Digital Payments

ZEN.com: Οι αλλαγές στον ΦΠΑ θα καταστήσουν πιο ανταγωνιστικά τα ελληνικά e-shop

Αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου 2021, τροποποιείται και εκσυγχρονίζεται η κοινοτική οδηγία σε θέματα ΦΠΑ για τις διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου από επιχείρηση προς καταναλωτή (B2C), υπό το πρίσμα της εξάλειψης των εμποδίων στις εξ αποστάσεως πωλήσεις και του αθέμιτου ανταγωνισμού, σηματοδοτώντας το τέλος στις εξαιρέσεις επιβολής και την κατάργηση τυχόν απαλλαγής ΦΠΑ στα εισαγόμενα αγαθά[1].

Λόγω της επερχόμενης επιβάρυνσης με τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας που εφαρμόζεται στη χώρα προορισμού ακόμα και στα εμπορικά είδη μικρής αξίας -τα επονομαζόμενα «μικροδέματα» αξίας έως 22 ευρώ- από τις χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, το e-shopping από τις ασιατικές αγορές, με την Κίνα ως παγκόσμια πρωταθλήτρια του eCommerce, ενδέχεται σύντομα να ακριβύνει και να καταστεί λιγότερο συμφέρον. Άπαξ και παρέλθει η χρυσή εποχή των φθηνών αποστολών από την Κίνα, τα επώνυμα και ιδιαίτερα δημοφιλή marketplaces της Ασίας ενδέχεται να χάσουν έδαφος στο διασυνοριακό εμπόριο.

Είναι αναμενόμενο ότι οι καταναλωτές θα εκτιμήσουν το γεγονός ότι για την αγορά προϊόντων από ηλεκτρονικά καταστήματα και πλατφόρμες εκτός ή εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο εφαρμοστέος συντελεστής ΦΠΑ θα είναι πλέον ο ίδιος με αυτόν που ισχύει στη δική τους χώρα (24% για την Ελλάδα), με το σκεπτικό ότι ο νέος κανονισμός θα καταστήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών της ΕΕ και τρίτων χωρών περισσότερο δίκαιο και ισορροπημένο.

Πώς μπορούν, λοιπόν, οι Έλληνες e-επιχειρηματίες να επωφεληθούν από τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες που προκύπτουν από τις επικείμενες νομοθετικές τροποποιήσεις και τις απλουστευμένες υποχρεώσεις ΦΠΑ που θα τεθούν σύντομα σε ισχύ, με στόχο την ενιαία ψηφιακή αγορά;

Οι νέες καταναλωτικές τάσεις στη μετά-κορωνοϊό εποχή

Χωρίς ουδεμία αμφιβολία, η πανδημία λειτούργησε ως μία ιδιαίτερα σημαντική κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το Α’ τρίμηνο του 2020, σχεδόν οι μισοί (47,8%) Έλληνες χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 16-74 πραγματοποίησαν online αγορές αγαθών ή υπηρεσιών, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 15,2% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2019, Το 65% εξ αυτών αγόρασε είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, ενώ 4 στους 10 ξόδεψαν κάτω από 100 ευρώ[2]. Σε πρόσφατες αντίστοιχες έρευνες διαφαίνονται ξεκάθαρα περαιτέρω αυξητικές τάσεις και εντός της τρέχουσας χρονιάς, με την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας να εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 15 δισ. ευρώ ετησίως.

Παρά το πρόσφατο πλήρες άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων λιανικής, στο πλαίσιο της σταδιακής χαλάρωσης των περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία, κατά τη διάρκεια των lockdowns οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώθηκαν ακόμα περισσότερο με τα ψηφιακά οργανωμένα κανάλια πώλησης και φαίνονται αποφασισμένοι να διατηρήσουν και στο μέλλον τις νεοαποκτηθείσες διαδικτυακές τους  συνήθειες, δείχνοντας την προτίμησή τους στην ευκολία των online αγορών, καθώς και στις μεθόδους πληρωμής χωρίς μετρητά, στα βήματα του επιταχυνόμενου ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.

Από την άλλη, περισσότερες «παραδοσιακές» μικρές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν και να γίνουν πιο δημιουργικές στο διαδικτυακό οικοσύστημα. Έτσι, άρχισαν να στρέφονται σε διαδικτυακές πρακτικές και σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα ενσωματώνοντας ψηφιακά εργαλεία, προκειμένου να διαχειριστούν κατάλληλα τις επιπτώσεις της Covid-19 και να διασφαλίσουν την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξή τους.

Παρόλο που η πλειονότητα των Ελλήνων e-shoppers φαίνεται να προτιμά τους εγχώριους εμπόρους, στην προσπάθεια στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων, οι ντόπιοι καταναλωτές δεν έχουν στρέψει την πλάτη τους στις διασυνοριακές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, με την Κίνα να είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για τις αγορές τους στο εξωτερικό - ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ[3] - κυρίως χάρη στη μεγάλη γκάμα προϊόντων, τις χαμηλές τιμές και τις ειδικές προσφορές. Το διασυνοριακό μερίδιο αντιπροσωπεύει το 25,5% των συνολικών διαδικτυακών πωλήσεων στην Ευρώπη κατά το έτος 2020, καθώς οι καταναλωτές -με γνώμονα τις τιμές- συνειδητοποιούν τα πλεονεκτήματα της διαδικτυακής σύγκρισης ενός ευρέος φάσματος προϊόντων σε σύντομο χρονικό διάστημα, σε συνδυασμό με τις ελκυστικές διαδικτυακές προσφορές και τους εκπτωτικούς κωδικούς. Το ποσοστό των Ευρωπαίων καταναλωτών που πραγματοποίησε διασυνοριακές διαδικτυακές αγορές ανήλθε στα 220 εκατομμύρια[4].

Υψηλές καταναλωτικές προσδοκίες

Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές έχουν ολοένα και υψηλότερες προσδοκίες, στις οποίες οφείλουν να ανταποκρίνονται οι έμποροι. Για παράδειγμα, για τους περισσότερους Ευρωπαίους online καταναλωτές, ο μέγιστος χρόνος παράδοσης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 3-5 ημέρες. Από την άλλη πλευρά, η δεδομένη δημοτικότητα των ασιατικών marketplaces – όπως η πλατφόρμα AliExpress – με μεγάλους χρόνους παράδοσης δείχνει ότι και οι Έλληνες είναι συχνά πιο ελαστικοί στις απαιτήσεις τους, σε περίπτωση που γνωρίζουν ότι θα λάβουν κάτι "επιπλέον" σε αντάλλαγμα - είτε αυτό είναι χαμηλότερη τιμή ή η πιθανότητα ανάκτησης μέρους του ποσού που καταβλήθηκε με τη μορφή επιστροφής χρημάτων (cashback).

Οι Έλληνες έμποροι που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο είναι τελικά ικανοί να ανταγωνιστούν τους Ασιάτες «γίγαντες» ομολόγους τους, όχι μόνο στις τιμές, την ποιότητα ή τους ασύγκριτα ταχύτερους χρόνους παράδοσης, αλλά και με άλλες ενδιαφέρουσες παροχές, με ταυτόχρονες επιλογές χαμηλού κινδύνου, χωρίς κρυφές χρεώσεις.

Η δυνατότητα μόνιμης συνδρομής σε χαμηλή τιμή ή άμεσων αναλήψεων από τραπεζικούς  λογαριασμούς συγκαταλέγεται ανάμεσα σε μερικούς μόνο από τους τρόπους διατήρησης της ισορροπίας μεταξύ μιας ελκυστικής προσφοράς για τον πελάτη και των προνομίων για τον έμπορο, τα οποία προσφέρει η πλατφόρμα πληρωμών της ZEN.com. Χάρη στα εξειδικευμένα και ευέλικτα πακέτα, οι καινοτόμες λύσεις και τα ‘zenefits’ που παρέχει η fintech εταιρεία, με δυναμική παρουσία ήδη σε 31 ευρωπαϊκές αγορές, έχουν ήδη δοκιμαστεί με αποδεδειγμένη αξία και ιστορικό επιτυχίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις[5].

[1] https://ec.europa.eu

[2] ELSTAT, https://www.statistics.gr

[3] https://ecommercenews.eu

[4] PostNord, E-commerce in Europe, 2020

[5] https://www.zen.com/business

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Η Quest Συμμετοχών πουλάει στη Γαλλική Worldline το μερίδιό της στην Cardlink

 
Η Quest Συμμετοχών Α.Ε. γνωστοποιεί ότι το βράδυ της 2ς Μαΐου 2021 υπεγράφη συμφωνία με τη Γαλλική εταιρεία Worldline για την πώληση της συμμετοχής της στις εταιρείες Cardlink A.E. και Cardlink One Α.Ε.
 
Η ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας των μετοχών τελεί υπό προϋποθέσεις και όρους μεταξύ των οποίων η έγκριση της Τράπεζας της Ελλάδος και της κεντρικής Τράπεζας του Βελγίου. Η Cardlink και η Cardlink One δραστηριοποιούνται στις ηλεκτρονικές πληρωμές, που εξελίσσονται σήμερα σε μία αυτόνομη αγορά υψηλής τεχνολογίας, η οποία συγκεντρώνει το ενδιαφέρον μεγάλων διεθνών εταιρειών.

Υπό αυτές τις συνθήκες ο Όμιλος Quest, αποφάσισε να αποεπενδύσει από την Cardlink και την Cardlink One, σε κάθε μία εκ των οποίων κατά τη στιγμή της πώλησης θα κατέχει το 65% του συνόλου των μετοχών τους, εισπράττοντας περίπου €93 εκατ. σε μετρητά και εξασφαλίζοντας δεκαπενταπλάσια (15x) απόδοση (υπεραξία 87 εκατ. περίπου) επί των ιδίων κεφαλαίων της αρχικής επένδυσης, σε διάστημα μικρότερο των 7 ετών.
 
Η Quest Συμμετοχών έχει μακρά ιστορία στη δημιουργία σημαντικής αξίας στις θυγατρικές της εταιρείες αλλά και οφέλους στους εργαζόμενους και τους λοιπούς «stakeholder τους. Παράλληλα εξασφαλίζει υπεραξίες στους μετόχους της με την πώληση διαφόρων συμμετοχών της.
 
Ό σύμβουλος της Quest Συμμετοχών για την εν λόγω συναλλαγή ήταν η Deutsche Bank AG.
 
 
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
 
 
 
 


Πάνω από 100 εκ. Αμερικανοί θα πληρώσουν με το κινητό τους το 2021

Η πανδημία δεν έχει αλλάξει μόνο τις αγοραστικές συμπεριφορές των καταναλωτών, αλλά έχει αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο πληρώνουν για αγαθά και υπηρεσίες.

Ένας σημαντικός αριθμός ατόμων στις ΗΠΑ χρησιμοποιούσαν ήδη πληρωμές μέσω κινητών σε τακτική βάση πριν από την πανδημία, ο οποίος υπολογίζεται σε περίπου 72 εκατομμύρια για το 2019.

Καθώς περισσότεροι καταναλωτές πειραματίστηκαν με διαφορετικές μεθόδους πληρωμής το 2020, ο αριθμός των χρηστών που πλήρωσαν με το κινητό τους στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 29% σε ετήσια βάση, φτάνοντας στα 92,3 εκατομμύρια. Φέτος, αναμένεται πως θα ξεπεραστούν οι 100 εκατομμύρια χρήστες και η ανάπτυξη θα συνεχιστεί σταθερά μέχρι και το 2025.

Το eMarketer προβλέπει ότι περισσότεροι από ένας στους δύο χρήστες smartphone στις ΗΠΑ θα πληρώνουν με αυτό.

"Στις ανέπαφες πληρωμές περιλαμβάνεται η χρήση παραδοσιακών πιστωτικών και χρεωστικών καρτών μέσω κινητών, αλλά και ψηφιακά πορτοφόλια για κινητά όπως το Apple Pay, το Google Pay και mobile apps λιανεμπόρων", δήλωσε ο Oscar Orozco, Διευθυντής Προβλέψεων του eMarketer στο Insider Intelligence.



Η Visa ανακοίνωσε ότι η ανέπαφη χρήση καρτών στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 150% σε ετήσια βάση τον περασμένο Μάρτιο και η Mastercard ανέφερε αύξηση περίπου 40% για το πρώτο τρίμηνο του 2020. "Αυτές οι αυξήσεις οφείλονται εν μέρει σε χρήση καρτών χωρίς επαφή, όπως επίσης και στην υιοθέτηση καρτών σε mobile wallets", δήλωσε ο Orozco.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε τον Απρίλιο του 2020, περισσότεροι ενήλικες στις ΗΠΑ στράφηκαν σε κινητά πορτοφόλια για να πληρώσουν για τις αγορές τους, αντί να χρησιμοποιήσουν μετρητά.



Τον Ιούλιο του 2020, δημοσκοπήσεις από το CommerceNext και το CassarCo Strategy and Analytics, το 13% των χρηστών Διαδικτύου στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι προσπάθησαν να πληρώσουν σε κατάστημα με κινητό τηλέφωνο για πρώτη φορά κατά την έναρξη της πανδημίας, ενώ ακόμα ένα 20% δήλωσε ότι παρήγγειλε ένα προϊόν από mobile app που δεν είχε χρησιμοποιήσει ξανά στο παρελθόν.

Υπάρχει, πάντως το ζήτημα ορισμένων επιχειρήσεων, ιδίως των μικρών, που δεν δέχονται πληρωμές μέσω κινητού. Ακόμα και μεγάλοι λιανοπωλητές που δέχονται πληρωμές από mobile wallets προσφέρουν περιορισμένες επιλογές. Σύμφωνα με τον Orozco, αυτή η έλλειψη συνοχής έχει εμποδίσει την ανάπτυξη.



Ωστόσο, ο όγκος των συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω πορτοφολιών σε smartphones αυξάνεται. Το 2020, πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές πάνω από 182 δισ. δολάρια μέσω ψηφιακών πορτοφολιών σε καταστήματα στις ΗΠΑ, αύξηση περίπου 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις.

Φέτος, οι συναλλαγές αναμένεται να φτάσουν σε αξία σχεδόν τα 250 δισεκατομμύρια δολάρια και μέχρι το τέλος του 2025 θα ξεπεράσουν τα 500 δισ. δολάρια.

 

Εικόνα: Clay Banks, Unsplash

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Το eBay εξετάζει το ενδεχόμενο να δέχεται κρυπτονομίσματα για πληρωμές

Σύμφωνα με αναφορές, αλλά και δήλωση του CEO της εταιρείας, το eBay είναι ανοιχτό στην υιοθέτηση κρυπτονομισμάτων ως τρόπου πληρωμής, ενώ εξετάζει και τρόπους προσθήκης NFT (Non-Fungible Tokens) στην πλατφόρμα του.



Καθώς τα cryptos γίνονται mainstream, ένας αυξανόμενος αριθμός εταιρειών αρχίζει να τα αποδέχεται ως μέθοδο πληρωμής. Μέχρι πρόσφατα αγνοήθηκαν από μεγάλες εταιρείες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, όμως τώρα λαμβάνονται υπόψη όλο και πιο συχνά.



Για παράδειγμα, η Tesla δέχεται πληρωμές σε bitcoin για τα οχήματά της, η Visa και η Mastercard επεκτείνουν τη στήριξή τους στα κρυπτονομίσματα, ενώ η PayPal από πέρυσι άρχισε να επιτρέπει στους πελάτες της να αγοράζουν, να πωλούν και να διατηρούν κρυπτονομίσματα στα διαδικτυακά πορτοφόλια της.

"Εξετάζουμε πάντα τις πιο σχετικές μεθόδους πληρωμής και θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε τα ενδεχόμενα. Δεν έχουμε άμεσα σχέδια, αλλά τα κρυπτονομίσματα είναι κάτι που παρακολουθούμε", ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του eBay, Jamie Iannone, σε πρόσφατη δήλωσή του στο Reuters.

Στο eBay αναζητούν επίσης, τρόπους για να μπουν στην αγορά των NFT που αφορούν σε ψηφιακά έργα. Τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία έχουν αυξηθεί εκθετικά τον τελευταίο καιρό, με μερικά έργα τέχνης NFT να πωλούνται για δεκάδες εκατομμύρια δολάρια.

Όπως δήλωσε ο Iannone σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC, η εταιρεία εξετάζει το πώς μπορεί να δραστηριοποιηθεί στο συγκεκριμένο τομέα με εύκολο τρόπο. "Ό,τι είναι συλλεκτικό υπάρχει στο eBay για δεκαετίες και θα συνεχίσει να υπάρχει για τις επόμενες δεκαετίες", σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εικόνα: Worldspectrum, Pexels

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


PayPal: Οι ψηφιακές πρακτικές στήριξαν τις ΜμΕ μέσα στην πανδημία

Η διεθνής πλατφόρμα πληρωμών PayPal δημοσίευσε μία μελέτη με τίτλο "The Digital Opportunity: COVID-19 Pandemic Impact on European SMEs(«Η Ψηφιακή Ευκαιρία: Οι Συνέπειες της Πανδημίας της COVID-19 στις Ευρωπαϊκές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις»), η οποία βασίζεται στην ανάλυση των συνόλων δεδομένων των συναλλαγών των μικρομεσαίων επιχειρήσεών σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας έδειξαν ότι εν μέσω της εξαιρετικά απαιτητικής COVID πραγματικότητας, η ψηφιακή ετοιμότητα και μεταμόρφωση αποδείχθηκε το κλειδί αποφασιστικής σημασίας για τον βαθμό αντοχής για πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Όπως αποτυπώνει η έρευνα, οι περισσότερες ΜμΕ που κάνουν χρήση PayPal, στις οποίες αναφερόμαστε ως «ψηφιακές ΜμΕ», σημείωσαν ανάπτυξη με χειροπιαστά οφέλη, είτε είχαν ήδη υιοθετήσει μια ψηφιακή στρατηγική πριν από την πανδημία, είτε ήταν νεόφερτες ή «αρχάριες» στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Με τις καινοτόμες τεχνολογίες που ούτως ή άλλως χαρακτηρίζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι εταιρείες δύνανται να διαχειριστούν καλύτερα τα οικονομικά τους, να προσεγγίσουν ευκολότερα μια ευρεία πελατειακή βάση και να ανταποκριθούν με επιτυχία στις μεταβαλλόμενες αγοραστικές ανάγκες και νέες καταναλωτικές συνήθειες των πελατών.

Ο νέος τρόπος ζωής και εργασίας, οι περιορισμοί της κυκλοφορίας των πολιτών και ο περισσότερος χρόνος εντός σπιτιού ένεκα καραντίνας είχαν ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αγοράζουν διαφορετικά προϊόντα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού. Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στοιχεία της PayPal[1], από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, οι τομείς με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν τα βρεφικά προϊόντα (αύξηση 117% το 2ο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019), τα τρόφιμα & ποτά (+114%) και ο εξοπλισμός κήπου (+114%). Πιο συγκεκριμένα για την Ελλάδα, οι κατηγορίες που σημείωσαν την υψηλότερη ανάπτυξη περιλάμβαναν τα έπιπλα (+305%), τα είδη gaming (+298%) και τα προϊόντα κήπου (+262%)[2].

Ταυτόχρονα, η ευρωπαϊκή αγορά βίωσε σαφώς χειρότερη περίοδο αναφορικά με όσους κλάδους ήταν αδύνατον να μεταφέρουν πλήρως τις υπηρεσίες τους στον ψηφιακό κόσμο. Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν, δίχως άλλο, ανάμεσα σε εκείνες που επλήγησαν ιδιαίτερα έντονα, καθώς το 2ο τρίμηνο του 2020 ο συνολικός όγκος πληρωμών[3] μειώθηκε κατά 109% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Επίσης, σημειώθηκαν μεγάλες μειώσεις τόσο στον ταξιδιωτικό τομέα (-76%), όσο και στον κλάδο των εκδηλώσεων και τις πωλήσεις εισιτηρίων για μουσικές συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις, μεταξύ άλλων (-74%)[4]. Ωστόσο, μπορούμε να υποθέσουμε ότι στην περίπτωση των περισσότερων κλάδων, οι μειώσεις αυτές είναι λογικά προσωρινές και οι επιδόσεις τους θα αρχίσουν σταδιακά να έχουν βελτιωμένη εικόνα μόλις εξομαλυνθεί η τρέχουσα κατάσταση.

Επιπλέον, με βάση τα ευρήματα της έρευνας της PayPal, η αύξηση σε ετήσια βάση των ψηφιακών ΜμΕ το δεύτερο τρίμηνο του 2020 ήταν υψηλότερη σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (25%) κατά την ίδια περίοδο, με περισσότερες από τις μισές χώρες να σημειώνουν μάλιστα διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τις ΗΠΑ[5].

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παρουσίασαν αρκετά ισχυρές επιδόσεις με σημαντική άνοδο το 2ο τρίμηνο του 2020, ανεξάρτητα από το εάν η έδρα τους ήταν σε πόλεις ή σε περιοχές της υπαίθρου. Σύμφωνα πάντα με την ανάλυση της PayPal, πέντε ευρωπαϊκές χώρες - το Βέλγιο, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Ιταλία - σημείωσαν κατά 1,5 φορά υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στις αγροτικές κοινότητες από ό,τι στα αστικά κέντρα της ίδιας χώρας[6].

 

[1] PayPal’s analysis of transaction datasets of European SMBs using PayPal.

[2] As above.

[3] Refers to the total payment volume of transactions made via PayPal (including refunds).

[4] PayPal’s analysis of transaction datasets of European SMBs using PayPal.

[5] “The Digital Opportunity: COVID-19 Pandemic Impact on European SMEs”, PayPal Study based on analysis of transaction datasets of SMBs in Europe using PayPal, April 2021.

[6] As above.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


ZEN Buddies: Μεταφορά χρημάτων μόνο με τη χρήση τηλεφωνικού αριθμού

Η πλατφόρμα πληρωμών ZEN.com επέκτεινε τα διαθέσιμα προγράμματα των συνδρομητών, προσφέροντας πλέον στους ιδιώτες πελάτες μία νέα λειτουργία, η οποία ονομάζεται “ZEN Buddies”. Πρόκειται για μία άνετη λύση, η οποία δίνει τη δυνατότητα για εσωτερικές μεταφορές χρημάτων ανάμεσα σε χρήστες της mobile εφαρμογής ZEN, βασισμένη αποκλειστικά και μόνο στον αριθμό τηλεφώνου τους.

Η νέα αυτή υπηρεσία επιτρέπει στους πελάτες της ZEN.com να στέλνουν μεταξύ τους χρήματα γρήγορα και εύκολα, με τη χρήση μόνο του τηλεφωνικού νούμερου, χωρίς να απαιτείται ουδεμία αναφορά σε αριθμό λογαριασμού. Συμβαδίζοντας με τη φιλοσοφία της εταιρείας ZEN, οι εν λόγω μεταφορές παρέχονται εντελώς δωρεάν και δεν ενέχουν κρυφές χρεώσεις.

Για την αποστολή χρηματικών ποσών σε έναν άλλον χρήστη, το μόνο που απαιτείται είναι η εγκατάσταση της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα της ZEN.com. Με δεδομένο ότι το ZEN App δεν απαιτεί κανένα ειδικό εξοπλισμό hardware, κάθε χρήστης είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να προβαίνει σε ταχείς συναλλαγές, καθώς και εύκολες και άνετες μεταφορές, χωρίς έξτρα οικονομική επιβάρυνση. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη τόσο σε Google Store & App Store, όσο και στο Huawei App Gallery.

Η απλότητα των παρεχόμενων λύσεων αποτελεί το σήμα κατατεθέν της εταιρείας ZEN

Δίνοντας μεγαλύτερη αξία στην καθημερινότητα και απαλλάσσοντάς μας από περιττές έγνοιες, το ‘ZEN Buddies’ είναι μια άλλη λειτουργικότητα που αποτυπώνει το όραμα της ZEN.com, μίας εταιρείας που παρέχει καθοδήγηση στον περίπλοκο κόσμο των πληρωμών, ανάγοντάς τες σε μια εύκολη υπόθεση.

Εάν ο παραλήπτης μιας μεταφοράς δεν έχει κάνει λήψη της εφαρμογής ZEN, η ολοκλήρωση της συναλλαγής απέχει λίγα μόλις βήματα. Αφού λάβετε ένα SMS που σας ενημερώνει σχετικά με τα χρήματα που έχουν αποσταλεί, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ολοκληρώσετε τη γρήγορη εγγραφή στην εφαρμογή και τα χρήματα που μεταφέρθηκαν προηγουμένως σας περιμένουν στον προσωπικό σας λογαριασμό ZEN. Το μεταφερόμενο χρηματικό ποσό είναι και τυπικά ασφαλές - σε περίπτωση που ο παραλήπτης δεν προχωρήσει στην εγγραφή, τα χρήματα επιστρέφονται στον αποστολέα, χωρίς κανένα ρίσκο.

Αξίζει να έχουμε κατά νου ότι η υπηρεσία ‘ZEN Buddies’ δεν είναι το μόνο διαθέσιμο ‘zenefit’ από πλευράς της πολωνικής fintech. Ως μέρος του πακέτου της σταθερής συνδρομής, κάθε χρήστης που κατεβάζει και ενεργοποιεί την εφαρμογή της ZEN.com, λαμβάνει πλέον μία σειρά από ειδικά προνόμια. Ανάμεσα στα συγκεκριμένα οφέλη/‘zenefits’ συγκαταλέγονται η άμεση επιστροφή χρημάτων (instant cashback) σε αγορές επιλεγμένων συνεργατών, η πρόσθετη εγγύηση ενός έτους για ηλεκτρονικά είδη και η δυνατότητα χρήσης ενός ευέλικτου λογαριασμού πολλαπλών νομισμάτων, με μεταφορές χωρίς επιπλέον τέλη συναλλαγής.

Η υπηρεσία ‘ZEN Buddies’, ένας άλλος τρόπος απλούστευσης της διαδικασίας μεταφοράς χρημάτων χωρίς όρια και σύνορα, είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα, καθώς και στο σύνολο των 31 ευρωπαϊκών χωρών όπου δραστηριοποιείται η ZEN.com.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Θετικοί οι Ευρωπαίοι στο ψηφιακό ευρώ σαν μια νέα λύση πληρωμών

Θετικοί απέναντι στην προοπτική εισαγωγής του ψηφιακού ευρώ, ως μιας νέας και ασφαλούς λύσης πληρωμών, είναι οι Ευρωπαίοι. Σε μια χρονική συγκυρία, όπου τα ψηφιακά νομίσματα βρίσκονται παγκοσμίως στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, πολίτες και επιχειρήσεις στην Ευρώπη λένε “ναι” στο ψηφιακό ευρώ και στην ένταξη του στα υφιστάμενα μέσω πληρωμών.

Τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του ψηφιακού ευρώ, σύμφωνα με τους Ευρωπαίους, είναι η ιδιωτικότητα, η ασφάλεια και η ευρεία χρήση του. Μάλιστα, ένας στους δύο Ευρωπαίους δηλώνει πρόθυμος να δοκιμάσει, να υιοθετήσει ή να συνεισφέρει στον σχεδιασμό ενός ψηφιακού ευρώ.

 

Η παραπάνω εικόνα προκύπτει από τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης, που διενήργησε για το ψηφιακό ευρώ η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Ωστόσο, η αποδοχή ενός ενιαίου ψηφιακού νομίσματος δεν γίνεται χωρίς προϋποθέσεις από τους Ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

 

Αυτό που πολίτες και επιχειρήσεις θέλουν περισσότερο από ένα τέτοιο ψηφιακό νόμισμα είναι: η ιδιωτικότητα (43%), ακολουθούμενη από την ασφάλεια (18%), η ικανότητα πληρωμής σε όλη τη ζώνη του ευρώ (11 %), χωρίς επιπλέον κόστος (9%) και η δυνατότητα χρήσης εκτός σύνδεσης (8%).

 

“Το ψηφιακό ευρώ μπορεί να είναι επιτυχημένο μόνο εάν ικανοποιεί τις ανάγκες των Ευρωπαίων. Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να διασφαλίσουμε ότι το ψηφιακό ευρώ ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πολιτών”, σχολίασε το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΚΤ, Fabio Panetta.

 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr

 

Εικόνα: Alesia Kozik, Pexels

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Mastercard: Επιπλέον $900 δισ. για online αγορές ξοδεύτηκαν το 2020

Καθώς η πανδημία κράτησε τους καταναλωτές σε όλο τον πλανήτη στα σπίτια τους, σχεδόν τα πάντα, από είδη παντοπωλείου έως προμήθειες κηπουρικής αγοράστηκαν στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση "Recovery Insights" της Mastercard, το αποτέλεσμα ήταν να δαπανηθούν επιπλέον 900 δισεκατομμύρια δολάρια στο λιανικό εμπόριο online σε όλο τον κόσμο το 2020. Με άλλα λόγια, το 2020, στο ηλεκτρονικό εμπόριο αντιστοιχούσε περίπου 1 δολάριο στα 5 που δαπανήθηκαν στη λιανική, από περίπου $1 στα $7 που ήταν η αντίστοιχη αναλογία για το 2019.

Όπως σημειώνει η Mastercard, υπολογίζεται πως περίπου το 20-30% της μετακίνησης των καταναλωτών που σχετίζεται με την πανδημία παγκοσμίως αναμένεται να είναι μόνιμη.

Η έκθεση βασίζεται σε ανώνυμη και συγκεντρωτική δραστηριότητα πωλήσεων στο δίκτυο Mastercard και ανάλυση από το Mastercard Economics Institute. Η ανάλυση εμβαθύνει στο τι σημαίνει αυτό ανά χώρα και ανά τομέα, για αγαθά και υπηρεσίες, για εθνικές αγορές και διασυνοριακό εμπόριο.

 

Ενώ ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν ήταν ούτε καθολικός ούτε συνεπής, λόγω γεωγραφικών, οικονομικών και διαφορών στα νοικοκυριά, η έκθεση αποκαλύπτει πολλές γενικές τάσεις:

Οι πιο ώριμες αγορές βελτιώθηκαν περεταίρω: Οι οικονομίες που ήταν "πιο ψηφιακές" πριν από την κρίση, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, είδαν μεγαλύτερα κέρδη στην εγχώρια μετατόπιση στις ψηφιακές αγορές που φαίνεται πιο μόνιμη από ό,τι οι χώρες που είχαν μικρότερο μερίδιο στο ηλεκτρονικό εμπόριο πριν από την κρίση, όπως η Αργεντινή και το Μεξικό. Οι περιοχές Ασίας-Ειρηνικού, η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη ήταν οι περιοχές που είχαν την ισχυρότερη υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τα ψηφιακά κέρδη των παντοπωλείων φαίνονται μόνιμα: Οι βασικοί τομείς λιανικής, οι οποίοι είχαν το μικρότερο ψηφιακό μερίδιο πριν από την κρίση, είχαν υψηλά κέρδη. Με τη διαμόρφωση νέων καταναλωτικών συνηθειών και δεδομένης της χαμηλής βάσης χρηστών πριν από την πανδημία, αναμένεται ότι το 70-80% της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών θα παραμείνει.

Το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 25-30%: Το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε αύξηση τόσο στον όγκο των πωλήσεων όσο και στον αριθμό διαφορετικών χωρών όπου οι αγοραστές έκαναν παραγγελίες. Με απείρως περισσότερες επιλογές στα χέρια τους, οι καταναλωτικές δαπάνες στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκαν περίπου 25-30% σε ετήσια βάση από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2021.

Οι καταναλωτές αυξάνουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα αγοράζοντας από έως και 30% περισσότερα e-shop: Αποτυπώνοντας τις εκτεταμένες επιλογές που έχουν οι καταναλωτές, η ανάλυση της Mastercard δείχνει ότι οι καταναλωτές παγκοσμίως πραγματοποιούν αγορές σε μεγαλύτερο αριθμό e-shop και marketplaces από ό, τι στο παρελθόν. Οι κάτοικοι σε χώρες όπως η Ιταλία και η Σαουδική Αραβία αγοράζουν από 33% περισσότερα διαδικτυακά καταστήματα, κατά μέσο όρο, ακολουθούμενoi από αυτούς στη Ρωσία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Επιταχύνθηκε η μετάβαση στις ηλεκτρονικές πληρωμές στις ΗΠΑ: Ακόμη και στα φυσικά καταστήματα, η πανδημία επιτάχυνε τη μετάβαση στις ψηφιακές πληρωμές, αφού περισσότεροι καταναλωτές προτίμησαν τις ανέπαφες πληρωμές έναντι των μετρητών. Σύμφωνα με δεδομένα εντύπων πληρωμής σε καταστήματα λιανικής και εστιατορίων, διαπιστώθηκε ότι οι πληρωμές χωρίς μετρητά αυξήθηκαν κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες πάνω ​​από τη αυξητική τάση. Αυτό οδήγησε σε επιτάχυνση της μετάβασης από μετρητά σε ηλεκτρονικές πληρωμές κατά ένα ολόκληρο έτος.

Μπορείτε να βρείτε την έκθεση της Mastercard εδώ.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Visa: 20% αύξηση στο πλήθος των ανέπαφων πληρωμών στην Ελλάδα

Σε λιγότερο από ένα χρόνο από τη στιγμή που αυξήθηκαν τα όρια ανέπαφων συναλλαγών στην Ευρώπη, η Visa ανακοίνωσε ότι έχει επεξεργαστεί 1 δισεκατομμύριο επιπλέον ανέπαφες πληρωμές, χωρίς την εισαγωγή PIN. Το ορόσημο αυτό επιτεύχθηκε σε λιγότερο από ένα χρόνο, καθώς τα όρια ανέπαφων συναλλαγών αυξήθηκαν έως και 50% σε 29 χώρες της Ευρώπης, εξαιτίας της πανδημίας.

Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ανέπαφων συναλλαγών με Visa αυξήθηκε κατά 20% από έτος σε έτος, εξέλιξη που καταδεικνύει ότι η εμπιστοσύνη καταναλωτών και εμπόρων σε αυτή τη μέθοδο πληρωμών συνεχίζει να αυξάνεται.

Η τάση για αύξηση στις ανέπαφες συναλλαγές είναι εμφανής σε ολόκληρη την Ευρώπη, με πάνω από το 80% των πληρωμών Visa στο κατάστημα να είναι γίνονται πλέον χωρίς να έρχεται σε επαφή η κάρτα με το POS. Μάλιστα, η έρευνα της Visa δείχνει ότι τα δύο τρίτα (65%) των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να πραγματοποιούν και στο μέλλον ανέπαφες πληρωμές με τη συχνότητα που το κάνουν σήμερα, ή ακόμα περισσότερο.

Η δημοτικότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται επίσης σε ολόκληρη την Ευρώπη, με πάνω από 15 χώρες να παρουσιάζουν τουλάχιστον 40% αύξηση στις συναλλαγές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου τον Δεκέμβριο του 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Στην Ελλάδα οι συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 90% στο ίδιο διάστημα.

Εικόνα: Karolina Grabowska, Pexels

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Σχεδόν μία στις τέσσερις πληρωμές με κάρτες αφορούν ποσά έως 5 ευρώ

Την κάρτα τους ακόμη και για μικρής αξίας αγορές χρησιμοποιούν όλο και περισσότεροι οι Έλληνες καταναλωτές, με τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας της COVID-19 να δείχνουν να έχουν επιταχύνει αυτή την τάση.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο εμπορικός διευθυντής της Cardlink, Αντίγονος Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια του 8ου Digital Banking Forum που διοργάνωσε η Ethos Events.

Το 2020 οι συναλλαγές με κάρτες παρουσίασαν αύξηση -σε ετήσια βάση- της τάξεως του 15% φθάνοντας στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ποσοστό της αύξησης γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον ως στοιχείο, αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι η Cardlink εκτιμά πως την περασμένη χρονιά υπήρξε μία πτώση στη συνολική αξία των συναλλαγών με κάρτες, της τάξεως του 3%. Ποσοστό που κινείται σε επίπεδα σαφώς χαμηλότερα από την εκτιμώμενη πτώση των λιανικών πωλήσεων κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς.

Πρακτικά, οι Έλληνες δείχνουν να προτιμούν την κάρτα ως μέσο πληρωμής ακόμη και για μικρής αξίας συναλλαγές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέρχονται από το δίκτυο POS της Cardlink, τα οποία είναι αρκετά ενδεικτικά δεδομένου ότι η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη στον συγκεκριμένο κλάδο, το 2020 το 37% του συνολικού αριθμού συναλλαγών που έγιναν στα POS που διαχειρίζεται η Cardlink αφορούσε αγορές έως 10 ευρώ. Μερίδιο που είναι ενισχυμένο κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2019 (32%) και κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2018 (28%). Όμως, είναι σημαντικό ότι το αντίστοιχο ποσοστό για το α’ τρίμηνο του 2021 έχει φθάσει στο 42%.

Αϋξηση πληρωμών με κάρτα για ποσά έως 5 ευρώ

Αντίστοιχα αυξητική είναι και η τάση στο μερίδιο των συναλλαγών αξίας έως 5 ευρώ. Στο τέλος του 2020 ήταν το 20% από 16% και 12% το 2019 και το 2018 αντίστοιχα, ενώ στο τέλος Μαρτίου 2021 είχε φθάσει στο 23%.

Όμως, το πιο ενδιαφέρον είναι πως στο τέλος Μαρτίου 2021 το μερίδιο των συναλλαγών με κάρτα αξίας έως 2 ευρώ είχε φθάσει στο 8% από 6% το 2020, 5% το 2019 και μόλις 2% το 2018.

Στην τάση αυτή είναι προφανές πως έχει συνεισφέρει και η προσπάθεια των καταναλωτών να περιορίσουν τις επαφές με μετρητά λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι πλέον το 93% των συναλλαγών με κάρτα γίνονται ανέπαφα με το αντίστοιχο ποσοστό για το 2020 να είναι στο 92% από 71% στο τέλος του 2019 και 58% το 2018. Πρακτικά, μέσα στο 2020 οι καταναλωτές προτίμησαν να κάνουν ανέπαφα τις συναλλαγές τους, ακολουθώντας και τις συστάσεις των ειδικών.

Κυριαρχούν οι χρεωστικές

Μία ακόμη ένδειξη της ενίσχυσης της χρήσης είναι το γεγονός πως οι χρεωστικές κάρτες έχουν φθάσει πλέον να αποτελούν το 89% των συναλλαγών, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν στο 75% και το 2018 στο 72%.

Επιπλέον, μειώθηκε περαιτέρω η μέση αξία ανά συναλλαγή με χρεωστική κάρτα. Στο τέλος Μαρτίου είχε φθάσει στα 26 ευρώ από 30 ευρώ που ήταν στο τέλος Δεκεμβρίου 2020, ενώ το 2019 ήταν στα 33 ευρώ και το 2018 στα 35 ευρώ.

Βασικός λόγος της αύξησης της χρήσης των καρτών είναι, φυσικά, το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, η εκτίμηση της Cardlink είναι πως οι συναλλαγές με κάρτες όσον αφορά online αγορές έφθασαν σε αξία τα 4 δισ. ευρώ το 2020 παρουσιάζοντας μία αύξηση της τάξεως του 15% σε ετήσια βάση. Ο αριθμός των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 70% στα 106 εκατομμύρια, ένα ακόμη δείγμα της στροφής που υπήρξε προς τις online αγορές.

Δείτε περισσότερα στο www.moved.gr

Εικόνα: Andrea Piacquadio, Pexels
 
 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Payments

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2023 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search