Καμπάνια ενημέρωσης από τον GR.EC.A, με την υποστήριξη της Mastercard, για τη χρήση καρτών στις online αγορές
Τους φόβους των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές και το (σημαντικό, ακόμα) έλλειμμα εμπιστοσύνης εκ μέρους τους προς τα online καταστήματα προσπαθεί να «ξορκίσει» ο GR.EC.A (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GReek ECommerce Association)
που, με τη συνεργασία της Mastercard (στρατηγικού συνεργάτη και υποστηρικτή του), παρουσίασε την Πέμπτη, 2 Νοεμβρίου μια νέα καμπάνια με στόχο να συμβάλλει στην αύξηση της χρήσης καρτών για αγορές στο διαδίκτυο.
Η καμπάνια έχει κυρίως εκπαιδευτικό χαρακτήρα και βασική της επιδίωξη είναι να βοηθήσει τους Έλληνες καταναλωτές να λύσουν τις απορίες τους και να ξεπεράσουν τους ενδοιασμούς που ενδεχομένως έχουν σχετικά με τη χρήση κάρτας, όταν πραγματοποιούν online αγορές.
Το «έλλειμμα» αποκαλύφθηκε όταν, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης για τους εκπροσώπους του Τύπου, ο GR.EC.A παρουσίασε μια σειρά από στοιχεία που σκιαγραφούν το περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, σήμερα.
Τα καλά νέα είναι ότι ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφει συνεχή και σημαντική ανάπτυξη στη χώρα μας, με το τζίρο του να αγγίζει πλέον τα €4 δισ. (2% του ΑΕΠ), καθώς όλο και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους online.
Αντίστοιχα, όλο και περισσότεροι έμποροι προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους δικτυακά, με τα ελληνικά e-shopsνα ξεπερνούν πλέον τα 6.500.
Οι«online» καταναλωτές στην Ελλάδα ξεπερνούν σήμερα τα 3 εκατ. (σε σύνολο άνω των 7 εκατ. χρηστών internet), δηλαδή αντιστοιχούν στο 40% του «online» πληθυσμού, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops (περισσότεροι από το 80% των e-shoppers ψωνίζουν σ’ αυτά).
Ηλεκτρονικά, αλλά και παραδοσιακά…
Όμως, σύμφωναμε τα στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα (2016)που παρουσίασε η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, εκ μέρους του ELTRUN (του Εργαστήριου Ηλεκτρονικού Εμπορίου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας)
και παρά την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης καρτών τα δύο τελευταία χρόνια (ας όψονται τα capital controls), η αντικαταβολή παραμένει για τους Έλληνες η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής στις online αγορές τους.
Κι όλα δείχνουν πως το υψηλό ποσοστό της στην Ελλάδα (>70%) συνδέεται με το φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία τους για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.ά.).
Στον αντίποδα αυτής της πραγματικότητας, ο GR.EC.A παρουσίασε τα σημαντικά οφέλη των ηλεκτρονικών πληρωμών και της χρήσης κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο για τους καταναλωτές, όσο και τους εμπόρους.
Με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις online αγορές τουςευκολότερα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή, όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους.
Παράλληλα, απολαμβάνουν κι άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής.
Αντίστοιχα, οι έμποροι με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στα e-shops τους, λειτουργούν σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας, μέσω του διασυνοριακού εμπορίου, ενώ ενισχύεται η μείωση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής.
Το πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα και για τις δυο πλευρές είναι ότι οι συναλλαγές γίνονται αξιόπιστα και με ασφάλεια, ικανοποιώντας έτσι ένα από τα βασικότερα ζητήματα των καταναλωτών, αλλά και μια ουσιαστική ανάγκη των εμπόρων.
«Ξεπέρασέ το» - όλα είναι θέμα εμπιστοσύνης
Με γνώμονα τα παραπάνω, ο GR.EC.A ανέλαβε, με την υποστήριξη της Mastercard, πρωτοβουλία για ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις online πληρωμές με χρήση κάρτας, λανσάροντας τηνενημερωτική και εκπαιδευτική καμπάνια«Ξεπέρασέ το».
Στόχοςτης είναι η δημιουργία και εδραίωση μιας νέας κουλτούρας στις online αγορές με αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος με τη συνδρομή της Mastercard, δημιούργησε εργαλεία, εκπαιδευτικά υλικά και video
{youtube}URAuJ0lh_LQ{/youtube}
στα οποία οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν και να βρουν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν στη χρήση κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και συμβουλές για ασφαλείς online αγορές.
Όλα αυτά είναι πλέον διαθέσιμα στο κοινό στην ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα http://xeperaseto.greekecommerce.gr/, η οποία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας.
Σχολιάζοντας τη νέα πρωτοβουλία, ο Φώτης Αντωνόπουλος, Πρόεδρος του GR.EC.A,δήλωσε ότι:
«Η προσπάθεια μας για εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού και εξοικείωσή του με τις online αγορές, είναι διαρκής και συνεπής.
Έτσι, μετά την πρόσφατη υλοποίηση και παρουσίαση του Σήματος Αξιοπιστίας (Trustmark.gr), το οποίο ελέγχει και αξιολογεί τα ηλεκτρονικά καταστήματα με γνώμονα 120 κριτήρια, πριν τα πιστοποιήσει, τώρα προχωράμε σε συνεργασία με μία παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας πληρωμών,
όπως είναι η Mastercard, με την οποία μοιραζόμαστε τις ίδιες αρχές και αξίες, για τη δημιουργία ενός online περιβάλλοντος, που θα εμπνέει ασφάλεια και αξιοπιστία στους καταναλωτές».
Από την πλευρά της, η Country Manager της Mastercard Europe για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Άσπα Παλημέρη, υπογράμμισε ότι«το όραμά μας είναι απλές, ασφαλείς και φιλικές προς το χρήστη εμπειρίες ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Στη Mastercard αξιοποιούμε τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και σχεδιάζουμε υπηρεσίες γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό.
Συνεργαζόμαστε με τον GR.EC.A, σε μια πρωτοβουλία που θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική.
Η ενημέρωση και η εκπαίδευση των καταναλωτών αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εξέλιξη και την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα».