλανήτη συνειδητοποιούν ότι η εορταστική σεζόν δεν αποτελεί απλώς μια αφορμή για αγορές, αλλά επίσης μια έξοχη ευκαιρία για να συνεισφέρουν όσο μπορούν για την ενίσχυση του έργου μιας φιλανθρωπικής οργάνωσης. Για τον λόγο αυτόν, ως PayPal, στηρίζουμε την πρωτοβουλία ‘Giving Tuesday’ εδώ και οκτώ χρόνια. Πρόκειται για μια ξεχωριστή ευκαιρία τις ημέρες αυτές για εκείνους που επιθυμούν να προσφέρουν με αγάπη και γενναιοδωρία", αναφέρει ο Marcin Glogowski, προτρέποντάς μας σε μικρές καλές πράξεις για να μοιράσουμε χαρά στους γύρω μας.

* Όλα τα δεδομένα προέρχονται από το PayPal mCommerce Index Trends Report της IPSOS 2019, εκτός διαφορετικής αναφοράς.

Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου της PayPal.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Στην Ευρώπη οι πιο ώριμες χώρες στον πλανήτη για το online εμπόριο

Πρωταθλήτρια κόσμου, όσον αφορά την ετοιμότητα και την ωριμότητά της σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου, αναδεικνύεται για το 2019 η Ευρώπη. Σύμφωνα με τον δείκτη “Business-to-Consumer (B2C) e-commerce 2018”, που συνέταξε η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), οκτώ στις δέκα κορυφαίες χώρες, παγκοσμίως, για το ηλεκτρονικό εμπόριο, από τις 152 που εξετάζονται συνολικά για το 2019, βρίσκονται στην Ευρώπη.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Ολλανδία τερματίζει πρώτη στον συγκεκριμένο δείκτη και αναδεικνύεται ως η πιο δυναμική και καλά προετοιμασμένη χώρα στον κόσμο για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2019, ενώ κατείχε την τέταρτη θέση στην ίδια αξιολόγηση το 2017.

Τη δεύτερη θέση μετά την Ολλανδία καταλαμβάνει στον ίδιο δείκτη για το 2019 η Ελβετία, ενώ ακολουθεί στην τρίτη θέση η Σιγκαπούρη και έπονται η Φινλανδία στην τέταρτη και η Μεγάλη Βρετανία στην πέμπτη.

Την πρώτη δεκάδα των πιο δυναμικών χωρών για το online shopping, συμπληρώνουν η Δανία, η Νορβηγία, η Ιρλανδία, η Γερμανία και η Αυστραλία, ενώ, όπως προκύπτει, οι μόνες μη ευρωπαϊκές χώρες στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης είναι η Σιγκαπούρη και η Αυστραλία.  

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

ΕΕ: Το 60% των Ευρωπαίων έκανε online αγορές το 2018

Αυξανόμενο είναι το ποσοστό των Ευρωπαίων καταναλωτών, που επιλέγουν το ψηφιακό κανάλι για τις αγορές τους. Το ποσοστό των πολιτών στην Ευρώπη, που πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές, έφτασε περίπου το 60% το 2018 και εξακολουθεί να αυξάνεται.

Αν και τα ποσοστά των online αγοραστών βαίνουν αυξανόμενα, έντονες είναι οι διαφορές που σημειώνονται μεταξύ των διαφόρων κρατών-μελών. Έτσι, ενώ στη Δανία το 84% των καταναλωτών κάνει online αγορές, το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 20% στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην πραγματοποίηση διασυνοριακών αγορών από άλλες χώρες της Ε.Ε. (48%) είναι σημαντικά χαμηλότερη απ’ ό,τι για τις διαδικτυακές αγορές εντός της χώρας τους (72 %).

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον Πίνακα Αποτελεσμάτων για τις καταναλωτικές συνθήκες του 2019. Εν μέσω της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης σχετικά με την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη και την παγκόσμια ρύπανση από πλαστικά, η έρευνα διαπιστώνει ότι ένα ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών στην Ε.Ε. λαμβάνουν υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών τους.

Σύμφωνα με τα ευρήματα του Πίνακα Αποτελεσμάτων, σήμερα, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όταν πραγματοποιούν αγορές. Οι πλέον συνειδητοποιημένοι καταναλωτές στην Ε.Ε. είναι εκείνοι που βρίσκονται στις νότιες χώρες (59 %) και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης (57 %). Από την πλευρά τους, οι έμποροι λιανικής, στην πλειονότητά τους (71%) πιστεύουν ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί, που διατυπώνονται για προϊόντα ή υπηρεσίες στον τομέα τους, είναι αξιόπιστοι. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

Εικόνα: Hannes Edinger, Pixabay

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Εξαιρετικά επιτυχημένη η eCommerce & Digital Marketing Expo 2019

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η ECDM Expo 2019 η πιο σημαντική εκδήλωση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στην Ελλάδα και την ευρύτερη γεωγραφική περιοχή τής Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η ECDM Expo 2019 διοργανώθηκε το Σαββατοκύριακο, 23 και 24 Νοεμβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο, με τη συμμετοχή και την υποστήριξη 100+ εκθετών και χορηγών και την επισκέφτηκαν πάνω από 3.500 επαγγελματίες.

Δείγμα του μεγάλου ενδιαφέροντος για την ECDM Expo ήταν το γεγονός ότι ο εκθεσιακός χώρος κάλυψε πλήρως το Ζάππειο Μέγαρο, ενώ διοργανώθηκαν παράλληλα, συνολικά έξι συνεδριακές εκδηλώσεις, σε δύο αίθουσες, κατά τις δύο ημέρες της έκθεσης.

Στα παράλληλα συνέδρια και εκδηλώσεις, συμμετείχαν πάνω από 400 σύνεδροι και περισσότεροι από 50 ομιλητές, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με τις αίθουσες να είναι ασφυκτικά γεμάτες, στη μεγαλύτερη διάρκεια και των δύο ημερών.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Στο Keynote dinner, τη δεξίωση για τα υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, απηύθυνε χαιρετισμό, εκ μέρους του Πρωθυπουργού, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Γεώργιος Γεωργαντάς.

ECDMExpo Georgios Georgantas min

O Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Γεώργιος Γεωργαντάς, στο βήμα της ECDM Expo 2019.

 

Τις εργασίες του κεντρικού διήμερου συνεδρίου, άνοιξε η Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, κ. Κατερίνα Φραϊδάκη.

Στο Tourism.Next το συνέδριο για τον τουρισμό, χαιρετισμό απηύθυνε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής, κ. Θεόδωρος Κουτσογιαννόπουλος.

Στο Digital Agencies Roundtable, στην εκδήλωση για τα κορυφαία στελέχη των εταιρειών του χώρου, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της 1ης έρευνας που πραγματοποιήθηκε για τον κλάδο, με στόχο την «χαρτογράφησή του».

Τέλος, για πρώτη φορά στο πλαίσιο της ECDM Expo πραγματοποιήθηκε το Meet Magento Greece, το ετήσιο συνέδριο για την κυρίαρχη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

 

Η eCommerce & Digital Marketing Expo 2019 διοργανώθηκε με την υποστήριξη των εταιρειών:

Μεγάλοι Χορηγοί: Accenture, ACS, ATCOM, DHL, Lighthouse, bmind, Netsteps, Vendalion

Χορηγοί: Retargeting, G.A.P. Vassilopoulos Group, Routee, EDPS, Generation Y, Channel Advisor, ApcoPay, MainSys, Steficon, Trebbble, Infocall, e-volution Awards 2020

Υποστηρικτές: ONIT!, refluence, Business Cloud, cs.cart hellas, cloudOn, IpHost, DigitalUp, Hubspot

 

Στην κεντρική εικόνα, η Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, κ. Κατερίνα Φραϊδάκη.

 

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Τα marketplaces της Amazon έχουν πάνω από 1,1 εκ. ενεργούς πωλητές στην Ευρώπη

Πάνω από 1,1 εκατομμύριο ενεργούς πωλητές έχει η Amazon στα marketplaces που διατηρεί στην Ευρώπη. Ο αριθμός αυτός συνιστά αύξηση κατά 25% σε σχέση με την περσινή χρονιά, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να έχουν πραγματοποιηθεί στο Amazon Turkey και το Amazon Italy. Συνολικά, υπάρχουν 1,16 εκατομμύρια πωλητές στα 6 ευρωπαϊκά marketplaces της Amazon: στου Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Τουρκίας.

Οι περισσότεροι ενεργοί πωλητές βρίσκονται στο βρετανικό Amazon UK, όπου είχαν καταγραφεί 281.257 όταν η εταιρεία Marketplace Pulse πραγματοποίησε τη συγκεκριμένη έρευνα. Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο αριθμός τους είναι αυξημένος κατά 18,4%.

Λίγο χαμηλότερη ανάπτυξη διαπιστώθηκε στο γερμανικό marketplace, όπου καταγράφηκαν 244.425 έμποροι, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 17,5% σε σχέση με το 2018. Στην τρίτη θέση ακολουθεί το ιταλικό marketplace, στο οποίο βρίσκεται κοντά το γαλλικό, που υπολείπεται "μόλις" 5.000 πωλητές.

Η σημαντική αύξηση που καταγράφουν οι ευρωπαϊκές online αγορές τής Amazon, είναι αποτέλεσμα των προσπαθειών που κατέβαλε η ίδια η εταιρεία, στο να προσελκύσει εμπόρους στα 5 marketplaces που βρίσκονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μετά από αυτή την αύξηση, τα marketplaces της Ευρώπης συνολικά, ξέπερασαν σε πωλητές το Amazon US, το οποίο έχει 1,11 εκατομμύριο ενεργούς εμπόρους. Το αμερικάνικο marketplace είναι μεταξύ αυτών που αναπτύσσονται με πιο αργούς ρυθμούς. Τον τελευταίο χρόνο η ανάπτυξή του ήταν της τάξης του 5,1%.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Τα $19 τρισ. θα φτάσει το ηλεκτρονικό εμπόριο παγκοσμίως το 2024

Εκρηκτική συνεχίζει να είναι η άνοδος του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου, σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την ακρίβεια, οι παγκόσμιες δαπάνες για το ψηφιακό εμπόριο αναμένεται να φθάσουν τα $18,7 τρις. μέχρι το 2024, από $11,2 τρισ. το 2019, που συνιστά αύξηση κατά 66% σε ορίζοντα πενταετίας.

Μια νέα μελέτη από την Juniper Research (Digital Commerce: Key Trends, Sectors & Forecasts 2019-2024) διαπιστώνει ότι ο μεγαλύτερος τομέας του ψηφιακού εμπορίου θα είναι η online αγορά φυσικών αγαθών, η οποία θα ευθύνεται για το 27% του συνόλου των δαπανών ψηφιακού εμπορίου μέχρι τα τέλη του 2019. Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, την παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου ωθούν σε ανάπτυξη οι online έμποροι που δραστηριοποιούνται στις τοπικές αγορές, αλλά και η στροφή των παραδοσιακών εκπροσώπων του λιανεμπορίου προς το ψηφιακό κανάλι.

Σε κάθε περίπτωση, η εμπειρία των χρηστών μέσω των ψηφιακών καναλιών είναι το επόμενο κρίσιμο στοίχημα για τους λιανοπωλητές. Η μείωση των υφιστάμενων προβλημάτων κατά τη διαδικασία πληρωμών, παρά τις αυξημένες απαιτήσεις ασφαλείας, αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μελλοντική επιτυχία του ψηφιακού εμπορίου, σύμφωνα με τους αναλυτές. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Οι αγοραστές και οι απατεώνες λατρεύουν  την Black Friday και τη Cyber Monday

Η δημοτικότητα των ημερών προσφορών της Black Friday και της Cyber Monday μεγαλώνει με σταθερούς ρυθμούς – το 95% μάλιστα των Ελλήνων που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα γνωρίζει την ύπαρξή τους, σύμφωνα με την PayPal. Για το ένα τρίτο των καταναλωτών της Generation Z (ηλικίας 18-24 ετών) και της γενιάς των millennials (25-40 ετών), οι αγορές εν μέσω περιόδου εκπτώσεων αποτελούν ήδη μια αγαπημένη συνήθεια.

Η τάση αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο στη μέση αξία του καλαθιού – τις ξεχωριστές αυτές ημέρες αγορών, οι καταναλωτές ενδέχεται να ξοδέψουν σε e-shops έως και 360% παραπάνω σε σχέση με μία οποιαδήποτε άλλη ημέρα του χρόνου [1].

Φέτος η Black Friday «πέφτει» στις 29 Νοεμβρίου και η Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου. Η καταναλωτική φρενίτιδα διαρκεί, ωστόσο, περισσότερο από ένα εικοσιτετράωρο, όπως καταδεικνύει το παράδειγμα της «Μαύρης Παρασκευής» - το αυξανόμενο αγοραστικό ενδιαφέρον για τις προσφορές ξεκινά την Τετάρτη, κορυφώνεται την Παρασκευή και από το Σάββατο επιστρέφει στα επίπεδα της Τρίτης [2].

Ο κλάδος του εμπορίου αξιοποιεί τις προσφορές

Τη φετινή σεζόν και οι Έλληνες καταναλωτές μοιάζουν να αναμένουν με ενθουσιασμό τις επικείμενες προσφορές και να οργανώνονται κατάλληλα για την κούρσα εντατικών αγορών - κατά μέσο όρο θα αγοραστούν 3 έως 3,4 είδη ανά άτομο με εκτιμώμενη συνολική αξία 180 ευρώ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι άνδρες είναι εκείνοι που σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα (κατά μέσο όρο 202 ευρώ) σε σύγκριση με τις γυναίκες (157 ευρώ)[3].

Σχεδόν ένας στους πέντε Έλληνες shoppers κυνηγά τις ευκαιρίες μόνο στο διαδίκτυο και τουλάχιστον οι μισοί σκοπεύουν να κάνουν διαδικτυακή έρευνα και να επισκεφθούν τόσο ηλεκτρονικά όσο και φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους. Ως αποτέλεσμα, τα παγκόσμια στοιχεία δείχνουν ότι πρόκειται δίχως άλλο για μια ιδιαίτερα σημαντική περίοδο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι πωλήσεις σχεδόν δεκαπλασιάζονται [4].

Οι απατεώνες λατρεύουν εξίσου τις προωθητικές ενέργειες του Νοεμβρίου

Καθώς μεγαλώνει η δημοτικότητα των Black Friday και Cyber Monday, αντίστοιχη ανοδική τάση σημειώνουν οι απειλές από τους κυβερνο-εγκληματίες. Με την έλευση των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, ο αριθμός απόπειρας απάτης αυξάνεται κατά 18% σε σύγκριση με άλλες περιόδους του έτους [5].

Σύμφωνα με αναλύσεις, το 1,36% όλων των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στη Black Friday και το 1% των συναλλαγών στη Cyber Monday ενδέχεται να αποτελεί απόπειρα δόλιας ενέργειας. Εάν υποθέσουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η μέση αξία μιας διεκπεραιωμένης πληρωμής κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής είναι 243 δολάρια (περίπου 220 ευρώ)[6], οι απώλειες από την πλευρά των αγοραστών δύνανται να φτάσουν αρκετές χιλιάδες δολάρια.

 

[1] Clearhouse

[2] Black Friday Global

[3] Picodi Black Friday Report

[4] Black Friday Global

[5] Help Net Security, Online shopping fraud to surge during Black Friday and Cyber Monday

[6]ACI Worldwide

Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου της PayPal.

 

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search