Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα, η οποία διεξήχθη από την Censuswide, κατόπιν ανάθεσης της PayPal, οι πλέον συχνοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι στην Ελλάδα χρωστούν χρήματα σε φιλικά και συγγενικά πρόσωπα είναι η εξόφληση λογαριασμών για οικιακές δαπάνες, για να κάνουν δώρο ένα χρηματικό ποσό και για να αγοράσουν ένα δώρο.
Προκειμένου να δώσει λύση στις οφειλές μικροποσών, ένα συχνό πρόβλημα τη σημερινή εποχή, η PayPal μόλις επέκτεινε τη δωρεάν υπηρεσία διαπροσωπικών πληρωμών (P2P) σε 25 χώρες στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.
Παρέχει, λοιπόν, μια γρήγορη και άνετη λύση στους χρήστες που χρειάζεται να εκτελέσουν ή να αναμείνουν μια πληρωμή: τώρα, η αποστολή, η λήψη και η αίτηση χρημάτων από φίλους και συγγενείς μπορεί να γίνει τάχιστα μέσω της εφαρμογής ή της ιστοσελίδας της PayPal, όποια και να είναι η επιλεχθείσα πηγή χρηματοδότησης για την αποστολή (υπόλοιπο PayPal, τραπεζική κάρτα ή τραπεζικός λογαριασμός).
Κατά μέσο όρο, οι Έλληνες δανείζουν ετησίως 50-100 ευρώ και δανείζονται 10 ευρώ από φίλους και συγγενείς. Το υψηλότερο χρηματικό ποσό που έχουν δανείσει και δεν έχουν πάρει ουδέποτε πίσω ξεπερνά τα 1.000 ευρώ, και οι ομάδες που φαίνεται να δανείζονται τα μεγαλύτερα ποσά είναι τα αδέλφια, καθώς και φίλοι και λοιποί συγγενείς.
Αυτά είναι μερικά από τα αποτελέσματα που παρουσιάζει η έρευνα, η οποία διεξήχθη από την Censuswide για λογαριασμό της PayPal, αναλύοντας τις συνήθεις πρακτικές αναφορικά με τον δανεισμό χρημάτων μεταξύ φιλικών και συγγενικών προσώπων σε μερικές από τις αγορές όπου επεκτάθηκε η δωρεάν υπηρεσία διαπροσωπικών πληρωμών.
Η έρευνα κατέληξε επίσης ότι το 17,9% των ανθρώπων δυσκολεύεται να συλλέξει τα χρήματα από φίλους και συγγενείς, αφότου ξόδεψε ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό για μια από κοινού δραστηριότητα, όπως η αγορά ενός δώρου, η πληρωμή μιας ομαδικής εκδρομής ή αγορά εισιτηρίων για μια εκδήλωση.
Στην Ελλάδα, οι βασικοί λόγοι που αναφέρουν όσοι δεν έχουν εξοφλήσει τους δανειστές τους είναι η δυσκολία προσωπικής συνάντησης λόγω απόστασης, η προσωρινή έλλειψη μετρητών και η αδυναμία εύκολης πρόσβασης σε μηχάνημα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ).
Με την υπηρεσία P2P της PayPal, για τους Έλληνες χρήστες είναι δωρεάν η αποστολή ευρώ σε φιλικά και συγγενικά πρόσωπα εντός της Ελλάδας και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου / ΕΟΧ (εφόσον δεν απαιτείται μετατροπή νομίσματος).
Έτσι, για παράδειγμα, ο Έλληνας χρήστης θα είναι σε θέση να στείλει χρηματικά ποσά σε ευρώ σε χρήστες της PayPal στην Γαλλία, τη Γερμανία ή την Ισπανία άνευ κόστους, εκτός από τις περιπτώσεις εκείνες όπου οι συναλλαγές ενέχουν μετατροπή νομίσματος.
Πρόκειται για ένα δυνατό πλεονέκτημα που εξαλείφει τις συνήθεις προμήθειες και άλλες χρεώσεις που καλούνται να πληρώσουν οι χρήστες, κάθε φορά που μεταφέρουν χρήματα στο εξωτερικό μέσω του παραδοσιακού τραπεζικού συστήματος.
Επίσης, συμβαδίζοντας με την δέσμευση της PayPal να παρέχει στους καταναλωτές μια απρόσκοπτη εμπειρία πληρωμής, η λειτουργία αυτή επιτρέπει στους χρήστες να εκτελούν πληρωμές χωρίς την εισαγωγή οιωνδήποτε τραπεζικών στοιχείων – το μόνο που χρειάζεται είναι η ηλεκτρονική διεύθυνση του παραλήπτη.
Σε περίπτωση που ο παραλήπτης δεν διαθέτει ήδη λογαριασμό PayPal, μπορεί εύκολα και ανέξοδα να ανοίξει έναν. Μόλις εκτελεστεί η πληρωμή, ο παραλήπτης λαμβάνει αντίστοιχη ειδοποίηση, και το χρηματικό ποσό θα προστεθεί αυτομάτως στον δικό του λογαριασμό PayPal, με δυνατότητα άμεσης πρόσβασης.
Επιπλέον, για όσους χρήστες προτιμούν να διαχειρίζονται τον λογαριασμό τους εν κινήσει, η βελτιωμένη mobile εφαρμογή PayPal προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο, κάνοντας ακόμα ευκολότερη την παρακολούθηση του υπολοίπου του λογαριασμού PayPal, τη λήψη ειδοποιήσεων και την αποστολή χρημάτων στις επαφές που χρησιμοποιούν συχνότερα.
Η ανάπτυξη και εξέλιξη της PayPal στον κλάδο των πληρωμών
Η εν λόγω λύση ακολουθεί πιστά το χαρτοφυλάκιο της PayPal για τις διαπροσωπικές πληρωμές, επιδιώκοντας την διαρκή παροχή πρακτικών λύσεων για τις καθημερινές δραστηριότητες των χρηστών.
Από την ίδρυση της το 1999 ως μία εταιρεία αφιερωμένη στις διαπροσωπικές πληρωμές μέσω συσκευών PDA (προσωπικοί ψηφιακοί οδηγοί), η PayPal εξακολουθεί να είναι πρωτοπόρα στην υιοθέτηση των πιο καινούργιων τάσεων του κλάδου και έχει εξελιχθεί στον τομέα της σε βαθμό που πλέον προσφέρει μια ευρεία γκάμα μεθόδων πληρωμής, τόσο για τις επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, όσο και για τους καταναλωτές.
Σε γενικές γραμμές, η PayPal παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της για τον εκδημοκρατισμό του χρήματος και για την παροχή της δυνατότητας σε όλο και περισσότερους ανθρώπους να έχουν στη διάθεσή τους καλύτερες επιλογές διαχείρισης των χρημάτων τους, σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες.
Μεθοδολογία
Η έρευνα διεξήχθη από την Censuswide, η οποία για λογαριασμό της PayPal πήρε συνέντευξη από ένα δείγμα 10.112 ενηλίκων (ηλικίας 18 ετών και άνω) σε 10 διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Ελλάδα, Ιταλία, Νορβηγία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σουηδία, Τσεχική Δημοκρατία και Φινλανδία).
Οι εν λόγω συνεντεύξεις έλαβαν χώρα online το διάστημα 27 Νοεμβρίου-14 Δεκεμβρίου 2018.