Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και κάνουμε πλέον ουκ ολίγες online συναλλαγές. Και ένα βασικό κομμάτι είναι η ασφάλεια των συναλλαγών. Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει επιδιώξει να προσφέρει αρκετές δικλείδες ασφαλείας όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα. Όπως είναι η επιβολή του αποκαλούμενου Strong Customer Authentication (SCA), για το οποίο πολλή συζήτηση γίνεται τις τελευταίες εβδομάδες στην εγχώρια αγορά του e-commerce.
Αν τις τελευταίες εβδομάδες έχετε μπερδευτεί που άλλες φορές για την έγκριση της συναλλαγής με κάρτα, η τράπεζα σας στέλνει SMS ή μήνυμα στο Viber με ένα τετραψήφιο PIΝ και άλλες σας ζητά να κάνετε πιστοποίηση από το app της, μην παραξενεύεστε. Γιατί πολύ απλά ο λόγος δεν είναι άλλος από το πως οι εταιρείες έχουν υλοποιήσει -ή δεν έχουν υλοποιήσει- το SCA.
Το SCA το έχει επιβάλλει η ΕΕ από την 1η Ιανουαρίου και ο στόχος είναι να γίνουν πιο ασφαλείς οι συναλλαγές. Όμως, πρακτικά θέλει αρκετή δουλειά για να υλοποιηθεί σωστά, τόσο από την πλευρά της επιχείρησης όσο και από εκείνη των τραπεζών. Και αρκετές μεγάλες επιχειρήσεις με πολύ σημαντικούς τζίρους στα online κανάλια τους δεν κάθισαν να ασχοληθούν ιδιαίτερα. Και ουσιαστικά έχουμε πάει σε ένα μοντέλο σιωπηρής παράτασης.
Βέβαια, ανάλογα παραδείγματα είχαμε και στην Ευρώπη με αποτέλεσμα σε κάποιες χώρες να έχει βγει η εκεί ρυθμιστική αρχή και να δώσει παράταση. Στην Ελλάδα, η Τράπεζα της Ελλάδος δεν έχει προβεί σε κάποια τέτοια κίνηση.
Το πραγματικό πρόβλημα είναι πως έχουν αρχίσει να υπάρχουν πλέον παράπονα από αρκετές επιχειρήσεις που έσπευσαν να συμμορφωθούν με το SCA αλλά βλέπουν τον ανταγωνισμό τους να μην έχει πιεστεί ιδιαίτερα. Και μπορεί να πει κανείς ότι δεν «τρέχει» και τίποτα. Όμως, οι υπάρχουσες μετρήσεις δείχνουν ότι περίπου το 14% των καταναλωτών εγκαταλείπει μία συναλλαγή όταν του ζητηθεί να ανοίξει το app του. Και γενικώς προτιμούν να μην χρειάζεται να δώσουν την επιπλέον έγκριση. Ιδίως όταν υπάρχουν και περιπτώσεις που θα σου ζητηθεί, ενώ περνάς τα στοιχεία της κάρτας σου, να συνδεθείς στο e-banking σου. Εκεί που πολλοί νομίζουν πως η επιχείρηση από την οποία αγοράζουν προσπαθεί να τους υποκλέψει κωδικούς και εγκαταλείπουν τη συναλλαγή. Περίπτωση που το πρόβλημα συχνά αφορά στην υλοποίηση της τράπεζας.
Οπότε, οι επιχειρήσεις που δεν έχουν υλοποιήσει SCA έχουν ένα προβάδισμα σε σχέση με όσους έχουν σπεύσει να συμμορφωθούν! Και αυτό το γεγονός έχει δημιουργήσει αρκετή γκρίνια και παράπονα μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μία αγορά που έχει φθάσει πλέον στα 15 δισ. ευρώ ετησίως και αυξάνεται διαρκώς.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]