Επωνύμως…

Γιατί οι Έλληνες «μπλοκάρουν» τις online διαφημίσεις;

Γιατί οι Έλληνες «μπλοκάρουν» τις online διαφημίσεις;

Για τα ελληνικά ειδησεογραφικά sites, η μόνη πηγή εσόδων -εκτός ελάχιστων περιπτώσεων που δοκιμάζουν συνδρομητική μοντέλα- είναι αυτή των online διαφημίσεων.

Το πρόβλημα, όμως, είναι πως στην Ελλάδα παρατηρείται ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη όσον αφορά το adblocking. Δηλαδή, τη χρήση ειδικών εφαρμογών που προσφέρουν τη δυνατότητα να μην εμφανίζονται διαφημίσεις όταν είσαι σε κάποια ιστοσελίδα!

Σύμφωνα με τα στοιχεία της 2ης ετήσιας έρευνας «Ad-Blocking in Greece» που πραγματοποίησε η TailWind σε συνεργασία με τη Focus Bariκαι την Oriel, το ποσοστό χρήσης adblocking software ανέρχεται στο 17,3% των unique browsers που υπάρχουν σε συσκευές Ελλήνων χρηστών.

Μάλιστα, υπάρχει και μείωση 2,3 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2016. Όμως, υπάρχει μία λεπτομέρεια που πρέπει να ληφθεί υπόψη, η οποία δεν είναι άλλη από το ότι στο συνολικό δείγμα υπολογίζονται και οι browsers των smartphones και των tablets.

Εκεί τα ποσοστά adblocking είναι πολύ μικρά (2% και 2,2% αντίστοιχα) πολύ απλά γιατί οι χρήστες δεν έχουν βρει τις κατάλληλες εφαρμογές.

Αντιθέτως, στους προσωπικούς υπολογιστές (επιτραπέζιους και φορητούς) το ποσοστό χρήσης adblocking εφαρμογών έφθασε στο 34,6%, έχοντας μάλιστα και μία αύξηση 0,3 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2016.

Δηλαδή, πάνω από 1 στους 3 Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου δεν θέλει να βλέπει διαφημίσεις.

Από την άλλη πλευρά, όμως, είναι μάλλον ελάχιστοι οι Έλληνες που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Οπότε, είναι σημαντικό θέμα για τα ειδησεογραφικά sites και γενικότερα οποιαδήποτε εταιρεία δραστηριοποιείται online και η βασική πηγή εσόδων της είναι οι διαφημίσεις, να περιοριστεί το φαινόμενο του adblocking.

Ενδεχομένως, θα πρέπει να δει κανείς γιατί είναι τόσο υψηλό το ποσοστό του adblockingστην Ελλάδα. Και θα μιλήσω από την προσωπική μου πείρα, σημειώνοντας ότι δεν έχω εγκαταστήσει adblocking λογισμικό σε καμία από τις συσκευές που χρησιμοποιώ προκειμένου να έχω πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Αν και είναι ορισμένες φορές που έχω σκεφτεί πολύ σοβαρά να το κάνω. Είναι οι περιπτώσεις εκείνες που τη στιγμή που μπαίνω σε μία ιστοσελίδα εμφανίζεται μία τεράστια pop-up διαφήμιση! Και το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να ψάξω να βρω την επιλογή για το κλείσιμο της διαφήμισης.

Σημειωτέον ότι εκνευρίζομαι ακόμη περισσότερο όταν η επιλογή «κλείσιμο» είναι καλά …κρυμμένη ώστε να μην την πατήσω! Θα ήθελα να ενημερώσω αυτόν που το σκέφτηκε ότι το μόνο που κάνει είναι να με εκνευρίζει περισσότερο και στο τέλος καταλήγω να κλείσω εντελώς το παράθυρο του browser.

Άρα, χαμένος δεν είναι μόνο ο διαφημιζόμενος αλλά και το μέσο.

Αν και είναι ουκ ολίγοι οι άνθρωποι εκείνοι που έχουν την ίδια άποψη με εμένα και επιπλέον έχουν και κάποια θέση στη διαφημιστική αγορά, για να είμαι ειλικρινής δεν έχω δει κάποια διαφορά τα τελευταία χρόνια.

Παρά το γεγονός ότι τα popups έχουν μειωθεί στο εξωτερικό, στην Ελλάδα αισθάνομαι ότι έχουν αυξηθεί. Ενδεχομένως γιατί είναι η εύκολη λύση. Ενδεχομένως, γιατί ορισμένοι διαφημιστές και διαφημιζόμενοι αυτό έχουν μάθει και δεν μπορούν να γίνουν λίγο περισσότερο δημιουργικοί.

Οι καταναλωτές δεν ενοχλούνται από τη διαφήμιση. Ενοχλούνται από την …ενοχλητική διαφήμιση. Οι δημιουργικές διαφημίσεις, οι ιστορίες που πολλές φορές έχουν δημιουργήσει και ελληνικές διαφημιστικές εταιρείες, είναι πράγματα που αρέσουν και έχουν βοηθήσει πολλά brands να αλλάξουν …επίπεδο.

Αν η διαφήμιση γίνει πιο δημιουργική, τότε ειλικρινά πιστεύω ότι και το ποσοστό του adblocking θα μειωθεί. Μέχρι τότε, περιμένω άνοδο ειδικά όσον αφορά στους προσωπικούς υπολογιστές.

Και αν βρεθούν και εύχρηστες adblocking apps για τα smartphones, τότε προβλέπω μεγάλη αύξηση και στις φορητές συσκευές.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search