Επωνύμως…

Προσέχουμε για να… έχουμε

Προσέχουμε για να… έχουμε

Οι διαδικτυακές απάτες δεν είναι ιδιαίτερα σπάνιο φαινόμενο. Όπως καλούμαστε να αντιμετωπίζουμε απάτες στον φυσικό κόσμο, το ίδιο ισχύει και για τον διαδικτυακό. Και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ηλεκτρονικών καταστημάτων που εξαπάτησαν τους καταναλωτές, παίρνοντας τα χρήματά τους χωρίς να τους παραδώσουν το προϊόν που παρήγγειλαν.

Αφορμή για αυτό το σχόλιο είναι, φυσικά, το πρόσφατο περιστατικό με ηλεκτρονικό κατάστημα που εξαπάτησε αρκετές εκατοντάδες καταναλωτές. Δε θα εμπλακώ στη διαδικασία της «κόντρας» που έκανε την εμφάνισή της στα social media, αλλά και σε ενημερωτικά sites, σχετικά με το ρόλο των marketplaces. Αν και θα πρέπει να επισημάνω ότι σε όλα τα marketplaces, όταν φεύγεις από το δικό τους περιβάλλον, σου εφιστούν την προσοχή.

Γενικότερα, στο θέμα της προσοχής, πρέπει οι καταναλωτές να αρχίσουν να δίνουν περισσότερη σημασία. Στο διαδίκτυο μπορείς να βρεις εξαιρετικές προσφορές, αλλά σε πολλές περιπτώσεις είναι... πολύ καλές για να είναι αληθινές. Όταν μία προσφορά είναι τόσο καλή θα πρέπει και εσύ, ως καταναλωτής, να είσαι λίγο περισσότερο υποψιασμένος. Το έχουμε δει χιλιάδες φορές το έργο και σίγουρα θα το ξαναδούμε. Όταν ένα προϊόν, το οποίο «κανονικά» κοστίζει 1.000 ευρώ, το βλέπουμε να πωλείται στα 200 ευρώ, δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι μάλλον κάτι δεν πηγαίνει καλά. Και να το ψάξεις λίγο παραπάνω.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η εμπιστοσύνη είναι μία πολύ σημαντική έννοια. Πρέπει να εμπιστεύεσαι το κατάστημα από όπου κάνεις την αγορά σου. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί καταναλωτές θέλουν το κατάστημα να έχει στοιχεία επικοινωνίας και το κυριότερο μία φυσική παρουσία κάπου στην Ελλάδα. Είναι μία μορφή εξασφάλισης. Μικρή μεν, αλλά έχει τη σημασία του η ύπαρξη αυτού του στοιχείου.

Πολλοί καταναλωτές προτιμούν η πρώτη αγορά τους από ένα κατάστημα να είναι σχετικά μικρής αξίας, προκειμένου να δουν αν μπορούν να το εμπιστευτούν. Και το μοντέλο αυτό δουλεύει αρκετά. Όπως λειτουργεί και η χρήση μεθόδων πληρωμής, όπως είναι η χρήση της κάρτας. Πολύ απλά, γιατί αν κάτι πάει στραβά μπορείς να αμφισβητήσεις τη συναλλαγή και να καταγγείλεις τον παραλήπτη των χρημάτων. Όταν, όμως, επιλέγεις να κάνεις μεταφορά σε τραπεζικό λογαριασμό δεν είναι και τόσο εύκολο να πάρεις πίσω τα χρήματά σου. Και, φυσικά, θα πρέπει να είσαι πολύ πιο προσεκτικός, αν δεις ότι μία προσφορά προτείνει μόνο αυτό τον τρόπο πληρωμής για την ολοκλήρωση της παραγγελίας.

Φυσικά, τα marketplaces οφείλουν να κάνουν ό,τι μπορούν για να προστατεύουν τους καταναλωτές από απατεώνες. Όπως, επίσης, και να προσφέρουν επιλογές για να καλύψουν τις ζημιές που θα έχει ένας καταναλωτής. Όμως, είναι και θέμα του καταναλωτή να προστατεύει τον εαυτό του και να είναι προσεκτικός. Είναι και θέμα δικής μας ευθύνης για να μη πέσουμε θύματα απάτης.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search