Επωνύμως…

Ο από μηχανής βοηθός στο eCommerce

Ο από μηχανής βοηθός στο eCommerce

Ένα από τα μεγάλα ζητούμενα στο eCommerce, που η συνεισφορά του θεωρείται καθοριστική για την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε αγοράς, είναι σίγουρα η δυνατότητα διάδρασης του eShop με τον υποψήφιο πελάτη. Πώς την πετυχαίνουμε αυτή;

Αυτό είναι που λέμε, η «απάντηση του ενός εκατομμυρίου» - πιο σωστά, των πολλών εκατομμυρίων, καθώς από την επιτυχημένη διάδραση (κι όχι μόνο από αυτήν, βεβαίως) αυξάνουν τα έσοδα, αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό κατάστημα, ενισχύεται η εμπιστοσύνη των πελατών και καθιερώνεται το brand του.

Κύρια χαρακτηριστικά της διάδρασης, η φιλικότητα προς τον χρήστη, η ευκολία των επιλογών, η λογική συνέχεια των διαδικασιών και η συνέπεια του καταστήματος ως την τελική απόφαση και την ολοκλήρωση της αγοράς (κάτι που προϋποθέτει άψογη και πλήρη τεχνολογική υποστήριξη, ειδικά σ’ ό,τι αφορά στην ηλεκτρονική πληρωμή, όπου σημειώνονται και οι περισσότερες «αβαρίες»), μαζί με την ενσωμάτωση όσων νεωτερισμών μπορούν να κάνουν αυτή την «επιχείρηση» ευκολότερη και πιο ελκυστική.

Ειδικά προς το τελευταίο σκέλος, μια είδηση της περασμένης εβδομάδας έρχεται να ανοίξει νέους δρόμους στις ηλεκτρονικές αγορές, προσθέτοντας έναν νέο παράγοντα που ίσως αποδειχθεί κρίσιμος για το μέλλον. Κι αυτός δεν είναι άλλος από την ενσωμάτωση στη διαδικασία της ηλεκτρονικής αγοράς ενός «ψηφιακού προσωπικού βοηθού».

Μ’ άλλα λόγια ενός bot, το οποίο θα παίξει τον ρόλο του ‘από μηχανής βοηθού’ του υποψήφιου πελάτη, ακούγοντας (διαβάζοντας, στην αρχή) τις επιθυμίες του και συμβουλεύοντάς τον στις επιλογές του, με πρώτο στόχο προφανώς την πραγματοποίηση μιας επιτυχημένης αγοράς και, δεύτερο, τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησής του από το ηλεκτρονικό κατάστημα, κάτι που -αν επιτευχθεί- διασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό και την επιστροφή του, για περισσότερες αγορές.

Η είδηση – αφορμή ήταν η αναγγελία του Rufus, του chatbot που παρουσίασε (σε beta μορφή και για μικρό αριθμό πελατών, ακόμα), πριν από λίγες ημέρες, η Amazon, το οποίο ενσωματώθηκε ήδη στην εφαρμογή της κορυφαίας εταιρίας ηλεκτρονικών πωλήσεων στον κόσμο για iPhone, με στόχο να διευκολύνει τον υποψήφιο αγοραστή στην έρευνα κα τις αγορές του. «Ask a question», τον παροτρύνει, για να «ανοίξει κουβέντα» μαζί του, δίνοντάς του ό,τι πληροφορίες χρειάζεται, να τον καθοδηγήσει στις διάφορες κατηγορίες προϊόντων και να του παρουσιάσει μια σειρά από αποτελέσματα, αλλά και εναλλακτικές προτάσεις, πάντα βεβαίως από τους καταλόγους της ίδιας της εταιρίας και των συνεργατών της.

Για παράδειγμα, όπως έγραψε το έγκυρο site Axios, που δοκίμασε το Rufus στην πράξη, το bot μπορεί να κάνει προτάσεις δώρων βασισμένες στις προτιμήσεις του παραλήπτη. Βέβαια, με όλους τους περιορισμούς και πολωμένες αντιλήψεις που έχουν ενσωματωθεί στους αλγορίθμους του – κάτι που μένει να φανεί στο μέλλον πόσο ρόλο μπορεί να παίξει, στις επιδόσεις του…

Φυσικά, η Amazon δεν είναι η πρώτη εταιρία στον χώρο που θα αξιοποιήσει εφαρμογές GenAI προκειμένου να διασφαλίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα – απλώς, ως κορυφαία στις ηλεκτρονικές αγορές (σύμφωνα με το EMarketer, οι Αμερικανοί καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν φέτος αγορές άνω των 500 δισ. δολαρίων μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας, που αντιστοιχούν στο 40% του συνολικού τζίρου των online καταστημάτων στις ΗΠΑ), είναι βέβαιο ότι το παράδειγμά της θα ακολουθήσουν πολλοί άλλοι στον κλάδο, απλώς και μόνο για να μην υστερήσουν…

Πολύ περισσότερο, όταν η ίδια εταιρία ανακοίνωσε πρόσφατα την απόφασή της να επενδύσει (κάτι ανάλογο έκανε και η Google) ως και 4 δισ. δολάρια στην Anthropic, εταιρία που επίσης εστιάζει στην Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη και θεωρείται το «αντίπαλο δέος» του OpenAI, της εταιρίας που δημιούργησε το ChatGPT. Το Power Game καλά κρατεί!

Ο χώρος του Conversational AI μας επιφυλάσσει, πιθανότατα, αρκετές εκπλήξεις όσον αφορά στη διαρκώς αυξανόμενη χρήση του στον χώρο του eCommerce, όπως λένε οι ειδήμονες και οι ερευνητές – από την αποστολή προσωποποιημένων μηνυμάτων, ως τα αιτήματα για σχόλια πάνω σε προϊόντα που αγόρασαν και την ενεργοποίηση υπενθυμίσεων, αν η τιμή για κάτι που τους ενδιαφέρει γίνει κάποια στιγμή πιο προσιτή (π.χ. σε περίοδο εκπτώσεων, γενικών ή ειδικών).

Επίσης, μπορούν να αξιοποιηθούν για αποστολή μηνυμάτων (π.χ. για τη διαθεσιμότητα ενός συγκεκριμένου προϊόντος, που είχε έλλειψη, ή για την άφιξη ενός δέματος στον προορισμό του), για έρευνα αγοράς, αλλά και για αποστολή προωθητικού υλικού, πάντα βάσει προτιμήσεων, και εξατομικευμένων προσφορών, όπως για την «ευκαιρία της ημέρας»…

Κάτι μας λέει πως θα δούμε, σύντομα, παλιρροϊκό κύμα «από μηχανής» βοηθών!

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search