Πόσες φορές σας έχει τύχει να δείτε ένα αντικείμενο (ρούχο, gadget ή ακόμη και μία απλή συσκευή) που να σας αρέσει, να ενδιαφέρεστε να την αγοράσετε αλλά να μην γνωρίζετε τι είναι και να μην μπορείτε να την περιγράψετε; Δεν είναι σπάνιο αυτό το φαινόμενο, ειδικά όσον αφορά με τα ρούχα θα έλεγα.
Μέχρι τώρα, οι αναζητήσεις που κάνουμε στις μηχανές αναζήτησης ή σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ήταν βασισμένος σε κάποιο κείμενο ή σε λέξεις -κλειδιά.
Όμως, αυτό πρόκειται να αλλάξει.
Η επόμενη τάση στο Διαδίκτυο που είναι πιο κοντά απ’ όσο νομίζουν πολλοί θέλει τις αναζητήσεις να γίνονται είτε με τη φωνή είτε με εικόνες.
Ειδικά, το δεύτερο αναμένεται να έχει πολύ μεγάλη επίδραση τα επόμενα χρόνια στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου σε συνδυασμό με την άνοδο του machine learning και της τεχνητής νοημοσύνης.
Ας δούμε ένα παράδειγμα: συναντάς έναν φίλο σου, ο οποίος φορά ένα ζευγάρι παπούτσια, τα οποία σου αρέσουν πολύ. Τον ρωτάς από που τα πήρε και σου λέει ότι του έκαναν δώρο. Σου αρέσουν, όμως, πολύ και τα θες και εσύ, αλλά ο φίλος σου δεν θυμάται ούτε καν το μοντέλο. Τι θα μπορείς να κάνεις στο όχι πολύ μακρινό μέλλον;
Απλά, τα φωτογραφίζεις με το smartphone και με τη χρήση ειδικών apps γίνεται η αναζήτηση και βρίσκεις ότι το είναι το Χ μοντέλο της Υ εταιρείας. Από εκεί και πέρα, όμως, αρχίζει το πραγματικά ενδιαφέρον σκέλος.
Πολύ απλά, γιατί το app σε ρωτάει αν θες να τα αγοράσεις και σου προτείνει καταστήματα που έχουν το συγκεκριμένο μοντέλο και σου δίνει τη δυνατότητα με ένα κλικ να ολοκληρώσεις την αγορά.
Ή σου προτείνει αντίστοιχα ζευγάρια παπούτσια που είτε έχουν καλύτερες αξιολογήσεις είτε πολύ απλά είναι πιο φθηνά. Ή αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, σου προτείνει κάποιο άλλο χρώμα που να ταιριάζει καλύτερα με την γκαρνταρόμπα σου!
Μοιάζει ως σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας; Ενδεχομένως. Όμως, τέτοιου είδους εφαρμογές αρχίζουν να κάνουν την εμφάνιση του με πιο ενδιαφέρον παράδειγμα το Google Lens, το οποίο, βέβαια, έχει πολύ δρόμο ακόμη μπροστά του.
Σε συνδυασμό, μάλιστα, με τους υπάρχοντες ψηφιακούς βοηθούς, η δυνατότητα για αναζητήσεις και αγορές με βάση τις εικόνες, είναι μάλλον πιο κοντά από όσο νομίζουμε.
Χρειάζονται, βέβαια, και σχετικές υποδομές αλλά η αγορά έχει δείξει ότι μπορεί να προσαρμόζεται πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν.