Digital Payments

Ο εξελισσόμενος κόσμος των πληρωμών στο e-commerce

Ο εξελισσόμενος κόσμος των πληρωμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο


Από την πρώτη συναλλαγή, το 1994, έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι - το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύχθηκε ραγδαία, επηρεάζοντας τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε σήμερα και οδηγώντας στη δημιουργία μιας εντελώς νέας βιομηχανίας με αντικείμενο την ηλεκτρονική λιανική και τις σχετικές μ’ αυτήν υπηρεσίες υποστήριξης.

Ο τζίρος στο ηλεκτρονικό εμπόριο έφθασε τα 1,9 τρισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμια κλίμακα το 2016 κιόλα δείχνουν ότι θα αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμότης τάξεως του 19% ως το 2020.

Η τεχνολογική πρόοδος οδήγησε στη διάδοση εναλλακτικών μεθόδων πληρωμών, οι οποίες κάνουν τις οικονομικές συναλλαγές πιο εύκολες, γρήγορες και ασφαλείς. Κάποια επιτυχημένα παραδείγματα είναι τα Ideal, Sofort, PayPal και Klarna.

Σύμφωνα με την εταιρείαWorldpay, πάνω από 300 διαφορετικοί τύποι μεθόδων πληρωμής χρησιμοποιούνται σήμερα στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η πρόκληση - μια κατακερματισμένη αγορά ακατάλληλη για τις ανάγκες των εμπόρων

Η παραδοσιακή μέθοδος είσπραξης για τους εμπόρους απαιτεί φυσική παρουσία–στα καταστήματα χρησιμοποιούνται POS και PED (συσκευές ανάγνωσης καρτών με κωδικό) - και έχει, επίσης, τοπικό χαρακτήρα.

Οι παραδοσιακοί χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, ανέπτυξαν ή απέκτησανμε αργό ρυθμότις δικές τους ψηφιακές δυνατότητες πληρωμής. Ακόμα κι αν διαθέτουν ειδική πύλη πληρωμών (payment gateway) αυτή είναι συνήθως ξεχωριστή από τις βασικές υπηρεσίες POS, με μικρή μεταξύ τους διαλειτουργικότητα.

Ωστόσο, προκειμένου να εκμεταλλευτούν πλήρως τις παγκοσμιοποιημένες δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου και του mCommerce, οι οργανισμοί αυτοί πρέπει να υποστηρίζουν μια ενιαία, ομοιογενή, πολυκαναλική και με δυνατότητα πολλαπλών πληρωμών υπηρεσία, που να καλύπτει πολλές χώρες για ολόκληρη την αλυσίδα αξίας πληρωμών!

Αυτό είναι το ελάχιστο POS στους εμπόρους – πελάτες τους και τους πελάτες των τελευταίων.

Λίγες υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών πληρωμών μπορούν πραγματικά να πετύχουν κάτι τέτοιο, σε παγκόσμια βάση.

Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, λοιπόν, οι εταιρείες πληρωμών να καταφεύγουν σε συγχωνεύσεις και εξαγορές προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες χώρες και τεχνολογίες, ενώ παράλληλα επενδύουν συνεχώς στην αιχμή της τεχνολογίας και σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα.

Στρατηγικές ενέργειες για την παροχή πλήρους, παγκόσμιας, πολυκαναλικής υπηρεσίας πληρωμών

Η αλυσίδα του ηλεκτρονικού εμπορίου, περιλαμβάνει εμπόρους, πύλες πληρωμών, αγοραστές, μεταποιητές, δίκτυα πληρωμών και εκδότες μέσων πληρωμής.

Κάθε ένας από αυτούς αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διαμόρφωση μιας παγκόσμιας στρατηγικής πληρωμών, λόγω της ποικιλίας των απαιτήσεων στην πλευρά της ζήτησης και του κατακερματισμού των δυνατοτήτων στην πλευρά της προσφοράς.

Για τους εμπόρους, οι πληρωμές έχουν αποκτήσει πλέον στρατηγική σημασία. Οι εξαγορές, οι συγχωνεύσεις και οι τακτικές πρωτοβουλίες οδήγησαν συχνά, στο παρελθόν,ακόμα και στη χρήση διαφορετικών πυλών και παρόχων από διαφορετικά τμήματα της ίδιας επιχείρησης.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τα ξεπερασμένης τεχνολογίας POS και τα νέα ρυθμιστικά πλαίσια, όπως το PSD2, δίνουν την ευκαιρία στους εμπόρους να εξορθολογίσουν και να ενοποιήσουν τασυστήματα πληρωμών τους, αναζητώντας παράλληλα βελτιώσεις τόσο στις αναλύσεις όσο και σε άλλες δυνατότητες πληρωμής.

Ειδικά για τις πύλες πληρωμών, ο καθορισμός των αγορών-στόχων τους θεωρείται κρίσιμης σημασίας όσον αφορά τις γεωγραφικές περιοχές και τους τομείς των εμπορικών συναλλαγών στους οποίους απευθύνονται.

Στις βασικές στρατηγικές εκτιμήσεις περιλαμβάνονται και αποφάσεις για το αν η πύλη θα χρησιμοποιείται απευθείας από εμπόρους ή από μεσάζοντες, για το ποιες εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμής θα υποστηριχθούν (συνήθως, μόνο ένας μικρός αριθμός χρησιμοποιείται σε κάθε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, αν και παγκοσμίως ξεπερνούν τις 300),

για την παροχή υπηρεσιών POS, ώστε οι έμποροι να λειτουργούν απρόσκοπτα τόσο online όσο και offline, καθώς και για το δίκτυο των μεσαζόντων που θα υποστηρίζουν

Για τις επιχειρήσεις διαχείρισης πληρωμών, η οικοδόμηση μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας για POS και ηλεκτρονικό εμπόριο,θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ.

Η ένταξη των εμπόρων εξακολουθεί να είναι κυρίως εγχώρια δραστηριότητα, λόγω της φυσικής μορφής της πώλησης, της υλοποίησης και της συντήρησης ενός δικτύου POS όμως, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται, καθώς οι τοπικοί έμποροι μεταλλάσσονται σε διασυνοριακές επιχειρήσεις και οι εγχώριοι καταναλωτές γίνονται διεθνείς,οι δημιουργοί των δικτύων πρέπει να καθορίσουν προσεκτικά τη στρατηγική τους, τόσο για τις διασυνοριακές πωλήσεις, όσο και για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι κάρτες κυριαρχούν σήμερα στα συστήματα επεξεργασίας, τα δίκτυα και τα συστήματα εκδόσεων. Ωστόσο, οι εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμής με κάρτες αναπτύσσονται ραγδαία, με έντονη την ενσωμάτωσή τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο με τη σειρά του «εκθρονίζει» τις λιανικές πωλήσεις μέσω POS.

Γι’ αυτό το λόγο, όλοι οι παραπάνω είναι υποχρεωμένοι να επανακαθορίσουν τη στρατηγική τους, ώστε να καλύπτει τις εναλλακτικές μεθόδους πληρωμών, ξαναβάζοντας τις κάρτες στο παιχνίδι για το ψηφιακό εμπόριο.

Ο καθορισμός μιας στρατηγικής πληρωμών για το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι κεφαλαιώδους σημασίας. Η αγορά λιανικήςέχει μπει σε περίοδο τεκτονικών αλλαγών, λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς οι αγορές στο κατάστημα αντικαθίστανταιαπό ψηφιακές αγορές.

Όμως, έτσι, δημιουργούνται πολύπλοκες αλληλεπιδράσεις με τους καταναλωτές που διασχίζουν όλα τα κανάλια και γεννούν σημαντικές επιπτώσεις και ευκαιρίες για τα επιχειρηματικά μοντέλα όλων των οργανισμών στην αλυσίδα αξίας. Είναι συναρπαστικό, λοιπόν, να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουν τις εξελίξεις οι «παίκτες»στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Πηγή: Accenture Banking Blog

Το Android Pay λέει "Nǐ Hǎo", hi και Привет σε Taiwan, Καναδά και Ρωσία

Το Android Pay μέσα σε λίγες μέρες λέει "Nǐ Hǎo" στην  Taiwan, hi στον Καναδά και Привет στη Ρωσία

Ταξιδεύοντας μέσα σε μια βδομάδα από την Ταϊβάν μέσω της Ρωσίας στον Καναδά, το Αndroid Pay εξαπλώνεται σε μια αγορά που αγκαλιάζει τρείς ηπείρους με 203 εκατομμύρια καταναλωτές.

Είτε ξεκινάτε, λοιπόν, για δείπνο στην Ταϊπέχ, είτε αγοράζετε βότκα στη Μόσχα είτε πηγαίνετε τα παιδιά σας σ’ ένα λούνα παρκ στο Μόντρεαλ, το κινητό σας Android είναι το μόνο που χρειάζεται να έχετε μαζί σας, όταν βγαίνετε από την πόρτα.

Το Android Pay σας βοηθά να πληρώνετε γρήγορα και με ασφάλεια από το κινητό σας τηλέφωνο (αρκεί, βεβαίως, να είναι Android…) και σας επιτρέπει να κερδίζετε όλους τους πόντους που σας αναλογούν στα συστήματα πιστότητας, χωρίς να παίρνετε μαζί σας τις κάρτες σας, άρα και χωρίς τον κίνδυνο να τις χάσετε!

Αν και εμάς δεν μας αφορά άμεσα, οι χρήστες κινητών με αυτό το λειτουργικό σύστημα στις χώρες που προαναφέρθηκαν μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το  Android Pay οπουδήποτε γίνονται αποδεκτές ανέπαφες πληρωμές, σε πλήθος  καταστημάτων όπως PX Mart, Carrefour, Watsons κλπ.

Το μόνο που έχουν να κάνουν, είναι να ξεκλειδώσουν το τηλέφωνό τους και να το κρατήσουν κοντά στο POS μέχρι να φανεί η ένδειξη "Check".

Τόσο εύκολο… Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ήδη POS αυτού του τύπου δεν χρειάζεται να κάνουν τίποτ’ άλλο, από την πλευρά τους, για να αρχίσουν να δέχονται πληρωμές μέσω Android Pay στα καταστήματά τους.

Για να χρησιμοποιήσουν το Android Pay, οι κάτοχοι κινητών πρέπει απλώς να κατεβάσουν αυτή την εφαρμογή που θα βρουν στο Google Play και να προσθέσουν μια αποδεκτή πιστωτική κάρτα Visa ή MasterCard, από οποιαδήποτε τράπεζα-μέλος του συνεχώς αναπτυσσόμενου δικτύου όσων συνεργάζονται με την Google.

Αφού προσθέσουν την  κάρτα τους, είναι πλέον έτοιμοι για πληρωμές μέσω του τηλεφώνου τους. Το Android Pay διατηρεί έναν κατάλογο των τελευταίων συναλλαγών στην εφαρμογή τους, ώστε να μπορούν εύκολα να παρακολουθούν τις αγορές σας και να μην τους ξεφύγουν τα έξοδα...

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη χρήση του Android Pay στα καταστήματα, δεν κοινοποιείται ο πραγματικός αριθμός της κάρτας. Αντ' αυτού, το Android Pay στέλνει έναν αριθμό εικονικού λογαριασμού για να αντιπροσωπεύει τις πληροφορίες του λογαριασμού του χρήστη, ώστε τα πραγματικά στοιχεία της κάρτας να παραμένουν ασφαλή.

Απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια, είναι να βρίσκεται εγκατεστημένη στο smartphone η έκδοση kit kat 4.4 ή νεώτερη και η συσκευή να διαθέτει chip NFC.

Πηγή: blog.google

Το Apple iOS 11 θα υποστηρίζει πληρωμές P2P στο iMessage

Το Apple iOS 11 θα υποστηρίζει σύντομα πληρωμές P2P στο iMessage

Την υποστήριξη της δυνατότητας των χρηστών να στέλνουν μέσω του νέου iOS 11 χρήματα στους φίλους και την οικογένειά τους μέσω του iMessage ανακοίνωσε η Apple, κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Παγκοσμίου Συνεδρίου Προγραμματιστών World Developers Conference.

Κατά τη διάρκεια αυτού του μεγάλου συνεδρίου, όπου είθισται να γίνονται σημαντικές ανακοινώσεις τόσο για developers όσο και για το ευρύ κοινό, η Apple αποκάλυψε ότι η λειτουργία πληρωμών P2P θα ενσωματωθεί στο iMessage ως εφαρμογή επιτρέποντας στους χρήστες να στέλνουν ή να ζητούν χρήματα από τις επαφές τους με ένα απλό άγγιγμα της οθόνης. Επίσης, θα ειδοποιεί αυτόματα τους χρήστες όταν οφείλουν χρήματα σε μια επαφή τους μέσω του iMessage και θα τους προτρέπει… να εξοφλήσουν μέσω της εφαρμογής το χρέος τους.

Οι χρήστες του iMessage μπορούσαν ως τώρα να στέλνουν πληρωμές σε χρήστες μέσω εφαρμογών τρίτων, συμπεριλαμβανομένων των Venmo και Square, αλλά αυτή τη φορά  η Apple αποφάσισε να το κάνει μόνη της.

Το γεγονός ότι οι πληρωμές peer-to-peer θα ενσωματωθούν στην υπηρεσία Apple Pay Service, προφανώς σημαίνει ότι η Apple θα στηριχτεί στις δικές της δυνάμεις.

Μόλις ολοκληρωθεί μια πληρωμή, το νέο υπόλοιπο αποθηκεύεται στην εικονική κάρτα Apple Pay της εφαρμογής Wallet App.

Οι χρήστες έχουν στη συνέχεια τη δυνατότητα είτε να μεταφέρουν τα χρήματα στον τραπεζικό τους λογαριασμό είτε να αποκτήσουν μια εικονική κάρτα και να τη χρησιμοποιήσουν οπουδήποτε γίνεται δεκτή η κάρτα Apple Pay, τόσο για ηλεκτρονικές όσο και για συμβατικές συναλλαγές, όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της εταιρείας.

Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες έχουν άμεση πρόσβαση στα μετρητά, αντί να περιμένουν να γίνει πρώτα η εκκαθάριση, όπως συμβαίνει με έναν κανονικό τραπεζικό λογαριασμό.

Η πρεμιέρα του νέου iOS 11 με δυνατότητα πληρωμών μέσω P2P έχει δρομολογηθεί για το φθινόπωρο, όπως ανακοίνωσε η Apple.

Η κίνηση αυτή από την πλευρά της εταιρίας, που θα κάνει ακόμα πιο εύκολη την αποστολή και λήψη χρηματικών ποσών από φίλους/επαφές, έχει ως προφανή στόχο να βελτιώσει τις επιδόσεις του Apple Pay που δείχνει να υστερεί, έναντι των ανταγωνιστών του, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.

Με την προσθήκη πληρωμών peer-to-peer, η Apple ελπίζει ότι μπορεί να αυξήσει τόσο τα ποσοστά χρήσης, όσο και τον αριθμό των χρηστών που υιοθετούν τις δικές της μεθόδους ψηφιακών πληρωμών.

Πηγή: pymnts.com

CEO της Visa: Eυκαιρίες για τις ψηφιακές πληρωμές στην Ευρώπη

CEO της Visa: Eυκαιρίες για τις ψηφιακές πληρωμές στην Ευρώπη

Σε συνέντευξή του με την αναλύτρια της Sanford Bernstein, Lisa Ellis, που μεταδόθηκε από το  δίκτυο Seeking Alpha, ο CEO της Visa, Al Kelly, ανέλυσε πρόσφατα τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία του, από τη Visa Europe ως την κατάσταση στην Κίνα και τις ψηφιακές πληρωμές.

Ο κ. Kelly υπογράμμισε ότι ο ευρύτερος στόχος της εταιρίας του, στον οποίο κυρίως επικεντρώνεται, είναι η «αύξηση της πίτας των πληρωμών», δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «βρισκόμαστε σε ένα πρωτόγνωρο πεδίο σ’ ό,τι αφορά στις ηλεκτρονικές πληρωμές - δεν είμαστε πια υποχρεωμένοι να βγούμε έξω και να ανταγωνιστούμε για ένα σταθερό μερίδιο της πίτας… Η ευκαιρία των ηλεκτρονικών πληρωμών είναι τόσο μεγάλη, που  οδηγεί από μόνη στη μεγέθυνση της πίττας».

Κατά τον CEO της Visa, την επόμενη πενταετία θα επικεντρωθούν στα συνεχώς αυξανόμενα "σημεία αποδοχής" ηλεκτρονικών πληρωμών, «καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να εξελίσσεται και το Internet of Things ακολουθεί κατά πόδας».

Οι ψηφιακές υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρεμείνουν ένας τομέας με επεκτατική δυναμική, κατά τον κ. Kelly, και η Visa αναμένεται να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο διευρύνοντας το κύκλο των δραστηριοτήτων της και αλληλεπιδρώντας με το διαρκώς αναπτυσσόμενο οικοσύστημα των e-πληρωμών. Υποστήριξε δε ότι η εταιρεία του έχει αναπτύξει "πολύ καλές σχέσεις με τη Samsung, το Stride, το Facebook, και το PayPal".

Η συνεχιζόμενη μετάβαση από τις φυσικές κάρτες στο νέο ψηφιακό περιβάλλον, όπως ανέφερε ο κ.Kelly, εξαρτάται από το «υψηλό επίπεδο ασφάλειας», στο οποίο δίνει έμφαση η Visa μέσω του tokenization, και την «υποτίμηση» των δεδομένων σε ένα ανοικτό περιβάλλον.

Ωστόσο, πέρα από την ασφάλεια, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων προσφέρει επίσης ευκαιρίες για αγορές και πωλήσεις κι εκεί η εμπειρία του Visa Checkout συνεχίζει τα σταθερά βήματα προς τα εμπρός, κατά τον κ. Kelly, που θύμισε ότι το Visa Checkout προσφέρεται σήμερα σε περισσότερα από 300.000 εμπορικά καταστήματα σ’ όλο τον κόσμο, με κύκλο εργασιών της τάξεως των 200 δις δολαρίων.

Σ’ ό,τι αφορά στην πρόσφατη συμφωνία για τη Visa Europe (ΣΣ. Τον Ιούνιο του 2016, η Visa Inc. εξαγόρασε τη Visa Europe) δήλωσε ότι "είχαμε ένα πολύ καλό ξεκίνημα ... στόχος μας είναι η μετάβαση από ένα μοντέλο συνδεδεμένων εταιριών σ’ ένα μοντέλο ενιαίας εμπορικής επιχείρησης.

Από πλευράς δαπανών, έχουμε προχωρήσει στον εξορθολογισμό τόσο των ανθρωπίνων πόρων, όσο και των κερδών, γεγονός που οδήγησε σε εξοικονόμηση προσπαθειών, περισσότερο απλουστευμένες διαδικασίες και καλύτερη κατανομή εξόδων, παράγοντες που -με την πάροδο του χρόνου- θα συμβάλουν στην αύξηση των περιθωρίων κέρδους μας στην Ευρώπη». Πρόσθεσε δε ότι η διαδικασία μετάβασης σε ενιαίο σύστημα θα συνεχιστεί και το 2018, με επεμβάσεις στις τρέχουσες διαδικασίες, από την εξουσιοδότηση, στην εκκαθάριση και την πληρωμή.

Μιλώντας γενικότερα για τις εξελίξεις στην Ευρώπη, ο CEO της Visa τόνισε σχετικά με τη διαδικασία ρύθμισης του κανονιστικού πλαισίου, ότι «πολλά από αυτά που πρόκειται να γίνουν εξακολουθούν να βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της προετοιμασίας. Ακόμα, είναι πολύ πρώιμες οι συνθήκες - μόλις περάσαμε το στάδιο επεξεργασίας του βέλτιστου σχήματος».

Σχολίασε, επίσης, και το PSD2, λέγοντας ότι: "υπάρχουν πολλά στοιχεία στα οποία δουλεύουμε - τα δύο που απαιτούν μεγαλύτερη προσοχή, είναι η επαλήθευση ταυτότητας βάσει δύο παραμέτρων, και η ανάγκη τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να ‘ανοίγουν’ τους λογαριασμούς των πελατών τους σε τρίτους, έπειτα από σχετικά αιτήματα. Είναι πολύ πρόωρο να μιλάμε για αίσιο τέλος… Όμως, έχουμε δουλέψει σκληρά κι έχουμε περάσει πολύ χρόνο, τόσο με τις ρυθμιστικές αρχές, όσο και με τους πελάτες μας. Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι ο έλεγχος ταυτότητας δύο παραμέτρων δεν θα προκαλέσει προβλήματα στις ίδιες τις πωλήσεις...»

Στην ερώτηση αν η Alipay είναι, τελικά, "φίλος ή εχθρός", ο κ. Kelly υπογράμμισε ότι «αν και η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι κάτι καλό για όλους μας, προσωπικά πιστεύω ότι σε σύγκριση με τη Alipay στην Κίνα μειονεκτούμε επειδή λειτουργούμε με άνισο ανταγωνισμό σε σχέση με τους Κινέζους ανταγωνιστές μας. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, η Alipay είναι μια τράπεζα και καθώς επεκτείνονται από την Κίνα σε άλλες αγορές, πιστεύω ότι θα δεχτούν πιέσεις για να πάρουν τραπεζική άδεια, ώστε να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τους υπολοίπους επί ίσοις όροις. Να υπόκεινται στους ίδιους κανόνες με τις  ανταγωνιστικές σ’ αυτούς τράπεζες, είτε αυτό είναι κεφαλαιακή επάρκεια είτε οι διεθνείς κανονισμοί περί διαφάνειας".

Η Ινδία παραμένει, επίσης, μια χώρα με ευκαιρίες, κατά τον CEO της Visa, και λειτουργεί ως μια σχετικά ανοικτή αγορά. Εκεί, όπως είπε, η Visa έχει παρουσιάσει αύξηση των εμπόρων – συνεργατών της κατά 50%, ενώ αυξάνει τον κύκλο εργασιών της κατά 100% χρόνο με χρόνο…

Τέλος, σ’ ό,τι αφορά στην αγορά B2B, ο κ. Kelly σημείωσε τo βασικό πλεονέκτημα της Visa Direct, με τη "δυνατότητα γρήγορης πληρωμής" (fast payments push capability), πρόταση η οποία αποδεικνύεται ιδιαίτερα συμφέρουσα στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμερισμού.

Πηγή: pymnts.com

Η Ρωσική Κεντρική Τράπεζα πραγματοποιεί δοκιμές  με Ψηφιακά Νομίσματα

Η Ρωσική Κεντρική Τράπεζα πραγματοποιεί δοκιμές  με Ψηφιακά Νομίσματα

Η Ρωσία δείχνει να ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο για τα ψηφιακά νομίσματα, με την Κεντρική Τράπεζα της χώρας να δοκιμάζει πολλά διαφορετικά μοντέλα και σχήματα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters, οι δοκιμές έχουν ως στόχο να βρεθεί η βέλτιστη λύση για τη Ρωσία, όπως δήλωσε πρόσφατα η εκπρόσωπος Τύπου της Κεντρικής Τράπεζας Olga Skorobogatova.
"Σε όλες τις χώρες, οι ρυθμιστικές αρχές συμφωνούν πως είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί ένα εθνικό ψηφιακό νόμισμα, γιατί αυτό είναι το μέλλον", τόνισε η κ. Skorobogatova. "Κάθε χώρα θα αποφασίσει μόνη της το συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για να γίνει κάτι τέτοιο.

Με βάση τα πιλοτικά έργα που διεξάγουμε, θα επιλέξουμε το σύστημα που θα χρησιμοποιήσουμε στην περίπτωση μας ως εθνικό μας ψηφιακό νόμισμα". Το Reuters σημειώνει ότι οι ρωσικές αρχές είχαν απορρίψει στο παρελθόν το ψηφιακό νόμισμα bitcoin, υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για «ξέπλυμα» χρήματος ή για χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Μάλιστα, ακόμα και σήμερα, η Ρωσία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το bitcoin ως παράνομο νόμισμα.

Την ίδια ώρα που η Ρωσική Κεντρική Τράπεζα προβληματίζεται σχετικά με το ψηφιακό νόμισμα, οι τράπεζες της χώρας δεν φαίνεται να έχουν την ίδια άποψη. Τον περασμένο μήνα, η Mastercard ανακοίνωσε ότι πως ρωσικές χρηματοοικονομικές εταιρείες, που συνεργάζονται στο πλαίσιο ενός προγράμματος επιταχυντή στο χώρο της Ψηφιακής Οικονομίας (FinTech), επέλεξαν 12 νεοφυείς επιχειρήσεις (startups), τις οποίες θα βοηθήσουν και θα καθοδηγήσουν ως την ολοκλήρωση αυτού του κύκλου.

Στις τράπεζες - μέντορες περιλαμβάνονται οι  Ak Bars, VTB 24, Bank Saint Petersburg, Home Credit Bank και Absolut Bank.

Οι 12 startups με τις οποίες συνεργάζονται οι τράπεζες και το αντικείμενο καθεμιάς, είναι οι:
•    1C-SIM - πλατφόρμα ταυτοποίησης χρήστη κινητής τηλεφωνίας και της ηλεκτρονικής υπογραφής του,
•    DataFuel.ru - σύστημα δημιουργίας ψυχογραφικού προφίλ του χρήστη, βασισμένου στα κοινωνικά του δίκτυα και τις οικονομικές του συναλλαγές,
•    FinCase - υπηρεσία που βοηθά τις τράπεζες να αυτοματοποιήσουν τη διαχείριση χαρτοφυλακίων, με επίκεντρο τις υποθήκες και τα εξασφαλισμένα περιουσιακά στοιχεία,
•    Insurion - πλατφόρμα για αγορά ασφάλισης έναντι καθυστερήσεων ταξιδιού,
•    M4B – υπηρεσία online χρηματοδότησης εστιασμένη στο ηλεκτρονικό εμπόριο,
•    Panda Money- υπηρεσία που διδάσκει στα παιδιά οικονομία μέσα από το παιχνίδι (gamification),
•     Relation Rate - υπηρεσία βαθμολόγησης που χρησιμοποιεί δεδομένα μέσων κοινωνικής δικτύωσης και βιομετρικά εργαλεία αναγνώρισης του χρήστη,
•    Right - ρομπο-συμβουλευτική πλατφόρμα για τη διαχείριση προσωπικών επενδύσεων,
•    Robin - βιομετρική υπηρεσία αναγνώρισης φωνής και επαλήθευσης ταυτότητας,
•    Rubbles - πλατφόρμα που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο την εξατομίκευση τραπεζικών υπηρεσιών για τελικούς χρήστες,
•    Sweet card - υπηρεσία που προσφέρει εξατομικευμένη δυνατότητα επιστροφής χρημάτων από καταστήματα λιανικής, και
•    uLime - πλατφόρμα που επιτρέπει τη δημιουργία πρόσθετων εσόδων στο πιστό κοινό μιας τράπεζας.

Πηγή: pymnts.com

Η LG λανσάρει το LG Pay

Η LG λανσάρει το LG Pay

Η LG Electronics ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες την επίσημη έναρξη λειτουργίας της δικής της υπηρεσίας ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κινητών στη Νότια Κορέα. Σύμφωνα με πληροφορίες των τοπικών ΜΜΕ (καθώς για την ώρα διατίθεται μόνο σε εθνικό επίπεδο), η υπηρεσία της LG είναι παρόμοια σε δυνατότητες με το Samsung Pay, την αντίστοιχη υπηρεσία ψηφιακών πληρωμών της Samsung Electronics.

Το LG Pay βασίζεται στην ασύρματη μαγνητική τεχνολογία επικοινωνιών, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν αγορές απλώς ακουμπώντας το smartphone τους στα συνήθη τερματικά πληρωμής με πιστωτικές κάρτες.

Η Samsung Pay δίνει την ίδια δυνατότητα στους χρήστες αξιοποιώντας και αυτό τεχνολογία ασύρματης ασφαλούς μετάδοσης, όπως σημειώνουν τα κορεατικά ΜΜΕ

Το LG Pay θα είναι αρχικά διαθέσιμο μέσω των εταιρειών Shinhan, KB, BC και Lotte, δηλ. των τεσσάρων εταιρειών έκδοσης πιστωτικών καρτών της Νότιας Κορέας, αλλά ο αριθμός των εταιριών που θα υποστηρίζουν αυτή τη μέθοδο πληρωμής αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.

Προς το παρόν μόνο οι κάτοχοι του LG  G6, της νέας «ναυαρχίδας» της εταιρίας, θα μπορούν να πραγματοποιούν αγορές μέσω αυτής της υπηρεσίας και έπειτα από κατάλληλη ενημέρωση του λογισμικού τους, όμως η κορεατική εταιρία ανακοίνωσε πως το LG Pay θα διατεθεί και σε άλλα smartphones στο μέλλον.

Το LG Pay έκανε την πρεμιέρα του στην αγορά αρκετά καθυστερημένα σε σχέση με τις αντίστοιχες υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κινητών που εισήγαγαν άλλοι ανταγωνιστές της, όπως η Apple και η Samsung,  των οποίων οι πλατφόρμες είναι πλέον διαθέσιμες σε περισσότερες από 10 χώρες και σε μάλιστα για περισσότερα του ενός μοντέλα κινητών.

Ακόμα και η Google έχει «κλειδώσει» προβάδισμα σ’ αυτόν τον τομέα, δεδομένου ότι το Android Pay είναι ήδη διαθέσιμο για τα κινητά τηλέφωνα της LG.

Το LG Pay, αντίθετα, είναι διαθέσιμο μόνο στο κορυφαίο μοντέλο G6 της LG, που δεν θα το έλεγες ιδιαίτερα προσιτό, καθώς η αρχική τιμή του είναι 796 δολάρια... Είναι, βεβαίως, αρκετά πιο οικονομικό από τα 900 δολάρια που αναμένεται να κοστίζει το iPhone 8, όταν κάνει το ντεμπούτο του αργότερα φέτος - αλλά σίγουρα δεν είναι ένα φθηνό κινητό.

Πάντως η προσβασιμότητα, τουλάχιστον για τους χρήστες της ίδιας της LG, μάλλον δεν πρόκειται να τους απασχολήσει πολύ, μιας και η εταιρεία ήδη προγραμματίζει να διαθέσει το LG Pay σε άλλα μοντέλα μέσω μιας ενημέρωση λογισμικού, κάποια στιγμή μετά το λανσάρισμα του, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες.

Αυτό που είναι λιγότερο σαφές, όμως, έχει να κάνει με το πότε η πλατφόρμα πληρωμών της LG θα θα είναι διαθέσιμη εκτός Νότιας Κορέας, δεδομένου ότι  η εταιρεία συνεχίζει να κρατάει κλειστά τα χαρτιά της, σχετικά με αυτό το θέμα.

Πηγή: pymnts.com

Η Google παρουσιάζει loyalty API

Η Google παρουσιάζει loyalty API

Η Google ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το Android Pay βρίσκεται ήδη σε 10 αγορές και σύντομα θα επεκταθεί σε περισσότερες. Μέσω του blog της, η εταιρεία ανέφερε ότι -εκτός από τις συνεργασίες με τη Visa και τη Mastercard- επιδιώκει να βελτιώσει την εμπειρία του mobile checkout και για τους χρήστες του PayPal.

Συνεχίζοντας τις προσπάθειές της για βελτίωση των δυνατοτήτων ηλεκτρονικών πληρωμών, η Google ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι έχει τεθεί πλέον σε λειτουργία το Google Payments API, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν πληρωμές είτε μέσω της εφαρμογής είτε σε online με οποιαδήποτε πιστωτική ή χρεωστική κάρτα που έχει αποθηκευτεί στο Google Account τους μέσω του Google Play, Chrome και YouTube.

Με την υπηρεσία αυτή, οι χρήστες μπορούν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους χωρίς να χρειάζεται να θυμούνται τις πληροφορίες πληρωμής. Απλώς επιλέγουν την κάρτα που επιθυμούν, εισάγουν έναν κωδικό ασφαλείας με τη συσκευή Android και ολοκληρώνουν την αγορά. Η Google ανακοίνωσε ότι οι προγραμματιστές που θα χρησιμοποιήσουν αυτό το API θα κάνουν ευκολότερη τη ζωή των πελατών τους, σ’ ό,τι αφορά στις ηλεκτρονικές πληρωμές τους.

Ο γίγαντας του Διαδικτύου ανακοίνωσε επίσης ότι, μέσα στους επόμενους μήνες, οι χρήστες των υπηρεσιών του στις Η.Π.Α. θα μπορούν να στέλνουν ή να λαμβάνουν πληρωμές μέσω του Google Assistant, της φωνητικής εφαρμογής προσωπικού βοηθού. Θα μπορούν να ζητούν από την εφαρμογή είτε στην οικιακή τους συσκευή Google ή σε ένα κινητό με λειτουργικό Android να στείλει σε ένα άτομο χρήματα και η εφαρμογή θα κάνει, στη συνέχεια, όλη τη δουλειά. Το μόνο που χρειάζονται οι χρήστες, είναι μια χρεωστική κάρτα συνδεδεμένη με τον λογαριασμό τους Google.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης έναν νέο τρόπο που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να επιβραβεύουν την καταναλωτική πιστότητα των πελατών τους.

Το API με την ονομασία Card Linked προσφέρει έναν νέο τρόπο προβολής στοχευμένων προσφορών, και η αμερικανική αλυσίδα Panera Bread (www.panerabread.com) είναι ένας από τους πρώτους συνεργάτες της Google που θα την ‘τρέξουν’ σε εθνικό επίπεδο, στις ΗΠΑ.

Τα μέλη του MyPanera που διαθέτουν κατάλληλη κάρτα πελάτη συνδεδεμένη στο Android Pay, θα λαμβάνουν  προσφορές και  ενημερώσεις σχετικά με νέες συμφέρουσες προτάσεις. Οι προσφορές αυτές θα εξαργυρώνονται όταν οι πελάτες χρησιμοποιούν την κάρτα τους στο ταμείο.

Η Google επιτρέπει, επίσης, στους χρήστες Android Pay να προσθέσουν κι άλλα προγράμματα πιστότητας στην υπηρεσία πληρωμών της.

Η εταιρεία ανέφερε για παράδειγμα ότι τα μέλη της Walgreen Balance Rewards, που έχουν συνδέσει την κάρτα πιστότητας με τον αριθμό του τηλεφώνου τους και χρησιμοποιούν το Android Pay, θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις για προσφορές στη συσκευή τους, ώστε να αξιοποιήσουν της κάρτα τους για μελλοντικές αγορές στη γνωστή αλυσίδα drugstore.

Η Walgreen έχει αναπτύξει την τεχνολογία smart tap της Google σε περισσότερα από 8.000 καταστήματά της, στις Η.Π.Α.

Η εταιρεία δήλωσε ότι συνεργάζεται με το πρόγραμμα Clover της First Data ώστε να επεκτείνει την τεχνολογία smart tap σε όλα τα είδη επιχειρήσεων.

Με την ενσωμάτωση αυτής της έξυπνης εφαρμογής στο API του Clover, οι προγραμματιστές μπορούν πλέον να δημιουργήσουν εφαρμογές Android για προγράμματα πιστότητας πελατών, κουπόνια, εξαργύρωση επιταγών δώρων κι αρκετές ακόμα υπηρεσίες, όπως πχ. οι προπαραγγελίες προϊόντων.

Πηγή: pymnts.com

Υπέγραψε τη «σύμβαση για το έγκλημα στον κυβερνοχώρο» η Ελλάδα...

Την επικύρωση από την Ελλάδα της «Σύμβασης για το έγκλημα στον κυβερνοχώρο» και του Πρωτοκόλλου που τη συνοδεύει, παρέδωσε πρόσφατα ο μόνιμος αντιπρόσωπος της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρώπης, πρέσβυς Στέλιος Περράκης, στο γενικό γραμματέα του Οργανισμού, Θόρμπγιον Γιάγκλαντ.

Στην τελετή παράδοσης, στο γραφείο του γενικού γραμματέα, παραβρέθηκαν τα μέλη της ελληνικής κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας: η επικεφαλής Αννέτα Καββαδία, η Τασία Χριστοδουλόπουλου και ο Γιώργος Κυρίτσης. Με την επικύρωση, η Ελλάδα γίνεται η 52η χώρα που εντάσσεται στο σύστημα της «Σύμβασης για το έγκλημα στον κυβερνοχώρο» (42 χώρες-μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης και 10 χώρες εκτός Συμβουλίου).
«Πρόκειται για μια σημαντική στιγμή» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρέσβυς κ.Περράκης. «Η Ελλάδα επικυρώνει ένα από τα πιο σημαντικά κείμενα, από τις πιο σημαντικές Συμβάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης, που αφορά στο κυβερνοέγκλημα.

Μαζί είναι κι ένα Πρωτόκολλο που συνδέεται με τη Σύμβαση και αφορά στην αντιμετώπιση των ρατσιστικών πράξεων μέσω διαδικτύου» δήλωσε, προσθέτοντας ότι «η σημασία που δίνεται πλέον στη Σύμβαση αυτή, φαίνεται και από το γεγονός ότι πολλές χώρες εκτός Συμβουλίου της Ευρώπης την έχουν επικυρώσει και συμμετέχουν στο σύστημα. Με τη σημερινή επικύρωση, κάνει και η Ελλάδα ένα πολύ μεγάλο βήμα προς έναν άλλο νομικό πολιτισμό».

Στο περιθώριο της τελετής, ο επικεφαλής της Επιτροπής της Σύμβασης για το κυβερνοέγκλημα, Αλεξάντερ Σέγκερ, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι υπάρχει συνεχής αναζήτηση για το θέμα και η Επιτροπή ετοιμάζει ήδη δεύτερο Πρωτόκολλο, το οποίο θα συζητηθεί την ερχόμενη εβδομάδα, με στόχο να είναι έτοιμο το καλοκαίρι. «Σεβόμαστε βέβαια την εθνική κυριαρχία, θέλουμε όμως να διασφαλίζεται και η δίωξη των παραβατών. Κι αυτό χάρις στην πρόσβαση για αποδεικτικά στοιχεία μέσω Google σε cloud servers με στόχο την προστασία της κοινωνίας και των πολιτών. Και αυτό γιατί χωρίς δεδομένα δεν υπάρχουν αποδείξεις, επομένως δεν μπορεί να υπάρξει δικαιοσύνη» υπογράμμισε.

Σχετικά με το προετοιμαζόμενο δεύτερο Πρωτόκολλο για το κυβερνοέγκλημα, ο πρέσβυς κ. Περράκης σχολίασε πως «η διαρκής αναζήτηση μεγαλύτερης προστασίας είναι ένα χαρακτηριστικό στοιχείο του Συμβουλίου της Ευρώπης, γιατί έτσι διευρύνεται όλο και πιο πολύ το κράτος δικαίου. Επομένως, όλες οι πράξεις που θα βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή της Σύμβασης είναι ευπρόσδεκτες».


Τα μισά ελληνικά νοικοκυριά χρησιμοποιούν πλέον πλαστικό χρήμα και e-banking...

Τα ελληνικά νοικοκυριά προσαρμόζονται, θέλοντας και μη, στις επιταγές των καιρών και σε όσα επιβάλλουν τόσο η ψηφιακή εποχή που βιώνουμε, όσο και τα capital controls, τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν... Έτσι, περίπου τα μισά νοικοκυριά χρησιμοποιούν πλέον πλαστικό χρήμα και e-banking για αγορές αγαθών και πληρωμή λογαριασμών. Όμως, ποσοστό 46% εξακολουθεί να προτιμά για τις πληρωμές του τα μετρητά...
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την ετήσια έρευνα εισοδήματος για το 2016 του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία ΜARC ΑΕ σε πανελλαδικό δείγμα 1.000 νοικοκυριών, στο διάστημα 14 ως 23 Νοεμβρίου 2016. Η έρευνα, που μελετά την εξέλιξη της εισοδηματικής κατάστασης των ελληνικών νοικοκυριών, επισημαίνει όσον αφορά το πλαστικό χρήμα και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, ότι απαιτείται “ένα διαφορετικό μείγμα κινήτρων σε διαφορετικές ομάδες του πληθυσμού, αλλά και συμμόρφωση των τραπεζών με τις οδηγίες της ΤτΕ και το πνεύμα μετάβασης στη νέα ψηφιακή εποχή. Σημαίνει, επίσης, ότι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού αδυνατεί να προσαρμοστεί σε αυτή την συναλλακτική συνήθεια”.

Τεράστια φυγή στο εξωτερικό
Εκρηκτικές διαστάσεις, από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι έχει πλέον λάβει το φαινόμενο της οικονομικής μετανάστευσης.  Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, πάνω από 450.000 Έλληνες πολίτες έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό για να βρουν εργασία, ενώ 2 στους 3 νέους ηλικίας 18-35 εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να μεταναστεύσουν, αν τους δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία για εργασία.
Το 9,7% των νοικοκυριών δηλώνει ότι είχε ένα τουλάχιστο μέλος που μετανάστευσε στο εξωτερικό για να βρει εργασία (ποσοστό που αντιστοιχεί σε πάνω από 400.000 οικογένειες). Ο αριθμός αυτός συγκλίνει με τα επίσημα στοιχεία των στατιστικών αρχών, όπου υπάρχει εκτίμηση για μετανάστευση άνω των 500.000 Ελλήνων πολιτών από την απαρχή της κρίσης (427.000 την περίοδο 2008-2013).
Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η προοπτική συνέχισης του φαινομένου, καθώς το 42% των νοικοκυριών θα εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο να μεταναστεύσει στο εξωτερικό, αν υπήρχαν οι προϋποθέσεις για εξεύρεση εργασίας. Στις νεότερες ηλικίες 18-35 ετών, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 67,7%, δηλαδή 2 στους 3 νέους είναι δυνητικοί μετανάστες.
Χαμηλά η επιχειρηματικότητα
Τα νοικοκυριά, που δηλώνουν εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα ως κύρια πηγή εισοδήματος, παραμένουν στο χαμηλό ποσοστό του 9% (από 12,6% το 2012), που κι αυτό αναμένεται να υποχωρήσει περισσότερο, με την εφαρμογή του νέου υπολογισμού ασφαλιστικών εισφορών. Σταθερά υψηλό, αλλά οριακά μειούμενο, είναι το ποσοστό των νοικοκυριών (49,2%) που δηλώνει ως κυριότερη πηγή εισοδήματος τη σύνταξη κάποιου μέλους του. Η μικρή μείωση (έναντι 52% το Δεκέμβριο του 2014) πιθανότατα οφείλεται στην προοδευτική οριζόντια μείωση του επιπέδου των συντάξεων.

Δυσμενής η εικόνα των νοικοκυριών
Όσον αφορά στη συνολική εικόνα της οικονομικής κατάστασης των ελληνικών νοικοκυριών, όπως την αποτυπώνει η έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, το 75% εξ αυτών διαβιώνει με πολύ χειρότερους όρους (ποσοτικούς και ποιοτικούς) σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα της κρίσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 75,3% των νοικοκυριών παρουσίασε σημαντική μείωση εισοδημάτων μέσα στο 2016. Ακόμη, πάνω από 1 στα 3 νοικοκυριά δηλώνει ότι διαβιεί με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που βρίσκεται στην κατώτερη εισοδηματική κλίμακα (37,1% δηλώνουν εισόδημα <10.000€ ετησίως).
Το 16,0% των νοικοκυριών δηλώνει ότι τα εισοδήματά του δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τις βασικές τους ανάγκες, εύρημα που συνάδει με το ποσοστό ακραίας φτώχειας που σημειώνεται στη χώρα (το οποίο υπολογίζεται στο 40% του ενδιάμεσου εισοδήματος, κατά την ΕΛΣΤΑΤ). Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat Έρευνα Εισοδήματος & Συνθηκών Διαβίωσης των Νοικοκυριών), το κατώφλι σχετικής φτώχειας στην Ελλάδα μειώθηκε από τις €7.178 το 2010 στις €4.512 το 2015, ένδειξη κατάρρευσης των μεσαίων εισοδημάτων. Αν ληφθεί ως μέτρο σύγκρισης το κατώφλι φτώχειας του 2010, τότε περίπου τα μισά νοικοκυριά θα θεωρούνταν σήμερα φτωχά.


Υποχρεωτικές από σήμερα οι αναρτήσεις για τις ηλεκτρονικές πληρωμές

Υποχρεωτικές από σήμερα οι αναρτήσεις για τις ηλεκτρονικές πληρωμές – Προβλημτισμός στο ΕΒΕΔ

Αντιμέτωπες με βαριά χρηματικά πρόστιμα θα είναι από σήμερα 1η Φεβρουαρίου, όσες εμπορικές επιχειρήσεις δεν έχουν αναρτήσει πινακίδες που να ενημερώνουν τους καταναλωτές για το αν αποδέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές ή αν δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα.

Και οι δύο κατηγορίες υποχρεωτικά θα πρέπει να έχουν αναρτημένες πινακίδες στις εισόδους και στα ταμεία των καταστημάτων τους, όπου θα αναγράφεται: Για τις πρώτες επιχειρήσεις ότι δέχονται πληρωμές με κάρτες, καθώς και ποια συστήματα πληρωμών χρησιμοποιούν (π.χ. VISA, MASTERCARD κ.λπ.), και για τις δεύτερες ότι δεν δέχονται κάρτες.

Στο μεταξύ, όπως όλα δείχνουν, γύρω στον Μάρτιο αναμένεται να εκδοθεί και η περιβόητη κοινή υπουργική απόφαση σχετικά με το ποιες επιχειρήσεις υποχρεωτικά θα πρέπει να αποδέχονται πληρωμές με κάρτες, καθώς ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Ο γενικός γραμματέας του ΕΒΕΔ κ. Νίκος Παπασταματίου μιλώντας στην «δ», δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για την υποχρεωτική χρήση των pos αφού μια σειρά από προβλήματα που θα ανακύψουν, παραμένουν άλυτα.
Όπως λεει, η υποχρεωτική χρήση των pos όχι μόνο δεν θα διευκολύνει τις μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις αλλά θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα, αφού δεν έχει θεσπιστεί ακόμα ο ακατάσχετος λογαριασμός, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή, όσοι έχουν οφειλές, να χάσουν τα χρήματά τους από πιθανές κατασχέσεις.

«Από το μέτρο αυτό δεν κινδυνεύουν οι εισπράξεις των μεγάλων εταιρειών, που έχουν βρει τρόπους να προστατέψουν τα χρήματά τους αλλά οι μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις, που αγωνίζονται για την επιβίωσή τους. Στον καιρό της οικονομικής κρίσης, είναι αδύνατον να μην υπάρχουν οφειλές είτε στο δημόσιο είτε στα ασφαλιστικά ταμεία είτε ακόμα και σε ιδιώτες. Τα κατασχετήρια εκδίδονται καθημερινά κατά εκατοντάδες, πώς λοιπόν θα χρησιμοποιήσει το pos μια επιχείρηση από την στιγμή που κινδυνεύουν με κατάσχεση τα χρήματα από τον λογαριασμό της τράπεζας; Να φανεί συνεπής ο πρωθυπουργός  και να υλοποιήσει την δέσμευσή του για την θέσπιση του ακατάσχετου λογαριασμού. Διαφορετικά, η χρήση των pos δεν θα βρει ανταπόκριση», λέει ο κ. Παπασταματίου.

Επιπλέον, επαναφέρει το ζήτημα που αφορά στο υψηλό κόστος λειτουργίας τον pos και τις μεγάλες χρεώσεις που επιβάλλουν οι τράπεζες, λέγοντας πως θα πρέπει να επανεξεταστεί διότι είναι ασύμφορο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Οι προμήθειες
Οι προμήθειες ανά συναλλαγή με πλαστικό χρήμα, που πληρώνει ο επαγγελματίας, είναι θέμα που έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Οι επαγγελματίες κάνουν λόγο για υπέρογκες χρεώσεις που φτάνουν ακόμη και το 3% επί των συναλλαγών. Ο κάθε επαγγελματίας έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ή να νοικιάσει το μηχάνημα POS. Σε περίπτωση αγοράς υπολογίζεται ένα επιπλέον κόστος τεχνικής υποστήριξης. Η ενοικίαση έχει μια ελάχιστη διάρκεια χρήση της υπηρεσίας (συνήθως 18-24 μήνες) και προπληρώνεται σε εξαμηνιαία βάση, ενώ συνήθως δεν χρεώνεται τεχνική υποστήριξη και αναλώσιμα.



Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Payments

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search