Tech & Business

Σα βγεις στον πηγαιμό για το… Blockchain! Μέρος 1ο

Αποστολή στο Βίλνιους - Γιάννης Ριζόπουλος

Στην αρχή ήρθε το mail, από φίλη που εργάζεται σε φορέα στήριξης της καινοτομίας – στη Λιθουανία στήνουν ένα διεθνές hub σχετικά με blockchain κι έχουν εγκαίνια το Σάββατο, 27 Ιανουαρίου.

Θέλετε να το καλύψετε; Μετά ήρθε το τηλεφώνημα με τον πρέσβη – Θα χαρούμε να σας έχουμε κοντά μας, εκείνη την ημέρα στο Βίλνιους. Θα έλθετε; Ενδιαφέρουσα η πρόσκληση και μεγάλη η πρόκληση. Βαθιά ανάσα - Θα έλθουμε!

Μέγα και «καυτό» θέμα το blockchain, αν και παρεξηγημένο (περισσότερα γι’ αυτό στη συνέχεια) – οι εξελίξεις καταιγιστικές και τα πεδία εφαρμογής αυτής της τεχνολογίας πάμπολλα.

Κατανοητή και δικαιολογημένη, λοιπόν, η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού hub.

Αλλά… στη Λιθουανία; Φαίνεται πως την ίδια απορία είχαν κι άλλοι, γιατί την απάντηση τη δίνουν οι ίδιοι οι Λιθουανοί στα -συνοδευτικά της εκδήλωσης- κείμενα, που έλαβα την ίδια ημέρα: «η επιλογή της χώρας έγινε (Σ.Σ. από τα αντίστοιχα Blockchain Centers της Μελβούρνης και της Σαγκάης, των οποίων αποτελεί πλέον τον Ευρωπαίο εταίρο) με γνώμονα την πολιτική και οικονομική της σταθερότητα, την ιδιότητα του μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ευροζώνης, αλλά και το ευνοϊκό επιχειρηματικό και ρυθμιστικό περιβάλλον»…

Έτσι, με την πρώτη απορία μου κιόλας λυμένη, βρέθηκα το Σάββατο το μεσημέρι στο -1ο και τα χιόνια του Βίλνιους για να συμμετάσχω στα πανηγυρικά εγκαίνια του Blockchain Centre Vilnius, που είχαν κόσμο, ενθουσιασμό, εκπροσώπους από το διεθνές οικοσύστημα του fintech, (ντόπιους) επισήμους και -όπως όλα δείχνουν- ισχυρή πολιτική βούληση από πίσω, προκειμένου να μπει η Λιθουανία στον χάρτη της καινοτομίας και της πρωτοπορίας σ’ αυτόν τον πολλά υποσχόμενο τομέα.

Εγκαίνια του Blockchain Centre Vilnius απο τον υπουργό Οικονομικών κο Virginijus Sinkevicius 

Βούληση που εξέφρασε και ο (27χρονος!!!) υπουργός Οικονομικών Virginijus Sinkevicius, τονίζοντας ότι το Κέντρο «θα βοηθήσει τη Λιθουανία να ενισχύσει τη νέα, παγκόσμια ανταγωνιστικότητά της και να αναπτύξει καινοτόμα προϊόντα που θα γίνουν όχι μόνο επιτυχημένες εξαγωγές, αλλά θα αντιπροσωπεύσουν επάξια και τη χώρα, καθώς η Ευρώπη αναγνωρίζει όλο και περισσότερο πως η Λιθουανία αποκτά προβάδισμα στην καινοτομία στους χώρους της οικονομίας και της ψηφιακής τεχνολογίας».

Όμως, το «χαλί» γι’ αυτή την εξέλιξη στρώθηκε κυρίως από την Κεντρική Τράπεζα της χώρας, που αγκάλιασε το οικοσύστημα του fintech, δημιούργησε εξαρχής ρυθμιστικό πλαίσιο και εξασφάλισε την αναγκαία τεχνολογική υποδομή, στο πλαίσιο της νέας πλατφόρμας LBChain, η οποία επιτρέπει στις εγχώριες και ξένες εταιρίες να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν στην πράξη (τουλάχιστον για ένα χρόνο και μετά βλέπουμε…) λύσεις βασισμένες στην τεχνολογία blockchain.\

Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, εισήγαγε τη «start-up visa», με στόχο την προσέλκυση (και τη συγκράτηση – όχι από το gain στο drain…) ταλαντούχων νέων μηχανικών και επιχειρηματιών από χώρες εκτός ΕΕ.

Υπερηφανεύεται δε, για την ευρύτατη διάδοση της ηλεκτρονικής υπογραφής σ’ όλον το δημόσιο τομέα (εμείς με το σταγονόμετρο), τις διευκολύνσεις για τηλε-εργασία (χα!), την πρώτη θέση στην ΕΕ σ’ ό,τι αφορά στη διείσδυση των οπτικών ινών (που σημαίνει ότι από ταχύτητες και χωρητικότητα σκίζουν), αλλά και το γεγονός ότι μπορεί κανείς να στήσει (τρέμε, γειτονική Εσθονία!) μια νέα επιχείρηση μέσα σε μονάχα τρεις μέρες!

Μ’ αυτά τα «καλούδια» διαθέσιμα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι στα εγκαίνια (που μεταδίδονταν παγκοσμίως με livestreaming) έδωσαν το παρόν εκπρόσωποι της Κομισιόν (έχουμε αποκλειστική συνέντευξη με τον εκπρόσωπό της, που ετοιμάζεται – μείνετε συντονισμένοι!), της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζαςκαι του NASDAQ, αλλά και δεκάδες μέλη του οικοσυστήματος του Blockchain από την Αυστραλία, την Κίνα, τον Καναδά, τη Βρετανία, το Βέλγιο, τη Δανία, τη Γεωργία, την Ουκρανία, το Ισραήλ και τη Λετονία, με στόχο να συζητήσουν για το παρόν και το μέλλον αυτής της τεχνολογίας, να συσφίξουν σχέσεις και να αναζητήσουν συνέργειες.


Κι όπως σωστά επεσήμανε ο ιδρυτής του Κέντρου, ψηφιακός επιχειρηματίας (και μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου…) Antanas Guoga (γνωστός στο κύκλωμα ως Tony G), «η ψηφιακή τεχνολογία είναι πολύ μεγάλη ευκαιρία για τις μικρές χώρες, καθώς η τεχνολογία και η καινοτομία μπορούν να αναδείξουν τα ταλέντα που υπάρχουν σ’ αυτές».

Λίγες ώρες νωρίτερα, παρουσία του υπουργού Οικονομικών, είχαν «πέσει οι υπογραφές» μεταξύ της διοίκησης και των εταίρων του Κέντρου, στους οποίους περιλαμβάνονται ο ΣΕΒ της Λιθουανίας, το Πολυτεχνείο του Κάουνας (δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας), η PriceWaterhouseCooperκαι πολλές εταιρίες και ινστιτούτα.

Το Κέντρο και η λειτουργία του
Όσον αφορά στο ίδιο το BlockchainCentre (www.bcgateway.eu),ο βασικός του ρόλος είναι να αποτελέσει το σημείο επαφής(βλέπε, one-stop shop) όλων των εμπλεκομένων μ’ αυτή την τεχνολογία.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, φιλοξενεί (στα 800 τμ και τις 55 θέσεις εργασίας που διαθέτει) ως θερμοκοιτίδα, αλλά και ως επιταχυντής αρκετές start-up που εστιάζουν στο χώρο του blockchain, παρέχοντάς τους καθοδήγηση και κάθε λογής υποστήριξη, ενώ παράλληλα μοιράζεται και διακινεί πληροφορίες σχετικά με εφαρμογές, δράσεις και επενδυτικές / χρηματοδοτικές ευκαιρίες.

Σύμφωνα με τον πρόεδρό του, Paulius Kuncinas (που είναι κι ο ίδιος διεθνής επενδυτής) το Κέντρο «θα δώσει μια μοναδική ευκαιρία σε επενδυτές, start-ups και ρυθμιστές να ανταλλάξουν ιδέες, τεχνογνωσία και βέλτιστες πρακτικές σε παγκόσμιο επίπεδο, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τα ανάλογα κέντρα στη Μελβούρνη και τη Σαγκάη».

Μάλιστα, υπάρχει ειδική Επιτροπή Επενδύσεων, που θα βοηθήσει να βρεθούν κεφάλαια για τις start-up–μέλη του Κέντρου, με γνωστά ονόματα της διεθνούς σκηνής στη σύνθεσή της.
Στο ίδιο πλαίσιο αναζήτησης συνεργειών θα πρέπει να ενταχθεί και η υπογραφή, πριν από μερικές εβδομάδες, σημαντικής συμφωνίας οικονομικής συνεργασίας μεταξύ του κρατικού φορέα Invest Lithuania και του FinTech Association της Σιγκαπούρης, με στόχο την ανάληψη κοινών δράσεων και προγραμμάτων…
• Για αποκλειστικές δηλώσεις και περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το Κέντρο, από την CEO του, Egle Nemeikstyte (δύσκολα τα ονόματά τους, δύσκολα!), επίσης μείνετε συντονισμένοι – ετοιμάζονται…

Οι προοπτικές του Blockchain…
…είναι απλά, τεράστιες! Πέρα απ’ όσα συζητήθηκαν στο Βίλνιους, σε πάνελ και διαδοχικές ομιλίες, η τεχνολογία αυτή (που δεν είναι καινούρια, αφού παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1991, όμως γνώρισε μεγάλη δημοσιότητα ως βάση πάνω στην οποία στηρίχτηκε, το 2008, η δημιουργία του κρυπτονομίσματοςbitcoin, με όχι πάντα καλά λόγια να ακούγονται γι’ αυτή τη σχέση) μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ασφαλές, αποκεντρωμένο, διαφανές και τυπικά «αναλλοίωτο» ψηφιακό «τεφτέρι», για την καταγραφή κάθε λογής ψηφιακών και όχι μόνο αξιών.

Οι μελετητές της διαβεβαιώνουν πως έχεις όλες τις δυνατότητες για να αλλάξει δραστικά και να μεταμορφώσει εκ θεμελίων (εξ ου και ο χαρακτηρισμός της ως foundation al technology) τον τρόπο λειτουργίας επιχειρήσεων και οργανισμών, ιδιωτικών και δημόσιων φορέων, εν ολίγοις του παγκόσμιου οικονομικού και κοινωνικού συστήματος.

Εξ ου και οι συνεχιζόμενες μελέτες, δοκιμές, πιλοτικά έργα και έρευνες από τους πάντες – κυβερνήσεις, παγκόσμιους οργανισμούς, τράπεζες με όλους τους συναφείς φορείς, γιγάντιες αλλά και μικρές επιχειρήσεις, διεθνείς και τοπικές ΜΚΟ κλπ.

Για παράδειγμα, στο Βίλνιους συζητήθηκαν -μεταξύ πολλών άλλων- οι προκλήσεις για τη χρήση Blockchain στη δημόσια διοίκηση, η έλλειψη (ή, έστω, η αναπροσαρμογή) του κατάλληλου ρυθμιστικού πλαισίου, η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας σε πλήθος διαφορετικούς τομείς και χώρους με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, η επίλυση με τη βοήθειά της θεμάτων εμπιστοσύνης και ασφάλειας, αλλά και τα βήματα που πρέπει να γίνουν προκειμένου το Blockchain να γίνει προσιτό στους χρήστες και -σταδιακά- αποδεκτό ως mainstream τεχνολογία.

Έπεται συνέχεια, λοιπόν, μαζί με δυο συνεντεύξεις…

Φιλόδοξα τα σχέδια για την Ψηφιακή Αθήνα 2018

Ο Δήμος έδωσε στη δημοσιότητα τον οδικό χάρτη με τις επόμενες δράσεις του, φέτος

Τα επόμενα βήματα, εν είδει «οδικού χάρτη»για το 2018,προκειμένου η Αθήνα να γίνει ακόμα περισσότερο «ψηφιακή πόλη» παρουσίασε τη Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, θέτοντας στο επίκεντρο τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και έχοντας ως στόχο την παροχή καλύτερων υπηρεσιών, αποτελεσματικότερων λύσεων και περισσότερης διαφάνειας τόσο στους κατοίκους,όσο και στους επισκέπτες της πρωτεύουσας.

Η παρουσίαση έγινε στους εντυπωσιακούς και κατακαίνουργους χώρους του Σεράφειου (όπου στεγάζεται πλέον και το DigitalLabτου Δήμου) και ξεκίνησε με εκτενή αναφορά στις ψηφιακές υπηρεσίες, που ήδη βρίσκονται στη διάθεση του δημότη, βελτιώνοντας την καθημερινότητά του.

Ανάμεσά τους η ηλεκτρονική υπογραφή που εφαρμόζεται σ’ όλη την αλυσίδα της δημοτικής αρχής και επιτρέπει στον δήμο να διακινεί ηλεκτρονικά το 80% των εγγράφων, οι ηλεκτρονικές πληρωμές που επιτρέπουν στους δημότες να πληρώνουν με ένα κλικ όλες τις υποχρεώσεις τους.

Επίσης οι ηλεκτρονικές εγγραφές στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου, το “Νοιάζομαι”,μια πλατφόρμα (αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με τον συντονισμό του «AthensPartnership») που διασυνδέει όλες τις ιατρικές και κοινωνικές δομές του Δήμου Αθηναίων και παρέχει ενοποιημένες υπηρεσίες στους ωφελούμενους, η ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης αθλουμένων, αλλά και το ηλεκτρονικό parking, που επιτρέπει στους χρήστες του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης να εντοπίζουν την θέση του αυτοκινήτου τους και να αγοράζουν χρόνο στάθμευσης ηλεκτρονικά.

Ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της Ψηφιακής Αθήνας 2018, δίνοντας έμφαση στη εκπαίδευση των κατοίκων μέσα από τα προγράμματα του Innovathens, των Ανοικτών Σχολείων και του προγράμματος που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Microsoft στη νέα δημοτική δομή «Λέλα Καραγιάννη», στην Κυψέλη.

Ο δήμαρχος μίλησε,επίσης, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών του Δήμου, οι οποίες θα αποκτήσουν επαρκές εύρος ζώνης (το 50% των εργαζομένων θα έχει πρόσβαση σε ταχύτητες Gigabit) για την κάλυψη των σημερινών και μελλοντικών αναγκών τους, μειώνοντας παράλληλα το τηλεπικοινωνιακό κόστος, ενώ ανάλογες θα είναι οι δυνατότητες για τους πολίτες σε δημόσια κτίρια (πχ σχολεία) ή ανοιχτούς δημόσιους χώρους.

Παράλληλα, η δημοτική αρχή ενθαρρύνει τις επενδύσειςστην Αθήνα για περαιτέρω ενίσχυση της ενσύρματης και ασύρματης ευρυζωνικότητας,με στόχο τουλάχιστον το 30% των κατοίκων της να έχει πρόσβαση σε ταχύτητες ως 50Mbps μέσα στοχρόνο.

Ξεχωριστή αναφορά έγινε σε δύο σημαντικές πρωτοβουλίες που οδηγούν ακόμα πιο συντονισμένα στην προσπάθεια του διοικητικού εκσυγχρονισμούτης πόλης.

Αυτές είναι ο ορισμός, για πρώτη φορά σε ελληνικό ΟΤΑ, του Κωνσταντίνου Χαμπίδη ως Chief Digital Officer του Δήμου,με αρμοδιότητα την ανάπτυξη του δυναμικού της Αθήνας στην ψηφιακή τεχνολογία, καθώς και η συγκρότηση Ψηφιακού Συμβουλίου, στο οποίο μετέχουν οι μεγαλύτερες εταιρείες Πληροφορικής της χώρας και ΑΕΙ, με στόχο την παροχή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών.

Στην παρουσίαση του οδικού χάρτη για την Ψηφιακή Αθήνα 2018 συμμετείχε και η Catherine Oliver επικεφαλής της ομάδας Μέσων & Ψηφιακής Στρατηγικής του οργανισμού Bloomberg Associates, η οποία αναφέρθηκεστην τεχνογνωσία που μοιράστηκε με το δήμο Αθηναίων κατά τη δημιουργία του χάρτη, καθώς και τις παγκόσμιες καλές πρακτικές που υιοθετήθηκαν από τη δημοτική αρχή.

«Η πόλη που ανακάλυψε τη δημοκρατία θα την επανεφεύρει για τον 21ο αιώνα και θα αποτελέσει παράδειγμα για άλλες χώρες», τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι αυτή η εξέλιξη «θα συμβάλει στη μετατροπή της Αθήνας σε μια πιο βιώσιμη πόλη για τους κατοίκους της και πιο φιλική για τις επιχειρήσεις».

Ενδιαφέρον είχαν και οι απαντήσεις του Δημάρχου και των συνεργατών του, στη συζήτηση με την οποία ολοκληρώθηκε η παρουσίαση, καθώς δόθηκαν διευκρινήσεις σχετικά με τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους για την Ψηφιακή Αθήνα(πολλοί κι από διαφορετικές πηγές), το Ψηφιακό Συμβούλιο (σύντομα η νέα σύνοδός του, για την ενσωμάτωση προτάσεων στη Στρατηγική).

Επίσης παρουσιάστηκαν τα επόμενα βήματα (τρεις κύκλοι προς υλοποίηση – ψηφιοποίηση / συναλλαγές / λειτουργικότητα πόλης), τις συνέργειες (Δήμος / επιχειρήσεις / ΑΕΙ), το ρόλο του Σεράφειου (ζωτικό σημείο για τους νέους), την ελεγχόμενη στάθμευση (ολοκλήρωση του πιλοτικού από τη ΔΑΕΜ με 150 αισθητήρες στη Σκουφά) και την ιδιαίτερη σημασία που δίνει η δημοτική αρχή σε θέματα ανοικτότητας (σύντομα, διαθέσιμος σε όλους ο «ευρυζωνικός χάρτης» της Αθήνας και, στη συνέχεια, σταδιακά όσα δεδομένα δημιουργεί ο Δήμος και έχει αξία η διάθεσή τους σε developers, για τη δημιουργία νέων εφαρμογών).

Περισσότερα, στον σύνδεσμο

https://www.cityofathens.gr/sites/default/files/athens_digital_roadmap_2018(1).pdf

Η Generation Y στη  Έκθεση«Επιχειρηματικότητα και επικοινωνία υγείας»

Μία απολύτως επιτυχημένη παρουσία και χορηγία είχε η Generation Y στη φετινή 9η Διημερίδα + Έκθεση: «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΥΓΕΙΑΣ», μία από τις μεγαλύτερες και αρτιότερες διοργανώσεις με σκοπό την επιμόρφωση των Επαγγελματιών Υγείας σε θέματα Επιχειρηματικότητας, Επικοινωνίας Υγείας και Φαρμακευτικής Φροντίδας.

Η φετινή διοργάνωση άνοιξε τις πύλες του στις 20 και 21 Ιανουαρίου 2018, στον εκθεσιακό χώρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Φαρμακευτικής Εταιρίας, αναζητώντας τους νέους δρόμους για τις υπηρεσίες Υγείας, αλλά και το ηλεκτρονικό φαρμακείο του μέλλοντος στην Ελλάδα.

Η Generation Y – International e-Business Experts, διαθέτωντας διευρυμένο πελατολόγιο και πετυχημένα έργα στο χώρο των online φαρμακείων και της Υγείας στα 18 χρόνια πορείας της, συμμετείχε στις εργασίες της έκθεσης με δικό της περίπτερο και ένα πλήθος εκπροσώπων της.

Φαρμακοποιοί, ιατροί και επαγγελματίες όλων των κλάδων της Υγείας από την Αθήνα και την επαρχία προσέγγισαν τους εκπροσώπους της Generation Y, στο περίπτερο της εταιρίας και συνομίλησαν μαζί τους για να ενημερωθούν για θέματα e-commerce και digital transformation στον τομέα του φαρμακείου, αλλά και για να γνωρίσουν τις υπηρεσίες της Generation Y.

Η παρουσία ολόκληρης της ομάδας της Generation Y κρίθηκε από τις πιο επιτυχημένες της διοργάνωσης και απέσπασε πλήθος θετικών σχολίων.

Η Generation Y συμμετείχε στην φετινή έκθεση από κοινού με την Innovo Constructions, συνεργάτη της εταιρίας και μια από τις κορυφαίες τεχνικές εταιρίες με πρωταγωνιστική παρουσία στο χώρο της κατασκευής – ανακαίνισης επαγγελματικών χώρων και στον εξοπλισμό καταστημάτων, ιατρείων και φαρμακείων.

Αναγνώριση της ΑCS στους «True Leaders» της Ελληνικής Οικονομίας

Τη διάκριση «True Leaders 2016» της Ελληνικής Οικονομίας έλαβε η ACS από την ICAP Group, σε τελετή βράβευσης που διοργανώθηκε στο Divani Caravel Hotel υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), στο πλαίσιο του θεσμού «True Leaders by ICAP Group» που εδώ και 7 χρόνια αξιολογεί και βραβεύει όσες εταιρείες και ομίλους πληρούν ταυτόχρονα συγκεκριμένα αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αποτελέσματά τους.

Ο κος Απόστολος Γεωργαντζής, Διευθύνων Σύμβουλος της ACS και του Ομίλου Quest, παραλαμβάνει το βραβείο «True Leader 2016» από τον κο Κωνσταντίνο Μπίτσιο, Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο του ΣΕΒ.

Ειδικότερα για το 2016, και μέσα από ένα σύνολο 15.000 επιχειρήσεων που εξετάστηκαν από την ICAP Group, η ACS συμπεριλήφθηκε στην τελική λίστα των 68 εταιρειών και ομίλων που πέτυχαν να διακριθούν ανταποκρινόμενοι ταυτόχρονα στα εξής κριτήρια:

• Συγκαταλέγονται στις 500 πιο κερδοφόρες εταιρείες ή στους 200 πιο κερδοφόρους ομίλους για το 2016.

• Βρίσκονται ανάμεσα στις 500 εταιρείες ή 150 ομίλους με το μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού και έχουν αυξήσει το προσωπικό τους από το 2015 στο 2016.

• Βρίσκονται στις κορυφαίες θέσεις του κλάδου τους, με βάση τον κύκλο εργασιών.

• Έχουν υψηλό ICAP Credit Score (Διαβάθμιση Πιστοληπτικής Ικανότητας).

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση κατά 7% τον αριθμό των εργαζομένων το 2016 και 11,7 εκατομμύρια ευρώ Κέρδη EBITDA, στοιχεία που την κατατάσσουν στην 147η θέση των BUSINESS LEADERS και στην 200η θέση των LEADING ΕMPLOYERS της ICAP, με 441 υπαλλήλους.

Σημειώνεται ότι η ACS αποτελεί την πλέον οικονομικά υγιή επιχείρηση στο χώρο των υπηρεσιών ταχυμεταφορών και ταχυδρομείου, με αυξανόμενη πορεία εσόδων και κερδοφορία, μηδενικό δανεισμό, ενώ σχεδιάζει νέες σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό (εκτιμώνται άνω των 20.000.000€ για την επόμενη διετία), γεγονότα που την καθιστούν ως την πιο αξιόπιστη επιλογή για τις ταχυδρομικές ανάγκες των πελατών της και την ασφαλή απόδοση των αντικαταβολών τους.

 

Πόσο ψηφιακά έτοιμη είναι η χώρα και οι επιχειρήσεις για το μέλλον;

Σημαντικά στοιχεία αναδεικνύονται σε εκτενή έρευνα του Found.ation και του EITDigital

Μια ακόμα έρευνα έρχεται να θέσει «τον δάκτυλο επί τον τύπο των ήλων» σ’ ό,τι αφορά στην ψηφιακή ετοιμότητα της χώρας και των ελληνικών επιχειρήσεων για το μέλλον, που δεν απέχει καθόλου πλέον από το σήμερα…

Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας) παρουσίασε εκτενές report με τίτλο Digital Transformation in Greece (στην αγγλική γλώσσα), με στόχο να διερευνήσει την έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού και να σκιαγραφήσει την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, τόσο στον δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα.

Σ’ αυτό το report αναλύονται θέματα όπως τι είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, πώς βοηθά τις επιχειρήσεις και ποιες οι συνηθέστερες πρακτικές που ακολουθούνται, πού βρίσκεται η Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης σε επίπεδο ψηφιακής ετοιμότητας και βασικών προαπαιτούμενων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί η ψηφιακή στρατηγική.

Επίσης, παρουσιάζονται τρία παραδείγματα καλών πρακτικών, τα δύο από μεγάλες επιχειρήσεις (Eurobank, OTE/Cosmote) και ένα σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης (Δήμος Αθήνας).

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα του report είναι:

Έχοντας σχεδιάσει σχετικά πρόσφατα την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική της, η Ελλάδα βρίσκεται σημαντικά πίσω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σε εθνικό επίπεδο. Ωστόσο, καθώς αναπτύσσονται δίκτυα νέας γενιάςκαι η χώρα διατηρεί καλό επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού σε θέματα τεχνολογίας, μπορούμε να κοιτάζουμε προς το μέλλον με αισιοδοξία.

Στο δημόσιο τομέα και την τοπική αυτοδιοίκηση δεν έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος, τόσο λόγω έλλειψης πόρων, όσο και εξαιτίας της απουσίας μιας ολοκληρωμένης εθνικής ψηφιακής στρατηγικής.

Σημαντική πρόοδος αναμένεται να σημειωθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια σε εθνικό επίπεδο, ενώ ολοένα περισσότεροι Δήμοι ανά τη χώρα αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες με ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών για τους πολίτες τους.

Στον ιδιωτικό τομέα, είναι αυξημένο το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ιδιαίτερα οι μεγάλοι οργανισμοί αναγνωρίζουν την ανάγκη του, εντάσσουν στην εταιρική στρατηγική τους πρακτικές digital transformation και δημιουργούν εξειδικευμένες θέσεις εργασίας.

Μερικές από τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η διοργάνωση διαγωνισμών καινοτομίας, η συνεργασία με εταιρείες startup, η επιμόρφωση στελεχών, καθώς και ο ανασχεδιασμός των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης, με επίκεντρο την εμπειρία του πελάτη.

"Σ’ αυτό το μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο και υπό την τεράστια πίεση που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εταιρείες τα τελευταία χρόνια, η ανάγκη αλλαγής είναι σχεδόν υποχρεωτική.

Οι startups γίνονται πλέον οι καλύτεροι σύμμαχοι για τον μετασχηματισμό των εταιρειών, τόσο ως παράδειγμα βέλτιστων πρακτικών και μεθοδολογιών, όσο και ως συνεργάτες.

Οι startups είναι τα νέα εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης. Τώρα είναι η κατάλληλη εποχή, καθώς οι ευκαιρίες και τα κατάλληλα συστατικά βρίσκονται ήδη εδώ: εμπειρία, υποδομή, ταλέντο." γράφει χαρακτηριστικά στον πρόλογο του report ο Φίλιππος Ζακόπουλος, partner του Found.ation.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το report (μόνο στα αγγλικά), κατεβάζοντάς το από τη διεύθυνση http://thefoundation.gr/digital_transformation_report/

Metaixmio.gr: Νέο ηλεκτρονικό πρόσωπο απο τη Generation Y

Στη Generation Y - International e-Business Experts ανέθεσαν οι Εκδόσεις Μεταίχμιο τη δημιουργία του ολοκαίνουργιου ψηφιακού προφίλ της εταιρίας, το οποίο αντιπροσωπεύει την ανανεωμένη online παρουσία των Εκδόσεων και ταυτόχρονα αποτελεί το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της.

Το online βιβλιοπωλείο απολαμβάνει όλες τις λειτουργικότητες και τους αυτοματισμούς που επιτρέπουν την εμπορική ανάπτυξη της επιχείρησης και θέτουν γερά θεμέλια προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι Εκδόσεις Μεταίχμιο με ιστορία μεγαλύτερη των 25 χρόνων, κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις μεταξύ των εκδοτικών οίκων της ελληνικής αγοράς.

Εκδίδει ένα ευρύ φάσμα βιβλίων και φιλοξενεί περισσότερους από 3000 τίτλους και πάνω από 750 ψηφιακά βιβλία (e-books), τα οποία διανέμει σε όλα τα βιβλιοπωλεία της Ελλάδας και της Κύπρου και πλέον στον διαδικτυακό τόπο www.metaixmio.gr.

Δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο κομμάτι της έρευνας αγοράς κα με βάση μία εξελιγμένη UI/UX ανάλυση η ομάδα της Generation Y σχεδίασε το νέο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο έτσι ώστε να προσφέρει μια απόλυτα seamless online εμπειρία στο χρήστη και να επιτρέπει την εύκολη αγορά με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού, τόσο των έντυπων, όσο και των ηλεκτρονικών βιβλίων, προσδίδοντας ιδιαίτερη εμπορική αξία στο brand “Εκδόσεις Μεταίχμιο”.

Στο λειτουργικό σκέλος, το www.metaixmio.gr υλοποιήθηκε με την βραβευμένη custom πλατφόρμα διαχείρισης ηλεκτρονικού εμπορίου Generation NEXT, η οποία με τα εμπορικά εργαλεία και τους αυτοματισμούς που διαθέτει καλύπτει όλες τις ανάγκες του συνεργάτη χαμηλώνοντας παράλληλα τα λειτουργικά του κόστη.

Ένα χαρακτηριστικό με υψηλό added value είναι η δυνατότητα δημιουργίας από τις ίδιες τις Εκδόσεις διαφορετικών δυναμικών landing pages για τις σελίδες του site. Oι landing pages δίνουν τη δυνατότητα στην επιχείρηση να επικοινωνήσει στους αναγνώστες το προωθητικό μήνυμα που επιθυμεί ανάλογα με τις εμπορικές στρατηγικές της ανά πάσα στιγμή.

Ακόμα, η διασύνδεση με τον DRM server μέσω του οποίου γίνεται το download των ηλεκτρονικών βιβλίων, όσο και η custom διασύνδεση με το ERP της Softone, στρατηγικού συνεργάτη της Generation Y, αποτελούν άκρως απαιτητικές διαδικασίες που υλοποιήθηκαν μέσω της Generation NEXT και παρέχουν βελτιστοποίηση στα daily operations και μείωση στα λειτουργικά κόστη της επιχείρησης.

Τέλος αυτόνομες λειτουργίες σε εργαλεία με συγκεκριμένες θεματικές ( Λέσχη Noir, Μεταίχμιο Πολυχώρος, Για τους Μικρούς μας Φίλους) και εξ ολοκλήρου δικό τους σχεδιασμό και παρουσίαση επιτρέπουν στην επιχείρηση ευελιξία και προσαρμοστικότητα σε διαφορετικές εμπορικές πολιτικές ανά περίσταση και για διαφορετικές ομάδες αναγνωστικού κοινού.

Με περισσότερα από 17 χρόνια εμπειρίας, η ομάδα της Generation Y παρέδωσε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με υψηλή εμπορική, αισθητική και λειτουργική αξία. Ένα σύγχρονο, καινοτόμο και με διευρυμένα περιθώρια κέρδους ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο.

 

Προσέχουμε, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο…

Οι συμβουλές της Europol, για το κατέβασμα εφαρμογών, με ασφάλεια και σιγουριά

Εμείς, εδώ στο WebWorldNews, είμαστε σαφώς -γιατί… «χωριό που φαίνεται, κολαούζο δεν θέλει», που λέει και η σοφή παροιμία- υπέρ της όσο γίνεται μεγαλύτερης διείσδυσης των κάθε λογής υπολογιστών στην καθημερινότητά μας και της ελεύθερης (σε λογικά, από οικονομικής άποψης, επίπεδα) πρόσβασης όλων των πολιτών στο Διαδίκτυο – μάλιστα, αυτό αποτελεί δικαίωμά μας, κατοχυρωμένο και στο ελληνικό Σύνταγμα…

Όμως, επειδή ζούμε σ’ έναν κόσμο που κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί -πολύ περισσότερο στην εποχή μας- ότι είναι «ηθικός, αγγελικά πλασμένος», όσο περισσότερο αυξάνει η διείσδυση και η δυνατότητα πρόσβασης, άλλο τόσο αυξάνουν και οι απειλές που θα αντιμετωπίσει -με το «καλημέρα», που λένε- όποιος ξεκινήσει να μπει σ’ αυτόν τον θαυμαστό κόσμο απροστάτευτος, σ’ ό,τι αφορά στην ψηφιακή ασφάλειά του, τόσο από πλευράς «θωράκισης» των συσκευών του, όσο κι από πλευράς συμπεριφοράς…

Η όποια απερισκεψία, τόσο στη μια όσο και στην άλλη περίπτωση, μπορεί να του στοιχίσει πολύ ακριβά, καθώς οι κακόβουλοι παραμονεύουν με ειδικά και ιδιαίτερα προηγμένα συστήματα, έτοιμοι να μολύνουν μηχανήματα, να «αιχμαλωτίσουν» υπολογιστές, να «κρατήσουν ομήρους» πολύτιμα αρχεία, ζητώντας στη συνέχεια λύτρα για να τα ελευθερώσουν – που, ακόμα κι αν δοθούν, η κατάληξη εξαρτάται από το αν είναι «έντιμοι» και κάνουν ό,τι υποσχεθούν…

Φυσικά, οι προτροπές των αρμοδίων προς όλους μας και ειδικά τους «πρωτάρηδες» για προσοχή, αυτοσυγκράτηση, λήψη μέτρων κλπ. στη σχέση μας μας το Διαδίκτυο περισσεύουν, όμως, οι «βλαβερές συνέπειες της απροσεξίας» είναι ακόμα ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς ο άνθρωπος-χρήστης παραμένει πάντα ο πιο αδύναμος κρίκος της αλυσίδας ασφάλειας – κάπου-κάπου, κάνουν την εμφάνισή τους στα ΜΜΕ τρελές ιστορίες, που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι έγιναν από εχέφρονες (ή πολύ σίγουρους για τον εαυτό τους, το ίδιο είναι) χρήστες - του στιλ… «τι προστασία μου λες τώρα, τα καταλαβαίνω εγώ αυτά, τα μυρίζομαι… σιγά που θα συμβεί σε μένα…» και συμβαίνει, βεβαίως, πριν το πάρουν χαμπάρι, και μετά τρέχουν και δεν φτάνουν / πράγματα απίστευτα κι όμως αληθινά…

Οι φορείς και οι ειδικοί λένε, γράφουν, νουθετούν, χτυπάνε συνεχώς καμπανάκια, όπως -για παράδειγμα- η Europol, το ευρωπαϊκό αστυνομικό συντονιστικό όργανο που, προφανώς, κάνει κι αυτό ό,τι μπορεί σε κεντρικό επίπεδο, σε στενή συνεργασία με τις τοπικές Διευθύνσεις Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο Αστυνομικό Σώμα κάθε χώρας, της ιδιαίτερα δραστήριας δικής μας, μη εξαιρουμένης.

Η Europol έχει εκδώσει μια σειρά από «Οδηγίες προς Δικτυωμένους» για πολλές και διάφορες περιπτώσεις – μια από αυτές, με αντικείμενο το κατέβασμα εφαρμογών (σχεδόν καθημερινή πρακτική για τόσους και τόσους χρήστες) έφτασε στα χέρια μας, ελέω της δικής μας Δίωξης, την οποία και ευχαριστούμε.

Δείτε, λοιπόν, ποιες προφυλάξεις πρέπει να παίρνετε κάθε φορά, γιατί ακόμα κι αν βρίσκετε τη συγκεκριμένη εφαρμογή σε επίσημο store, πρακτικά δεν μπορείτε να ξέρετε -αυτό το τονίζει η Europol- αν είναι πραγματική ή «δόλωμα», που άμα την εγκαταστήσετε θα κάνει «τα δικά της»… τα οποία, βεβαίως, παρά την όποια «επικάλυψη», εξυπηρετούν όχι τους δικούς σας, αλλά αλλότριους και συχνότατα επώδυνους για εσάς, σκοπούς…

Πριν κατεβάσετε, λοιπόν, μια εφαρμογή, θα πρέπει να ελέγξετε τα ακόλουθα:

• Να είστε διπλά επιφυλακτικοί με όσες εφαρμογές υπόσχονται πολύ υψηλές εκπτώσεις για αγορές

• Ψάξτε να δείτε ποιος είναι ο εκδότης της εφαρμογής – κάντε το προσεκτικά, γιατί οι κακόβουλοι συχνά χρησιμοποιούν παρόμοια με τα αληθινά, ονόματα…

• Ψάξτε για σχόλια και αξιολογήσεις άλλων χρηστών της ίδιας εφαρμογής. Σκεφτείτε ότι μια «μαϊμού» εφαρμογή λογικά θα έχει μηδενικές κριτικές, ενώ η αληθινή χιλιάδες…

• Ψάξτε να βρείτε την ημερομηνία δημοσίευσης της εφαρμογής. Η ψεύτικη εφαρμογή θα έχει κάποια πρόσφατη ημερομηνία – η αυθεντική θα αναφέρει εκείνες των ενημερώσεών της

• Δείτε πόσες φορές έχει γίνει λήψη της εφαρμογής – τυχόν μικρός αριθμός πρέπει να σας βάλει σε υποψίες

• Ψάξτε για τυχόν ορθογραφικά λάθη στον τίτλο ή στο συνοδευτικό κείμενο της εφαρμογής – αν φαίνεται πως η γλώσσα δεν είναι η μητρική των δημιουργών, κρατάτε μικρό καλάθι…

• Διαβάστε προσεκτικά όσα αναφέρονται σχετικά με τα δικαιώματα της εφαρμογής. Δείτε σε ποιους τύπους δεδομένων ζητάει να έχει πρόσβαση και αν τυχόν μοιράζεται κάποια από αυτά με τρίτα μέρη. Αν θεωρήσετε ότι δεν χρειάζονται όλα αυτά τα δικαιώματα, μην κατεβάσετε την εφαρμογή!

Χορηγία της Sleed προς τον Αθλητικό Σύλλογο Κινητικά Αναπήρων “Μαρούσι”

Φέτος τα Χριστούγεννα η Sleed αποφάσισε να μην προχωρήσει σε εταιρικά δώρα, αλλά να πραγματοποιήσει αντ’ αυτού μία χορηγία υπέρ του Αθλητικού Συλλόγου Κινητικά Αναπήρων “Μαρούσι” ως μία πράξη αγάπης και υποστήριξης στον αγώνα των αθλητών και των φίλων του συλλόγου.

Η χορηγία της Sleed αφορά την ομάδα ράγκμπι με αμαξίδιο, ενός αθλήματος που ξεκίνησε στον Καναδά το 1977 αλλά αναπτύσσεται με πολύ γοργούς ρυθμούς σε όλο τον κόσμο.

Αθλητές και αθλήτριες με αναπηρία (κυρίως με τετραπληγία) αγωνίζονται σε μεικτές ομάδες συνδυάζοντας τον ρυθμό, την ταχύτητα και τη δεξιοτεχνία.

“Η ιδέα του να υποστηρίξουμε μία αθλητική ομάδα μας φάνηκε εξαιρετική, μιας και εμείς εδώ στην Sleed βιώνουμε (με τον δικό μας τρόπο) την σημασία και την χαρά που λαμβάνει κανείς όντας μέλος μίας ομάδας.

Η έννοια της ομαδικότητας έχει τόσο εξέχουσα θέση στην κουλτούρα μας, που το motto μας είναι “Together we Win”.

Επομένως θα θέλαμε να ευχηθούμε στους αθλητές της ομάδας ράγμπι με αμαξίδιο πάντα επιτυχίες και θα είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι αν με την κίνησή μας αυτή καταφέρουμε να βοηθήσουμε έστω και λίγο την προσπάθεια τους!” σχολίασε ο κύριος Στέλιος Ηλιάκης, General Manager της Sleed.

Πώς να προστατεύσετε τα παιδιά και τις συσκευές σας, αυτά τα Χριστούγεννα

Τέσσερις απλές και χρήσιμες συμβουλές από την εταιρία κυβερνοασφάλειας ESET, για λιγότερους κινδύνους


Η αναπόφευκτη παρουσία της τεχνολογίας και του διαδικτύου στη ζωή ενός παιδιού είναι κάτι που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Τα παιδιά ανατρέφονται και διαμορφώνουν τη ζωή τους γύρω από την τεχνολογία.

Το γεγονός αυτό αντανακλάται εντονότερα τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, όπου μεγάλος αριθμός δώρων προς τα παιδιά είναι laptop, smartphone, tablet ή online παιχνίδια.

Καθώς όλες αυτές οι συσκευές συνδέονται στο internet, με αποτέλεσμα να εκθέτουν τους μικρούς τους χρήστες σε κινδύνους, η ESET δίνει τέσσερις συμβουλές που θα βοηθήσουν τους γονείς να κρατήσουν τα παιδιά τους προστατευμένα, ώστε να απολαμβάνουν την τεχνολογία κι όχι να εκτίθενται σε κινδύνους λόγω της χρήσης της.

1. Φιλτράρετε ύποπτο και ακατάλληλο περιεχόμενο.

Με τη χρήση φίλτρων εμποδίζουμε την πρόσβαση σε επιβλαβές περιεχόμενο και μειώνουμε τον κίνδυνο τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με ακατάλληλο περιεχόμενο.

Αυτό περιλαμβάνει προσβλητικό, βίαιο και πορνογραφικό υλικό, καθώς και ιστότοπους που προσφέρουν επικίνδυνες «συμβουλές» για πράγματα όπως εγκληματική δραστηριότητα ή πώς να βλάψουν τον εαυτό τους.

Βεβαίως, τα φίλτρα δεν είναι αλάθητα - μπορούν να παραβλέψουν ορισμένους τύπους ακατάλληλου περιεχομένου, ωστόσο μπορεί να αποκλείσουν κατά λάθος και ιστοσελίδες που δεν είναι πραγματικά προσβλητικές. Σε τέτοιες περιπτώσεις, χρησιμοποιήστε την κρίση σας και ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να έρχονται σε εσάς για να συζητάτε από κοινού.

2. Κατανοήστε ότι οι εφαρμογές αποτελούν περιουσιακά στοιχεία.

Η διαδικασία λήψης εφαρμογών είναι τόσο εύκολη, που μερικές φορές ξεχνάμε ότι είναι κάτι περισσότερο από απλά χρήσιμα ή διασκεδαστικά προγράμματα.

Είναι πραγματικά περιουσιακά στοιχεία, πολλά από τα οποία κοστίζουν χρήματα για να αποκτηθούν, επομένως, η πρόσβαση σ’ αυτά και η χρήση τους θα πρέπει να παρακολουθούνται.

Τα φίλτρα και τα δικαιώματα πρόσβασης μπορούν να ρυθμιστούν έτσι ώστε ο γονέας να είναι ο μόνος με δικαιώματα διαχειριστή, όταν πρόκειται να γίνει λήψη εφαρμογών και παιχνιδιών. Αυτό το προληπτικό μέτρο, επίσης, μειώνει τις πιθανότητες εγκατάστασης πιθανώς κακόβουλων ή επιβλαβών εφαρμογών.


3. Ελέγχετε την ώρα.

Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού σας και το αν διαθέτουν ή όχι τη δική τους συσκευή, ο καθορισμός του χρόνου που μπορούν να ξοδέψουν στα smartphones τους, τα tablet ή τους φορητούς υπολογιστές είναι σημαντικό.

Οι εφαρμογές γονικού ελέγχου μπορούν να σας βοηθήσουν να το πετύχετε, με λειτουργίες όπως το «timebudget», που επιτρέπει στο το παιδί, αφού έχει φτάσει στο όριο, να ζητήσει περισσότερο χρόνο. Η υπόλοιπη συζήτηση εξαρτάται από εσάς κι από το αν νομίζετε ότι σ’ αυτή την περίπτωση μπορείτε να κάνετε τη σχετική υποχώρηση ή όχι.


4. Ενθαρρύνετε διαρκώς τη συνομιλία σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Είναι σημαντικό, από την πρώτη ημέρα που δωρίζετε στο παιδί σας μια συσκευή η οποία συνδέεται στο διαδίκτυο, να συζητήσετε (ακόμα κι από την ηλικία των τριών ετών), τη σημασία της ηλεκτρονικής ασφάλειας και γιατίείναι απαραίτητος ο γονικός έλεγχος.

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και αποκτούν μεγαλύτερη ευθύνη, είναι πιο πιθανό να καταλάβουν πώς θα συνεχίσουν να προστατεύονται από προσβλητικό περιεχόμενο και απειλές (πχ. με τον καθορισμό ισχυρών κωδικών πρόσβασης και τακτική ενημέρωση του λογισμικού τους).

Είναι σίγουρο ότι ο ποιοτικός γονικός ρόλος θα σας ανταμείψει, στο μέλλον.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Tech & Business

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search