Επωνύμως…

Μήπως το e-commerce πρέπει να γίνει "σκέτο" commerce;

Μήπως το e-commerce πρέπει να γίνει "σκέτο" commerce;

Παρακολουθώντας τις εξελίξεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία δύο χρόνια, καταλαβαίνει κανείς ότι το e-commerce είναι πλέον μία πραγματικότητα και στην Ελλάδα. Το μερίδιο των online αγορών αυξάνεται διαρκώς και σε κάθε είδους κατηγορία του λιανικού εμπορίου και γενικότερα του εμπορίου και το Διαδίκτυο αποτελεί πλέον ένα από τα πλέον βασικά κανάλια πωλήσεων για κάθε είδους εταιρεία.

Βέβαια, ακόμη απέχουμε αρκετά από την εποχή που θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Διαδίκτυο αποτελεί το μεγαλύτερο κανάλι πωλήσεων για τους μεγάλους κλάδους του λιανικού εμπορίου. Από την άλλη πλευρά, όμως, το Internet είναι βασικό κανάλι και αυτό δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση. Ακόμη και για πιο μικρές εταιρείες, αλλά και για μικρά καταστήματα που βρίσκονται σε συνοικίες των μεγάλων πόλεων της χώρας, ή έχουν την έδρα τους σε μικρές πόλεις της περιφέρειας.

Οι εξελίξεις είναι τόσο ραγδαίες, που αρχίζεις να αναρωτιέσαι αν θα πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε λόγο για e-commerce ή ηλεκτρονικό εμπόριο. Μήπως απλά θα πρέπει να καταργήσουμε την προσθήκη του «e»;

Πρόκειται για μία σχετικά «παλιά» συζήτηση. Από την εποχή που το Amazon, όπως και πολλά ακόμη ηλεκτρονικά καταστήματα αναπτύσσονταν με τέτοιους ρυθμούς, που άπαντες διερωτώνταν πότε οι online θα ξεπεράσουν τις offline αγορές. Δεν έχει γίνει αυτό ακόμη, αλλά το μερίδιο του e-commerce επί του συνόλου του λιανεμπορίου, είναι πλέον ιδιαίτερα μεγάλο.

Όμως, ο πραγματικός λόγος που αρχίζει κανείς να αναρωτιέται αν το «e» έχει νόημα, είναι ότι τα όρια μεταξύ του online και του offline στο λιανεμπόριο έχουν αρχίσει να είναι ιδιαίτερα θολά. Ένας καταναλωτής ξεκινά το «ταξίδι» μίας αγοράς από ένα φυσικό κατάστημα, αλλά την ολοκληρώνει online. Ή το ακριβώς ανάποδο. Μπορεί να ενημερωθεί π.χ. από ένα φυλλάδιο, αλλά να ελέγξει τι θέλει να αγοράσει online. Επίσης, μπορεί να αγοράσει online και να παραλάβει σε ένα φυσικό κατάστημα.

Γενικότερα, τα όρια δεν είναι ευδιάκριτα. Πλέον, για τον καταναλωτή, αν μία επιχείρηση δεν έχει online παρουσία, τόσο στο Web όσο και στα social media και δεν δίνει τη δυνατότητα για επικοινωνία και διάδραση online, τότε κάτι δεν πάει καλά. Και δεν την εμπιστεύεται.

Το λιανεμπόριο είναι πλέον περισσότερο online από όσο πιστεύουν πολλοί και αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητό. Το e-commerce είναι πλέον commerce. Και δεν γίνεται να είσαι στο χώρο του λιανικού εμπορίου και να μην είσαι και στο e-commerce. Τόσο απλά.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search