Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που λειτουργούν ως «ανάχωμα» σε πολλούς καταναλωτές προκειμένου να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια από online καταστήματα, είναι πως δεν μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα που επιλέγουν. Δεν είναι βέβαιοι/ες αν τους/τις κάνει το ρούχο που επέλεξαν, ή αν το μέγεθος των παπουτσιών που τους αρέσει είναι το σωστό, πολύ περισσότερο αν τους ταιριάζει η φόρμα.
Βέβαια, λόγω της πανδημίας, οι πωλήσεις των online καταστημάτων ένδυσης/υπόδησης «εκτοξεύτηκαν» αλλά και πάλι η ανησυχία υπάρχει, ιδίως επειδή πολλοί φοβούνται και τη διαδικασία επιστροφής σε περίπτωση που κάτι δεν τους/τις αρέσει ή δεν τους/τις κάνει.
Τα καταστήματα λιανικής, είτε αποκλειστικά online, είτε όσα έχουν πολλαπλά κανάλια, έχουν βρει διάφορους τρόπους να αντιμετωπίσουν το ζήτημα. Άλλα έχουν επιλέξει να κάνουν όσο το δυνατόν πιο εύκολη τη διαδικασία επιστροφής. Άλλα έχουν ειδικούς οδηγούς για τα μεγέθη των brands (σ.σ. σε πολλές περιπτώσεις το ακριβές μέγεθος σε ένα «νούμερο» διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία) προκειμένου ο/η καταναλωτής να γνωρίζει ακριβώς τι αγοράζει. Βέβαια, αυτό προϋποθέτει ο/η καταναλωτής να κάνει τις σχετικές μετρήσεις.
Μία άλλη προσέγγιση που έχουν ξεκινήσει όσα φυσικά καταστήματα έχουν και online παρουσία, δεδομένου και του click inside και του click away, είναι να δίνουν τη δυνατότητα για ραντεβού στους ενδιαφερόμενους πελάτες τους προκειμένου να έχουν έναν άνθρωπο που θα τους βοηθήσει να κάνουν τις κατάλληλες στυλιστικές επιλογές. Το είδαμε αυτό από την Dur στην Ελλάδα πρόσφατα και είναι μία ενδιαφέρουσα πρακτική. Άλλωστε, υπάρχουν εδώ και καιρό επιχειρήσεις, όπως το Mezoura, που πας μία φορά, σε μετράνε, σου δημιουργούν ένα προφίλ και μετά κάνεις τις επόμενες αγορές σου με αυτό το προφίλ.
Επίσης, βλέπουμε και λύσεις όπως είναι το Stylistaas, ένα ολλανδικό startup με έντονο το ελληνικό στοιχείο, το οποίο υλοποιεί ένα μοντέλο stylist as a service.
Γενικώς, αυτό που προκύπτει είναι ότι υπάρχουν ωραίες ιδέες και προσεγγίσεις. Αλλά νομίζω ότι το επόμενο στάδιο θα είναι ένα μοντέλο όπου ο/η κάθε καταναλωτής θα δημιουργεί ένα προφίλ μετρήσεων και προτιμήσεων, το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιεί όχι μόνο σε ένα online κατάστημα αλλά σε πολλαπλά. Ένα είδος στυλιστικού προφίλ που θα μπορεί να το «παραχωρεί» σε ένα online κατάστημα και να του εμφανίζονται απευθείας οι επιλογές εκείνες που ταιριάζουν στον σωματότυπο του/της ή στις στυλιστικές προτιμήσεις του/της. Προφίλ που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για loyalty εφαρμογές, ή ακόμη και σε ένα φυσικό κατάστημα.
Βέβαια, έχω την εντύπωση ότι τα brands και οι αλυσίδες δε θα ήθελαν κάτι τέτοιο, αφού τα δεδομένα αυτά μπορούν να είναι εξαιρετικά χρήσιμα για λόγους μάρκετινγκ αλλά και καλύτερων προβλέψεων όσον αφορά τις προμήθειες υλικών, ή αναφορικά με τις εκτιμήσεις για τις επόμενες τάσεις. Όμως, είναι προφανές ότι και οι καταναλωτές δύσκολα θα δεχόντουσαν να έχουν πάνω από 1-2 προφίλ αποθηκευμένα κάπου στο Internet. Και το κυριότερο, θα ήθελαν να μπορούν να τα αλλάζουν διαρκώς. Σκεφτείτε κάποιον/α που έχει χάσει 10-20 κιλά πόσο διαφορετικές θα είναι οι μετρήσεις του, αλλά και πόσες αλλαγές θα έχουν υπάρξει στις στυλιστικές προτιμήσεις του.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]