Μία από τις τάσεις στην παγκόσμια τεχνολογική σκηνή είναι το αποκαλούμενο metaverse. Πολύς λόγος έχει γίνει τους τελευταίους μήνες για το metaverse, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένας «εικονικός» κόσμος.
Τον όρο τον έκανε μόδα ο Mark Zuckerberg του Meta (σ.σ. έτσι ονομάζεται πλέον η μητρική εταιρεία του Facebook), ο οποίος θεωρεί ότι η εικονική πραγματικότητα (virtual reality – VR) έχει έρθει για να μείνει.
Δεν είμαι απολύτως βέβαιος ότι το όραμα του Zuckerberg θα γίνει πραγματικότητα και θα υπάρχει ένας «εικονικός» κόσμος. Αυτό που εκτιμώ είναι πως το VR -όπως και το AR (augmented reality)- θα αρχίζει να παίζει όλο και σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα μας, καθώς θα δούμε τεχνολογίες που θα μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες τους και να προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες. Και ένας χώρος που θα επηρεαστεί είναι σίγουρα και αυτός του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τη δημιουργία εικονικών και 3D καταστημάτων στα οποία θα μπορούμε να περιηγούμαστε και να κάνουμε τις αγορές μας από την άνεση του σπιτιού μας.
Για όσους το θεωρούν ως «επιστημονική φαντασία» να σημειώσω ότι το πρώτο VR κατάστημα στον κόσμο δημιουργήθηκε στην Ελλάδα πριν από μερικά χρόνια και ήταν μία συνεργασία της Vodafone Ελλάδος με τη Samsung και η DTMH ήταν η εταιρεία που το υλοποίησε. Τα αποτελέσματα, δε, αυτού του «πειράματος» ήταν αρκετά ενθαρρυντικά.
Το VR μπορεί να προσφέρει μία διαφορετική αίσθηση όσον αφορά τις αγορές προϊόντων. Ιδίως αν εμπλέξουμε μέσα και την έννοια του metaverse, στο οποίο ο καθένας από εμάς θα έχει το δικό του avatar. Με δεδομένο ότι το avatar μας θα μπορεί να είναι ένα πιστό ψηφιακό αντίγραφό μας, σκεφτείτε ότι θα μπορούμε να δοκιμάζουμε με ακρίβεια ρούχα και παπούτσια και να έχουμε μία πολύ καλύτερη εικόνα αν μας ταιριάζουν ή όχι. Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα. Η περιήγηση σε ένα VR κατάστημα μπορεί να είναι μία εντελώς διαφορετική εμπειρία, πολύ πιο κοντά στην πραγματική και αυτό είναι κάτι που δεν θα αργήσουμε να το δούμε.
Όπως θα πρέπει να περιμένουμε και το AR να αρχίζει επίσης να χρησιμοποιείται, αλλά στα φυσικά καταστήματα. Σκεφτείτε απλά ότι μπορείτε να είστε σε ένα κατάστημα, να βλέπετε ένα προϊόν και φορώντας τα ειδικά AR γυαλιά να έχετε πρόσβαση σε μία σειρά από πληροφορίες. Από τα νούμερα που είναι διαθέσιμα μέχρι κριτικές και αξιολογήσεις. Η εμπειρία γίνεται αυτομάτως πολύ πιο πλούσια και ολοκληρωμένη και αυτό είναι κάτι που έχει το δικό του ενδιαφέρον. Και το κυριότερο: η μέρα που θα δούμε να υλοποιείται είναι πολύ πιο κοντά απ’ όσο νομίζετε.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]