Επωνύμως…

Πόσο έχει ωριμάσει το ελληνικό e-commerce;

Πόσο έχει ωριμάσει το ελληνικό e-commerce;

Πρέπει να έχουν περάσει 20 χρόνια από τότε που έκανα την πρώτη μου online αγορά. Πολύ προσεκτικά, φυσικά, και με την ανησυχία αναφορικά με την ασφάλεια της πιστωτικής κάρτας μου. Από τότε είναι προφανές ότι έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και το ελληνικό e-commerce θα μπορούσαμε να πούμε πλέον ότι έχει αρχίσει να ωριμάζει. Τόσο όσον αφορά στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτό, όσο επίσης και όσον αφορά στους καταναλωτές.

Για παράδειγμα, έβλεπα στοιχεία τελευταίας έρευνας του Skroutz που έδειχνε ότι πλέον στην πρώτη θέση στη λίστα με τις πιο δημοφιλείς online αγορές στην Ελλάδα είναι τα προϊόντα μόδας. Αυτό από μόνο του είναι μία σημαντική αλλαγή, αν σκεφτεί κανείς ότι στην αρχή του e-commerce στην Ελλάδα οι δύο κυρίαρχες κατηγορίες ήταν τα είδη τεχνολογίας και τα βιβλία. Για την ακρίβεια, δύσκολα έβρισκες ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα που να πουλά κάτι άλλο, πέραν από υπολογιστές, gadgets και βιβλία.

Πλέον, τα πάντα είναι διαθέσιμα online. Η πανδημία έδωσε ώθηση μεν, αλλά η τάση είχε αρχίσει να εμφανίζεται εδώ και αρκετά χρόνια και ειδικά σε κατηγορίες όπως τα παραφαρμακευτικά προϊόντα ήταν ιδιαίτερα έντονη, θα λέγαμε. Και όχι μόνο εκεί. Γενικότερα, έβλεπες ότι μέσω Διαδικτύου μπορούσες να αγοράσεις ό,τι ήθελες.

Ένα δεύτερο σημείο που δείχνει ότι η ελληνική αγορά του e-commerce έχει ωριμάσει, είναι αυτή τής εμπειρίας που προσφέρουν τα online καταστήματα. Η διαφορά σε σχέση, όχι με πριν από 10, αλλά πριν 4-5 χρόνια, είναι χαώδης. Πλέον, βλέπεις τα online καταστήματα να δίνουν έμφαση στην εξυπηρέτηση, στην εύκολη επικοινωνία μαζί τους, στις πολλές επιλογές για την πληρωμή μίας παραγγελίας και γενικότερα είναι μία διαφορετική εμπειρία πελάτη.

Επίσης, έχουμε δει πολλές βελτιώσεις και στον τομέα των παραδόσεων. Ναι μεν υπάρχουν ακόμη πολλά παράπονα, αλλά έχουν γίνει μεγάλα βήματα προόδου. Smart lockers, ευέλικτες παραδόσεις, δυνατότητα αλλαγής των στοιχείων παράδοσης, γενικότερα έχουν γίνει αρκετά πράγματα. Έχουμε, βέβαια, μέλλον ακόμα, αλλά θα έλεγα ότι είμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση.

Πρακτικά, εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως το ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνει σημάδια ενηλικίωσης. Είναι όπως ένας 20χρονος. Αφενός είναι αρκετά ώριμος για να κάνει ορισμένες σωστές επιλογές για το μέλλον του, αλλά αφετέρου δεν έχει την εμπειρία εκείνη που θα του επιτρέψει να διαχειριστεί κάθε δύσκολη κατάσταση. Κινείται όμως προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό συμβαίνει και με το ελληνικό e-commerce.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search