Tech & Business

Πάμε με Ψηφιακά «Βήματα» και «Άλματα»…

Ως τα μέσα Σεπτεμβρίου η υποβολή επενδυτικών σχεδίων και η διεκδίκηση χρηματοδότησης

Κάποιες φορές νιώθουμε την ανάγκη να κάνουμε κι εμείς, εδώ, αυτό που οι εξ Εσπερίας συνάδελφοι εισάγουν με την έκφραση… «kind reminder»

Σε απλά ελληνικά, θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε πως στα μέσα Σεπτεμβρίου (στις 17, συγκεκριμένα) λήγει η προθεσμία για την υποβολή επενδυτικών σχεδίων και τη διεκδίκηση σημαντικής οικονομικής ενίσχυσης, στο πλαίσιο των δυο νέων χρηματοδοτικών δράσεων συνολικού προϋπολογισμού 100 εκατ. € που «τρέχει» το υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης.

Μιλάμε, βεβαίως, για τις δράσεις "Ψηφιακό Βήμα" και "Ψηφιακό Άλμα" που αφορούν στην υποστήριξη επιχειρήσεων όλων των κλάδων για στοχευμένες επενδύσεις σε Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ).

Στο πλαίσιο της πρώτης δράσης, οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν επενδυτικά σχέδια από 5.000 € έως 50.000 €, ενώ στο πλαίσιο της δεύτερης από 55.000 € έως 400.000 €.

Το πληροφοριακό δελτίο του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης, απ’ όπου και τα στοιχεία μας, τονίζει πως η υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικών (που ξεκίνησε στις 11 Ιουνίου και, όπως είπαμε, θα διαρκέσει ως τις 17 Σεπτεμβρίου) γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://www.ependyseis.gr.

Και οι δύο Δράσεις συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης κι από εθνικούς πόρους και απευθύνονται σε πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες πριν από την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης: (α) έχουν κλείσει τουλάχιστον δυο (2) πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις και τηρούν βιβλία Β' και Γ' κατηγορίας ως τις 31.12.2017, (β) διαθέτουν έναν τουλάχιστον επιλέξιμο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) που δεν συμπεριλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙV ΜΗ EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΔ.

Η -προφανώς, δημοφιλέστερη- δράση "Ψηφιακό Βήμα" στοχεύει στην ψηφιακή αναβάθμιση των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και ο προϋπολογισμός της αγγίζει τα 50 εκατ. € για το σύνολο των περιφερειών της χώρας.

Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής και οι επιδοτούμενες δαπάνες είναι διαθέσιμες με κάθε λεπτομέρεια στο πλήρες κείμενο της Πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων.

Το ποσοστό επιδότησης και των δύο δράσεων ανέρχεται στο 50% και καλύπτονται δαπάνες εξοπλισμού, λογισμικού και υπηρεσιών παρεχόμενες από τρίτους (όπως hosting, σύνδεση στο Διαδίκτυο, υπηρεσίες ανάπτυξης ψηφιακού υλικού διαφήμισης, μετάφρασης του περιεχομένου ηλεκτρονικού καταστήματος κ.ά.).

Όσοι επιχειρούντες, λοιπόν, προσέλθετε εγκαίρως

H ACS δίπλα στους πληγέντες των πυρκαγιών της Ανατολικής Αττικής

Λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες ανάγκες των κατοίκων της Ανατολικής Αττικής, που προέκυψαν από τις πρόσφατες πυρκαγιές, η ACS, εταιρεία του Ομίλου Quest, αποφάσισε να προσφέρει έμπρακτη στήριξη στους πληγέντες και αναλαμβάνει τη δωρεάν αποστολή συγκεκριμένων ειδών ανάγκης από τα καταστήματα ΑCS όλης της χώρας.

Συγκεκριμένα από την Τετάρτη 25/07/18 καλούμε τους πολίτες σε όλη την Ελλάδα να συγκεντρώσουν συγκεκριμένα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης και να τα παραδίδουν στα καταστήματα της ACS πανελλαδικά.

Η ACS αναλαμβάνει την ασφαλή και δωρεάν μεταφορά των ειδών και την παράδοση αυτών στο Κέντρο Logistics (διαχείρισης) της Περιφέρειας Αττικής, με σκοπό τη διανομή τους στους πληγέντες από τις καταστροφικές πυρκαγιές.

Βάσει των αναγκών που έχει ανακοινώσει η Περιφέρεια Αττικής για τα θύματα των πυρκαγιών, παρακάτω θα βρείτε τα απαιτούμενα είδη προς συγκέντρωση:

1. Εμφιαλωμένα νερά

2. Χυμούς

3. Τρόφιμα που διατηρούνται εκτός ψυγείου και κατά προτίμηση να είναι άμεσης ανάλωσης (κονσέρβες, συσκευασμένα κρουασάν, μπισκότα, φρυγανιές, κ.λ.π.)

4. Γάλατα μακράς διάρκειας, τα οποία διατηρούνται εκτός ψυγείου, π.χ. εβαπορέ.

Προσοχή - Δεν χρειάζονται είδη ρουχισμού.

Τη συνεργασία του με τη ForestView εγκαινιάζει ο Όμιλος Ευρωκλινικής.

Μία σημαντική συνεργασία ανακοίνωσε το Performance Marketing Agency του Ομίλου Think Digital Group, ForestView, με τον Όμιλο της Ευρωκλινικής. Η ανάθεση αφορά κατά βάση την ψηφιακή επικοινωνία της Ευρωκλινικής Αθηνών και της Ευρωκλινικής Παίδων.

Η ForestView αναλαμβάνει τη συνολική digital επικοινωνία του Ομίλου, παρέχοντας υπηρεσίες δημιουργικού, online media και performance marketing στα διάφορα ψηφιακά κανάλια.

Επίσημη ημερομηνία της έναρξης της συνεργασίας μεταξύ της ForestView και τoυ Ομίλου της Ευρωκλινικής, είναι η 1η Αυγούστου

Εκπαιδευτικό Συνέδριο για το Online Φαρμακείο, για τρίτη συνεχή χρονιά από την Convert Group

Πλούτος γνώσεων, εφαρμόσιμες πρακτικές και αποτελεσματική δικτύωση τα κύρια χαρακτηριστικά του


Περισσότεροι από 180 επαγγελματίες από τον χώρο του φαρμάκου -ιδιοκτήτες φαρμακείων, φαρμακοποιοί, ανώτερα στελέχη ηλεκτρονικών φαρμακείων και ελληνικών / πολυεθνικών brands- παρακολούθησαν το μοναδικό συνέδριο για Online Pharmacy στην Ευρώπη, με διοργανωτή το eSkills Center της Convert Group, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιουνίου και 1η Ιουλίου 2018, στο Αμφιθέατρο της OTE Academy.

Το 3ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο για τον κλάδο του Ηλεκτρονικού Φαρμακείου είχε ως θέμα "Η Επόμενη Μέρα του Online Φαρμακείου: Στρατηγική, Κερδοφορία, Εξωστρέφεια, Βέλτιστες Πρακτικές" και στόχο τη δημιουργία ενός action plan που θα επιτρέπει στα online φαρμακεία να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά και πρακτικά τις προκλήσεις, αλλά κυρίως να αξιοποιήσουν τις αξιόλογες επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργούνται.

Δεκαεννιά εισηγητές από την Ελλάδα και την Ευρώπη μοιράστηκαν με το κοινό την πλούσια εγχώρια και διεθνή επαγγελματική γνώση τους, ανάμεσά τους ο Κωνσταντίνος Πρίμπας, φαρμακοποιός, ιδρυτής & CEO του Aponeo.de (που περιέγραψε πώς κατάφερε να κατακτήσει την γερμανική αγορά, φέρνοντας το ηλεκτρονικό φαρμακείο του στα κορυφαία της Γερμανίας και ανάμεσα στα καλύτερα της Ευρώπης), ο Ivan Imhoff, CRO Expert & Founder της Optimization Academy (που έδωσε μία νέα διάσταση στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να προσεγγίζουμε το Conversion Rate Optimization στο eShop του ηλεκτρονικού φαρμακείου), και ο Ανδρέας Αποστολίδης, Senior Manager & Vendor Success της Amazon (ο οποίος ανέλυσε τη στρατηγική που πρέπει να εφαρμόζει ο φαρμακοποιός για να πουλά καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής κι άλλα προϊόντα στο marketplace της Amazon).

Τέλος, φαρμακοποιοί από τα μεγαλύτερα online φαρμακεία στην Ελλάδα κατέθεσαν τις εμπειρίες τους αναφορικά με τη στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθούν εντός και εκτός συνόρων.

Το Εκπαιδευτικό Συνέδριο για το Online Φαρμακείο πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα του ΠΣΒΑΚ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων) και του GR.EC.A (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου).

Χορηγός ήταν η εταιρεία Logika και υποστηρικτές οι εταιρείες ACS, Courier Center, DHL, Mageguide, Netsteps, Netstudio, Skroutz και Speedex.

“Brandformance” χρυσή διάκριση για την ForestView στα φετινά Peak Awards

Χρυσό βραβείο στη κατηγορία Best Programmatic Campaign απέσπασε η Forestview, το Performance Marketing Agency του ομίλου TDG, στα φετινά Peak Performance Marketing Awards.

H ForestView υλοποίησε μία branding καμπάνια επικοινωνίας για το μεγάλο εύρος προϊόντων της Frezyderm, πετυχαίνοντας εξαιρετική απόδοση σε δύο επίπεδα.

Αξιοποιώντας πολλαπλά data points μέσω AppNexus και custom υλοποίησης στην πλατφόρμα HasOffers κατάφερε να βελτιώσει το CTR των καμπανιών μέχρι και 175%, μέσω της δυναμικής διαχείρισης των placements και του target audience.

Παράλληλα, μετρώντας στοιχεία πωλήσεων από 22 μεγάλα online φαρμακεία κατέγραφε σε πραγματικό χρόνο τον αντίκτυπο της brand επικοινωνίας σε πραγματικό purchase intent, μετατρέποντας έτσι μία Brand Awareness καμπάνια σε «brandformance».

Στην ίδια εκδήλωση βραβεύτηκαν και δύο ακόμα δουλειές της ForestView με χάλκινο βραβείο, στη κατηγορία Best Performance in Travel & Leisure για καμπάνια της True Greece και την κατηγορία Best Performance in Food & Grocery, αποσπώντας μία ακόμα διάκριση για το online activation #MonadikosKafes της Coffee Island.

 

Iab Mixx Awards 2018: Στην κορυφή του διεθνούς θεσμού βραβείων η Generation Y

Ένα GOLD award στην κατηγορία Effective Use of Data ήρθε να προστεθεί στο ήδη πλούσιο παλμαρέ της Generation Y – International e-Business Experts μέσα από τη συμμετοχή της στα διεθνούς κύρους IAB MiXX Awards που διοργανώθηκαν για τέταρτη χρονιά με στόχο την ανάδειξη των καλύτερων έργων στο ελληνικό ψηφιακό οικοσύστημα, όπως και των πιο αποτελεσματικών πρακτικών που ενέπνευσαν το ηλεκτρονικό επιχειρείν.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της λαμπερής βραδιάς, την Πέμπτη 12/07 στον θερινό κινηματογράφο Μπομπονιέρα στην Κηφισιά, η Generation Y κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία διάκριση για τις καινοτόμες πρακτικές έρευνας αγοράς που εφάρμοσε στην υλοποίηση της marketing καμπάνιας «Όποιος κι αν είναι ο λόγος» για λογαριασμό του γνωστού ηλεκτρονικού καταστήματος αθλητικών ειδών Delikaris Sport.

Το συγκεκριμένο βραβείο, αποτελεί μία σημαντική διάκριση που ήρθε να επισφραγίσει την συνεχώς αυξανόμενη εξάπλωση του brand στο χώρο του online εμπορίου αθλητικών ρούχων και υποδημάτων.

Από την Generation Υ το «παρών» στην τελετή έδωσε η Νανά Ιωακειμίδου – Εμπορική Διευθύντρια της εταιρείας, η οποία συνοδευόταν από τον ίδιο τον κύριο Δελικάρη και τη σύζυγό του.

«Ως μία εταιρία που στοχεύει στην συνολική επιχειρηματική ανάπτυξη των πελατών μας, είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που η κορυφαία «χρυσή» διάκριση για την εταιρία μας, ήρθε για το τμήμα Έρευνας Αγοράς, το οποίο αποτελεί ανάποσταστο κομμάτι των υπολοίπων business units της Generation Y και στοχεύει στην παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας για τους πελάτες μας , όπως επίσης διακρίνει την εταιρία σε σχέση με τις συνήθεις πρακτικές της υπόλοιπης αγοράς στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων ψηφιακού επιχειρείν», τόνισε κατά τη διάρκεια της βραδιάς η κα Ιωακειμίδου.

 

Μιλώντας για τον «Κόσμο των Δεδομένων»

Δεύτερη διοργάνωση του συνεδρίου «Data Driven World» από τους μεταπτυχιακούς αποφοίτους του Πανεπιστημίου Κρήτης

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το τριήμερο επιστημονικό και επιχειρηματικό Συνέδριο «2nd Data Driven World», που διοργάνωσε από τις 29 Ιουνίου ως την 1 Ιουλίου ο Σύλλογος Αποφοίτων Μεταπτυχιακών Σπουδών Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου υπό την αιγίδα της Περιφέρειας και του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Βασικό πυλώνα των συζητήσεων του φετινού συνεδρίου αποτέλεσαν τα δεδομένα και η συμβολή τους στην επιχειρηματική ανάπτυξη, στον κλάδο του τουρισμού και των μεταφορών, στην ανάπτυξη της καινοτομίας, στην πολιτική και την έρευνα.

Μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν θέματα ασφάλειας, δικαιωμάτων, στρατηγικής, Business Intelligence, βιοηθικής, συλλογής και αξιοποίησης των δεδομένων.

Στο συνέδριο συμμετείχαν 30 ομιλητές από 25 επιχειρήσεις διεθνούς εμβέλειας, από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα και την Περιφέρεια Κρήτης, τα Επιμελητήρια και τους επιστημονικούς φορείς.

Τις εργασίες παρακολούθησαν περισσότεροι από 250 διαπιστευμένοι σύνεδροι (ποσοστό 86% όσων είχαν εγγραφεί ηλεκτρονικά), επιχειρηματίες, στελέχη των μεγαλύτερων εταιριών της Κρήτης, ερευνητές, νέοι επιστήμονες, startuppers, νομικοί, οικονομολόγοι και δημόσιοι λειτουργοί.

Κατά την έναρξη του Συνεδρίου, τόσο ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, Οδυσσέας Ζώρας, όσο και ο αντιπεριφερειάρχης, Νίκος Καλογερής, ο οποίος εκπροσώπησε τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη, αναφέρθηκαν στη σημασία της διοργάνωσης για την ανάπτυξη της Κρήτης και την προοπτική που αναπτύσσεται μέσα από τη λειτουργία του Συλλόγου.

Στην εναρκτήρια συνεδρία συμμετείχαν, επίσης, εκπρόσωποι των φορέων που συμμετείχαν στη διοργάνωση, όπως ο Δήμος Ηρακλείου, το Εμπορικό Επιμελητήριο, ο Δικηγορικός Σύλλογος και το Οικονομικό Επιμελητήριο.

Το συντονισμό της 1ης ημέρας ανέλαβε ο Φραγκίσκος Παρασύρης, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Αποφοίτων, τονίζοντας πως «το 2nd Workshop Data Driven World, σηματοδοτεί την ανάπτυξη ενός δυναμικού δικτύου αλληλοτροφοδότησης και συνεργασιών, ανάμεσα σε αποφοίτους υψηλών προσόντων με τον κόσμο της επιχειρηματικότητας στην Κρήτη».

Από τα «Fake News, μύθοι και αλήθειες», στα οποία αναφέρθηκε ο Θοδωρής Γεωργακόπουλος, Δημοσιογράφος, Διευθυντής Περιεχομένου στη διαΝΕΟσις, ως τα ζητήματα της βιοηθικής γύρω από τα δεδομένα, για τα οποία μίλησε η καθηγήτρια Φιλοσοφίας Σταυρούλα Τσινόρεμα και από τη θεματική: «Data-Driven Company Leading Practices & Trends» που παρουσίασε η Νιόβη Καλαντζή, Analytics Senior Consultant στην Accenture, ως το «Reinventing the Insurance Business - Big Data & Business Processes» για το οποίο μίλησε ο Διονύσης Πουλής, Business Development Director της Diastasys – Microsoft Gold Partner και το «Using machine learning to achieve operational excellence» στο οποίο αναφέρθηκε ο Rui Miguel Forte, Lead Data Scientist της PricewaterhouseCoopers, οι σύνεδροι παρακολούθησαν, ενημερώθηκαν και συζήτησαν γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο των δεδομένων.

Κατά την 1η ημέρα του Συνεδρίου παρουσιάστηκαν, επίσης, οι προκλήσεις της ψηφιακής εποχής, από το Δημήτρη Πλεξουσάκη Αντιπρόεδρο του ΙΤΕ, τα ζητήματα γύρω από τα προσωπικά δεδομένα από τον Κώστα Πανάγο Head of Corporate Security, Risk & Compliance, της Vodafone, τα νομικά ζητήματα του Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων από τον Ειρηνικό Πλατή, Νομικό στην ΕΥ (Ernst & Young), τη «Διαχείριση της πληροφορίας στις Τράπεζες» από τη Μαίρη Αλεξάκη, Προϊσταμένη Διαχείρισης Ποιότητας στην Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα και τους κβαντικούς υπολογιστές («Δυνατότητες και Προκλήσεις στην Επεξεργασία Δεδομένων στην Κβαντική Εποχή»), από τον καθηγητή Δημήτρη Αγγελάκη του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Τη στρατηγική με στόχο την ολιστική, μακροχρόνια και σταθερή διασύνδεση του Πανεπιστημίου με την κοινωνία και την αγορά παρουσίασε ο Πρόεδρος του Δ.Σ., Μάνθος Λυδάκης, περιγράφοντας το σχεδιασμό και τα επόμενα βήματα του Συλλόγου.

Για να υπογραμμίσει ότι «η μαζική συμμετοχή εκατοντάδων συνέδρων, το κύρος και το υψηλό επίπεδο των ομιλητών της διοργάνωσης, η άριστη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο, την Περιφέρεια, τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, τα Επιμελητήρια και τις Επαγγελματικές Ενώσεις, αλλά προπάντων το ενδιαφέρον από τις κορυφαίες επιχειρήσεις της Κρήτης και της Ελλάδας, μας ανοίγουν το δρόμο, για την καθιέρωση του Data Driven World, ως της κορυφαίας επιστημονικής και επιχειρηματικής συνάντησης της πόλης».

Το συνέδριο συνεχίστηκε το Σάββατο, με εισηγήσεις και παρουσιάσεις από στελέχη εταιριών, και ολοκληρώθηκε την Κυριακή με σεμινάριο για τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR), με τη συμμετοχή νομικών και μεγάλων κρητικών εταιριών, υπό τον συντονισμό του Σταύρου Καουκάκη, Software Analyst - ICT Consultant και υπευθύνου προγράμματος του συνεδρίου.

Τα μέλη του Συλλόγου των Αποφοίτων, σύνεδροι και ομιλητές ανανέωσαν το ραντεβού τους για το 3rd Data Driven World, που θα διοργανωθεί το 2019.

 

Από το omni-channel και την εμπειρία πελάτη στον ψηφιακό μετασχηματισμό

Δύο νέα εκπαιδευτικά προγράμματα σε θέματα αιχμής από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πόσο πραγματικά καινούργιο και διαφορετικό είναι το θέμα της διαχείρισης της εμπειρίας πελάτη; Πώς οργανώνω το μίγμα καναλιών, φυσικών, ψηφιακών και υβριδικών; Πώς σχεδιάζω και βελτιστοποιώ την εμπειρία πελάτη μέσα από τα διάφορα σημεία επαφής; Πόσο buzzword είναι ο όρος Digital transformation; Ποιες προκλήσεις θέτει για την επιχείρησή μου; Είναι περισσότερο θέμα ΙΤ, Μάρκετινγκ, Στρατηγικής ή HR; Πώς δρομολογείται ένα project ψηφιακού μετασχηματισμού;

Όλα αυτά κι ακόμα περισσότερα, είναι τα βασικά ερωτήματα στα οποία φιλοδοξούν να δώσουν απαντήσεις δύο νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για στελέχη του Κέντρου Δια βίου μάθησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τα οποία εστιάζουν στο Πολυ-καναλικό Μάρκετινγκ & Εμπειρία Πελάτη και τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό Αγορών & Επιχειρήσεων.

Το πρώτο πρόγραμμα είναι μια σε βάθος πρακτική εκπαίδευση 36 ωρών σε ένα θέμα που αποτελεί προτεραιότητα των marketing, customer service, channels, sales, retail αλλά και operations και HR managers. Η θεματολογία του ξεκινά από τις επιλογές των στόχων και τα KPIs της εμπειρίας του πελάτη, προχωρά στις μεθοδολογίες χαρτογράφησης (Customer Journey), στα θέματα ολοκληρωμένης διαχείρισης πολλαπλών καναλιών και ολοκληρώνεται με τις προϋποθέσεις επιτυχούς υλοποίησης: τις ανάγκες των ενοποιημένων συστημάτων συλλογής, ανάλυσης και αξιοποίησης δεδομένων και τη διαμόρφωση μιας πελατοκεντρικής κουλτούρας.

Το δεύτερο είναι ένα πρόγραμμα εντατικής εκπαίδευσης (crash course) διάρκειας 15 ωρών και απευθύνεται στα στελέχη που εμπλέκονται σε τέτοια project.

Στοχεύει στην κατανόηση της έκτασης ενός ψηφιακού μετασχηματισμού, των επιμέρους διαστάσεών του, των απαιτούμενων πόρων και των βημάτων υλοποίησης και εστιάζεται στις πέντε βασικές προκλήσεις του μετασχηματισμού: τη στρατηγική αναθεώρησης του επιχειρηματικού μοντέλου και την καινοτομία, την απαιτούμενη πελατοκεντρικότητα, τα πολλαπλά και νέα κανάλια επαφής με τον πελάτη, τη λήψη αποφάσεων βασισμένη σε δεδομένα (data-driven decision making) και την ενδο-εταιρική διαχείριση της αλλαγής (change management).

Εισηγητές στο πρόγραμμα είναι τόσο καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, όσο και επαγγελματίες της ελληνικής αγοράς και η εκπαίδευση στηρίζεται συστηματικά σε workshops, case studies, εφαρμογές και παραδείγματα από την ελληνική και τη διεθνή αγορά. Οι εκπαιδευόμενοι λαμβάνουν πιστοποιητικό από το Κέντρο δια βίου μάθησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και επιστημονικός υπεύθυνος των προγραμμάτων είναι ο Σέργιος Δημητριάδης, αναπλ. καθηγητής του ΟΠΑ.

Και τα δύο προγράμματα ξεκινούν τον ερχόμενο Οκτώβριο, αλλά η υποβολή αιτήσεων έχει αρχίσει και οι θέσεις πληρούνται με σειρά προτεραιότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδεύσεις αυτές μπορούν να προσφερθούν και ενδο-εταιρικά, προσαρμοσμένες στις εκπαιδευτικές ανάγκες της επιχείρησης.

Περισσότερες πληροφορίες στους συνδέσμους https://www.digima.gr/customer-experience/ και https://www.digima.gr/digital-transformation/

Όσοι καινοτόμοι προσέλθετε!

Ξεκινά ο 9ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας από την Εθνική Τράπεζα

Η Εθνική Τράπεζα ανακοίνωσε την έναρξη κατάθεσης προτάσεων στον 9o Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας, συνεχίζοντας για μια ακόμα χρονιά την ενθάρρυνση και την ενίσχυση της καινοτομίας και της νεανικής επιχειρηματικότητας.

Σκοπός του διαγωνισμού αυτού -που θεωρείται από τους πλέον επιτυχημένους στο ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας πολύ περισσότερο καθώς προσφέρει δυνατότητες προβολής και χρηματοδότησης στις συμμετέχουσες ομάδες- είναι να αναδείξει και να επιβραβεύσει πρωτότυπες ιδέες, οι οποίες θα συμβάλουν στην ανάπτυξη πρωτοπόρων συστημάτων και εφαρμογών βασισμένων σε νέες τεχνολογίες, στην ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής διάστασης στο σχεδιασμό των προϊόντων και υπηρεσιών, στην εξάπλωση της χρήσης των νέων ΤΠΕ και γενικότερα στην προώθηση της καινοτομίας στην Ελλάδα.

Στους οκτώ προηγούμενους διαγωνισμούς έχουν συμμετάσχει 5.120 άτομα καταθέτοντας συνολικά 3.060 προτάσεις, με μέσο όρο ετήσιας συμμετοχής 400 προτάσεις από 650 συμμετέχοντες.

Πέρα από τη διαγωνιστική φάση και τη βράβευση των προτάσεων, έμφαση δίνεται από την Εθνική Τράπεζα στην υποστήριξη της υλοποίησης επιλεγμένων προτάσεων, οι οποίες έχουν διακριθεί, μέσα από τις δράσεις του προγράμματος www.nbg.gr/nbgseeds.

Σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, εκπρόσωποι επιλεγμένων προτάσεων παρακολουθούν προγράμματα εκπαίδευσης σε θέματα επιχειρηματικότητας και λαμβάνουν δωρεάν υπηρεσίες και προϊόντα της Amazon, του Facebook και της Microsoft.

Επίσης, για την οικονομική στήριξη των εταιρειών, προβλέπονται στοχευμένες δράσεις σε συνεργασία με τον οργανισμό The People’s Trust, δράσεις δανεισμού και συμμετοχής στο μετοχικό τους κεφάλαιο καθώς και δράσεις καθοδήγησης και δικτύωσης σε συνεργασία με τις Amazon, Google, Grant Thornton, Watson, Farley & Williams, Israel Advanced Technology Industries (IATI), Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, Census, ΜcKinsey, KEMEΛ, PWC, Higgs, Ίδρυμα Ωνάση και Endeavor Greece.

Έμφαση δίνεται, τέλος, στην καθοδήγηση (mentoring) των ομάδων και από πεπειραμένα στελέχη της Εθνικής Τράπεζας, τα οποία, με επαγγελματική εμπειρία άνω των είκοσι ετών και σε διαφορετικούς κλάδους, προτείνουν στοχευμένες λύσεις για τη βελτίωση κάθε καινοτόμου προσπάθειας.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, τα βραβεία για τους τέσσερις πρώτους νικητές θα συνοδεύονται με χρηματικά έπαθλα €20.000, €10.000, €6.000 και €4.000, αντίστοιχα.

Τρεις οι θεματικές ενότητες φέτος

Οι πρωτότυπες προτάσεις που θα υποβληθούν στο πλαίσιο του 9ου Διαγωνισμού πρέπει να αφορούν σε μια από τις ακόλουθες τρεις θεματικές ενότητες:

1. Ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα

2. Περιβάλλον και τεχνολογία3. Πολιτισμός και τεχνολογία

Αναλυτικές πληροφορίες για το περιεχόμενο κάθε θεματικής ενότητας, καθώς και όλες οι λεπτομέρειες για τον διαγωνισμό, περιλαμβάνονται στους Όρους Συμμετοχής που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο www.nbg.gr/competition.

Η υποβολή των προτάσεων ξεκίνησε την Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018 και θα διαρκέσει ως τη Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018, στις 15:00.

 

Ακόμα καλύτερες επιδόσεις για την Ελλάδα που καινοτομεί

Βελτίωση των επιμέρους δεικτών για την καινοτομία και τις διασυνδέσεις των επιχειρήσεων αποτυπώνεται στον Ευρωπαϊκό Πίνακα Αποτελεσμάτων Καινοτομίας 2018

Διαρκώς βελτιούμενες επιδόσεις εμφανίζει η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Πίνακα Αποτελεσμάτων Καινοτομίας 2018 (European Innovation Scoreboard, EIS) αναφορικά με τον συνθετικό δείκτη καινοτομίας από το 2014 ως σήμερα.

Αντίστοιχη βελτίωση καταγράφεται και σε επιμέρους διαστάσεις της καινοτομίας και της έρευνας & ανάπτυξης, με τη χώρα να συγκλίνει πλέον προς τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Όμως, σε αρκετές άλλες διαστάσεις έχει πολύ δρόμο ακόμα να καλύψει…

Το σχετική ανάλυση των στοιχείων του EIS που αφορούν την Ελλάδα πραγματοποίησε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), με σκοπό να διευκολύνει την κατανόηση των περίπλοκων πρωτογενών συνθετικών πινάκων που μας αφορούν (όπως αυτοί δημοσιεύονται στο αντίστοιχο country report για την Ελλάδα) και την επακόλουθη ενίσχυση του σχετικού δημόσιου διαλόγου.

Ο Ευρωπαϊκός Πίνακας Αποτελεσμάτων Καινοτομίας (ΕIS) του 2018, ο οποίος δόθηκε στη δημοσιότητα στις 22 Ιουνίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρουσιάζει τις σχετικές επιδόσεις των κρατών μελών για το έτος 2017, λαμβάνοντας υπόψη 27 διαφορετικούς δείκτες.

Μέσω της ετήσιας δημοσίευσης του EIS, από το 2000 ως σήμερα, παρέχεται η δυνατότητα συγκριτικής αποτίμησης των ερευνητικών και καινοτομικών επιδόσεων των ευρωπαϊκών κρατών-μελών (καθώς και κάποιων τρίτων χωρών), αναδεικνύοντας μ’ αυτό τον τρόπο τις ισχυρές και ασθενείς διαστάσεις του ερευνητικού και καινοτομικού τους συστήματος.

Επιπλέον, μέσω της δημοσίευσης των ευρημάτων, τα κράτη-μέλη παροτρύνονται να σταθμίσουν ή/και να ιεραρχήσουν τις περιοχές στις οποίες θα πρέπει να εστιάσουν τις προσπάθειές τους, ώστε να βελτιώσουν περαιτέρω τις επιδόσεις τους.

Σύμφωνα με τα ευρήματα του 2018, η συνολική ευρωπαϊκή επίδοση στην καινοτομία συνεχίζει να αυξάνεται, με τον ρυθμό αυτής της βελτίωσης να επιταχύνεται ειδικά τα τελευταία έτη, εξέλιξη η οποία έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται η απόσταση που χωρίζει την ΕΕ από βασικούς ανταγωνιστές της, όπως ο Καναδάς, η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Όμως, απαιτούνται περαιτέρω προσπάθειες για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας σε παγκόσμια κλίμακα. Στο επίπεδο των κρατών-μελών, η Σουηδία βρίσκεται για μια ακόμη φορά στην πρώτη θέση, ακολουθούμενη από τη Δανία, τη Φινλανδία, τις Κάτω Χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Λουξεμβούργο, που εντάσσεται από φέτος στην ομάδα των κορυφαίων χωρών σε καινοτομία.

Η θέση της Ελλάδας
Με δεδομένο ότι τα κράτη-μέλη κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις κατηγορίες και κατατάσσονται σύμφωνα με έναν συνθετικό δείκτη καινοτομίας (Summary Innovation Index), η Ελλάδα περιλαμβάνεται -όπως και τα προηγούμενα χρόνια, άλλωστε- στην ομάδα των χωρών με "Μέτριες επιδόσεις στην καινοτομία", με κριτήριο τις επιδόσεις της σ’ ολόκληρο το φάσμα των δεικτών έρευνας, καινοτομίας, ανθρώπινου δυναμικού, δομής της οικονομίας και επιχειρηματικότητας του EIS, καταλαμβάνοντας την 22η θέση στη σχετική λίστα.

Συνολικά και σε σχέση με τον ευρωπαϊκό Μέσο Όρο (2010: 100), η Ελλάδα εμφανίζει διαρκώς βελτιούμενη πορεία από το 2014 ως το 2017, με τον συνθετικό δείκτη καινοτομίας να αυξάνεται από τις 62 στις 69 μονάδες βάσης.

Αναλυτικότερα, οι διαστάσεις του συνθετικού δείκτη καινοτομίας στις οποίες η χώρα παρουσιάζεται ως πιο "δυνατή" είναι τα "ελκυστικά ερευνητικά συστήματα", οι "καινοτόμοι" και οι "διασυνδέσεις".

Στην περίπτωση των "καινοτόμων", μάλιστα, η χώρα ξεπερνά κατά 17,7 μονάδες βάσης τον ευρωπαϊκό ΜΟ (Ελλάδα: 117,7 - ΕΕ 2017: 100). Στην περίπτωση των "ελκυστικών ερευνητικών συστημάτων" και των "διασυνδέσεων", οι επιδόσεις της χώρας υπολείπονται του μέσου όρου της ΕΕ μόνο κατά 10 μονάδες βάσεις (Ελλάδα: 90,0 και 90,2 - ΕΕ 2017: 100).

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον δείκτη "πληθυσμός με τριτοβάθμια εκπαίδευση", ο οποίος συνυπολογίζεται στη διάσταση "ανθρώπινοι πόροι", η επίδοση της χώρας, επίσης, ξεπερνά τον ΜΟ της ΕΕ κατά 23 μονάδες βάσης…

Οι διαστάσεις στις οποίες η χώρα υπολείπεται σημαντικά ως προς τον ΜΟ της ΕΕ είναι η "χρηματοδότηση και υποστήριξη" και τα "περιουσιακά στοιχεία διανοητικής ιδιοκτησίας". Εδώ, η χώρα υπολείπεται κατά 61,3 και 64,9 μονάδες βάσης, αντίστοιχα (Ελλάδα: 38,7 και 35,1, με ΕΕ 2017: 100).

Επίσης, υστέρηση σε σχέση με τον ΜΟ της ΕΕ καταγράφεται στις διαστάσεις "περιβάλλον φιλικό προς την καινοτομία" (40,3), "αντίκτυπος στις πωλήσεις" (45,6) και "επιχειρηματικές επενδύσεις" (54,7).

Εστιάζοντας στην Καινοτομία

Η πολύ υψηλή επίδοση της χώρας στη διάσταση της καινοτομίας (διάσταση "καινοτόμοι") αντιστοιχεί σε εξίσου υψηλές επιδόσεις σ’ όλους τους επιμέρους δείκτες που την απαρτίζουν.

Αναλυτικότερα, στον δείκτη που αφορά στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) οι οποίες καινοτομούν σε προϊόντα ή/και διαδικασίες, στον δείκτη που αφορά στις ΜμΕ που καινοτομούν στο μάρκετινγκ ή/και στην οργανωσιακή καινοτομία, καθώς και σε όσες ΜμΕ καινοτομούν εντός της επιχείρησης, οι επιδόσεις υπερβαίνουν τον ΜΟ της ΕΕ κατά 19,5, 21,5 και 12,8 μονάδες βάσης, αντίστοιχα.

Μάλιστα, στον δείκτη που αφορά στις καινοτόμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που συνεργάζονται με τρίτους (και ο οποίος συνυπολογίζεται στη διαμόρφωση της διάστασης "διασυνδέσεις"), η επίδοση της χώρας ξεπερνά τον ΜΟ της ΕΕ κατά 35,3 μονάδες βάσης!

Η μόνη περίπτωση όπου οι εγχώριες καινοτομικές επιδόσεις υστερούν της ΕΕ, είναι οι "πωλήσεις καινοτομιών που είναι νέες ως προς την αγορά ή την επιχείρηση", δείκτης ο οποίος συνυπολογίζεται στη διάσταση "αντίκτυπος στις πωλήσεις". Ωστόσο, η υστέρηση είναι μόνο 6,1 μονάδες βάσης.

Εκτός από τη σύγκριση με τον ΜΟ της ΕΕ, αξία έχει να καταγραφεί η διαχρονική πορεία των σχετικών καινοτομικών επιδόσεων της χώρας. Ειδικότερα, η σύγκριση πρέπει να αφορά στις σημερινές επιδόσεις ως προς εκείνες που είχαν καταγραφεί κατά τον προηγούμενο κύκλο της πανευρωπαϊκής έρευνας για την Καινοτομία (Community Innovation Survey), έρευνα από την οποία αντλούνται οι σχετικοί δείκτες προκειμένου να ενταχθούν στην έκδοση του EIS.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι σημερινές καινοτομικές επιδόσεις των επιχειρήσεων έχουν βελτιωθεί και στους έξι επιμέρους δείκτες, συγκριτικά με τα αποτελέσματα του 2014. Ενδεικτικά, η αύξηση στον δείκτη "καινοτόμες επιχειρήσεις που συνεργάζονται με τρίτους" είναι της τάξης των 53 μονάδων βάσης, ενώ αντίστοιχα, στο δείκτη "ΜμΕ που καινοτομούν σε προϊόντα ή διαδικασίες" είναι της τάξης των 28 μονάδων βάσης.

Εστιάζοντας στη χρηματοδότηση της Έρευνας & Ανάπτυξης

Ενδιαφέρον, επίσης, παρουσιάζει η αποτύπωση των στοιχείων που αφορούν στη χρηματοδότηση δραστηριοτήτων Έρευνας & Ανάπτυξης από τον δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις, όπως αποτυπώνεται στην πρόσφατη έκδοση του EIS.

Παραθέτοντας τα διαχρονικά στοιχεία (από το 2011 ως σήμερα) και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται συνεχής αύξηση προς την κατεύθυνση της σύγκλισης με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με μία μικρή εξαίρεση στις δαπάνες του δημόσιου τομέα μεταξύ των ετών 2016-2017 σε σύγκριση με τον ΜΟ. της ΕΕ για το έτος 2017.

Η συμβολή του ΕΚΤ στον Ευρωπαϊκό Πίνακα Αποτελεσμάτων Καινοτομίας

Από το 2012, όταν και ανέλαβε την ευθύνη συλλογής και έκδοσης των εθνικών στατιστικών Έρευνας, Τεχνολογίας, Ανάπτυξης, Καινοτομίας (ΕΤΑΚ), το ΕΚΤ συμβάλλει στη διαμόρφωση των δεικτών καινοτομίας που παρουσιάζονται στον Ευρωπαϊκό Πίνακα Αποτελεσμάτων Καινοτομίας (EIS).

Από το ΕΚΤ αποστέλλονται στο EIS τα στοιχεία που αντλούνται από τη διεξαγωγή της έρευνας για την Καινοτομία (Community Innovation Survey), και αφορούν σε έξι δείκτες ("Non R&D innovation expenditures", "SMEs innovating in-house", "Innovative SMEs collaborating with others", "SMEs product /process innovations", "SMEs marketing /organizational innovations" και "Sales of new-to-market/firm innovations"), κι από τη διεξαγωγή της έρευνας για τις δραστηριότητες Έρευνας & Ανάπτυξης σ’ όλους τους τομείς της οικονομίας και για τα στοιχεία που αφορούν σε δυο δείκτες ("Public R&D Expenditures" και "Business R&D Expenditures").

Σημειώνεται ότι στην παρούσα ανάλυση δεν παρουσιάζονται τα στοιχεία που αφορούν στη σχετική θέση της χώρας ως προς τον ΜΟ της ΕΕ για το 2010, δεδομένου ότι τα στοιχεία εκείνης της περιόδου για τη χώρα μας δεν αποτελούν επίσημες μετρήσεις αλλά υπολογισμούς και αναγωγές στη βάση των τελευταίων καταμετρημένων στοιχείων, της περιόδου 2004-2006 για την καινοτομία και του 2005 για την Έρευνα & Ανάπτυξη.

Τα στατιστικά στοιχεία και οι δείκτες για την Έρευνα, Ανάπτυξη και Καινοτομία στην Ελλάδα, τα οποία παράγονται και εκδίδονται από το ΕΚΤ, αποστέλλονται σε τακτική βάση στη Eurostat και τον ΟΟΣΑ. Η ανάλυση των στοιχείων και οι σχετικοί δείκτες δημοσιεύονται σε έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις του ΕΚΤ οι οποίες διατίθενται στον δικτυακό τόπο http://metrics.ekt.gr.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το σύνολο της έρευνας European Innovation Scoreboard 2018 θα βρείτε στον σύνδεσμο http://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/scoreboards_en

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Tech & Business

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search