Η πρώτη ανακοίνωση τόνιζε πως, στόχος της κυκλοφορίας τους (στις 10 Σεπτεμβρίου), είναι να γίνει θόρυβος και να ξεκινήσει ο κοινωνικός διάλογος, σχετικά με τις προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τέτοια προϊόντα. Κι αυτό ήδη το κατάφεραν με το παραπάνω τα «έξυπνα γυαλιά» που παρουσίασε το Facebook, με τη συνεργασία ενός μεγάλου και καθιερωμένου ονόματος στον χώρο των οπτικών, της Ray-Ban. Γιατί, τα περί ων ο λόγος γυαλιά ηλίου, εκτός που του να προστατεύουν τον κάτοχό τους από τις βλαβερές ακτίνες, διαθέτουν διπλές κάμερες των 5 megapixel, διπλά ενσωματωμένα ηχεία και τρία μικρόφωνα που του επιτρέπουν να τραβάει φωτογραφίες και σύντομα βίντεο, να ακούει μουσική και να απαντά σε τηλεφωνικές κλήσεις σε συνδυασμό, βεβαίως, με το iPhone ή Android κινητό του.
Κι εδώ «αρχίζουν τα όργανα» ή, πιο σωστά, οι «Ιστορίες» (Ray-Ban Stories, άλλωστε είναι το όνομα του μοντέλου) γιατί με όλες αυτές τις δυνατότητες που έχουν, σίγουρα δεν πρόκειται για ένα απλό καταναλωτικό προϊόν, αλλά για κάτι που έχει πολύ μεγαλύτερες κοινωνικές προεκτάσεις από το μέγεθός του, αφού στη «λειτουργία» του υπεισέρχονται θέματα προσωπικού απορρήτου και προσβολής της ιδιωτικότητας. Μάλιστα, επειδή ως σκελετός αυτά τα γυαλιά δεν διαφέρουν πολύ από τα άλλα μοντέλα της Ray-Ban (λίγο πιο χοντρά είναι μονάχα, ώστε να χωρέσουν όλα αυτά τα ηλεκτρονικά καλούδια), το εν δυνάμει πρόβλημα μεγεθύνεται, καθώς ουσιαστικά περνούν απαρατήρητα.
Όπως αναφέρεται σε πολλά δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, και μόνο το γεγονός ότι μπορείς να πάρεις φωτογραφία χωρίς να χρειαστεί να βγάλεις το κινητό σου από την τσέπη ή την τσάντα, «προδίδοντας» την πράξη σου, αρκεί. Ο αντίλογος, από την πλευρά της εταιρίας, ότι κάθε φορά που τραβάς φωτογραφία ή βίντεο, ανάβει ένα μικρό κόκκινο LED, μάλλον δεν έπεισε πολλούς – σίγουρα όχι την Garante, την Ιταλική Αρχή Προστασίας Δεδομένων, που ζήτησε αμέσως διευκρινήσεις και περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτές τις ευαίσθητες λειτουργίες, με τη διαμεσολάβηση του επικεφαλής της ιρλανδικής αντίστοιχης Αρχής (καθότι εκεί βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα του Facebook).
Το οποίο δηλώνει, από την πλευρά του, «αθώο του κρίματος». Στόχος μας είναι, λέει, οι χρήστες των «έξυπνων γυαλιών», που η τιμή τους ξεκινάει από τα 253€, να «ζήσουν τη στιγμή», μένοντας συνδεδεμένοι με τους φίλους τους, είτε βρίσκονται κοντά τους είτε όχι. Μάλιστα, στον σχετικό οδηγό χρήσης, τους ζητάει να τα χρησιμοποιούν «υπεύθυνα», δηλαδή να κλείνουν τη λειτουργία της κάμερας, όταν βρίσκονται σε δημόσιους χώρους και ειδικά σε τουαλέτες (!!!) και να μην αξιοποιούν τις δυνατότητές τους για παράνομες πράξεις, όπως π.χ. για άσκηση ψυχολογικής βίας ή για την εγγραφή ευαίσθητου υλικού, όπως μπορεί να είναι το PIN κάποιου πελάτη τράπεζας (!!!). Να σημειωθεί ότι οι φωτογραφίες που παίρνει ο χρήστης των «έξυπνων γυαλιών» δεν «σηκώνονται» κατευθείαν στο Facebook ή σε κάποιο άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά πρέπει να περάσουν πρώτα από την ειδική εφαρμογή View.
Ενδιαφέρουσες είναι, επίσης, και κάποιες άλλες πληροφορίες τις οποίες έδωσε στη δημοσιότητα το Facebook, σχετικά με το νέο προϊόν του, όπως είναι η διάρκεια της μπαταρίας ως την επόμενη φόρτιση (ως 6 ώρες), η δυνατότητα προσαρμογής των φακών στα όποια προβλήματα όρασης του χρήστη τους, αλλά και εξ κατασκευής λειτουργία συγκέντρωσης δεδομένων (email address / password), βάσει των οποίων θα γίνεται η ταυτοποίησή του, ειδικά όταν προχωρεί σε δημοσίευση του υλικού του, μέσω της εφαρμογής View.
Κρίνοντας από τα ως τώρα στοιχεία, των αντιδράσεων μη εξαιρουμένων, κάτι μας λέει πως αυτά τα γυαλιά είναι ένα πρώτο βήμα – ένας «λαγός», ώστε να σταθμιστεί η διάθεση της αγοράς και, βάσει αυτής, να καθοριστούν οι επόμενες κινήσεις της εταιρίας. Ο ίδιος ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ δεν έχει κρύψει πως μέσα στα επόμενα χρόνια, θα παρουσιάσει γυαλιά (ή φορετές συσκευές, όπως θέλετε πείτε τα) επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality), με στόχο τη δημιουργία πλατφόρμας για ευρύτατη γκάμα εφαρμογών – ξεκίνησε με την εξαγορά της Oculus VR και το προετοιμάζει χρόνια. Απλώς η αγορά δεν ήταν ως τώρα έτοιμη, όπως έδειξαν η «απόσυρση» των Google Glasses και η αλλαγή πορείας των αντίστοιχων της Snap (που πέρασε στο Β2Β).
Μέχρι να γίνει αυτό, όμως, ο δρόμος για «να μας βάλει τα γυαλιά», είναι μάλλον μακρύς και ανηφορικός…
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]