Επωνύμως…

Οι τάσεις που ήρθαν για να μείνουν στο (ηλεκτρονικό) εμπόριο

Οι τάσεις που ήρθαν για να μείνουν στο (ηλεκτρονικό) εμπόριο

Μάρτη με Μάρτη, κλείσαμε ήδη 12 μήνες, ζώντας, με την πανδημία και πάμε για 13… Κι όπως όλοι αναγνωρίζουν, η ζωή μας δεν θα είναι ποτέ πια η ίδια! Θες σοφότεροι, θες φοβισμένοι, θες προνοητικοί, θες προσεκτικοί, θες οτιδήποτε, στις παλιές ιδέες και συμπεριφορές είναι πολύ δύσκολο να γυρίσουμε, πια.

Η πανδημία μας έμαθε -με το ζόρι, βεβαίως, αν και το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι κατ’ ανάγκην κακό- να αντιμετωπίζουμε με διαφορετικό τρόπο τις προκλήσεις, τουλάχιστον σε επαγγελματικό επίπεδο (στο προσωπικό υπάρχουν θέματα, ανάλογα με την προσωπικότητα και τις αντοχές καθενός, που περιπλέκουν την κατάσταση…) όπου έχουν εφαρμογή κάποιοι γενικότεροι κανόνες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που υπάρχουν ακριβώς για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Ο υπογράφων δεν έχει κρύψει (αντίθετα, έχει εκφράσει δημόσια, από αυτήν εδώ τη στήλη) την επιδοκιμασία του για κάποιες δημοσιεύματα που «πηγάζουν» από την Google, αναφέρονται σε θέματα σχετικά με το marketing και βασίζονται στην τεράστια εμπειρία της από τις απανταχού της Γης αγορές. Ένα από τα πιο πρόσφατα, προσπαθεί να απαντήσει  στο «φλέγον» ερώτημα για τους περισσότερους από εμάς, που συνοψίζεται σε τέσσερις λέξεις: «Και τώρα, τι γίνεται;» Μ’ άλλα λόγια, είτε φέτος, είτε την ερχόμενη άνοιξη (αυτή είναι η πρόβλεψη του Μπιλ Γκέιτς), είτε χάρη στο εμβόλιο, είτε χάρη σε μια θεραπεία από τις πολλές που σήμερα δοκιμάζονται, η πανδημία σιγά-σιγά θα ατονήσει, όσο κι αν οι οδυνηρές συνέπειές της δεν πρόκειται να σβήσουν εύκολα από τη μνήμη και τις καρδιές μας.

Μετά, τι κάνουμε; Ιδίως όταν τέτοιου είδους «μετά», δεν τα σκέφτεσαι τη μια ημέρα και την άλλη τα εφαρμόζεις – χρειάζεται να υπολογίσεις νέες παραμέτρους, να χαράξεις καινούρια στρατηγική και να ξεκινήσεις μήνες πριν την υλοποίηση, πάντα με το μάτι ανοικτό και το χέρι στο «πηδάλιο», για να προλάβεις τις κακοτοπιές και να μην «ξενερίσεις», σαν το γιγαντιαίο container – ship, που κόλλησε πρόσφατα στο Σουέζ, προκαλώντας μύριους πονοκεφάλους… Θέλει προσοχή, λοιπόν, σε επιλογές και γνώση. Κι εδώ έρχεται να «δέσει» το δημοσίευμα της Google, σχετικά με τον χώρο του ηλεκτρονικού, στην πλειοψηφία του (υπό τις παρούσες συνθήκες) εμπορίου, που κάνει λόγο για τέσσερις δεσπόζουσες τάσεις, τόσο στις Β2Β, όσο και στις B2C συναλλαγές, οι οποίες ήρθαν για να μείνουν.

Η πρώτη από αυτές εστιάζει στις απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών που, βεβαίως, τώρα χωρίς τη δυνατότητα να κάνουμε πραγματικά ταξίδια, θέλουν το άλλο «ταξίδι», το καταναλωτικό, να είναι όσο γίνεται καλύτερο. Έτσι, οι έμποροι πρέπει να ετοιμάζονται για ακόμα πιο προσωποποιημένες προτάσεις, για απλή και εύκολη διαδικασία πληρωμής, για phygital καταστάσεις (στην περίπτωση που ο πελάτης διαλέγει μεν online, αλλά θέλει να παραλάβει από το κατάστημα που τον βολεύει (και στον χρόνο που τον βολεύει) προκειμένου να γλυτώσει τις (συνεχιζόμενες, στο last mile) καθυστερήσεις, αλλά και τα μεταφορικά. Ακόμα και για ψηφιακά καλούδια, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα (ΑR) που δοκιμάζουν κάποια eShop πχ. για δυνατότητα εικονικής «πρόβας» φορέματος ή σακακιού. Η τεχνολογία υπάρχει και είναι διαθέσιμη, επομένως… sky is the limit!

Για τη δεύτερη τάση, θα πρέπει να ξαναθυμηθούμε την παλιά, σοφή ρήση… think global, act local. Με δεδομένο τον περιορισμό των μετακινήσεων, αλλά και την επίδραση στο θυμικό μας των εκκλήσεων τύπου «Στηρίξτε τα τοπικά καταστήματα», η αγοραστική κίνηση δείχνει να μεταφέρεται από τα μεγάλα εμπορικά κέντρα στα μικρότερα τοπικά, με ταυτόχρονη συσπείρωση των κατοίκων κάθε περιοχής – κάτι που μπορεί σταδιακά να εξελιχθεί σε κίνημα πραγματικής αποκέντρωσης.

Η τρίτη έχει να κάνει με τις προσωπικές αξίες του καθενός, που αποκτούν πλέον ακόμα περισσότερο κυρίαρχο λόγο στις αγοραστικές επιλογές του, σε συνδυασμό πάντα με τις οικονομικές του δυνατότητες. Η αλλαγή νοοτροπίας, μετά τα όσα περάσαμε στην πανδημία, είναι βέβαιο ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στο μέλλον, αφού θα αλλάξει -όπως πολλοί πιστεύουν- τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τον κόσμο.

Τέλος, η τέταρτη τάση είναι άμεση συνάρτηση της τρίτης: η αλλαγή παραδείγματος εκ μέρους των καταναλωτών, είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει την αντίδραση της «αντίπερα όχθης» και θα ενεργοποιήσει την ενσυναίσθηση της αγοράς, που αργά ή γρήγορα θα προσαρμοστεί στο τι ζητούν και πώς σκέφτονται οι πελάτες τους, αν θέλουν βεβαίως να τους διατηρήσουν.

Εδώ είμαστε να δούμε αν όλα αυτά επαληθευτούν…

      

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search