Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη αυξήθηκε ραγδαία κατά τη διάρκεια της πανδημίας πέρυσι. Η ψηφιακή κουλτούρα των καταναλωτών και η ψηφιοποίηση των λιανοπωλητών επιταχύνθηκαν κατά δύο έως τρία χρόνια, ενώ σε ορισμένες χώρες ακόμη και κατά πέντε χρόνια.
Η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα που τη συνόδευσαν, οδήγησαν σε αύξηση των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως, όπως φυσικά και στην Ευρώπη. Με τα καταστήματα κλειστά, οι καταναλωτές έπρεπε να βρουν έναν τρόπο να αγοράσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που ήθελαν, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε αυτή την "έκρηξη" στο e-commerce.
Η μετάβαση των αγορών από το φυσικό κατάστημα στο ηλεκτρονικό είναι πιθανό να συνεχιστεί, με τους λιανοπωλητές να συνεχίζουν να επιταχύνουν τις επενδύσεις τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ως μέρος μιας omnichannel λύσης για τους πελάτες τους. Αυτό φαίνεται και από την ετήσια έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου της Nets που βασίζεται σε έρευνα που έγινε σε 11.000 καταναλωτές σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, τις Αυστρία, Δανία, Φινλανδία, Γερμανία, Νορβηγία, Πολωνία, Σουηδία και Ελβετία.
Σε αυτές τις χώρες, το μερίδιο των καταναλωτών που ψωνίζουν στο διαδίκτυο πιο συχνά στις μέρες μας από ό, τι πριν από την πανδημία είναι σημαντικά αυξημένο, φτάνοντας το 42% στην Πολωνία.
"Στις σκανδιναβικές χώρες όπου έχουμε ιστορικούς αριθμούς, βλέπουμε ότι η αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών φυσικών αγαθών ήταν η μεγαλύτερη στα 14 χρόνια που διεξάγουμε τις έρευνες", σημειώνεται από τη Nets στην έκθεσή της.
Η μελέτη δείχνει επίσης ότι τα περισσότερα αντικείμενα που αγοράστηκαν σε όλες τις χώρες ήταν ρούχα και τρόφιμα. Τα ηλεκτρονικά είδη, όπως υπολογιστές και smartphone, προϊόντα ομορφιάς και είδη φαρμακείων ήταν επίσης πολύ δημοφιλή.
Τα φυσικά αγαθά αντιπροσώπευσαν το 68% των χρημάτων που δαπανήθηκαν για online αγορές στην Αυστρία, με τα ρούχα να είναι στην πρώτη θέση, ακολουθούμενα από είδη φαρμακείου. Στη Δανία, το 58% των διαδικτυακών αγορών δαπανήθηκε για φυσικά αγαθά. Οι καταναλωτές στη Δανία ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για ρούχα, φαγητό, αλκοόλ και φαγητό σε πακέτο. Στη Γερμανία, σχεδόν τα τρία τέταρτα των διαδικτυακών δαπανών αφορούσαν προϊόντα, ενώ εκτιμάται πως οι δαπάνες σε ρουχισμό κυμάνθηκαν στα 26 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μπορείτε να βρείτε την έκθεση της έρευνας εδώ.
Πηγή: ecommercenews
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]