Από τις πλέον ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις των τελευταίων εβδομάδων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ήταν αυτή για τη νέα υπηρεσία του Skroutz, Skoop. Το Skoop έχει ως στόχο να δημιουργήσει μία νέα αγορά, αυτή της πώλησης μεταχειρισμένων ειδών και το στοίχημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κατά την προσωπική μου άποψη.
Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί έχει ενδιαφέρον, δεδομένου ότι στην Ελλάδα υπάρχει αγορά μεταχειρισμένων. Πρόκειται για μία άποψη που είναι σωστή, αλλά ταυτόχρονα και λάθος!
Τι εννοώ; Ότι υπάρχουν αρκετές κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι, για παράδειγμα, τα smartphones, οι υπολογιστές αλλά και οι δίσκοι, όπως, φυσικά, και τα αυτοκίνητα, όπου οι Έλληνες δεν έχουν κανένα πρόβλημα να αγοράσουν προϊόντα από δεύτερο ή και τρίτο χέρι.
Αλλά το Skoop θέλει να βάλει στο παιχνίδι και άλλες κατηγορίες ειδών, με κυριότερη αυτή των ρούχων, όπου η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική. Γιατί, με εξαίρεση τα sneakers, που είναι μία άλλη "μεγάλη συζήτηση", οι Έλληνες δεν είναι τόσο διατεθειμένοι, είτε να πωλούν τα παλιά ρούχα τους, ή να αγοράζουν μεταχειρισμένα.
Και δεν είναι τυχαίο, ότι διάφορες προσπάθειες που έγιναν στο παρελθόν, όπως το Vendora, δεν θα έλεγε κανείς ότι στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία. Ακόμη και μέσα στην οικονομική κρίση, οι Έλληνες καταναλωτές απέφυγαν να αγοράζουν μεταχειρισμένα. Οπότε, τώρα, που δείχνει να υπάρχει μία οικονομική ανάκαμψη, γιατί να ξεκινήσουν να το κάνουν;
Στο εξωτερικό, ακόμη και σε προηγμένες αγορές, οι αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων ρούχων είναι αρκετά δημοφιλείς. Και υπάρχουν online marketplaces μέσω των οποίων πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση χιλιάδες τέτοιου τύπου αγοραπωλησίες.
Το Skoop υπόσχεται ότι θα αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία του Skroutz -από τα smart lockers μέχρι τη διασφάλιση ότι δεν υπάρχει περίπτωση απάτης- προκειμένου να πείσει τους Έλληνες να αρχίζουν να αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα. Και εύχομαι να τα καταφέρει. Αλλά, μου φαίνεται ότι η υπάρχουσα νοοτροπία είναι αρκετά δύσκολο να αλλάξει. Ο Έλληνας καταναλωτής προτιμά να χαρίσει τα παλιά ρούχα του, παρά να τα πουλήσει. Αν το Skroutz τον πείσει να αλλάξει άποψη, τότε το marketplace του θα αποκτήσει μία επιπλέον πηγή εσόδων.
Φυσικά, δεν είναι μόνο τα ρούχα που μπορεί να πουλήσει κανείς μέσω του Skoop. Αλλά τα ρούχα είναι εκείνα που μπορούν να δώσουν τον όγκο των αγοραπωλησιών, προκειμένου η πλατφόρμα να αναπτυχθεί με αρκετά γρήγορους ρυθμούς.