Επωνύμως…

H πρόκληση για το e-commerce ένα χρόνο μετά την πανδημία

H πρόκληση για το e-commerce ένα χρόνο μετά την πανδημία

Είναι μάλλον λίγο δύσκολο να το συνειδητοποιήσουμε αλλά αυτές τις ημέρες συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τη στιγμή που ξεκίνησε η εφαρμογή των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας της COVID-19. Σε ορισμένους μπορεί να φαίνεται σαν χθες που μπορούσαμε να κάνουμε αγορές απ’ οπουδήποτε, σε άλλους μπορεί να μοιάζει… αιώνας. Το μόνο βέβαιο είναι πως οι αλλαγές των τελευταίων 12 μηνών όσον αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες είναι εντυπωσιακές.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο «εκτοξεύτηκε» με τα ποσοστά της αύξησης να είναι τριψήφια και γενικώς η ανάπτυξη να είναι εντυπωσιακή. Σημειωτέον, βέβαια, πως υψηλός ρυθμός ανάπτυξης -σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο- υπήρχε και το πρώτο δίμηνο του 2020 καθώς έφθανε στο αρκετά καλό ποσοστό του 25%, σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις. Βέβαια, το υπόλοιπο του 2020 τα νούμερα ήταν πολύ μεγαλύτερα.

Το 2021 είναι προφανές ότι έχει ξεκινήσει επίσης με υψηλά ποσοστά, σε σχέση πάντα με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Το ερώτημα, όμως, είναι τί θα γίνει από εδώ και πέρα. Πόσο εφικτό είναι στο διάστημα Μαρτίου – Δεκεμβρίου 2021 να δούμε να υπάρχει θετικό πρόσημο, με δεδομένο ότι -με τον έναν ή τον άλλο τρόπο- τα φυσικά καταστήματα θα ανοίξουν και επιπλέον η σύγκριση θα γίνεται με εβδομάδες ή μήνες που τα πάντα ήταν κλειστά;

Όλες οι υπάρχουσες έρευνες δείχνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει. Και σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων οι καταναλωτές -ακόμη και στην Ελλάδα- θα συνεχίσουν να προτιμούν τις online αγορές. Ιδίως όσο θα βελτιώνεται το κομμάτι των ταχυμεταφορών και θα περιορίζονται τα προβλήματα με τις παραδόσεις. Θα υπάρξουν, όμως, και περιπτώσεις όπου -τουλάχιστον- φέτος και το 2022 οι καταναλωτές θα προτιμήσουν να πάνε να ψωνίσουν από ένα φυσικό κατάστημα. Ενδεχομένως να είναι και ένα είδος ψυχολογικής αντίδρασης σε όλο αυτό το διάστημα της «κλεισούρας». Είναι πολύ πιθανό να πεις ότι θα πάω να αγοράσω ρούχα σε ένα κατάστημα για «να θυμηθώ και τα παλιά» παρά να το αγοράσεις online. Ακόμη και αν το έχεις κάνει τους τελευταίους 12 μήνες και έχεις μείνει ιδιαίτερα ευχαριστημένος.

Γενικότερα, το 2021 θα είναι μία ιδιόμορφη χρονιά. Και θα πρέπει να αποφύγουμε ενδεχομένως τις συγκρίσεις μήνα προς μήνα. Ίσως θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε το σύνολο της χρονιάς προκειμένου να βγάλουμε καλύτερα και πιο ποιοτικά συμπεράσματα. Και ενδεχομένως να είναι ακόμη καλύτερα να περιμένουμε μέχρι και το 2022 προκειμένου να δούμε πως πραγματικά διαμορφώνονται οι τάσεις. Ελπίζοντας, φυσικά, ότι αυτό το τεράστιο θέμα που έχει δημιουργήσει η πανδημία της COVID-19 θα έχει σταματήσει να μας απασχολεί. Και θα έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα. Μία κανονικότητα που θα είναι, σε κάθε περίπτωση, πολύ διαφορετική από αυτό που είχαμε συνηθίσει μέχρι τις αρχές Μαρτίου του 2020.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search