Επωνύμως…

Τι 30, τι 40, τι 50 – μια ιδέα είναι όλα

Τι 30, τι 40, τι 50 – μια ιδέα είναι όλα

Ο οικοδεσπότης αυτή της στήλης τα έχει τα χρονάκια του και -αν θέλει να είναι ειλικρινής, που βεβαίως θέλει. Μάλιστα, σε «χρόνο τεχνολογίας» (ο οποίος είναι διαφορετικός και αρκετά πιο «ταχύς», από τον κανονικό) τα παραέχει! Μ’ άλλα λόγια, τόσες δεκαετίες τα έχει δει όλα. Κι επίσης, τα έχει ακούσει όλα - «παππούς», «Νέστορας» και «πρύτανης», είναι τα πιο συνηθισμένα «χαϊδευτικά», για τον γράφοντα, στη δημοσιογραφική πιάτσα.

Δεν είναι, λοιπόν, παράξενο ούτε άκαιρο συχνά-πυκνά να το φιλοσοφεί, να κάνει τις αναδρομές του στα παλιά, να κρίνει και να συγκρίνει εποχές – πάντα με κύριο άξονα την τεχνολογία και την «εξάρτησή» μας (θα μπορούσα ακόμα και να βγάλω τα εισαγωγικά από τη λέξη, χωρίς ουσιαστικό πρόβλημα…) από αυτήν, στη δουλειά και στο σπίτι.

Ε, και λοιπόν; Κατέληξες κάπου; Το ερώτημα προφανές και ευνόητο. Καταφατική και η δική μου απάντηση: κατέληξα στο ότι η τεχνολογία χρόνια δεν κοιτά, εξ ου και ο τίτλος με τις «δεκαετίες» και την «ιδέα». Θέλω να πω ότι, μπορεί μεν οι νεότεροι -των 20+ χρόνων- να έχουν «γεννηθεί» μέσα στην τεχνολογία, να θεωρούνται «natives» (με την έννοια του γηγενούς) σ’ αυτόν τον χώρο, να ξέρουν σχεδόν από ένστικτο πώς να κινηθούν εντός του και πώς να αξιοποιήσουν καλύτερα τις δυνατότητες που τους προσφέρει, αλλά και οι κάπως μεγαλύτεροι (έστω αρκετά μεγαλύτεροι, σαν και μένα) δεν πάνε πίσω, όσον αφορά στην αξιοποίηση. Γιατί, είναι πιά σαφές πως η τεχνολογία χρόνια δεν κοιτά – ο εκδημοκρατισμός του Διαδικτύου (τουλάχιστον στον ανεπτυγμένο και τον αναπτυσσόμενο κόσμο) είναι γεγονός, τουλάχιστον μια-δυο δεκαετίες πιά.

Δεν έχω στοιχεία από τη δική μας στατιστική υπηρεσία (μια γρήγορη αναζήτηση δεν απέδωσε κάτι συγκεκριμένο, αλλά μπορεί και να μην έψαξα στο σωστό μέρος), όμως, τα αντίστοιχα αμερικανικά στοιχεία πριν από μια δεκαετία, που βρήκα, δίνουν ως μέσο όρο ηλικίας για τους απασχολούμενους στον χώρο του Διαδικτύου τα 35 χρόνια. Που σημαίνει ότι υπάρχουν μεν νέοι άνθρωποι, οι οποίοι στελεχώνουν αυτές τις θέσεις, αλλά υπάρχουν επίσης και αρκετοί 50άρηδες – κι αυτό όχι μόνο είναι φυσικό, αλλά αποτυπώνεται και στις αγγελίες εύρεσης προσωπικού, όταν στις προδιαγραφές για κάποια θέση συχνά ζητείται «10ετής προϋπηρεσία».

Βέβαια, με την έλλειψη σε ανθρώπινους πόρους που αντιμετωπίζει όλο και περισσότερο η αγορά, πολλοί εργοδότες είναι πρόθυμοι να ‘βάλουν νερό στο κρασί τους’ στο συγκεκριμένο θέμα, κατεβάζοντας τον πήχη – από την άλλη, όμως, οι ίδιοι είναι εξίσου πρόθυμοι να προσλάβουν έναν μεγαλύτερο σε ηλικία μηχανικό, προσβλέποντας αν όχι στην ευρύτητα των γνώσεων, τουλάχιστον στη μεγάλη εμπειρία του…  

Κι αυτό δεν συμβαίνει μόνο στον (αρκετά εξειδικευμένο) χώρο της τεχνολογίας per se, αλλά και σ΄ εκείνον της επιχειρηματικότητας, ακόμα και της νεοφυούς. Είναι αρκετά συχνό, ακόμα και στη χώρα μας, το φαινόμενο της συμμετοχής «μεσήλικων» ιδιωτών (συνήθως προηγούμενης γενιάς μηχανικών) με σχετική οικονομική άνεση, σε προσπάθειες πολλά υποσχόμενων startup είτε ως ιδρυτικά μέλη, είτε ως σύμβουλοι, χωρίς να υπολογίζουμε κι εκείνους που λειτουργούν ως angel investors. Δεν είναι, επίσης, σπάνιο φαινόμενο, ιδρυτικά στελέχη μιας νεοφυούς να μένουν στον χώρο μετά την εξαγορά της και το προσοδοφόρο exit τους, επενδύοντας σημαντικά ποσά σε μια ή περισσότερες νέες εταιρίες, όχι αναγκαστικά στο εσωτερικό της χώρας…

Κι αυτό, προφανώς, συμβαίνει σ’ όλο τον κόσμο – η συσσωρευμένη για χρόνια και δεκαετίες εμπειρία μετράει ιδιαίτερα σ’ ένα ολοένα και πιο πελατοκεντρικό περιβάλλον, όπου η θετική και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του χρήστη-καταναλωτή παίζει κομβικό ρόλο στην πιστότητά του σε ένα brand, άρα αποτελεί καίριο παράγοντα στην εξασφάλιση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος εκ μέρους μιας εταιρίας ή ενός οργανισμού.

Αυτό επιβεβαιώνουν και οι αναλυτές των μεγάλων διεθνών εταιριών ερευνών, που επίσης σε μεγάλο βαθμό -και προφανώς όχι λόγω απλής σύμπτωσης- είναι 50+, από πλευράς ηλικίας. Η ωριμότητα και η εμπειρία συμβαδίζουν κι αυτό είναι ένα πάρα πολύ καλό αντίδοτο στον «ρατσισμό της ηλικίας», που συναντάμε συχνά σε άλλους κλάδους και επαγγέλματα. Αρκεί να μην πάψεις να ενδιαφέρεσαι, να μαθαίνεις (αρκετές φορές, μάλιστα, χρειάζεται να ξεμάθεις, για να μάθεις κάτι καινούριο) και να μάχεσαι για να κάνεις το καλό καλύτερο, με νέους, πρωτότυπους και καινοτόμους τρόπους.   

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search