Η κίνηση της Skroutz για την εξαγορά της SendX δεν αποτέλεσε ιδιαίτερη έκπληξη σε όσους παρακολουθούν τους τελευταίους μήνες το χώρο των ταχυμεταφορών και της ταχυδιανομής. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει «εκτοξευτεί» σε επίπεδα που οι εταιρείες του λιανεμπορίου ανέμεναν σε 3-4 χρόνια, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν διατεθειμένοι να συνεχίσουν να αγοράζουν και μέσω του Διαδικτύου όταν η πανδημία του κορωνοϊού σταματήσει να μας απασχολεί και γενικότερα ο κλάδος παρουσιάζει κινητικότητα.
Το βασικό παράπονο των καταναλωτών έχει να κάνει με τις παραδόσεις των παραγγελιών. Και δεν είναι μόνο οι καθυστερήσεις, αλλά γενικότερα το υπάρχον μοντέλο έχει πολλά ελαττώματα. Όπως, για παράδειγμα, το ότι δεν ξέρεις πότε θα χτυπήσει το κουδούνι του σπιτιού σου ο διανομέας. Ή η πρακτική «αφήνω σημείωμα, χωρίς να χτυπήσω κουδούνι και έλα να το πάρεις από το κατάστημα»...
Πρακτικά, αυτό που κατανοούν άπαντες, είναι πως το υπάρχον μοντέλο πρέπει να αλλάξει. Για την ακρίβεια, η οργάνωση με τις κεντρικές αποθήκες θα παραμείνει, αλλά χρειάζονται και άλλες εναλλακτικές επιλογές για τους καταναλωτές. Και το ενδιαφέρον είναι πως οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν όλο και πιο έτοιμοι να πληρώσουν επιπλέον, προκειμένου να παραλάβουν την παραγγελία τους είτε πιο γρήγορα, είτε στο σημείο είτε το χρονικό διάστημα που επιθυμούν.
Το μόνο βέβαιο, είναι πως στο όχι πολύ μακρινό μέλλον θα δούμε να εμφανίζονται εταιρείες που θα προσφέρουν διαφορετικού τύπου υπηρεσίες όσον αφορά στην παράδοση παραγγελιών. Κάποια δείγματα έχουν ήδη αρχίζει να τα βλέπουμε. Οι κινήσεις του efood, που έχει φθάσει στο σημείο να παραδίδει μέχρι και παραγγελίες φαρμακείων και της Wolt να εισέλθει στην αγορά διανομής ειδών παντοπωλείου, αποτελούν δύο ενδιαφέροντα παραδείγματα.
Φυσικά, αναμένεται να δούμε και πολλά ακόμη μοντέλα. Είναι πολύ πιθανό να δούμε, για παράδειγμα, διεκπεραίωση παραγγελιών μέσα σε διάστημα 2 ωρών ή μικρά καταστήματα να συνασπίζονται προκειμένου να εξυπηρετούν πελάτες τους σε διαφορετικά σημεία μίας πόλης, ή ακόμη και της Ελλάδας. Η χώρα μας έχει μία ιδιαίτερη γεωγραφική διαμόρφωση, η οποία, από τη μία πλευρά, κάνει πιο δύσκολα τα πράγματα, αλλά από την άλλη δημιουργεί και νέες ευκαιρίες για υλοποίηση έξυπνων και καινοτόμων ιδεών.
Σε επόμενη φάση, είναι πιθανό να δούμε τις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης (κάθε μεγέθους) να συνεργάζονται με πολλαπλούς παρόχους υπηρεσιών διανομής και διεκπεραίωσης παραγγελιών. Και ανάλογα με το είδος της παραγγελίας, αλλά και το τι ζητά ο πελάτης, να χρησιμοποιείται ο κάθε πάροχος. Ενδεχομένως, να φθάσουμε να δούμε και πιο εξειδικευμένες επιχειρήσεις ταχυδιανομής. Για παράδειγμα, εταιρείες που θα ειδικεύονται σε μεγάλα αντικείμενα ή σε πολύ μικρά, ή σε προϊόντα που χρήζουν ειδικής μεταχείρισης (π.χ. η μεταφορά να πρέπει να γίνεται σε ψυγείο).
Η περίοδος αυτή αλλά και τα επόμενα χρόνια θα παρουσιάσουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όσους ασχολούνται με το χώρο των logistics. Και θα δώσουν πολλές ευκαιρίες για νέες και καινοτόμες ιδέες.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]