Επωνύμως…

Ποιος πληρώνει τα social και γιατί;

Ποιος πληρώνει τα social και γιατί;

Πριν από μερικές εβδομάδες, ο οικοδεσπότης σας αναρωτιόταν τι πρόκειται να γίνει με τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες που «κλυδωνίζονται» και ποιες εξελίξεις θα δούμε, τους επόμενους μήνες. «Πριν αλέκτωρα φωνήσαι τρις», που λέει και η πασίγνωστη ευαγγελική ρήση, δηλ. σε μικρό χρονικό διάστημα, το ερώτημα έλαβε ήδη τις πρώτες απαντήσεις.

Κι επειδή δεν κάνει να μιλάμε με γρίφους, από τις πέντε μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες (Google – Amazon – Apple – Facebook - Microsoft) που τους τελευταίους μήνες βλέπουν τα έσοδά τους να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, τάση στην οποία απάντησαν με σαρωτικές απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων τους, έχουμε πλέον τις πρώτες σημαντικές αντιδράσεις.

Από τη μια, Google και Microsoft έχουν πλέον ρίξει όλο το βάρος τους σε μια ιδιότυπη μονομαχία, στο πεδίο των μηχανών αναζήτησης, επιστρατεύοντας ως όπλο τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης. Και οι δυο μονομάχοι βιάστηκαν να βγάλουν νέο προϊόν, έστω και πιλοτικά (η δεύτερη ενσωμάτωσε αρχικά στο Bing στοιχεία του bot ChatGPT, αιφνιδιάζοντας την πρώτη, που υποχρεώθηκε να αποκαλύψει πρόωρα το «άγουρο» ακόμα Bard, με το πρώτο «παραπάτημα» να φέρνει απώλειες στο κύρος και την αξία της μετοχής της), διεκδικώντας τις προτιμήσεις του φανερά εντυπωσιασμένου κοινού, στη μάχη για το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Ο αγώνας προβλέπεται μακρύς και δεόντως επεισοδιακός, με πολλές ακόμα αναταράξεις, επομένως… προσδεθείτε!

Από την άλλη, το Facebook, που δεν έχει κάτι δικό του να αντιπαρατάξει στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης, αλλά τα έσοδά του έχουν ήδη κάνει γερή «βουτιά» λόγω μείωσης της διαφημιστικής κίνησης, χωρίς μάλιστα αισθητές ελπίδες ανάκαμψης στο εγγύς μέλλον, είπε να μιμηθεί τα καμώματα του Elon Musk (σχολή, από μόνος του!) στο Twitter. Όταν ο κατά τα άλλα ρηξικέλευθος νέος ιδιοκτήτης του μικρότερου μεν, αλλά αρκούντως γνωστού μέσου κοινωνικής δικτύωσης, είδε τα δικά του έσοδα να παραπαίουν, μετά τη μαζική έξοδο των διαφημιζομένων λόγω των αλλοπρόσαλλων αποφάσεών του, έβαλε μπροστά τη συνδρομητική υπηρεσία Twitter Blue, μέσω της οποίας πιστοποιείται (έναντι αντιτίμου 8-11 $) ο λογαριασμός κι επίσης δίνονται στον χρήστη «κάποια πρόσθετα πλεονεκτήματα».

Ωραία και επικερδής η λύση, με σίγουρη απόδοση, γιατί να μην ακολουθήσουν κι άλλοι τον ίδιο δρόμο; Ο Μαρκ είπε να κάνει την αρχή, ξεκινώντας από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, για να ακολουθήσουν η αμερικανική και οι υπόλοιπες αγορές. Ανακοίνωσε, λοιπόν, το Meta Verified, στο Facebook και στο επίσης δικό του, Instagram, ζητώντας από τα εκατοντάδες εκατομμύρια των χρηστών να πληρώσουν 12 $ / μήνα για είσοδο από υπολογιστή και 15, για είσοδο από iPhone, προκειμένου να πιστοποιείται η αυθεντικότητα των λογαριασμών τους και να τους δίνονται «κάποια πρόσθετα πλεονεκτήματα».

Τα ωραία αρχίζουν όταν κοιτάξει κανείς πιο προσεκτικά αυτά ακριβώς τα «πρόσθετα». Κατά το Bloomberg, η «μπλε κονκάρδα» στο Twitter συνοδεύεται από «ranking boost» στις απαντήσεις και τις αναζητήσεις - σε απλά ελληνικά ο αλγόριθμος εμφανίζει σε υψηλότερες θέσεις τα post όσων πληρώνουν, από εκείνα τα απλών χρηστών.

Κατά σύμπτωση, κάτι ανάλογο τάζει και η Meta, όπου -εκτός από την πιστοποίηση της αυθεντικότητας των λογαριασμών- το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο υπόσχεται, επίσης, «increased visibility and reach» για τους πληρώνοντες, σε συνδυασμό με καλύτερη εξυπηρέτηση από την εταιρία και προστασία από εν δυνάμει παραχαράκτες των στοιχείων τους. Δηλαδή, μέτρα που έτσι κι αλλιώς έπρεπε να παίρνει για να προφυλάξει το κύρος της και τη θετική εμπειρία των χρηστών της.

Είναι γνωστή η ρήση πως, αν χρησιμοποιείς μια ψηφιακή υπηρεσία δωρεάν, τότε το προϊόν μάλλον είσαι εσύ. Αυτό το «προϊόν», με τους νέους κανόνες του παιχνιδιού και την έμφαση στην προστασία των δεδομένων, μάλλον μας τελειώνει. Κι απ’ ό,τι φαίνεται -το Bloomberg το σημειώνει εγκαίρως- ίσως βρισκόμαστε στο ξεκίνημα μιας νέας εποχής, όπου οι χρήστες των δικτύων θα είναι δυο ειδών: οι συνδρομητές που θα απολαμβάνουν περισσότερες δυνατότητες και καλύτερο περιεχόμενο, κι εκείνοι που προτιμούν μεν το «δωρεάν», αλλά θα έχουν πρόσβαση μόνο σε «δευτεροκλασάτο» υλικό…

Άλλωστε, αυτό δεν συμβαίνει και σήμερα με πολλές εφαρμογές, που βγαίνουν με διαφορετική τιμή και δυνατότητες σε free, standard και premium εκδόσεις;

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search