eCommerce

Η ATCOM e-Commerce Agency of the Year για δεύτερη συνεχή χρονιά

Η ATCOM ανακηρύχθηκε e-Commerce Agency of the Year στα e-volution Awards 2020, τον κορυφαίο θεσμό επιβράβευσης των βέλτιστων πρακτικών στο ηλεκτρονικό εμπόριο και επιχειρείν, κερδίζοντας 22 επιπλέον βραβεία για web, mobile και Omnichannel εφαρμογές πελατών της.  

Στην τελετή απονομής, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου στο Athenaeum InterContinental Athens, η ATCOM έλαβε την ύψιστη διάκριση της διοργάνωσης για δεύτερη συνεχή χρονιά, καθώς και 1 Platinum, 10 Gold, 8 Silver και 3 Bronze βραβεία. Οι βραβεύσεις αφορούσαν έργα για τους IKEA, EUROBANK, ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, Γρηγόρης, LEROY MERLIN, Coral και άλλους σημαντικούς συνεργάτες της εταιρείας, πρωταγωνιστώντας στις κατηγορίες “Καινοτομία & Experience Design”, “Πελατοκεντρικότητα & Διαδικασίες” και “Ηλεκτρονικό Εμπόριο & Ηλεκτρονικό Επιχειρείν”.

Η βράβευσή μας ως e-Commerce Agency of the Year το 2020 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για εμάς, καθώς συμπίπτει με τα 20ά γενέθλια της ATCOM. Μέσα σε αυτά τα 20 χρόνια, συμβάλαμε, με τους πελάτες και συνεργάτες μας, στη διαμόρφωση του «ελληνικού internet» χωρίς ποτέ να εφησυχάζουμε, και είναι ιδιαίτερα τιμητικό για εμάς, να αναγνωρίζονται τα μεγάλα έργα της χρονιάς, και η εταιρεία συνολικά, σαν δείγματα βέλτιστης πρακτικής στον κλάδο. Εκτιμούμε ότι στα πρώτα μας 20 χρόνια θέσαμε τις βάσεις για τα πραγματικά μεγάλα έργα που έρχονται τα επόμενα χρόνια στο ecommerce, και ανυπομονούμε για κάθε ευκαιρία που θα μας δίνουν οι πελάτες μας να ανεβάζουμε ψηλότερα τον πήχη του customer experience και του e-business γενικότερα“, δήλωσε η Chief Growth Officer της ATCOM, Δάφνη Προσαλίκα.

Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου της ATCOM.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 
 
 
Νέοι κανόνες στην Ευρώπη για την προστασία των καταναλωτών

Νέοι κανόνες τέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την προστασία των καταναλωτών, όσον αφορά στις online αγορές τους, όπως ανακοινώθηκε εχθές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί τα κράτη-μέλη να υιοθετήσουν άμεσα και πλήρως τις νέες οδηγίες, χωρίς καμμία χρονοτριβή.

Πρόκειται για την πρωτοβουλία "New Deal for Consumers" (Νέα Συμφωνία για Καταναλωτές) το πλαίσιο της οποίας ξεκίνησε να υλοποιείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Απρίλιο του 2018. Προβλέπεται, μεταξύ άλλων, περισσότερη σαφήνεια στα online marketplaces (αν οι αγορές γίνονται από εταιρείες ή ιδιώτες), ίδια δικαιώματα και για τις δωρεάν ψηφιακές υπηρεσίες π.χ. social media (σαν να πρόκειται για αγορά), διαφάνεια για τα reviews (για να μπει τέλος στα ψεύτικα σχόλια) και την προσωποποιημένη τιμολογιακή πολιτική, καθώς και απαγόρευση μεταπώλησης εισιτηρίων εκδηλώσεων, τα οποία αγοράστηκαν μαζικά μέσω bots.

Ο Didier Reynders, Επίτροπος Δικαιοσύνης, σημείωσε πως οι "online πωλητές" θα πρέπει να συμμορρφωθούν απολύτως με τις νέες οδηγίες, ενώ η συστηματική παραβίασή τους θα επιφέρει σε όσους παρανομούν πρόστιμα τουλάχιστον 4% του ετήσιου τζίρου. Σχετικά με το ύψος της ποινής, σχολίασε πως είναι "επαρκώς αποτρεπτική και αποτελεσματική" για να μην εξαπατούνται οι Ευρωπαίοι καταναλωτές από ανέντιμους εμπόρους - αλλά και γενικότερα, όσους προσφέρουν online υπηρεσίες, ακόμα και δωρεάν.

Δείτε (στα αγγλικά) τους βασικούς τομείς στους οποίους επεμβαίνουν οι νέες οδηγίες, εδώ.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

GAFA: Συνεχίζεται η διαμάχη Γαλλίας και ΗΠΑ για τον ψηφιακό φόρο

Στην επικαιρότητα επανέρχεται το ακανθώδες θέμα της φορολόγησης των τεχνολογικών εταιρειών. Το πεδίο της αντιπαράθεσης επικεντρώνεται σε Γαλλία και ΗΠΑ, οι οποίες βρίσκονται σε οικονομικό αναβρασμό εξαιτίας του φόρου GAFA (από τα αρχικά των Google, Apple, Facebook, Amazon), τον οποίο έχει αποφασίσει να επιβάλει η γαλλική κυβέρνηση στους αμερικανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς.

H Γαλλία και οι ΗΠΑ όρισαν μια προθεσμία 15 ημερών, προκειμένου να βρουν κοινό πεδίο συμφωνίας, όσον αφορά το θέμα του λεγόμενου ψηφιακού φόρου στο πλαίσιο του ΟΟΣΑ. Αυτό γνωστοποίησε ο Γάλλος Υπουργός Οικονομικών, Bruno Le Maire, εκφράζοντας, παράλληλα, την ελπίδα οι ΗΠΑ να μην επιβάλουν κυρώσεις στη Γαλλία, ως αντίποινα για τον GAFA. 

Θυμίζουμε ότι μετά από την αποτυχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να δημιουργήσει ένα κοινό μέτωπο για τον λεγόμενο “ψηφιακό φόρο”, η Γαλλία αποφάσισε μονομερώς το καλοκαίρι του 2019 να προχωρήσει στην επιβολή του GAFA. Πρόκειται για φόρο 3% επί των εσόδων από ψηφιακές υπηρεσίες, που αντλούν στη Γαλλία εταιρίες με κύκλο εργασιών άνω των €25 εκατ. στην ίδια τη χώρα και €750 εκατ. παγκοσμίως. Η πρόθεση της Γαλλίας προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος εμμέσως πλην σαφέστατα προειδοποίησε με την επιβολή οικονομικών κυρώσεων σε βάρος της Γαλλίας. 

Γαλλία και ΗΠΑ αποφάσισαν να εντείνουν τις προσπάθειες για την εξεύρεση ενός συμβιβασμού, εντός του ΟΟΣΑ, όσον αφορά τον ψηφιακό φόρο. Οι δύο πλευρές, όπως δήλωσε χθες ο Γάλλος Υπουργός Οικονομικών μετά από τη συνάντησή του με τον Ευρωπαίο Επίτροπο για το Εμπόριο, Phil Hogan, έδωσαν μια διορία 15 ημερών, προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία επί του θέματος. Οι ΗΠΑ έχουν απειλήσει με την επιβολή δασμών της τάξης του 100% σε εισαγωγές σαμπάνιας, τσαντών και άλλων γαλλικών προϊόντων αξίας $2,4 δισ.

Το όλο ζήτημα θα τεθεί εκ νέου στο περιθώριο του Οικονομικού Φόρουμ του Νταβός, που διεξάγεται από τις 21 έως τις 24 Ιανουαρίου.

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Φθηνότερες μεταφορές μέσω της ψηφιοποίησης που προωθείται στην Ευρώπη

Βήματα προόδου προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των μεταφορών, σημειώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, διευκολύνοντας την παροχή πληροφοριών από τις επιχειρήσεις προς τις αρμόδιες Αρχές σε ηλεκτρονική μορφή. Συγκεκριμένα, η Ε.Ε. βρίσκεται σε καλό δρόμο για τη δημιουργία ενιαίου νομικού πλαισίου για τη χρήση ηλεκτρονικών πληροφοριών σχετικά με τις εμπορευματικές μεταφορές, σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που προωθούνται, όλες οι αρμόδιες δημόσιες Αρχές θα υποχρεούνται να αποδέχονται πληροφορίες, οι οποίες διατίθενται ηλεκτρονικά σε πιστοποιημένες πλατφόρμες, όταν οι εταιρείες επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τέτοιους μορφότυπους για να παράσχουν πληροφορίες ως απόδειξη της συμμόρφωσης με τις νομοθετικές απαιτήσεις. Ωστόσο, θα διατηρηθεί η δυνατότητα για τις εταιρείες να υποβάλλουν τις πληροφορίες σε έντυπη μορφή εάν το προτιμούν.

Επί του παρόντος, οι περισσότερες εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών και οι λοιποί επιχειρηματικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών, χρησιμοποιούν έντυπα έγγραφα. Το βασικό εμπόδιο στην ευρύτερη χρήση ψηφιακών εγγράφων μεταφοράς είναι ο διαφορετικός (αλλά συνολικά αρκετά χαμηλός) βαθμός αποδοχής των ψηφιακών εγγράφων από τις διάφορες Αρχές. Για την ανταλλαγή πληροφοριών χρησιμοποιείται μεγάλος αριθμός διαφορετικών, μη διαλειτουργικών συστημάτων πληροφορικής.


Η αυξημένη ψηφιοποίηση των εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση διοικητικών δαπανών για τις εταιρείες, ιδίως τις ΜμΕ, που αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών μεταφορών και εφοδιαστικής στην Ε.Ε. Επιπλέον, θα μειώσει το κόστος για τις αρχές, θα βελτιώσει την επιβολή και θα καταστήσει τον τομέα των μεταφορών περισσότερο αποτελεσματικό και βιώσιμο.

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

Εικόνα, Tom Fisk, Pexels

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

BestPrice.gr: Τέσσερα βραβεία στα e-volution awards 2020

Συνολικά 4 βραβεία κατέκτησε το BestPrice.gr στα E-volution Awards 2020, τα οποία διοργανώνονται για 9η χρονιά με στόχο την αναγνώριση και να επιβράβευση των βέλτιστων πρακτικών στο ηλεκτρονικό εμπόριο και επιχειρείν. Η τελετή απονομής πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, στο Athenaeum InterContinental Athens, σε κλίμα άκρως εορταστικό.

Το BestPrice.gr ξεχώρισε και φέτος για την mobile έκδοση, τον σχεδιασμό και τις καινοτόμες υπηρεσίες του αποσπώντας συνολικά 4 βραβεία:

  • GOLD Award στην κατηγορία Mobile Commerce: BestPrice Mobile
  • SILVER Award στην κατηγορία Τεχνολογική Καινοτομία: BestPrice Assistant
  • SILVER Award στην κατηγορία User Interface: BestPrice.gr
  • BRONZE Award στην κατηγορία Προσωποποιημένες Υπηρεσίες: BestPrice Personalized Services

 

Η ομάδα του BestPrice.gr δεσμεύεται για ακόμη περισσότερες καινοτόμες υπηρεσίες για e-shops, e-καταναλωτές και brands τη νέα χρονιά.

Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου του BestPrice.gr

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

ΕΛΣΤΑΤ: 4 στους 10 Έλληνες έχουν κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το 2019

Σε διαρκή άνοδο βρίσκεται ο αριθμός των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου, που επιλέγουν το online κανάλι για τις αγορές τους. Τέσσερα στα δέκα άτομα (41,5%), ηλικίας 16 - 74 ετών πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών το 1ο τρίμηνο του 2019. Σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2018, το ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου, που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, αυξήθηκε κατά 3,2%, ενώ η αύξηση σε επίπεδο δεκαετίας (2010 - 2019) είναι της τάξης του 125,5%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 37,5% του πληθυσμού, που πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές, έκανε μία έως δύο αγορές, το 36,1% τρεις έως πέντε αγορές και το 10,9% περισσότερες από 10 αγορές. Σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά για το 1ο τρίμηνο του 2018, καταγράφηκε μείωση 20,4% στο ποσοστό του πληθυσμού που έκανε μία έως δύο αγορές και αύξηση 18,2% στο ποσοστό του πληθυσμού που έκανε περισσότερες από τρεις αγορές.

Αναφορικά με την αξία των προϊόντων ή των υπηρεσιών που αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου το 1ο τρίμηνο του 2019, το 48,3% πλήρωσε συνολικά αντίτιμο έως €99. Σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2018, καταγράφηκε μείωση 30,1% για όσους κατέβαλαν για τις ηλεκτρονικές αγορές τους, αντίτιμο κάτω από €50 και αύξηση για όσους κατέβαλαν μεγαλύτερα ποσά. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

Εικόνα: justynafaliszek, Pixabay

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

Απολογισμός Black Friday 2019 με τα στατιστικά του Skroutz

Η Black Friday αποτελεί τη μεγάλη εμπορική ημέρα, που τα τελευταία χρόνια καθιερώνεται και στην Ελλάδα σηματοδοτώντας την αρχή της εμπορικής εορταστικής περιόδου. Για πολλούς καταναλωτές που αναζητούν ευκαιρίες και οικονομικές αγορές είναι η αγαπημένη ημέρα του έτους, καθώς σχεδόν όλα τα φυσικά και online καταστήματα προχωρούν σε ειδικές εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, προκειμένου να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κοινού.

Το Skroutz είναι η μεγαλύτερη ιστοσελίδα online αγορών στην Ελλάδα, την οποία εμπιστεύονται πάνω από 8,5 εκατομμύρια χρήστες σε μηνιαία βάση για να κάνουν την έρευνα και τις αγορές τους και καθ’ όλο το διάστημα πριν και μετά τη Black Friday η ιστοσελίδα καταγράφει μεγάλη επισκεψιμότητα. Μια μελέτη στα στοιχεία των επισκέψεων και των αγορών μέσα από την ιστοσελίδα φανερώνει τις τάσεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια του μήνα και συγκεκριμένα σε αυτήν την ιδιαίτερη περίοδο για την αγορά.

Κίνηση ιστοσελίδας Skroutz

Σημείωση: Όλες οι συγκρίσεις στα παρακάτω στοιχεία έγιναν με βάση την εβδομάδα 11/11 έως 17/11, που θεωρείται ότι δεν έχει επηρεαστεί από το φαινόμενο της Black Friday.

Την εβδομάδα πριν την Black Friday και συγκεκριμένα την Κυριακή 24/11 παρατηρήθηκε μια αύξηση στη συνηθισμένη κίνηση του Skroutz κατά 37%, όπου καταγράφηκαν συνολικά 1,3 εκατομμύρια επισκέψεις. Πιθανότατα εκείνο το διάστημα ξεκίνησαν οι διαφημιστικές καμπάνιες και αρκετοί χρήστες έκαναν έρευνα αγοράς και διερευνητικές αναζητήσεις προκειμένου να προετοιμαστούν για τις αγορές τους.

Στις 29 Νοεμβρίου, την ημέρα της Black Friday περίπου 1,15 εκατομμύρια χρήστες επισκέφτηκαν το Skroutz, μια αύξηση 65% συγκριτικά με μια κανονική Παρασκευή (15 Νοεμβρίου), πραγματοποιώντας πάνω από 1,6 εκατομμύρια αναζητήσεις. Αντίστοιχα, αυξημένη ήταν και η συνολική επισκεψιμότητα της σελίδας την Παρασκευή κατά 93,5%, αφού καταγράφηκαν 1,9 εκατομμύρια επισκέψεις και 16 εκατομμύρια προβολές σελίδων.

Όσον αφορά την κατανομή της mobile κίνησης, μια ματιά στις προτιμώμενες συσκευές και τη χρήση της εφαρμογής του Skroutz σε Android και iOS την ημέρα της Black Friday, δείχνει ότι συνδυαστικά υπήρξαν 107.000 χρήστες (+33,7% Year-over-Year) και καταγράφηκαν 227.000 επισκέψεις και 5,3 εκατομμύρια προβολές σελίδων σε φορητές συσκευές.

Σύγκριση Black Friday 2019 vs 2018: Επίδραση στην αγορά και τα καταστήματα

Φέτος, η Black Friday για την ελληνική αγορά διήρκησε τουλάχιστον μία εβδομάδα, αφού πολλά καταστήματα ξεκίνησαν τις σχετικές προωθητικές ενέργειες και την επικοινωνία για τις προσφορές από την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου.

Συγκρίνοντας τα στοιχεία της εβδομάδας της Black Friday για το 2019 (από 25/11 έως 1/12) με την περσινή χρονιά (από 19/11 έως 25/11) και εξετάζοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην πλατφόρμα του Skroutz, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

  • Τα clicks που έκαναν οι χρήστες στη σελίδα παρουσιάζουν μια μείωση 0,7% YoY από τα 7,25 εκ. στα 7 εκατομμύρια.
  • Ο όγκος των παραγγελιών σε σχέση με το 2018 έχει μια μεγάλη αύξηση κατά 44,7%, αγγίζοντας τις 370.000 παραγγελίες.
  • Η σημαντική αύξηση των παραγγελιών δημιούργησε κατ’ επέκταση μια εντυπωσιακή αύξηση 56,9% YoY στον παραγόμενο τζίρο (GMV) προς τα καταστήματα, ο οποίος εκτιμάται ότι έφτασε τα 26,5 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά την ανάπτυξη YoY στις οικογένειες προϊόντων (Γράφημα 1) για όλη την εβδομάδα της Black Friday, πρωταγωνιστής είναι η τεχνολογία με 57% περισσότερες παραγγελίες και 74% αύξηση στον παραγόμενο τζίρο, φτάνοντας τα 13,9 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Τεχνολογία, τα κινητά τηλέφωνα μόνο, δημιούργησαν τζίρο ύψους 5,9 εκατομμυρίων ευρώ.

 GRAFIMA 1 BF YoY GrowthBF YoY

Στο παραπάνω γράφημα, το γκρι χρώμα αναφέρεται στα στατιστικά του 2018.

Οικογένειες Προϊόντων: Ποιες ήταν οι πιο δημοφιλείς;

Μελετώντας  τις οικογένειες προϊόντων του Skroutz και το πώς συμπεριφέρθηκαν οι βασικές κατηγορίες, η Τεχνολογία και το Σπίτι – Κήπος βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, απορροφώντας το σημαντικότερο ποσοστό των clicks, του παραγόμενου τζίρου και του όγκου των παραγγελιών. Επιπλέον, η Υγεία – Ομορφιά αν και βρίσκεται στην 5η θέση κατάταξης σε συνολικά clicks (8,3%), είχε τον 3ο μεγαλύτερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου με 48.700 παραγγελίες (18,8%), γεγονός που οφείλεται στο ότι ναι μεν πρόκειται για μικρής αξίας προϊόντα, ωστόσο υπάρχει αυξημένος αριθμός προϊόντων ανά καλάθι αγοράς.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των κατηγοριών φαίνονται στο παρακάτω Γράφημα 2:

GRAFIMA 2 BF Family Breakdown

Ας δούμε όμως τι έψαξαν, τι αγόρασαν και, κυρίως, τι αγόρασαν φθηνότερα οι χρήστες στην Black Friday 2019: 

 

Αναζητήσεις

Όσον αφορά τις αναζητήσεις των χρηστών (searches) την ημέρα της Black Friday, στο Skroutz πραγματοποιήθηκαν 1,6 εκατομμύρια αναζητήσεις (αύξηση 77,7% YoY). Οι μεγαλύτεροι πρωταγωνιστές ήταν τα Κινητά Τηλέφωνα, τα Αθλητικά Παπούτσια, οι Τηλεοράσεις και οι Αφυγραντήρες. Ακόμη, μεταξύ των δημοφιλών επιλογών για τους καταναλωτές συμπεριλαμβάνονται τα Laptops, τα Ανδρικά Μπουφάν και τα Γυναικεία Μποτάκια.

Κατηγορίες - Οι Top 10 σε πωλήσεις

Όσον αφορά τις πωλήσεις σε όγκο, ρεκόρ σημείωσαν οι κατηγορίες Κινητά Τηλέφωνα, Sneakers, Θήκες Κινητών Τηλεφώνων και Κρέμες Προσώπου. Σημαντικές πωλήσεις, επιπλέον, είχαν τα Αθλητικά Παπούτσια, τα Ειδικά Συμπληρώματα, τα Bluetooth Handsfree, οι Βιταμίνες και τα είδη Προστασίας Οθόνης Κινητών. Τα κινητά τηλέφωνα συνεισέφεραν με αύξηση ρεκόρ στον παραγόμενο τζίρο με 5,91 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα Laptops και οι Τηλεοράσεις δημιούργησαν τζίρο ύψους 1,33 εκ. ευρώ και 1,26 εκ. ευρώ αντίστοιχα.

Στο Γράφημα 3 παρακάτω φαίνονται οι Top 10 κατηγορίες βάσει πωλήσεων, clicks και παραγόμενου τζίρου (GMV):

GRAFIMA 3 BF Top 10 Categories

Πόσες από τις ευκαιρίες της Black Friday ήταν πραγματικές προσφορές;

Είναι γεγονός ότι η Black Friday αποτελεί μια περίοδο προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων για πολλά καταστήματα και προσελκύει το έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ωστόσο, προκειμένου να αξιολογήσουμε το πραγματικό όφελος για τους καταναλωτές από την εμπορική προώθηση της εβδομάδας της Black Friday, είναι αναγκαίο να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα: 1) ποια προϊόντα αγοράστηκαν φθηνότερα, 2) ποια ήταν ακριβότερα και 3) πόσα αγοράστηκαν σε παρόμοια τιμή (±10%) συγκριτικά με την αρχική τους τιμή σε σχέση με την προηγούμενη και την επόμενη περίοδο.

Συνολικά από όλα τα προϊόντα που αγοράστηκαν μέσω του Skroutz κατά την εβδομάδα της Black Friday 2019, μόνο το 8,5% αγοράστηκε φθηνότερα και το 90,3% αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή. Το υπόλοιπο 1,2% αγοράστηκαν ακριβότερα.

Σε σχέση με το 2018, οι φετινές εκπτώσεις κατά την Black Friday ήταν αισθητά πιο περιορισμένες στο σύνολό τους. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το 15% των προϊόντων αγοράστηκαν φθηνότερα, δηλαδή σχεδόν τα διπλάσια αναλογικά από ότι φέτος.

GRAFIMA 4 BF Cheaper

Όσον αφορά τις εκπτώσεις που εφαρμόστηκαν και αξιοποιήθηκαν από τους χρήστες του Skroutz, κάθε κατηγορία προϊόντων παρουσίασε διαφοροποιημένη συμπεριφορά. Η μελέτη των στατιστικών της πλατφόρμας αποκαλύπτει ότι οι κατηγορίες προϊόντων Υγείας & Ομορφιάς και Χόμπι - Αθλητισμός είχαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις και έτσι κατατάσσονται στην κορυφή της λίστας των προϊόντων που αγοράστηκαν φθηνότερα σε σχέση με την κανονική τους τιμή.

Αντίθετα, στην Τεχνολογία και τα είδη Σπιτιού – Κήπου, υπήρξαν οι μικρότερες εκπτώσεις επί της αρχικής τιμής των προϊόντων, άρα δεν υπήρξε σημαντικό όφελος αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χρήστες του Skroutz αγόρασαν πάνω από 40.000 κινητά τηλέφωνα από τα οποία μόλις 2,5% πουλήθηκαν με σημαντική έκπτωση, ενώ οι αγορές σε Sneakers και αθλητικά παπούτσια ξεπέρασαν τις 25.000 παραγγελίες, από τα οποία περίπου το 18% πουλήθηκαν με αξιοσημείωτη έκπτωση.

 Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου της Skroutz. Όλα τα στατιστικά υπάρχουν στη σχετική σελίδα https://www.skroutz.gr/black-friday

 

Χωρίς δασμούς οι online αγορές τουλάχιστον για έξι μήνες ακόμα

Την απόφαση για διατήρηση της απαγόρευσης επιβολής δασμών στα προϊόντα που οι καταναλωτές αγοράζουν online, έλαβε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου. Το μορατόριουμ περί μη επιβολής πρόσθετων χρεώσεων στο ψηφιακό εμπόριο, που έχει εκτιμώμενη αξία $225 δισ. ετησίως, ισχύει από το 1998 και η διάρκειά του έληγε τον μήνα που διανύουμε. Με την απόφασή του, ωστόσο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου αποφάσισε να διατηρήσει την απαγόρευση έως τον Ιούνιο του 2020.

Η απόφαση του ΠΟΕ είναι εξαιρετικά θετική για τους καταναλωτές και κατευνάζει - προς ώρας τουλάχιστον - τους φόβους για αυξήσεις των τιμών σε μια σειρά προϊόντων, όπως το λογισμικό και τα ηλεκτρονικά βιβλία. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου κατέληξε στην απόφαση για παράταση της απαγόρευσης εν μέσω αντιδράσεων από μερίδα χωρών, που ζητούν την άρση του μορατόριουμ. Να σημειωθεί, πάντως, ότι τελικά η σχετική απόφαση ελήφθη ομόφωνα (σ.σ. η ομοφωνία απαιτούνταν για την ανανέωση της απαγόρευσης).

Σύμφωνα με το βαρόμετρο εμπορικών συναλλαγών των υπηρεσιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου για το 2019, η αύξηση των δασμών συνέβαλε στη μείωση των διασυνοριακών πωλήσεων αγαθών και υπηρεσιών, οδηγώντας στην αποδυνάμωση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης και στην απώλεια δυναμικής στο παγκόσμιο εμπόριο υπηρεσιών. Σύμφωνα με τον ΠΟΕ, οι προβλέψεις για το παγκόσμιο εμπόριο το 2019 και το 2020 έχουν υποβαθμιστεί σημαντικά από την προηγούμενη εκτίμησή τους μόνο έξι μήνες νωρίτερα. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

Black Friday & Cyber Monday: Ένας στους δύο Έλληνες αγόρασαν online ηλεκτρονικά είδη

Τα ηλεκτρονικά είδη κυριάρχησαν στις αγορές των Ελλήνων καταναλωτών κατά την περίοδο των δύο συνδεδεμένων market events, Black Friday & Cyber Monday. Ένας στους δύο καταναλωτές, που επέλεξε το ηλεκτρονικό κανάλι για τις αγορές του, αγόρασε ηλεκτρονικά είδη, τρεις στους δέκα ακριβά καλλυντικά και δύο στους δέκα διάφορα επώνυμα είδη.

Σύμφωνα με μίνι έρευνα του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου, κατά τις δύο ημέρες των προσφορών, οι επτά στους δέκα χρησιμοποίησαν κάρτα για τις αγορές τους και μόνο τρεις στους δέκα μετρητά. Το τριήμερο των συγκεκριμένων προσφορών, οι καταναλωτές ξόδεψαν 360% παραπάνω από οποιαδήποτε άλλο τριήμερο του χρόνου.

Η έρευνα διαπιστώνει ότι τις περισσότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες και αγορές είχαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής. Οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής, εμφανίζονται οι πλέον κερδισμένες και ακολούθησαν τα πολυκαταστήματα στην υπόδηση, τα ακριβά καλλυντικά και γενικά τα επώνυμα είδη. Οι μεγάλες επιχειρήσεις προσέφεραν και μεγάλες εκπτώσεις άνω του 60%, ενώ οι μικρές, μικρότερες εκπτώσεις 20%-40%.

Οι ηλεκτρονικές συσκευές και στις αγορές από φυσικά καταστήματα, με 44%, ξεπέρασαν σε προτίμηση τα καλλυντικά, που έρχονται τρίτα με 30% και ακολουθούν με 24% αξεσουάρ και gadgets, 22% ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού και τέλος, διάφορα χριστουγεννιάτικα δώρα. 

Οι πρώτες εκτιμήσεις από διάφορες έρευνες, κυρίως, με σημείο αναφοράς αυτήν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάνουν λόγο για έναν εβδομαδιαίο τζίρο της τάξης των €3 δισ., δηλαδή περίπου το 8% του ετήσιου τζίρου της λιανικής. Εκτιμάται ότι οι έξι στους δέκα καταναλωτές αγόρασαν από 3-4 προϊόντα και υπηρεσίες αυτές τις ημέρες. Οι καταναλωτές - σύμφωνα με τον μέσο όρο των αποδείξεων σε πολυχώρους, πολυκαταστήματα και μεγάλες εμπορικές αλυσίδες - ξόδεψαν ο καθένας €180-€200. Στις μικρότερες εμπορικές και άλλες επιχειρήσεις των αγορών της Αττικής, ο μέσος όρος των αποδείξεων κινήθηκε ανάλογα με το είδος από €30-€50.

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Computer Bild: Τα μισά reviews στο Amazon είναι ψεύτικα

Το γνωστό γερμανικό περιοδικό τεχνολογίας Computer Bild, έχει ένα θέμα που μάλλον θα συζητηθεί πολύ. Φιλοξενεί δηλώσεις ενός reviewer από "γνωστό agency", ο οποίος υποστηρίζει πως τα μισά reviews στο Amazon είναι ψεύτικα.

Η εγκυρότητα των reviews σε διάφορες πλατφόρμες ανά τον κόσμο, είναι ένα ζήτημα που εγείρει πολλές συζητήσεις και αμφισβητήσεις εδώ και αρκετά χρόνια. Εν προκειμένω, στο Amazon, υπάρχουν reviews προϊόντων από πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει αυτά τα προϊόντα, όμως, σε πολλές περιπτώσεις, "επισήμως" πλέον αναφέρεται ότι είναι ψεύτικα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.

"Υπάρχει μεγάλος αριθμός από reviews στο Amazon για σετ ακουστικών μίας start-up. Αυτά τα reviews είναι ξεκάθαρο πως είναι ψεύτικα. Για το ποιοι είναι πίσω από αυτά, μπορείτε να διαβάσετε στο τρέχον τεύχος", αναφέρεται από το περιοδικό. Η ανάδειξη προϊόντων στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης στην Amazon, μέσω θετικών reviews, είναι δουλειά που αναλαμβάνουν αμφιλεγόμενα agencies, τα οποία προσφέρουν υπηρεσίες που τις ονομάζουν "reputation management", αναφέρει το Computer Bild. Και μάλλον κάποιες εταιρείες πληρώνουν καλά τη "διαχείριση φήμης" των προϊόντων τους, προκειμένου να πουλήσουν...

Σε πλατφόρμες όπως TesterJob, καθένας μπορεί να συμμετέχει ως ανεξάρτητος και να γράφει reviews επι πληρωμή, υπό έναν όρο: τα reviews πρέπει να είναι θετικά! Συντάκτες του Computer Bild έκαναν αίτηση και ξεκίνησαν να εργάζονται για την πλατφόρμα. Παρέλαβαν προϊόντα που στάλθηκαν για τεστ, όμως κανείς δεν έλεγξε με οποιονδήποτε τρόπο εάν όντως δοκιμάστηκαν από τον reviewer. Ουσιαστικά, το μόνο που ενδιέφερε ήταν η άριστη βαθμολογία, αφού ένα review που έλαβε 3 αστέρια δεν έγινε δεκτό από τον πελάτη, ο οποίος συνέστησε να ξαναγραφεί το review και να λάβει 5/5 αστέρια.

Από το περιοδικό αναφέρουν πως ενημέρωσαν την Amazon σχετικά με το ρεπορτάζ τους και η απάντηση που έλαβαν, ήταν πως είναι αυστηρά αντίθετοι με τα fake reviews. 

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search