Κάθε χρόνο στα μέσα Ιουνίου, τα βλέμματα της παγκόσμιας αγοράς τεχνολογίας στρέφονται στο Λος Άντζελες όπου πραγματοποιείται η Ε3, η σημαντικότερη εκδήλωση για το χώρο του video gaming.
Έναν χώρο ο οποίος είναι από τους λίγους που συνεχίζουν να έχουν ανοδική πορεία. Όπως και είναι ένας χώρο όπου οι αλλαγές στα επιχειρηματικά μοντέλα αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σημαντικές μέσα στα επόμενα χρόνια.
Οι «παίκτες» στον συγκεκριμένο χώρο κερδίζουν μεν από την πώληση του hardware, αλλά το μεγαλύτερο κομμάτι των εσόδων και ειδικά της κερδοφορίας τους προέρχεται από το software, ήτοι τους τίτλους παιχνιδιών που πωλούνται.
Για πολλά χρόνια, η Sony όπως και η Microsoft «έχαναν» από τις πωλήσεις του PlayStation και του Xbox αντίστοιχα. Εννοώ πως έχαναν από τις πωλήσεις του hardware γιατί τα κέρδη από τα video games ήταν σημαντικά.
Και αντίστοιχα για τις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών οι πωλήσεις των video games ήταν σημαντικό κομμάτι των εσόδων τους. Επιπλέον, σε αρκετές χώρες είχε δημιουργηθεί μία πολύ μεγάλη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αγορά ανταλλαγής «μεταχειρισμένων» video games.
Όμως, το Διαδίκτυο αναμένεται να αλλάξει και αυτή την αγορά. Για την ακρίβεια, την έχει ήδη αλλάξει αλλά απ’ ότι φαίνεται πρόκειται να πάει ένα βήμα παραπάνω. Κατ’ αρχήν, να επισημάνουμε ότι οι όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» (Sony, Microsoft, Nintendo κ.ά.) έχουν ήδη τις δικές τους online υπηρεσίες που προσφέρουν games και «προϊόντα» στους gamers.
Παράλληλα, υπάρχουν και αρκετές πλατφόρμες που ασχολούνται με το video gaming και σημειώνουν μεγάλη επιτυχία. Άλλωστε, ένα από τα μεγάλα μυστικά της επιτυχίας της αγοράς του gaming είναι το γεγονός ότι πλέον μπορείς να παίξεις με «παίκτες» από ολόκληρο τον κόσμο.
Και σε αρκετές αγορές, το online video gaming είναι ο λόγος αύξησης των συνδέσεων υπερυψηλών ταχυτήτων στο Διαδίκτυο. Γιατί είναι διαφορετικό να παίζεις online και να είσαι συνδεδεμένος στα 100 Mbps και άλλο να είσαι στα 20 και στα 24 Mbps.
Όμως, το επόμενο βήμα φαίνεται πως θα είναι ότι οι εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών θα προτιμούν να πουλάνε online τα παιχνίδια τους και θα σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα φυσικά σημεία πώλησης.
Οι λόγοι ουκ ολίγοι. Κατ’ αρχήν, η μείωση του κόστους διανομής, το οποίο δεν είναι πλέον ευκαταφρόνητο. Κατά δεύτερον, δεν είναι πλέον και τόσο απαραίτητο να έχεις φυσική παρουσία. Ο gamer μπορεί απλά να μπει στο site σου και να «κατεβάσει» τον τίτλο που επιθυμεί.
Ακόμη και αν είναι μερικά GBs, θα χρειαστεί λιγότερη ώρα από το να πάει μέχρι το πλησιέστερο κατάστημα και να το αγοράσει!
Γενικώς, το online κομμάτι είναι κάτι που ενδιαφέρει πολύ το χώρο του video gaming και είναι βέβαιο ότι στο άμεσο μέλλον θα δούμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Ακόμη και στην Ελλάδα που συνήθως ακολουθεί με κάποια καθυστέρηση τις εξελίξεις στο χώρο του gaming.