Επωνύμως…

Ήταν τελικά το 2021 μία καλή χρονιά για το ελληνικό e-commerce;

Ήταν τελικά το 2021 μία καλή χρονιά για το ελληνικό e-commerce;

Τέτοιες μέρες είναι σύνηθες να κάνει κανείς έναν απολογισμό της χρονιάς που τελειώνει. Και ειδικά για το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το 2021 ήταν μία χρονιά, στις αρχές της οποίας άπαντες γνώριζαν ότι θα είναι ένας έτος προκλήσεων. Ο λόγος ήταν πως μετά το 2020 και την «εκτόξευση» των online πωλήσεων λόγω καραντίνας, πολλοί περίμεναν να δουν αν η στροφή προς τα ψηφιακά και τα διαδικτυακά κανάλια θα συνεχιστεί.

Σαφώς και η χρονιά ξεκίνησε με καραντίνα και περιορισμούς στις μετακινήσεις. Όμως, ήταν μία διαφορετική καραντίνα και πλέον έχοντας επιστρέψει σε πιο κανονικούς ρυθμούς, μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα.

Το πρώτο βασικό συμπέρασμα είναι πως η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει ισχυρή ως τάση. Δεν είναι μόνο ότι οι online πωλήσεις εκτιμάται πως θα κλείσουν στα 14 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του ELTRUN, αλλά και το γεγονός πως πολλοί μεγάλοι «παίκτες» του λιανεμπορίου ασχολούνται σοβαρά με τα ψηφιακά κανάλια τους. Είναι χαρακτηριστικό, πως στον όμιλο Φουρλή κάνουν λόγο για 20% των πωλήσεων να προέρχεται από το Διαδίκτυο, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο. Για αντίστοιχα ποσοστά κάνουν λόγο και άλλες μεγάλες αλυσίδες, που δραστηριοποιούνται μάλιστα σε κατηγορίες προϊόντων όπως η ένδυση και τα καλλυντικά, που παραδοσιακά οι καταναλωτές προτιμούσαν τα φυσικά καταστήματα.

Μία δεύτερη εξέλιξη, είναι ότι όλο και περισσότερες αλυσίδες κινούνται προς μία περισσότερο «υβριδική» ή omnichannel στρατηγική. Κάτι που σημαίνει ότι προσπαθούν να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες μέσα στα φυσικά καταστήματά τους, προκειμένου να προσφέρουν μία βελτιωμένη εμπειρία. Και ταυτόχρονα συνδυάζουν το online με το offline, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές για την παραγγελία, αλλά και την παράδοση των προϊόντων τους.

Κάνοντας λόγο για παράδοση προϊόντων, είναι γεγονός ότι το 2021 είδαμε σημαντική βελτίωση και στον τομέα του last mile. Οι εταιρείες ταχυμεταφορών δείχνουν να έχουν οργανωθεί καλύτερα, αρκετές αρχίζουν να χρησιμοποιούν ψηφιακές λύσεις προκειμένου να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη και γενικότερα η εξυπηρέτηση έχει βελτιωθεί. Σε αυτό έχει συμβάλλει και το γεγονός ότι βλέπουμε νέες εταιρείες να δραστηριοποιούνται με διαφορετικά μοντέλα διεκπεραίωσης των παραγγελιών, αλλά και καινούριες λύσεις να κάνουν την εμφάνισή τους. Τα smart lockers είναι πολύ πιθανό να είναι -στο όχι πολύ μακρινό μέλλον- ένας από τους βασικούς τρόπους προκειμένου κάποιος να παραλαμβάνει την παραγγελία του.

Τέλος, είδαμε να υλοποιούνται μεγάλες επενδύσεις στο χώρο των logistics. Επενδύσεις που θα συνεχιστούν, με την έμφαση να είναι και στον τομέα της αυτοματοποίησης. Αυτό που έγινε προφανές κατά τη διάρκεια του 2020 ήταν πως το πρόβλημα δεν ήταν μόνο στο last mile αλλά και στο back end, ήτοι στις αποθήκες, οι οποίες, έτσι όπως ήταν οργανωμένες, δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις που δημιουργήθηκαν. Ακόμη, βέβαια, έχουμε πολύ δρόμο στο συγκεκριμένο τομέα, αλλά αυτή θα είναι μία από τις πολλές προκλήσεις που υπάρχουν για το 2022, το οποίο, επίσης, αναμένεται να είναι μία ενδιαφέρουσα χρονιά για την ελληνική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search