Επωνύμως…

Πόσο επηρεάζει τις αγορές μας η βιωσιμότητα;

Πόσο επηρεάζει τις αγορές μας η βιωσιμότητα;

Η κλιματική αλλαγή και γενικότερα τα κριτήρια της αποκαλούμενης "βιώσιμης ανάπτυξης" έχουν ανέβει αρκετά ψηλά στις προτεραιότητες των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της λιανικής.

Ένας λόγος είναι ότι οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να κατανοούν το μέγεθος του προβλήματος που υπάρχει και προσπαθούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπισή του. Ένας άλλος λόγος, είναι ότι οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να κάνουν επιλογές λαμβάνοντας υπόψη το ζήτημα της βιώσιμης ανάπτυξης.

Τα παραπάνω, δείχνουν να επιβεβαιώνονται από τα στοιχεία της πρόσφατα ανακοινωθείσας μελέτης της ΕΥ για το Future Consumer Index 2023. Σύμφωνα με αυτά, ένας στους τρεις καταναλωτές (34%) δηλώνει ότι η βιώσιμη ανάπτυξη είναι εξαιρετικά ή πολύ σημαντική κατά τη λήψη αγοραστικών αποφάσεων. Επίσης, σημαντικά ποσοστά καταναλωτών δηλώνουν ότι υιοθετούν πρακτικές και συμπεριφορές, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση. Επιπλέον, το 21% δηλώνει ότι προτεραιοποιεί το περιβάλλον και την προστασία του πλανήτη, ποσοστό που είναι αυξημένο κατά δύο μονάδες σε σχέση με το 2022 και τρεις σε σχέση με το 2021.

Όμως, οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν έμφαση στην τιμή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η έρευνα αναφέρει ότι οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε συμπεριφορές που οδηγούν παράλληλα και σε οικονομία χρημάτων, δημιουργώντας κάποια ερωτηματικά για τα κίνητρα των επιλογών αυτών.

Εντύπωση προκαλεί, όπως και στην περσινή έρευνα, ότι περισσότεροι από δύο στους πέντε σκοπεύουν να μειώσουν (37%) ή να σταματήσουν (7%) τις αγορές βιώσιμων προϊόντων τον επόμενο χρόνο, έναντι μόλις 15% που θα τις αυξήσουν ή θα τις ξεκινήσουν. Ως βασικοί αποτρεπτικοί παράγοντες προβάλλονται, κυρίως, η υψηλή τιμή (72%) και η χαμηλή ποιότητα (50%).

Ωστόσο, οι καταναλωτές επικαλούνται και μια σειρά από λόγους που αναδεικνύουν μία έντονη δυσπιστία προς τις επιχειρήσεις και τους ισχυρισμούς τους ως προς τα βιώσιμα προϊόντα που παράγουν, όπως η έλλειψη διαθεσιμότητας πληροφοριών ή διαφάνειας, το παραπλανητικό μάρκετινγκ ή πληροφορίες σχετικά με το προϊόν, καθώς και η έλλειψη εμπιστοσύνης στην εταιρεία, το κατάστημα ή το brand.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω; Ότι ναι μεν η βιώσιμη ανάπτυξη έχει ανέβει ψηλά στην ατζέντα και των καταναλωτών, αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι προτιμούν τα βιολογικά και τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα. Αφενός γιατί το κόστος είναι αυτό που τους «καίει» περισσότερο και η περίοδος είναι ιδιαίτερα δύσκολη οικονομικά και αφετέρου γιατί δεν πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις τους λένε την αλήθεια. Το θέμα της δυσπιστίας, ίσως είναι πιο μεγάλο από εκείνο της τιμής.

Άρα, το ζητούμενο για μία επιχείρηση δεν είναι απλά να προσπαθεί να προωθεί φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, αλλά και να πείσει τους καταναλωτές ότι δεν το κάνει μόνο και μόνο για να αξιοποιήσει την τάση που υπάρχει, αλλά επειδή το πιστεύει πραγματικά και το κάνει σωστά. Και αυτό είναι πολύ πιο δύσκολο.

 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search