Η νέα λύση βασίζεται σε πρότυπα ISO και επιτρέπει στις τράπεζες να πετύχουν καθολικές καινοτομίες στις πληρωμές
Redwood Shores, Καλιφόρνια – Αύγουστος 2017, Η Oracle ανακοίνωσε την έναρξη διαθεσιμότητας της λύσης Oracle Banking Payments.
Η δημιουργία της λύσης έχει βασιστεί εξαρχής στο πρότυπο ISO 20022 και η σχεδίασή της αποσκοπεί στο να βοηθήσει τις τράπεζες να κατηγοριοποιήσουν την ανταλλαγή μηνυμάτων περί πληρωμών, το μετασχηματισμό των μηνυμάτων και την επεξεργασία των πληρωμών, παρέχοντας υψηλής ποιότητας πληροφόρηση.
Χρησιμοποιώντας το API του Oracle Banking Payments, οι τράπεζες μπορούν επίσης να καινοτομήσουν στο πλαίσιο του Internet of Payments, να συνεργαστούν με τρίτους ή να οργανώσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα αξιοποιώντας συνεργασίες με εταιρείες FinTech.
Ο Chet Kamat, Senior Vice President, Oracle Financial Services, δήλωσε:
«Ως προμηθευτής λύσεων για τις κύριες τραπεζικές λειτουργίες, παρέχουμε υποστήριξη πληρωμών εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.
Εκτελούμε τις διαδικασίες πληρωμών για περισσότερες από 500 τράπεζες σε 140 χώρες. Σε πολλές περιπτώσεις, οι εφαρμογές μας καλύπτουν ένα σημαντικό μέρος του όγκου συναλλαγών μιας χώρας ή περιοχής.
Για παράδειγμα, στην Ινδία διαχειριζόμαστε πάνω από το 20% των εισερχόμενων και το 22% των εξερχόμενων πράξεων διακανονισμού σε πραγματικό χρόνο.
Με το Oracle Banking Payments, οι οργανισμοί χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μπορούν να βελτιώσουν την αυτοματοποιημένη επεξεργασία (STP), να υποστηρίξουν τον άμεσο και σε πραγματικό χρόνο διακανονισμό πληρωμών και να μειώσουν το χρόνο διάθεσης στην αγορά, δίνοντας ώθηση στην καινοτομία.»
Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή έχει φέρει τις τράπεζες σε ένα σημείο καμπής στον τομέα των πληρωμών, όπου οι πελάτες απαιτούν διαρκή διαθεσιμότητα για ομαλή πραγματοποίηση πληρωμών σε πραγματικό χρόνο.
Αντιμέτωπες με τα αυξανόμενα επίπεδα πολυπλοκότητας των διαδικασιών, οι τράπεζες έχουν υιοθετήσει εξειδικευμένες, αυτόνομες δομές και πολλαπλά πρότυπα ανταλλαγής μηνυμάτων, πράγμα που έχει οδηγήσει σε έλλειψη αρμονίας στον τομέα των πληρωμών.
Ταυτόχρονα, οι νέοι παίκτες φέρνουν προκλήσεις για τους εδραιωμένους οργανισμούς καθώς προσφέρουν εξατομικευμένα προϊόντα, παραδειγματική αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.
Για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, οι οργανισμοί χρηματοοικονομικών υπηρεσιών πρέπει να υιοθετήσουν μια προσέγγιση μετασχηματισμού που θα μπορέσει να διαχειριστεί αποτελεσματικά τη μεταβαλλόμενη δυναμική της αγοράς των πληρωμών.
Με τα Oracle Financial Services Analytical Applications (OFSAA), Oracle Banking Digital Experience, Oracle FLEXCUBE, Oracle Banking Platform και Oracle Financial Services Revenue management and Billing,
η σημερινή ανακοίνωση διαθεσιμότητας της λύσης Oracle Banking Payments αναδεικνύει την Oracle ως τον προμηθευτή με το πιο ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο λύσεων για τον κλάδο των πληρωμών.
Πρόσθετες πληροφορίες
Η λύση Oracle Banking Payments υποστηρίζει διεθνή και τοπικά πρότυπα πληρωμών, όπως τα SEPA, SWIFT 2017, Fedwire, US ACH και SWIFT GPI. Οι τράπεζες μπορούν με ευκολία να επεκτείνουν οι ίδιες το σύστημα ώστε να πετύχουν συμμόρφωση με τοπικά και διεθνή μηνύματα εκκαθάρισης και διακανονισμού πληρωμών.
Σχετικά με την Oracle
Το Oracle Cloud παρέχει ολοκληρωμένες οικογένειες εφαρμογών SaaS για τα ERP, HCM και CX, καθώς και κορυφαίες λύσεις για βάσεις δεδομένων με υπηρεσίες Platform as a Service (PaaS) και Infrastructure as a Service (IaaS) από κέντρα δεδομένων στη Βόρειο και Νότιο Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Oracle (NYSE:ORCL), επισκεφτείτε την ιστοσελίδα oracle.com.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε την Πέμπτη 24 Αυγούστου ότι έχει αναστείλε προσωρινά τη διαπραγμάτευση των τίτλων της First Bitcoin Capital Corp. (BITCF) με έδρα το Βανκούβερ του Καναδά.
Σε δελτίο τύπου, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δήλωσε ότι η αναστολή θα ισχύει μέχρι τις 7 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους.
"Η Επιτροπή ανέστειλε προσωρινά τη διαπραγμάτευση των τίτλων της BITCF λόγω ανησυχιών σχετικά με την ακρίβεια και την επάρκεια των διαθέσιμων στο κοινό πληροφοριών σχετικά με την εταιρεία, μεταξύ άλλων, την αξία των περιουσιακών στοιχείων της BITCF και της κεφαλαιακής της δομής", ανέφερε η Επιτροπή.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς συνέχισε προειδοποιώντας τους χρηματιστές, τους μετόχους και τους υποψήφιους αγοραστές, να εξετάσουν προσεκτικά τις προαναφερθείσες πληροφορίες, μαζί με όλες τις άλλες πληροφορίες που είναι διαθέσιμες επί του παρόντος και τις τυχόν εκδοθείσες ανακοινώσεις από την εταιρεία.
Η κίνηση εκ μέρους της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς έρχεται καθώς η κυβερνητική υπηρεσία έχει ήδη δηλώσει την πρόθεση της να ρυθμίσει την αγορά των ψηφιακών νομισμάτων.
Σύμφωνα με μια έκθεση στο οικονομικό ειδησεογραφικό ιστότοπο Seeking Alpha που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα, η επιτροπή δήλωσε ότι οι συναλλαγές με ψηφιακά νομίσματα υπόκεινται στους ομοσπονδιακούς νόμους.
"Οι προσφορές και οι πωλήσεις ψηφιακών νομισμάτων από« εικονικές » επιχειρήσεις υπόκεινται στις απαιτήσεις των ομοσπονδιακών νόμων περί τίτλων», δήλωσε ο πρόεδρος της επιτροπής κ. Jay Clayton.
Όπως ανέφερε το Seeking Alpha, οι κανονισμοί ισχύουν για εταιρείες που χρησιμοποιούν τεχνολογία blockchain για συναλλαγές όπως αρχικές προσφορές νομισμάτων (ICO) ή πωλήσεις συμβόλων.
Εκείνοι που δεν καταγράφουν τις προσφορές τους θα μπορούσαν να κατηγορηθούν για παραβίαση των νόμων περί κινητών αξιών, ανέφερε η επιτροπή.
Ο λόγος για τις ρυθμίσεις αυτές, σύμφωνα με την επιτροπή, είναι "να εξασφαλιστεί ότι οι επενδυτές πρέπει να προχωρούν σε συναλλαγές παρέχοντας όλες τις κατάλληλες γνωστοποιήσεις και να υπόκεινται σε ρυθμιστικό έλεγχο για την προστασία των επενδυτών", σημείωσε το Seeking Alpha.
Η αναστολή έρχεται σε μια εποχή που οι συναλλαγές σε Bitcoin αυξάνονται και οι τακτικοί επενδυτές πρέπει να λαμβάνουν συχνή και επικαιροποιημένη γνώση, ειδικά καθώς η αξία των συναλλαγών σε ψηφιακό νόμισμα σκαρφάλωσε σε νέα υψηλά επίπεδα, φτάνοντας πάνω από 400% μέχρι στιγμής φέτος.
Πηγή:Pymnts
Η υπηρεσία κάνει πιο εύκολη την πώληση προϊόντων σε όλο τον κόσμο για μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Το PayPal είναι ιδιαίτερα γνωστό σε όσους ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και πλέον η υπηρεσία πίσω από την πλατφόρμα ανακοίνωσε αλλαγές που θα βοηθήσουν ιδιαίτερα όλους τους εμπόρους.
Συγκεκριμένα, το PayPal ανακοίνωσε το Global Sellers Initiative, κάνοντας τη διαδικασία πληρωμής ακόμη πιο εύκολη. Μέσω μιας συνεργασίας με την WebInterpret, το PayPal θα βοηθήσει τους εμπόρους να «στήσουν» το eshop τους σε διάφορες γλώσσες και θα τους επιτρέψει να λαμβάνουν άμεσα πληρωμές από όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με την διευθύντρια του τομέα, Melissa O’Malley, θα χρειαστεί περίπου μια εβδομάδα στην WebInterpret να δημιουργήσει πολύγλωσσες εκδόσεις ενός online καταστήματος και μόλις τελειώσει η δουλειά της, οι επισκέπτες θα μπορούν να ψωνίζουν ηλεκτρονικά στη δική τους γλώσσα και στο δικό τους νόμισμα.
Πέραν όλων των άλλων, οι ειδικές εκδόσεις των sites ανά χώρα θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις και σε επίπεδο SEO [Search Engine Optimization]. Μάλιστα, το νέο πακέτο υπηρεσιών θα περιλαμβάνει υποστήριξη και για τα της αποστολής των πακέτων, αναζητώντας τις καλύτερες τιμές από διάφορες σχετικές υπηρεσίες που λειτουργούν σε κάθε περιοχή του πλανήτη.
Το Global Sellers Initiative απευθύνεται σε μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Αμερική και τη Μεγάλη Βρετανία, ενώ σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλες χώρες.
Πηγή: Pc mag
Ενισχύεται η εμπειρία των online πληρωμών για τους καταναλωτές στην Ευρώπη, μέσω εφαρμογών και στα καταστήματα.
Η Visa και η PayPal ανακοίνωσαν τη διεύρυνση της στρατηγικής τους συνεργασίας στην Ευρώπη. Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται ήδη στις ΗΠΑ και την Ασία με στόχο να επιταχύνουν την υιοθέτηση ασφαλών και εύκολων online πληρωμών, καθώς και πληρωμών που γίνονται μέσω εφαρμογών αλλά και στα καταστήματα.
Η πρόσφατη ανακοίνωση φέρνει τα οφέλη της συνεργασίας αυτής και στους Ευρωπαίους καταναλωτές και επιχειρήσεις.
Επιπλέον, η PayPal – μέσω της τραπεζικής της άδειας στην Ευρώπη εντάσσεται στο δίκτυο των πελατών της Visa και θα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει λογαριασμούς Visa στην Ευρώπη, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν το PayPal οπουδήποτε η Visa είναι αποδεκτή παγκοσμίως.
Η συμφωνία καθιστά πιο εύκολο για τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα να προσφέρουν στους κατόχους λογαριασμών Visa τη δυνατότητα να ολοκληρώνουν τις συναλλαγές τους οπουδήποτε το PayPal είναι αποδεκτό.
Επίσης, θα διευρύνει τη χρήση του PayPal σε Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις όπου η Visa είναι αποδεκτή σε φυσικούς χώρους, παρέχοντας κοινές ευκαιρίες ανάπτυξης για Visa, PayPal και τους πελάτες τους:
Επιλογή του καταναλωτή: Η PayPal και η Visa θα δημιουργήσουν μία απρόσκοπτη εμπειρία για τους καταναλωτές που επιλέγουν να πληρώνουν με Visa σε μέρη όπου το PayPal είναι αποδεκτό.
Μέσα από τη συνεργασία με τραπεζικούς εταίρους της Visa, οι καταναλωτές θα μπορούν εύκολα να προσθέτουν τις Visa κάρτες στο PayPal wallet από άλλες τραπεζικές εφαρμογές.
Η PayPal στην Ευρώπη1: H PayPal – υπό την τραπεζική της άδεια στην Ευρώπη – θα έχει τη δυνατότητα να εκδίδει λογαριασμούς Visa σε Ευρωπαίους καταναλωτές και επιχειρήσεις.
Στο μέλλον, αυτό θα επιτρέπει στους πελάτες της PayPal να χρησιμοποιούν τα χρήματά τους οπουδήποτε είναι αποδεκτή η Visa παγκοσμίως.
Digital συνεργασία: Οι Visa και PayPal συμφώνησαν να επεκτείνουν τη συμμετοχή στο πρόγραμμα Visa Digital Enablement Program [VDEP] στην Ευρώπη.
Το VPED προσφέρει στους εταίρους της Visa την πρόσβαση στην τεχνολογία tokenisation, η οποία καθιστά δυνατές τις απλές και ασφαλείς πληρωμές με τη χρήση κινητών τηλεφώνων ή οποιασδήποτε συνδεδεμένης συσκευής.
Αυτό θα βοηθήσει στην επέκταση χρήσης του PayPal σε επιχειρήσεις που δέχονται τη Visa σε φυσικές τοποθεσίες.
Ευκολότερη και πιο γρήγορη πρόσβαση σε κεφάλαια: H Visa θα δίνει τη δυνατότητα στην PayPal να αξιοποιήσει το Visa Direct στην Ευρώπη, το οποίο θα επιτρέπει στους πελάτες της PayPal να μεταφέρουν χρήματα στους Visa λογαριασμούς τους σε πραγματικό χρόνο σε πολλαπλές αγορές.
Η PayPal [Europe] S.a.r.l. et Cie, SCA έχει λάβει άδεια λειτουργίας ως πιστωτικό ίδρυμα στο Λουξεμβούργο και εποπτεύεται από την Επιτροπή Εποπτείας του Χρηματοπιστωτικού Τομέα Commission de Surveillance du Secteur Financier [CSSF].
Το άρθρο περιέχει πληροφορίες από δελτίο Τύπου της Visa.
Πηγή: Pc mag
Το τέλος του password στις ψηφιακές συναλλαγές
Η Mastercard, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, αξιοποιούν τη βιομετρική τεχνολογία
Υπάρχει, σήμερα, η εκτίμηση ότι ο αριθμός των passwords από τα 90 δις θα ξεπεράσει,ως το 2020, τα 300 δις κωδικούς πρόσβασης.
Το γεγονός αυτό αποτελεί πονοκέφαλο για τα συστήματα ασφαλείας καθώς, σήμερα, οι κωδικοί πρόσβασης αποτελούν τη βασική απειλή για κυβερνοεπιθέσεις.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν η Opus Research, η Mastercard και το Τμήμα Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (Department of Computer Science)του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, οι χρήστες χρησιμοποιούν,σήμερα, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 90% online λογαριασμούς.
Όμως, το 20% εξ αυτών ξεχνούν τον κωδικό πρόσβασής τους έπειτα από 2 εβδομάδες. Παράλληλα, το ένα τέταρτο των χρηστών ξεχνούν κάθε μέρα ένα password, ενώ το ένα τρίτο των ηλεκτρονικών συναλλαγών δεν ολοκληρώνεται εξαιτίας αυτού ακριβώς του γεγονότος.
Με βάση τα παραπάνω, είναι λογικό οι καταναλωτές να προτιμούν σχεδόν στο σύνολό τους (93%) τη χρήση βιομετρικών χαρακτηριστικών,
όπως το δακτυλικό αποτύπωμα ή ανάγνωση της ίριδας του ματιού, για την εξακρίβωση της ταυτότητάς τους τόσο στις πληρωμές, όσο και σε άλλες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
Η χρήση αυτών των χαρακτηριστικών εξαλείφει ουσιαστικά την ανάγκη εκ μέρους του χρήστη να θυμάται τον κωδικό πρόσβασής του.
Παρόλα αυτά, ενώ το 92% των επαγγελματιών του τραπεζικού κλάδου επιθυμούν την υιοθέτηση της βιομετρικής τεχνολογίας, μόνο το 36% εξ αυτών αισθάνονται ότι διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία για την επιτυχή εφαρμογή της.
Η έρευνα με τίτλο “Mobile Biometrics in Financial Services: A Five Factor Framework” της Mastercard και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, προτείνει μία σειρά από κατευθυντήριες γραμμές, ειδικά σχεδιασμένες για να βοηθήσουν τους τραπεζικούς οργανισμούς να αντιληφθούν και να εφαρμόσουν με επιτυχία τη βιομετρική τεχνολογία.
Καθώς, οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphones αναμένεται να αγγίξουν τα 400 δις δολάρια ως τον επόμενο χρόνο, ολοένα περισσότεροι άνθρωποι σ’ ολόκληρο τον κόσμο θα έχουν πρόσβαση σ’ ένα εργαλείο, μέσω του οποίου θα μπορούν να χρησιμοποιούν mobile biometrics.
Μέσα από πρωτοβουλίες, όπως η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, η Mastercard εντείνει τις προσπάθειές της για ευρεία και υπεύθυνη υιοθέτηση mobile biometrics λύσεων στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
«Τα biometrics αποτελούν την αιχμή της τάσης προς ένα μέλλον απαλλαγμένο από τη χρήση κωδικών πρόσβασης, όπου η ψηφιακή μας ταυτότητα είναι ουσιαστικά αυτό που είμαστε και όχι ό,τι θυμόμαστε» σημειώνει ο Ajay Bhalla, πρόεδρος του τομέα Global Enterprise Ris k& Security της Mastercard.
Ήδη, μέσω τουMaster card Identity Check Mobile, οι κάτοχοι καρτών μπορούν να εξακριβώσουν την ταυτότητά τους είτε χρησιμοποιώντας το finger print scanner του smartphone τους, είτε μέσω τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου, βγάζοντας απλά μία “selfie”…
Ωστόσο, όπως επισημαίνει η έρευνα, οι εταιρείες του κλάδου χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών θα πρέπει να αντιμετωπίσουν μια σειρά ζητημάτων, στην πορεία προς την αξιοποίηση της βιομετρικής τεχνολογίας στις δραστηριότητές τους.
Οι παράγοντες αυτοί είναι η απόδοση, η χρηστικότητα, η διαλειτουργικότητα (η δυνατότητα, δηλαδή, για εφαρμογή της λύσης σ’ ένα μεγάλο εύρος συσκευών), η ασφάλεια και η προστασία του προσωπικού απορρήτου
Ο εξελισσόμενος κόσμος των πληρωμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Από την πρώτη συναλλαγή, το 1994, έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι - το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύχθηκε ραγδαία, επηρεάζοντας τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε σήμερα και οδηγώντας στη δημιουργία μιας εντελώς νέας βιομηχανίας με αντικείμενο την ηλεκτρονική λιανική και τις σχετικές μ’ αυτήν υπηρεσίες υποστήριξης.
Ο τζίρος στο ηλεκτρονικό εμπόριο έφθασε τα 1,9 τρισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμια κλίμακα το 2016 κιόλα δείχνουν ότι θα αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμότης τάξεως του 19% ως το 2020.
Η τεχνολογική πρόοδος οδήγησε στη διάδοση εναλλακτικών μεθόδων πληρωμών, οι οποίες κάνουν τις οικονομικές συναλλαγές πιο εύκολες, γρήγορες και ασφαλείς. Κάποια επιτυχημένα παραδείγματα είναι τα Ideal, Sofort, PayPal και Klarna.
Σύμφωνα με την εταιρείαWorldpay, πάνω από 300 διαφορετικοί τύποι μεθόδων πληρωμής χρησιμοποιούνται σήμερα στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η πρόκληση - μια κατακερματισμένη αγορά ακατάλληλη για τις ανάγκες των εμπόρων
Η παραδοσιακή μέθοδος είσπραξης για τους εμπόρους απαιτεί φυσική παρουσία–στα καταστήματα χρησιμοποιούνται POS και PED (συσκευές ανάγνωσης καρτών με κωδικό) - και έχει, επίσης, τοπικό χαρακτήρα.
Οι παραδοσιακοί χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, ανέπτυξαν ή απέκτησανμε αργό ρυθμότις δικές τους ψηφιακές δυνατότητες πληρωμής. Ακόμα κι αν διαθέτουν ειδική πύλη πληρωμών (payment gateway) αυτή είναι συνήθως ξεχωριστή από τις βασικές υπηρεσίες POS, με μικρή μεταξύ τους διαλειτουργικότητα.
Ωστόσο, προκειμένου να εκμεταλλευτούν πλήρως τις παγκοσμιοποιημένες δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου και του mCommerce, οι οργανισμοί αυτοί πρέπει να υποστηρίζουν μια ενιαία, ομοιογενή, πολυκαναλική και με δυνατότητα πολλαπλών πληρωμών υπηρεσία, που να καλύπτει πολλές χώρες για ολόκληρη την αλυσίδα αξίας πληρωμών!
Αυτό είναι το ελάχιστο POS στους εμπόρους – πελάτες τους και τους πελάτες των τελευταίων.
Λίγες υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών πληρωμών μπορούν πραγματικά να πετύχουν κάτι τέτοιο, σε παγκόσμια βάση.
Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, λοιπόν, οι εταιρείες πληρωμών να καταφεύγουν σε συγχωνεύσεις και εξαγορές προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες χώρες και τεχνολογίες, ενώ παράλληλα επενδύουν συνεχώς στην αιχμή της τεχνολογίας και σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα.
Στρατηγικές ενέργειες για την παροχή πλήρους, παγκόσμιας, πολυκαναλικής υπηρεσίας πληρωμών
Η αλυσίδα του ηλεκτρονικού εμπορίου, περιλαμβάνει εμπόρους, πύλες πληρωμών, αγοραστές, μεταποιητές, δίκτυα πληρωμών και εκδότες μέσων πληρωμής.
Κάθε ένας από αυτούς αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διαμόρφωση μιας παγκόσμιας στρατηγικής πληρωμών, λόγω της ποικιλίας των απαιτήσεων στην πλευρά της ζήτησης και του κατακερματισμού των δυνατοτήτων στην πλευρά της προσφοράς.
Για τους εμπόρους, οι πληρωμές έχουν αποκτήσει πλέον στρατηγική σημασία. Οι εξαγορές, οι συγχωνεύσεις και οι τακτικές πρωτοβουλίες οδήγησαν συχνά, στο παρελθόν,ακόμα και στη χρήση διαφορετικών πυλών και παρόχων από διαφορετικά τμήματα της ίδιας επιχείρησης.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τα ξεπερασμένης τεχνολογίας POS και τα νέα ρυθμιστικά πλαίσια, όπως το PSD2, δίνουν την ευκαιρία στους εμπόρους να εξορθολογίσουν και να ενοποιήσουν τασυστήματα πληρωμών τους, αναζητώντας παράλληλα βελτιώσεις τόσο στις αναλύσεις όσο και σε άλλες δυνατότητες πληρωμής.
Ειδικά για τις πύλες πληρωμών, ο καθορισμός των αγορών-στόχων τους θεωρείται κρίσιμης σημασίας όσον αφορά τις γεωγραφικές περιοχές και τους τομείς των εμπορικών συναλλαγών στους οποίους απευθύνονται.
Στις βασικές στρατηγικές εκτιμήσεις περιλαμβάνονται και αποφάσεις για το αν η πύλη θα χρησιμοποιείται απευθείας από εμπόρους ή από μεσάζοντες, για το ποιες εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμής θα υποστηριχθούν (συνήθως, μόνο ένας μικρός αριθμός χρησιμοποιείται σε κάθε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, αν και παγκοσμίως ξεπερνούν τις 300),
για την παροχή υπηρεσιών POS, ώστε οι έμποροι να λειτουργούν απρόσκοπτα τόσο online όσο και offline, καθώς και για το δίκτυο των μεσαζόντων που θα υποστηρίζουν
Για τις επιχειρήσεις διαχείρισης πληρωμών, η οικοδόμηση μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας για POS και ηλεκτρονικό εμπόριο,θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ.
Η ένταξη των εμπόρων εξακολουθεί να είναι κυρίως εγχώρια δραστηριότητα, λόγω της φυσικής μορφής της πώλησης, της υλοποίησης και της συντήρησης ενός δικτύου POS όμως, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται, καθώς οι τοπικοί έμποροι μεταλλάσσονται σε διασυνοριακές επιχειρήσεις και οι εγχώριοι καταναλωτές γίνονται διεθνείς,οι δημιουργοί των δικτύων πρέπει να καθορίσουν προσεκτικά τη στρατηγική τους, τόσο για τις διασυνοριακές πωλήσεις, όσο και για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι κάρτες κυριαρχούν σήμερα στα συστήματα επεξεργασίας, τα δίκτυα και τα συστήματα εκδόσεων. Ωστόσο, οι εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμής με κάρτες αναπτύσσονται ραγδαία, με έντονη την ενσωμάτωσή τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο με τη σειρά του «εκθρονίζει» τις λιανικές πωλήσεις μέσω POS.
Γι’ αυτό το λόγο, όλοι οι παραπάνω είναι υποχρεωμένοι να επανακαθορίσουν τη στρατηγική τους, ώστε να καλύπτει τις εναλλακτικές μεθόδους πληρωμών, ξαναβάζοντας τις κάρτες στο παιχνίδι για το ψηφιακό εμπόριο.
Ο καθορισμός μιας στρατηγικής πληρωμών για το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι κεφαλαιώδους σημασίας. Η αγορά λιανικήςέχει μπει σε περίοδο τεκτονικών αλλαγών, λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς οι αγορές στο κατάστημα αντικαθίστανταιαπό ψηφιακές αγορές.
Όμως, έτσι, δημιουργούνται πολύπλοκες αλληλεπιδράσεις με τους καταναλωτές που διασχίζουν όλα τα κανάλια και γεννούν σημαντικές επιπτώσεις και ευκαιρίες για τα επιχειρηματικά μοντέλα όλων των οργανισμών στην αλυσίδα αξίας. Είναι συναρπαστικό, λοιπόν, να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουν τις εξελίξεις οι «παίκτες»στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Πηγή: Accenture Banking Blog
Το Android Pay μέσα σε λίγες μέρες λέει "Nǐ Hǎo" στην Taiwan, hi στον Καναδά και Привет στη Ρωσία
Ταξιδεύοντας μέσα σε μια βδομάδα από την Ταϊβάν μέσω της Ρωσίας στον Καναδά, το Αndroid Pay εξαπλώνεται σε μια αγορά που αγκαλιάζει τρείς ηπείρους με 203 εκατομμύρια καταναλωτές.
Είτε ξεκινάτε, λοιπόν, για δείπνο στην Ταϊπέχ, είτε αγοράζετε βότκα στη Μόσχα είτε πηγαίνετε τα παιδιά σας σ’ ένα λούνα παρκ στο Μόντρεαλ, το κινητό σας Android είναι το μόνο που χρειάζεται να έχετε μαζί σας, όταν βγαίνετε από την πόρτα.
Το Android Pay σας βοηθά να πληρώνετε γρήγορα και με ασφάλεια από το κινητό σας τηλέφωνο (αρκεί, βεβαίως, να είναι Android…) και σας επιτρέπει να κερδίζετε όλους τους πόντους που σας αναλογούν στα συστήματα πιστότητας, χωρίς να παίρνετε μαζί σας τις κάρτες σας, άρα και χωρίς τον κίνδυνο να τις χάσετε!
Αν και εμάς δεν μας αφορά άμεσα, οι χρήστες κινητών με αυτό το λειτουργικό σύστημα στις χώρες που προαναφέρθηκαν μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το Android Pay οπουδήποτε γίνονται αποδεκτές ανέπαφες πληρωμές, σε πλήθος καταστημάτων όπως PX Mart, Carrefour, Watsons κλπ.
Το μόνο που έχουν να κάνουν, είναι να ξεκλειδώσουν το τηλέφωνό τους και να το κρατήσουν κοντά στο POS μέχρι να φανεί η ένδειξη "Check".
Τόσο εύκολο… Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ήδη POS αυτού του τύπου δεν χρειάζεται να κάνουν τίποτ’ άλλο, από την πλευρά τους, για να αρχίσουν να δέχονται πληρωμές μέσω Android Pay στα καταστήματά τους.
Για να χρησιμοποιήσουν το Android Pay, οι κάτοχοι κινητών πρέπει απλώς να κατεβάσουν αυτή την εφαρμογή που θα βρουν στο Google Play και να προσθέσουν μια αποδεκτή πιστωτική κάρτα Visa ή MasterCard, από οποιαδήποτε τράπεζα-μέλος του συνεχώς αναπτυσσόμενου δικτύου όσων συνεργάζονται με την Google.
Αφού προσθέσουν την κάρτα τους, είναι πλέον έτοιμοι για πληρωμές μέσω του τηλεφώνου τους. Το Android Pay διατηρεί έναν κατάλογο των τελευταίων συναλλαγών στην εφαρμογή τους, ώστε να μπορούν εύκολα να παρακολουθούν τις αγορές σας και να μην τους ξεφύγουν τα έξοδα...
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη χρήση του Android Pay στα καταστήματα, δεν κοινοποιείται ο πραγματικός αριθμός της κάρτας. Αντ' αυτού, το Android Pay στέλνει έναν αριθμό εικονικού λογαριασμού για να αντιπροσωπεύει τις πληροφορίες του λογαριασμού του χρήστη, ώστε τα πραγματικά στοιχεία της κάρτας να παραμένουν ασφαλή.
Απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια, είναι να βρίσκεται εγκατεστημένη στο smartphone η έκδοση kit kat 4.4 ή νεώτερη και η συσκευή να διαθέτει chip NFC.
Πηγή: blog.google
Το Apple iOS 11 θα υποστηρίζει σύντομα πληρωμές P2P στο iMessage
Την υποστήριξη της δυνατότητας των χρηστών να στέλνουν μέσω του νέου iOS 11 χρήματα στους φίλους και την οικογένειά τους μέσω του iMessage ανακοίνωσε η Apple, κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Παγκοσμίου Συνεδρίου Προγραμματιστών World Developers Conference.
Κατά τη διάρκεια αυτού του μεγάλου συνεδρίου, όπου είθισται να γίνονται σημαντικές ανακοινώσεις τόσο για developers όσο και για το ευρύ κοινό, η Apple αποκάλυψε ότι η λειτουργία πληρωμών P2P θα ενσωματωθεί στο iMessage ως εφαρμογή επιτρέποντας στους χρήστες να στέλνουν ή να ζητούν χρήματα από τις επαφές τους με ένα απλό άγγιγμα της οθόνης. Επίσης, θα ειδοποιεί αυτόματα τους χρήστες όταν οφείλουν χρήματα σε μια επαφή τους μέσω του iMessage και θα τους προτρέπει… να εξοφλήσουν μέσω της εφαρμογής το χρέος τους.
Οι χρήστες του iMessage μπορούσαν ως τώρα να στέλνουν πληρωμές σε χρήστες μέσω εφαρμογών τρίτων, συμπεριλαμβανομένων των Venmo και Square, αλλά αυτή τη φορά η Apple αποφάσισε να το κάνει μόνη της.
Το γεγονός ότι οι πληρωμές peer-to-peer θα ενσωματωθούν στην υπηρεσία Apple Pay Service, προφανώς σημαίνει ότι η Apple θα στηριχτεί στις δικές της δυνάμεις.
Μόλις ολοκληρωθεί μια πληρωμή, το νέο υπόλοιπο αποθηκεύεται στην εικονική κάρτα Apple Pay της εφαρμογής Wallet App.
Οι χρήστες έχουν στη συνέχεια τη δυνατότητα είτε να μεταφέρουν τα χρήματα στον τραπεζικό τους λογαριασμό είτε να αποκτήσουν μια εικονική κάρτα και να τη χρησιμοποιήσουν οπουδήποτε γίνεται δεκτή η κάρτα Apple Pay, τόσο για ηλεκτρονικές όσο και για συμβατικές συναλλαγές, όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της εταιρείας.
Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες έχουν άμεση πρόσβαση στα μετρητά, αντί να περιμένουν να γίνει πρώτα η εκκαθάριση, όπως συμβαίνει με έναν κανονικό τραπεζικό λογαριασμό.
Η πρεμιέρα του νέου iOS 11 με δυνατότητα πληρωμών μέσω P2P έχει δρομολογηθεί για το φθινόπωρο, όπως ανακοίνωσε η Apple.
Η κίνηση αυτή από την πλευρά της εταιρίας, που θα κάνει ακόμα πιο εύκολη την αποστολή και λήψη χρηματικών ποσών από φίλους/επαφές, έχει ως προφανή στόχο να βελτιώσει τις επιδόσεις του Apple Pay που δείχνει να υστερεί, έναντι των ανταγωνιστών του, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.
Με την προσθήκη πληρωμών peer-to-peer, η Apple ελπίζει ότι μπορεί να αυξήσει τόσο τα ποσοστά χρήσης, όσο και τον αριθμό των χρηστών που υιοθετούν τις δικές της μεθόδους ψηφιακών πληρωμών.
Πηγή: pymnts.com
CEO της Visa: Eυκαιρίες για τις ψηφιακές πληρωμές στην Ευρώπη
Σε συνέντευξή του με την αναλύτρια της Sanford Bernstein, Lisa Ellis, που μεταδόθηκε από το δίκτυο Seeking Alpha, ο CEO της Visa, Al Kelly, ανέλυσε πρόσφατα τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία του, από τη Visa Europe ως την κατάσταση στην Κίνα και τις ψηφιακές πληρωμές.
Ο κ. Kelly υπογράμμισε ότι ο ευρύτερος στόχος της εταιρίας του, στον οποίο κυρίως επικεντρώνεται, είναι η «αύξηση της πίτας των πληρωμών», δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «βρισκόμαστε σε ένα πρωτόγνωρο πεδίο σ’ ό,τι αφορά στις ηλεκτρονικές πληρωμές - δεν είμαστε πια υποχρεωμένοι να βγούμε έξω και να ανταγωνιστούμε για ένα σταθερό μερίδιο της πίτας… Η ευκαιρία των ηλεκτρονικών πληρωμών είναι τόσο μεγάλη, που οδηγεί από μόνη στη μεγέθυνση της πίττας».
Κατά τον CEO της Visa, την επόμενη πενταετία θα επικεντρωθούν στα συνεχώς αυξανόμενα "σημεία αποδοχής" ηλεκτρονικών πληρωμών, «καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να εξελίσσεται και το Internet of Things ακολουθεί κατά πόδας».
Οι ψηφιακές υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρεμείνουν ένας τομέας με επεκτατική δυναμική, κατά τον κ. Kelly, και η Visa αναμένεται να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο διευρύνοντας το κύκλο των δραστηριοτήτων της και αλληλεπιδρώντας με το διαρκώς αναπτυσσόμενο οικοσύστημα των e-πληρωμών. Υποστήριξε δε ότι η εταιρεία του έχει αναπτύξει "πολύ καλές σχέσεις με τη Samsung, το Stride, το Facebook, και το PayPal".
Η συνεχιζόμενη μετάβαση από τις φυσικές κάρτες στο νέο ψηφιακό περιβάλλον, όπως ανέφερε ο κ.Kelly, εξαρτάται από το «υψηλό επίπεδο ασφάλειας», στο οποίο δίνει έμφαση η Visa μέσω του tokenization, και την «υποτίμηση» των δεδομένων σε ένα ανοικτό περιβάλλον.
Ωστόσο, πέρα από την ασφάλεια, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων προσφέρει επίσης ευκαιρίες για αγορές και πωλήσεις κι εκεί η εμπειρία του Visa Checkout συνεχίζει τα σταθερά βήματα προς τα εμπρός, κατά τον κ. Kelly, που θύμισε ότι το Visa Checkout προσφέρεται σήμερα σε περισσότερα από 300.000 εμπορικά καταστήματα σ’ όλο τον κόσμο, με κύκλο εργασιών της τάξεως των 200 δις δολαρίων.
Σ’ ό,τι αφορά στην πρόσφατη συμφωνία για τη Visa Europe (ΣΣ. Τον Ιούνιο του 2016, η Visa Inc. εξαγόρασε τη Visa Europe) δήλωσε ότι "είχαμε ένα πολύ καλό ξεκίνημα ... στόχος μας είναι η μετάβαση από ένα μοντέλο συνδεδεμένων εταιριών σ’ ένα μοντέλο ενιαίας εμπορικής επιχείρησης.
Από πλευράς δαπανών, έχουμε προχωρήσει στον εξορθολογισμό τόσο των ανθρωπίνων πόρων, όσο και των κερδών, γεγονός που οδήγησε σε εξοικονόμηση προσπαθειών, περισσότερο απλουστευμένες διαδικασίες και καλύτερη κατανομή εξόδων, παράγοντες που -με την πάροδο του χρόνου- θα συμβάλουν στην αύξηση των περιθωρίων κέρδους μας στην Ευρώπη». Πρόσθεσε δε ότι η διαδικασία μετάβασης σε ενιαίο σύστημα θα συνεχιστεί και το 2018, με επεμβάσεις στις τρέχουσες διαδικασίες, από την εξουσιοδότηση, στην εκκαθάριση και την πληρωμή.
Μιλώντας γενικότερα για τις εξελίξεις στην Ευρώπη, ο CEO της Visa τόνισε σχετικά με τη διαδικασία ρύθμισης του κανονιστικού πλαισίου, ότι «πολλά από αυτά που πρόκειται να γίνουν εξακολουθούν να βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της προετοιμασίας. Ακόμα, είναι πολύ πρώιμες οι συνθήκες - μόλις περάσαμε το στάδιο επεξεργασίας του βέλτιστου σχήματος».
Σχολίασε, επίσης, και το PSD2, λέγοντας ότι: "υπάρχουν πολλά στοιχεία στα οποία δουλεύουμε - τα δύο που απαιτούν μεγαλύτερη προσοχή, είναι η επαλήθευση ταυτότητας βάσει δύο παραμέτρων, και η ανάγκη τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να ‘ανοίγουν’ τους λογαριασμούς των πελατών τους σε τρίτους, έπειτα από σχετικά αιτήματα. Είναι πολύ πρόωρο να μιλάμε για αίσιο τέλος… Όμως, έχουμε δουλέψει σκληρά κι έχουμε περάσει πολύ χρόνο, τόσο με τις ρυθμιστικές αρχές, όσο και με τους πελάτες μας. Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι ο έλεγχος ταυτότητας δύο παραμέτρων δεν θα προκαλέσει προβλήματα στις ίδιες τις πωλήσεις...»
Στην ερώτηση αν η Alipay είναι, τελικά, "φίλος ή εχθρός", ο κ. Kelly υπογράμμισε ότι «αν και η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι κάτι καλό για όλους μας, προσωπικά πιστεύω ότι σε σύγκριση με τη Alipay στην Κίνα μειονεκτούμε επειδή λειτουργούμε με άνισο ανταγωνισμό σε σχέση με τους Κινέζους ανταγωνιστές μας. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, η Alipay είναι μια τράπεζα και καθώς επεκτείνονται από την Κίνα σε άλλες αγορές, πιστεύω ότι θα δεχτούν πιέσεις για να πάρουν τραπεζική άδεια, ώστε να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τους υπολοίπους επί ίσοις όροις. Να υπόκεινται στους ίδιους κανόνες με τις ανταγωνιστικές σ’ αυτούς τράπεζες, είτε αυτό είναι κεφαλαιακή επάρκεια είτε οι διεθνείς κανονισμοί περί διαφάνειας".
Η Ινδία παραμένει, επίσης, μια χώρα με ευκαιρίες, κατά τον CEO της Visa, και λειτουργεί ως μια σχετικά ανοικτή αγορά. Εκεί, όπως είπε, η Visa έχει παρουσιάσει αύξηση των εμπόρων – συνεργατών της κατά 50%, ενώ αυξάνει τον κύκλο εργασιών της κατά 100% χρόνο με χρόνο…
Τέλος, σ’ ό,τι αφορά στην αγορά B2B, ο κ. Kelly σημείωσε τo βασικό πλεονέκτημα της Visa Direct, με τη "δυνατότητα γρήγορης πληρωμής" (fast payments push capability), πρόταση η οποία αποδεικνύεται ιδιαίτερα συμφέρουσα στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμερισμού.
Πηγή: pymnts.com
Η Ρωσική Κεντρική Τράπεζα πραγματοποιεί δοκιμές με Ψηφιακά Νομίσματα
Η Ρωσία δείχνει να ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο για τα ψηφιακά νομίσματα, με την Κεντρική Τράπεζα της χώρας να δοκιμάζει πολλά διαφορετικά μοντέλα και σχήματα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters, οι δοκιμές έχουν ως στόχο να βρεθεί η βέλτιστη λύση για τη Ρωσία, όπως δήλωσε πρόσφατα η εκπρόσωπος Τύπου της Κεντρικής Τράπεζας Olga Skorobogatova.
"Σε όλες τις χώρες, οι ρυθμιστικές αρχές συμφωνούν πως είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί ένα εθνικό ψηφιακό νόμισμα, γιατί αυτό είναι το μέλλον", τόνισε η κ. Skorobogatova. "Κάθε χώρα θα αποφασίσει μόνη της το συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για να γίνει κάτι τέτοιο.
Με βάση τα πιλοτικά έργα που διεξάγουμε, θα επιλέξουμε το σύστημα που θα χρησιμοποιήσουμε στην περίπτωση μας ως εθνικό μας ψηφιακό νόμισμα". Το Reuters σημειώνει ότι οι ρωσικές αρχές είχαν απορρίψει στο παρελθόν το ψηφιακό νόμισμα bitcoin, υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για «ξέπλυμα» χρήματος ή για χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Μάλιστα, ακόμα και σήμερα, η Ρωσία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το bitcoin ως παράνομο νόμισμα.
Την ίδια ώρα που η Ρωσική Κεντρική Τράπεζα προβληματίζεται σχετικά με το ψηφιακό νόμισμα, οι τράπεζες της χώρας δεν φαίνεται να έχουν την ίδια άποψη. Τον περασμένο μήνα, η Mastercard ανακοίνωσε ότι πως ρωσικές χρηματοοικονομικές εταιρείες, που συνεργάζονται στο πλαίσιο ενός προγράμματος επιταχυντή στο χώρο της Ψηφιακής Οικονομίας (FinTech), επέλεξαν 12 νεοφυείς επιχειρήσεις (startups), τις οποίες θα βοηθήσουν και θα καθοδηγήσουν ως την ολοκλήρωση αυτού του κύκλου.
Στις τράπεζες - μέντορες περιλαμβάνονται οι Ak Bars, VTB 24, Bank Saint Petersburg, Home Credit Bank και Absolut Bank.
Οι 12 startups με τις οποίες συνεργάζονται οι τράπεζες και το αντικείμενο καθεμιάς, είναι οι:
• 1C-SIM - πλατφόρμα ταυτοποίησης χρήστη κινητής τηλεφωνίας και της ηλεκτρονικής υπογραφής του,
• DataFuel.ru - σύστημα δημιουργίας ψυχογραφικού προφίλ του χρήστη, βασισμένου στα κοινωνικά του δίκτυα και τις οικονομικές του συναλλαγές,
• FinCase - υπηρεσία που βοηθά τις τράπεζες να αυτοματοποιήσουν τη διαχείριση χαρτοφυλακίων, με επίκεντρο τις υποθήκες και τα εξασφαλισμένα περιουσιακά στοιχεία,
• Insurion - πλατφόρμα για αγορά ασφάλισης έναντι καθυστερήσεων ταξιδιού,
• M4B – υπηρεσία online χρηματοδότησης εστιασμένη στο ηλεκτρονικό εμπόριο,
• Panda Money- υπηρεσία που διδάσκει στα παιδιά οικονομία μέσα από το παιχνίδι (gamification),
• Relation Rate - υπηρεσία βαθμολόγησης που χρησιμοποιεί δεδομένα μέσων κοινωνικής δικτύωσης και βιομετρικά εργαλεία αναγνώρισης του χρήστη,
• Right - ρομπο-συμβουλευτική πλατφόρμα για τη διαχείριση προσωπικών επενδύσεων,
• Robin - βιομετρική υπηρεσία αναγνώρισης φωνής και επαλήθευσης ταυτότητας,
• Rubbles - πλατφόρμα που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο την εξατομίκευση τραπεζικών υπηρεσιών για τελικούς χρήστες,
• Sweet card - υπηρεσία που προσφέρει εξατομικευμένη δυνατότητα επιστροφής χρημάτων από καταστήματα λιανικής, και
• uLime - πλατφόρμα που επιτρέπει τη δημιουργία πρόσθετων εσόδων στο πιστό κοινό μιας τράπεζας.
Πηγή: pymnts.com
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα άρθρα Digital Payments
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77