Digital Payments

Τελικά, τί είναι το blockchain;

Το τοπίο της τεχνολογίας blockchain και των κρυπτονομισμάτων αλλάζει διαρκώς, με έντονους ρυθμούς και αυτό δε θα σταματήσει για αρκετό καιρό ακόμα. Νέες τεχνολογικές εξελίξεις, ρυθμιστικά πλαίσια, κρυπτονομίσματα, ακόμα και απάτες, τροφοδοτούν τη σχετική ειδησεογραφία.

Κορυφαία, ίσως, φετινή είδηση, με δεδομένο ότι αφορά και την παγκόσμια κοινότητα και άμεσα την καθημερινότητα των χρηστών, όταν υλοποιηθεί, ήταν η ανακοίνωση του Libra, του stablecoin του Facebook. Όπως αναμενόταν από όσους παρακολουθούν την αγορά των cryptos, η ανακοίνωση αυτή αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για τα ψηφιακά νομίσματα. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές των κυρίαρχων κρυπτονομισμάτων εκτοξεύθηκαν τις τελευταίες ημέρες. Είναι χαρακτηριστικό πως το bitcoin εχθές ξεπέρασε τις 12.000 ευρώ και βρέθηκε στο υψηλότερό του σημείο από τον Φεβρουάριο του 2018.

Τί είναι όμως η τεχνολογία blockchain, που (μεταξύ άλλων) έρχεται για να φέρει επανάσταση στις εμπορικές συναλλαγές;

Από το Hard Fork προσέγγισαν μερικά κορυφαία στελέχη εταιρειών του χώρου στο ετήσιο συνέδριο του The Next Web και τους ζήτησαν να εξηγήσουν τί είναι το blockchain, όσο πιο απλά γίνεται, με μια φράση. Δείτε τις απαντήσεις τους:

  • “Το blockchain είναι μια αλυσίδα από μπλοκ. Αυτός είναι ο ορισμός. Οτιδήποτε άλλο είναι λάθος”. João Almeida, συνιδρυτής και CTO της Opennode.
  • “Το Blockchain είναι η ελευθερία των εμπορικών συναλλαγών”. Kirill Suslov, συνιδρυτής και CEO της TabTrader.
  • “Το Blockchain είναι μια μορφή δεδομένων που συνδέονται κρυπτογραφημένα”. Francis Pouliot, CEO της Bull Bitcoin.
  • “Μία νέα τεχνολογία που επιτρέπει να «μεταφερθεί» ο έλεγχος της πληροφορίας από τους λίγους στους πολλούς”. Jessi Baker, ιδρυτής και CEO της Provenance.
  • “Το blockchain είναι απλό. Πάρτε μερικές συναλλαγές, γράψτε τις σαν ένα μπλοκ και συνδέστε όλα τα μπλοκ μεταξύ τους”. Ricardo Mendez, European technical director της Samsung NEXT.

 

Ένα δίκτυο blockchain συχνά περιγράφεται ως αδιάβλητο, απαραβίαστο και αποκεντρωμένο. Ωστόσο, με τα ιδιωτικά εξουσιοδοτημένα συστήματα να είναι ο προτιμώμενος τύπος blockchain για θεσμική χρήση, αυτές οι περιγραφές δεν είναι πάντα τόσο εφαρμόσιμες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι κανείς από τους ερωτηθέντες δεν χρησιμοποίησε κάποιον από τους παραπάνω επιθετικούς προσδιορισμούς.

Επίσης, φαίνεται ότι ο ορισμός του blockchain διευρύνεται, έτσι ώστε να μπορεί να περιλαμβάνει όλα τα είδη κατανεμημένων βάσεων δεδομένων και εφαρμογών με ποικίλα επίπεδα αποκέντρωσης.

Τέλος, αξίζει να σχολιαστεί, ότι η περιγραφή τής Jessi Baker αντικατοπτρίζει και την πολιτική / ιδεολογική χροιά, που επίσης υπάρχει στην αποκεντρωμένη ιδιότητα της τεχνολογίας blockchain.

Φωτογραφία: Phillip Rothe

Δείτε ακόμα:

H PayPal επενδύει σε blockchain startup.

Η Ευρώπη στηρίζει έμπρακτα την τεχνολογία blockchain.

Η τεχνολογία Blockchain μπορεί να μειώσει την αβεβαιότητα στο διεθνές εμπόριο.

 

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 
Το Apple Pay ξεκινά σήμερα και στη χώρα μας

To Apple Pay ξεκινάει από σήμερα να υποστηρίζεται και στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της επέκτασης που προωθεί η εταιρεία για την υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών της, σε 16 χώρες στην Ευρώπη.

Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε χρήστες που έχουν iPhone 6s ή νεότερη συσκευή, καθώς και Apple Watch, οι οποίοι διαθέτουν κάρτα χρηματοπιστωτικού ιδρύματος που υποστηρίζει το Apple Pay. Αρχικά, αυτό θα συμβεί μέσω των N26, Revolut και Monese.

Όσον αφορά στις τράπεζες της χώρας μας, οι πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι στιγμής, αναφέρουν ότι το Apple Pay αναμένεται να υποστηριχθεί από το ερχόμενο φθινόπωρο.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 
Libra: Ανακοινώθηκε το κρυπτονόμισμα του Facebook

H πολυαναμενόμενη ανακοίνωση του κρυπτονομίσματος του Facebook ήρθε για να δώσει τέλος στις φήμες που είχαν αναπτυχθεί τους τελευταίους μήνες. Η ψηφιακή ισοτιμία Libra θα επιτρέπει την αποστολή χρημάτων και τις αγορές με εξαιρετικά χαμηλά διαχειριστικά κόστη και τη χρήση ψευδωνύμου.

Το Libra θα λανσαριστεί επίσημα το πρώτο εξάμηνο του 2020. Οι χρήστες θα μπορούν να αγοράζουν ή να πωλούν Libra online ή σε ανταλλακτήρια και να τα ξοδεύουν μέσω ψηφιακών πορτοφολιών, μεταξύ των οποίων και το Calibra wallet ιδιοκτησίας Facebook, το οποίο θα ενσωματωθεί στο WhatsApp και το Messenger.  

Όσον αφορά στη διαχείριση του κρυπτονομίσματος, η Facebook δε θα έχει τον πλήρη έλεγχό του, αφού στη Libra Association, που ιδρύθηκε για να εξυπηρετήσει τη λειτουργία του, θα έχει μία μόνο ψήφο, όπως και τα υπόλοιπα μέλη. Μεταξύ των ιδρυτικών μελών της Libra Association περιλαμβάνονται οι Visa, Mastercard, PayPal, ebay, Vodafone, Spotify και Uber, οι οποίες επενδύουν κατ’ ελάχιστο $10 εκατομμύρια στην Ένωση.

Η Ένωση θα προωθεί την open-sourced πλατφόρμα Libra blockchain που θα υποστηρίζει τη λειτουργία του κρυπτονομίσματος (η οποία έχει δική της γλώσσα προγραμματισμού, τη Move). Επίσης, θα συνάπτει εμπορικές συμφωνίες, ενώ θα διαχειρίζεται ακόμα και τους πελάτες, προσφέροντας επιβραβεύσεις και εκπτώσεις.

Η Facebook ίδρυσε μία θυγατρική εταιρεία, την Calibra, η οποία θα διαχειρίζεται τα θέματα του Libra και θα προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών / πελατών, κρατώντας διακριτά τα δεδομένα από το Facebook και αυτά από τις πληρωμές με Libra. Τα πραγματικά στοιχεία των χρηστών δεν θα ταυτίζονται με αυτά που θα χρησιμοποιούνται στις συναλλαγές με το Libra και θα φαίνονται δημοσίως, διατηρώντας έτσι σε πρώτο επίπεδο την ανωνυμία των χρηστών - όπως συμβαίνει γενικότερα στις συναλλαγές με κρυπτονομίσματα.

Όσον αφορά στη σταθερότητα του Libra, τα μέλη της Ένωσης θα κερδίζουν επιτόκιο από τα χρήματα που θα επενδύουν οι χρήστες στο κρυπτονόμισμα, τα οποία και θα χρησιμοποιούνται ως αποθεματικό για να διατηρείται η αξία του σε σταθερά επίπεδα.

Το Libra έχει να διδαχθεί από τα υπάρχοντα, κυρίαρχα κρυπτονομίσματα, όπως το Bitcoin και το  Ethereum, τα οποία δεν ήταν δημιουργημένα για να εξελιχθούν σε μέσα συναλλαγών. Οι έντονες και συχνά απρόβλεπτες αυξομειώσεις τους, όπως και τεχνικές αδυναμίες που εκτόξευαν το κόστος και το χρόνο του validation μιας συναλλαγής, τα καθιστούσαν αφερέγγυα για εμπορικές συναλλαγές.

Στη Facebook οραματίζονται το Libra σαν τη μετεξέλιξη του PayPal. Ελπίζουν πως θα γίνει πιο εύχρηστο, πιο δημοφιλές, πιο αποδοτικό, πιο ευέλικτο, πιο οικονομικό, αλλά και πιο προσιτό σε όσους δεν έχουν τραπεζικό λογαριασμό.

Ο αντιπρόεδρος της Facebook για τεχνολογίες blockchain, David Marcus, σχολίασε σχετικά με την εμπορική προοπτική που αναμένουν να δώσει το Libra στην πλατφόρμα: «εάν αυξηθούν οι πωλήσεις, τότε περισσότερες μικρές επιχειρήσεις θα πωλούν περισσότερο και θα θέλουν να διαφημιστούν περισσότερο, οπότε θα υπάρχει θετικός αντίκτυπος στα διαφημιστικά μας έσοδα».

Ήδη τα ιδρυτικά μέλη έχουν φτάσει τα 28, στα οποία περιλαμβάνονται χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, επενδυτικά σχήματα και ακαδημαϊκά ιδρύματα, ενώ ο στόχος είναι να φτάσουν τα 100 μέχρι το επίσημο λανσάρισμα του κρυπτονομίσματος.

Η έδρα της Libra Association βρίσκεται στη Γενεύη και η επιλογή τής Ελβετίας μόνο τυχαία δεν ήταν, φυσικά. H χώρα διακρίνεται για την ουδετερότητά της και την ισχυρή στήριξη που παρέχει σε καινοτόμες ιδέες που αφορούν σε χρηματοπιστωτικά θέματα, όπως επίσης και στην τεχνολογία blockchain.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 
Ο μισός πληθυσμός τής γης θα χρησιμοποιεί ψηφιακά “πορτοφόλια” το 2024

Η εξοικείωση καταναλωτών και εμπόρων με τις ηλεκτρονικές πληρωμές οδηγούν σε σταδιακή άνοδο την παγκόσμια αγορά των λεγόμενων ψηφιακών “πορτοφολιών”. Με το κινητό τηλέφωνο να διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην καθημερινότητα των πολιτών, η χρήση των e-wallets βαίνει αυξανόμενη. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με νέα έρευνα της Juniper Research, ο μισός πληθυσμός της γης θα χρησιμοποιεί ψηφιακά “πορτοφόλια” έως το 2024. Όπως προβλέπουν οι αναλυτές, ο αριθμός των καταναλωτών, που θα κάνουν χρήση e-wallets μέχρι το 2024, θα ανέλθει σε σχεδόν 4 δισεκατομμύρια έναντι περίπου 2,3 δισεκατομμύρια στα τέλη του τρέχοντος έτους.

Στο μεταξύ, εκρηκτική και συγκεκριμένα της τάξης του 80%, εκτιμάται ότι θα είναι η αύξηση σε επίπεδο αξίας των συναλλαγών μέσω ψηφιακών πορτοφολιών, που αναμένεται να υπερβαίνει τα $9 δις ετησίως έως το 2024. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, η ετήσια δαπάνη ανά ψηφιακό “πορτοφόλι” αναμένεται να αυξηθεί από περίπου $3.350 φέτος σε περισσότερα από $6.400 μέχρι το 2024.

Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη (Digital Wallets: Analysis Provider Service, Market Opportunities & Forecasts 2019-2024), η ισχυρότερη ανάπτυξη των ψηφιακών πορτοφολιών, που λανσάρουν εταιρείες λιανικής και πάροχοι κινητής τηλεφωνίας, αναμένεται να προέλθει, κυρίως, από τις ηλεκτρονικές πληρωμές για απομακρυσμένες αγορές.

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 
Οι νεαροί ταξιδιώτες μοιράζονται πληρωμές, φωτογραφίες και... τα στοιχεία τους

Οι Millennials και οι νέοι της Generation Z, όταν πηγαίνουν διακοπές, αποζητούν κυρίως την ευκαιρία να ανακαλύψουν καινούργια μέρη και να διευρύνουν τις γνώσεις για αυτά (50% και 55%), αλλά και να γνωρίσουν καλύτερα και να εξελίξουν τον ίδιο τους τον εαυτό (45% και 47%). Δίχως άλλο, η ανάγκη για ξεκούραση και χαλάρωση είναι εξίσου σημαντική – και στις δύο γενιές, σχεδόν οι μισοί (47%) υποκινούνται από την επιθυμία αυτή, η οποία αποτελεί παραδοσιακά και το πλέον διαδεδομένο κίνητρο για τα καλοκαιρινά ταξίδια[1].

Σχεδόν το 90% της αμερικανικής Generation Z – της γενιάς που όντως ταυτίζεται με το Διαδίκτυο – παραδέχεται ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν άμεσα τα σχέδια των διακοπών[2], αποδεικνύοντας περίτρανα τον εθισμό της στην τεχνολογία και στο ‘social sharing’. Σε διεθνές επίπεδο, 6 στους 10 Millennials επιλέγουν τον προορισμό τους λαμβάνοντας υπόψη το πόσο εύκολο θα είναι να μετατρέψουν την εμπειρία τους σε ένα δημοφιλές Instagram post[3]. Αυτό συχνά σημαίνει ότι η η κράτηση αεροπορικών πτήσεων και δωματίων απορρέει από μια ιδιαίτερα αυθόρμητη απόφαση – η διαδικασία της πληρωμής είναι απλώς άλλη μια κίνηση, η οποία μάλιστα θα πρέπει να είναι ακόμα πιο γρήγορη και βολική. Μία έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της PayPal επιβεβαιώνει το γεγονός αυτό – πάνω από το 30% των ατόμων στην ηλικιακή κατηγορία των 16-35 κάνει χρήση των mobile apps προκειμένου να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν πιο άμεσες συναλλαγές[4].

Παρόλο που τα πολυήμερα μακρινά ταξίδια φαίνεται να κάνουν πολύ πιο ευτυχισμένους τους νέους ανθρώπους, οι νεαροί Έλληνες ταξιδιώτες έχουν την τύχη και τη δυνατότητα να απολαμβάνουν -μικρής έστω διάρκειας- διακοπές εντός συνόρων. Άλλωστε, η χώρα μας αποτελεί έναν από τους πλέον ασφαλείς και δημοφιλείς προορισμούς[5], προσφέροντας μια ευρεία γκάμα ανέμελων δραστηριοτήτων. Ο ρυθμός αύξησης του ταξιδιωτικού και τουριστικού κλάδου στην Ελλάδα αναπτύσσεται τρεις φορές πιο γρήγορα από τη συνολική οικονομία[6], ενώ υπολογίζεται ότι 33 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν ελληνικές τοποθεσίες την περασμένη χρονιά[7].

Παράλληλα, και οι ίδιοι οι Έλληνες στρέφονται πιο σταθερά προς τα ταξίδια αναψυχής στο εξωτερικό[8], δείχνοντας μεγαλύτερη προτίμηση στους ευρωπαϊκούς προορισμούς και τα city breaks, καθώς μάλιστα το 2018 ταξίδεψαν εκτός Ελλάδας σχεδόν 8 εκατομμύρια φορές, αριθμός-ρεκόρ για τα εγχώρια δεδομένα. Είναι γνωστό ότι ως λαός είμαστε λίγο πολύ ‘της τελευταίας στιγμής’, πλέον όμως παρατηρείται μια αυξανόμενη τάση για έγκαιρες κρατήσεις, προκειμένου να εξασφαλίσουμε φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς και καλύτερες τιμές και προσφορές, που έχουμε εντοπίσει μέσω διαδικτυακής έρευνας και διαφημίσεων. Με στόχο να κάνουν τις ταξιδιωτικές εμπειρίες τους πιο ελκυστικές και συναρπαστικές, ειδικά οι νέοι Έλληνες μοιάζουν να είναι καλύτερα πληροφορημένοι και οργανωμένοι από ποτέ, ακόμα και εάν δεν πράττουν στο πλαίσιο ενός περιορισμένου budget ή δεν επωφελούνται από πλατφόρμες οικονομίας διαμοιρασμού, όπως το Airbnb.

Εύκολες αγορές, εύκολος στόχος για τους απατεώνες

Παρά την αυξανόμενη επίγνωση των καταναλωτών αναφορικά με τα θέματα ασφαλείας, κατά τη διάρκεια των διακοπών εξακολουθούμε πολύ συχνά να ερχόμαστε αντιμέτωποι με περιστάσεις που θα μας εκθέσουν σε ρίσκα, συνειδητά και μη. Καλώς ή κακώς, πάνω από το 65% των επιβατών δεν διστάζει να μοιραστεί οικειοθελώς επιπρόσθετες προσωπικές πληροφορίες (όπως ο ταξιδιωτικός προορισμός, η διεύθυνση του χώρου διαμονής ή ακόμα και δικές τους φωτογραφίες)[9] για να διευκολύνει την ταξιδιωτική εμπειρία – για παράδειγμα, για να επισπεύσει την διαδικασία του check-in και της επιβίβασης στο αεροδρόμιο.

Επιπλέον, το 67% των ξενοδοχείων παγκοσμίως δυσκολεύεται να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους[10], όπως τα στοιχεία που αφορούν τις λεπτομέρειες της κράτησης ή τον αριθμό της πιστωτικής κάρτας. Επομένως, όταν φτάνει η στιγμή της κράτησης ενός καταλύματος ή εισιτηρίου για τις διακοπές σας, αξίζει να θυμάστε και να δίνετε προσοχή στις λύσεις εκείνες, οι οποίες παρέχουν προστασία του αγοραστή, ειδικά μάλιστα στην περίπτωση των γρήγορων συναλλαγών.

Ομαδικές διακοπές, ομαδικά χρέη

Η αυθόρμητη απόφαση για μια εκδρομή με μεγάλη παρέα αποτελεί συχνά την αφετηρία μιας απίθανης περιπέτειας, συνοδευόμενης από αξέχαστες αναμνήσεις ωστόσο μπορεί κάλλιστα να σημάνει την αρχή για αμέτρητες διαφωνίες. Το να κλείσεις δωμάτια και να αγοράσεις αεροπορικά εισιτήρια για όλους δεν αποτελεί συνήθως πρόβλημα. Το να πάρεις πίσω τα χρήματα που έδωσες όμως, δεν είναι εύκολη υπόθεση, όπως φαίνεται. Σύμφωνα με μελέτη της PayPal, το 17,9% των Ελλήνων αντιμετωπίζει προβλήματα στην εξόφληση χρημάτων που δάνεισε σε φίλους και συγγενείς [11]. Ανάμεσα στους λόγους που αναφέρονται πιο συχνά, όταν μιλάμε για ‘δανεικά και αγύριστα’, είναι η η δυσκολία προσωπικής συνάντησης λόγω απόστασης, η προσωρινή έλλειψη μετρητών και η αδυναμία εύκολης πρόσβασης σε μηχάνημα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ).

Προκειμένου να αποφεύγουμε αντίστοιχες δυσάρεστες καταστάσεις, αξίζει να χρησιμοποιούμε αξιόπιστες μεθόδους πληρωμής και είναι εξίσου σημαντικό να μην ξεχνάμε να ανατρέχουμε σε κριτικές χρηστών για τις ταξιδιωτικές μας δραστηριότητες. Καλό είναι να θυμόμαστε, λοιπόν, ότι η προετοιμασία για ένα ταξίδι δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο την αγορά εισιτηρίων με το μεταφορικό μέσο της επιλογής μας και την εξασφάλιση της διαμονής.

Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου της PayPal.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

[1] WYSE Travel Confederation, New Horizons IV: A global study of the youth and student traveller

[2] Expedia & Future Foundation, Millennial Traveller Report

[3] WeSwap, Research on booking behavior of 18-34 year-olds

[4] PayPal & Censuswide -  Έρευνα για τις συνήθεις πρακτικές στη διαδικασία δανεισμού χρημάτων μεταξύ φιλικών και συγγενικών προσώπων

[5] Bank of Greece, Developments in the balance of travel services: 2018

[6] World Travel & Tourism Council (WTTC), Research about Greek tourism sector, 2019  

[7] Data provided by the Greek Tourism Ministry, based on tourist traffic statistics in 2018

[8] Data provided by the Bank of Greece

[9] International Air Transport Association, Global Passenger Survey 2018

[10] Symantec, Internal data

[11] PayPal & Censuswide -  Έρευνα για τις συνήθεις πρακτικές στη διαδικασία δανεισμού χρημάτων μεταξύ φιλικών και συγγενικών προσώπων

 
GlobalCoin: Το Facebook θα λανσάρει κρυπτονόμισμα το 2020

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC, το Facebook είναι στην τελική ευθεία για να λανσάρει το δικό του κρυπτονόμισμα, κάτι που αναμένεται να γίνει το πρώτο τρίμηνο του 2020. Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται στην επικαιρότητα μία ανάλογη είδηση, αφού και στις αρχές Μαρτίου είχαμε ανάλογο ρεπορτάζ των New York Times, για τη δημιουργία ψηφιακού νομίσματος από το Facebook.

Στην εταιρεία στοχεύουν να ξεκινήσουν τις δοκιμές στο σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών που ετοιμάζουν στα τέλη του 2019, ώστε να είναι έτοιμοι να το λανσάρουν βάσει του πλάνου τους στις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο κρυπτονόμισμα, που εσωτερικά στην εταιρεία ονομάζουν GlobalCoin, αναμένεται να δοθούν επίσημα "εντός του καλοκαιριού".

Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν πως τον προηγούμενο μήνα, ο Zuckerberg συναντήθηκε με τον Διοικητή τής Τράπεζας της Αγγλίας, Mark Carney, για να συζητήσουν τα οφέλη και τους κινδύνους που φέρνει το λανσάρισμα ενός κρυπτονομίσματος.

Επίσης, από την εταιρεία ζήτησαν συμβουλές σχετικά με με επιχειρησιακά και κανονιστικά ζητήματα, από αξιωματούχους του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ. Επιπλέον, βρίσκονται σε συνομιλίες με εταιρείες χρηματικών εμβασμάτων, συμπεριλαμβανομένης της Western Union, καθώς αναζητούν φθηνότερους και ταχύτερους τρόπους για όσους δεν έχουν τραπεζικό λογαριασμό, να μπορούν να στέλνουν και να λαμβάνουν χρήματα.

Στόχος στο Facebook είναι η δημιουργία ενός ψηφιακού νομίσματος, που θα δίνει τη δυνατότητα ακόμα και σε όσους δεν έχουν τραπεζικό λογαριασμό, άρα και κάποια πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, να πραγματοποιούν πληρωμές και μεταφορές χρημάτων, εύκολα και φθηνά.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 
To eBay διαψεύδει ότι θα δέχεται κρυπτονομίσματα

Ένα δημοσίευμα του Bloomberg ανέφερε πως το eBay θα ξεκινήσει να δέχεται κρυπτονομίσματα για πληρωμές, με αφορμή ένα διαφημιστικό μήνυμα που είχε αναρτηθεί στο πλαίσιο της συμμετοχής της δημοφιλούς πλατφόρμας, στο συνέδριο Consensus στη Νέα Υόρκη που αφορά στα cryptos.

Από το eBay έσπευσαν να διαψεύσουν πως το μήνυμά τους “Virtual Currency. It’s happening on eBay” (Ψηφιακό νόμισμα. Συμβαίνει στο eBay) παραπέμπει στην υιοθέτηση ψηφιακών νομισμάτων στους αποδεκτούς τρόπους πληρωμής στην πλατφόρμα και πως θα προβούν σε ανάλογη ανακοίνωση. Εκπρόσωπος της εταιρείας διέψευσε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο, αφού ανέφερε επιπλέον πως δεν είναι καν μέρος της στρατηγικής τους.

Για κάποιους, το δημοσίευμα του Bloomberg και η αίσθηση που προκάλεσε, πυροδότησε (μεταξύ άλλων φημών) και τη μεγάλη αύξηση στις τιμές των κρυπτονομισμάτων που σημειώνεται τις τελευταίες ημέρες - και η οποία τυγχάνει διάφορων ερμηνειών. Άλλωστε, είναι διακαής πόθος όσων εμπλέκονται ενεργά με τα cryptos η υιοθέτηση πληρωμών με αυτά από κάποιο μεγάλο marketplace, όπως το ebay, ή το amazon, για το οποίο επίσης υπήρχαν ανάλογες φήμες παλιότερα.

Πάντως, στο eΒay υπάρχει μια ξεχωριστή κατηγορία με την ονομασια «Virtual Currency», στην οποία πραγματοποιούνται αγοραπωλησίες που αφορούν σε ψηφιακά νομίσματα, miners, συμβόλαια για mining, συλλεκτικά «νομίσματα» κ.λπ. Αν και από το eBay δεν το διευκρίνισαν, το πιθανότερο είναι πως το διαφημιστικό μήνυμά τους αφορούσε σε αυτή την κατηγορία και δημιουργήθηκε μέγα ζήτημα «από το τίποτα»…

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 
Ευρωπαϊκή Οδηγία για ψηφιακά πορτοφόλια, mobile πληρωμές, εικονικά νομίσματα

Αυστηρότερους κανόνες για την καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας στις πληρωμές χωρίς μετρητά, εισάγει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η νέα Κοινοτική Οδηγία, την οποία τα κράτη-μέλη πρέπει να εφαρμόσουν εντός δύο ετών, καλύπτει όχι μόνο τις παραδοσιακές πληρωμές με μέσα πλην μετρητών, όπως τραπεζικές κάρτες και επιταγές, αλλά και τα νέα μέσα, όπως ψηφιακά πορτοφόλια, mobile πληρωμές και εικονικά νομίσματα.

Με την Οδηγία, την οποία ενέκρινε χθες τύποις το Συμβούλιο, οι ισχύοντες κανόνες αναπροσαρμόζονται σύμφωνα με τα νέα δεδομένα εξασφαλίζοντας ένα σαφές, σταθερό και τεχνολογικά ουδέτερο νομικό πλαίσιο. Καταργούνται, επίσης, τα λειτουργικά εμπόδια που παρακωλύουν τις έρευνες και τις διώξεις, ενώ προβλέπονται μέτρα για την καλύτερη ενημέρωση όσον αφορά δόλιες τεχνικές, όπως το ηλεκτρονικό “ψάρεμα” (phishing) και η αντιγραφή δεδομένων κάρτας (skimming).

Μία από τις βασικές διατάξεις είναι η εναρμόνιση των κανόνων σχετικά με τις κυρώσεις για τα φυσικά πρόσωπα: προβλέπεται φυλάκιση τουλάχιστον πέντε, τεσσάρων ή τριών ετών, ανάλογα με το έγκλημα, όταν ο δικαστής επιβάλει “μέγιστη” ποινή στερητική της ελευθερίας σε περίπτωση απάτης με μέσα πληρωμής πλην των μετρητών. “Πράξεις, όπως η συλλογή και κατοχή μέσων πληρωμής με σκοπό την απάτη, μέσω ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, αντιγραφής δεδομένων κάρτας ή ανακατεύθυνσης των χρηστών σε ψευδεπίγραφους ιστοτόπους, θα πρέπει επομένως να συνιστά αυτοτελές ποινικό αδίκημα, χωρίς να απαιτείται να γίνει πράγματι δόλια χρήση των μέσων πληρωμής πλην των μετρητών”, αναφέρει η Οδηγία.

Σε κάθε περίπτωση, η Οδηγία προβλέπει στοιχειώδεις κανόνες και τα κράτη-μέλη έχουν την ευχέρεια να θεσπίζουν ή να διατηρούν αυστηρότερους ποινικούς κανόνες όσον αφορά την απάτη και την πλαστογραφία μέσων πληρωμής πλην των μετρητών, μεταξύ άλλων δίνοντας ευρύτερο ορισμό των αδικημάτων. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr

Η Cardlink συνεργάζεται με το PCI Security Standards Council

Η Cardlink είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία που συνεργάζεται με το PCI Security Standards Council για να συμβάλλει στην προστασία των δεδομένων πληρωμών παγκοσμίως. Ως το νεότερο μέλος του Council, η Cardlink θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των προτύπων PCI Security Standards 

Η Cardlink θα συνεργαστεί με το PCI SSC για να συμβάλλει στην προστασία των δεδομένων πληρωμών παγκοσμίως, μέσω της αδιάκοπης ανάπτυξης και υιοθέτησης των προτύπων PCI Security Standards.

Το PCI SSC ηγείται μιας παγκόσμιας προσπάθειας πολλών κλάδων για την αύξηση της ασφάλειας πληρωμών, παρέχοντας ευέλικτα και αποδοτικά πρότυπα και προγράμματα ασφαλείας που ορίζονται από τον κλάδο.

Ο ακρογωνιαίος λίθος είναι το πρότυπο ασφαλείας PCI Data Security Standard (PCI DSS), το οποίο παρέχει ένα αξιοποιήσιμο πλαίσιο εργασίας για την ανάπτυξη μιας εύρωστης διαδικασίας ασφάλειας δεδομένων καρτών πληρωμών και ταυτόχρονα αποτρέπει, εντοπίζει και μειώνει τις παράνομες επιθέσεις και παραβιάσεις.

Ως Συμμετέχων Οργανισμός, η Cardlink θα προσθέσει τη δική της φωνή στη διαδικασία ανάπτυξης προτύπων και θα συνεργαστεί με μια αναπτυσσόμενη κοινότητα που περιλαμβάνει περισσότερους από 800 Συμμετέχοντες Οργανισμούς, για τη βελτίωση της ασφάλειας πληρωμών παγκοσμίως. Επίσης, η Cardlink θα έχει την ευκαιρία θα προτείνει νέες πρωτοβουλίες στο PCI Security Standards Council και να μοιραστεί διατομεακές εμπειρίες και βέλτιστες πρακτικές στις ετήσιες συναντήσεις της κοινότητας PCI.

Όπως τονίζει ο Mauro Lance, Γενικός Διευθυντής του PCI Security Standards Council, "Σε μια εποχή που τα συστήματα δέχονται συνεχώς πιο εξελιγμένες επιθέσεις, τα πρότυπα PCI Security Standards βοηθούν τους οργανισμούς να διασφαλίσουν τα δεδομένα πληρωμών και ταυτόχρονα αποτρέπουν, εντοπίζουν και μειώνουν τις επιθέσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε δαπανηρές παραβιάσεις δεδομένων. Με την ιδιότητα του Συμμετέχοντα Οργανισμού, η Cardlink αποδεικνύει ότι έχει ενεργό ρόλο στη βελτίωση της ασφάλειας πληρωμών παγκοσμίως με μέτρα ευαισθητοποίησης και την υιοθέτηση των προτύπων PCI Security Standards."

Σύμφωνα με τον Πέτρο Θεοδωράκη, Διευθυντή Ασφάλειας και Συμμόρφωσης της Cardlink, "Στην Cardlink, είμαστε υπερήφανοι για την ενσωμάτωση των υψηλότερων προτύπων ασφάλειας δεδομένων πληρωμών στη σχεδίαση προϊόντων και το μοντέλο λειτουργίας μας. Αναγνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι για το μέλλον μας να κερδίσουμε και να διατηρήσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας. Για αυτόν το λόγο, είμαστε ενθουσιασμένοι για το γεγονός ότι είμαστε η πρώτη ελληνική εταιρεία η οποία έγινε μέλος της συνεχώς αυξανόμενης κοινότητας Συμμετεχόντων Οργανισμών και θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε την ασφάλεια πληρωμών στην περιοχή μας."

Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου της Cardlink.

 

 

H PayPal επενδύει σε blockchain startup

H PayPal δείχνει έμπρακτα τη στήριξή της στην τεχνολογία blockchain, επενδύοντας στη βρετανική εταιρεία Cambridge Blockchain, η οποία αναπτύσσει λογισμικό διαχείρισης ψηφιακής ταυτότητας για χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Στη σχετική ανακοίνωση στο website της, η Cambridge Blockchain αναφέρει πως η μεταξύ του συμφωνία και κατ’ επέκταση τα κεφάλαια της PayPal θα βοηθήσουν στο να βρουν οι δύο εταιρείες πιθανές συνέργειες με βάση την τεχνολογία blockchain. Η επένδυση ήταν μέρος της πρώτης φάσης χρηματοδότησης που δέχτηκε η εταιρεία συνολικού ύψους 10,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Μεταξύ των εταιρειών που επένδυσαν στη CB, είναι και ο επενδυτικός βραχίονας της Foxconn, ένας επενδυτικός βραχίονας της eBay, η Partech Partners, η FuturePerfect Ventures και το Digital Currency Group. Όσον αφορά στις διαμορφωμένες ισορροπίες, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, η PayPal είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής.

Εκπρόσωπος της PayPal δήλωσε στο CoinDesk: "Προχωρήσαμε στην επένδυση διότι η Cambridge Blockchain υλοποιεί τη διαχείριση ψηφιακής ταυτότητας με έναν τρόπου που πιστεύουμε πως ωφελήσει τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, μεταξύ αυτών και το δικό μας".  

Παρά το ότι είναι η πρώτη φορά που η PayPal επενδύει σε μία blockchain startup, "φλερτάρει" με τον χώρο από πέρσι, αφού τον Μάρτιο του 2018 είχε καταθέσει ευρεσιτεχνία για ένα σύστημα συναλλαγών με εικονικά νομίσματα, σχεδιασμένο για να επιταχύνει τις ψηφιακές πληρωμές με κρυπτονομίσματα. Για τον λόγο αυτό, η εταιρεία φέρεται να είναι μεταξύ των πρώτων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που θα δώσουν τη δυνατότητα σε εμπόρους να δέχονται πληρωμές σε Bitcoin.

 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Payments

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search