Επωνύμως…

Λίγες μείνανε ακόμα, ευτυχώς…

Λίγες μείνανε ακόμα, ευτυχώς…

Όσο πλησιάζουμε στο «γύρισμα» του χρόνου, τόσο περισσότερο πυκνώνουν οι ανασκοπήσεις και κυρίως οι προβλέψεις για το τι θα μας φέρει το ’21, πέρα από τις προ-προγραμματισμένες εορτές και πανηγύρεις για τα 200 χρόνια «εκείνου», του άλλου ’21. Για τις ανασκοπήσεις, τι να πεις και τι να μολογήσεις… Μας πρόκοψε το 2020 (δίσεκτο, γαρ, κι ας κοροϊδεύουν πολλοί -κι εγώ, ανάμεσά τους- τις προλήψεις)… Καλύτερα να μην πούμε τίποτα! Να πάνε και να μη γυρίσουν όλοι αυτοί οι μήνες της οδύνης και είθε να μπορέσουμε να «γιάνουμε» γρήγορα, αξιοποιώντας τα εμβόλια (που μας φτάνουν πλέον) και τις θεραπείες (που αναμένονται), επουλώνοντας τις «πληγές» που άνοιξε η πανδημία στην κοινωνία και την οικονομία. Όμως, όπως και να έχει, η ζωή συνεχίζεται και οι προβλέψεις για τον επόμενο χρόνο είναι πιστές στο ραντεβού τους…

Από τις πολλές και ποικίλες εκδοχές, είπα αυτή τη φορά να παραθέσω και να σχολιάσω κάποιες που διάβασα πρόσφατα στην ιστοσελίδα του Figaro Digital, αφενός γιατί εστιάζουν σε ένα από τα αγαπημένα και πολλά υποσχόμενα σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς του εγκλεισμού θέματα της στήλης, το ηλεκτρονικό εμπόριο, αφετέρου γιατί θεωρώ ότι ο πρακτικός χαρακτήρας τους είναι ιδιαίτερα χρήσιμος σε τέτοιους καιρούς.

Πέντε κρίσιμες τάσεις βλέπει για τον επόμενο χρόνο στον συγκεκριμένο τομέα και το σχετικό μ’ αυτόν marketing το Figaro Digital και ο συγγραφέας του άρθρου, Μάικ Ωστιν, προβλέποντας ότι θα παίξουν ισχυρό ρόλο στη διαμόρφωση των κανόνων του παιχνιδιού, το οποίο εμπεριέχει προκλήσεις (τις βλέπουμε και στα καθ’ ημάς, τους τελευταίους μήνες, δεν χρειάζεται να πάμε μακριά) αλλά βεβαίως και πολλές ευκαιρίες. Που, πρέπει να τις αδράξουνε (μια φορά συμβαίνουν αυτά – άντε το πολύ άλλη μια in a lifetime), με στόχο να ζήσουνε αυτοί (οι πελάτες) καλά κι εκείνοι (οι e-καταστηματάρχες) καλύτερα…

Η πρώτη τάση, στην οποία γίνεται αναφορά, είναι η αποκαλούμενη D-2-C (Direct-to-Consumer) που δεν είναι άλλη από την κατευθείαν online πώληση αγαθών στον καταναλωτή εκ μέρους του παραγωγού, χωρίς να μεσολαβεί δηλαδή, το «στρώμα» της λιανικής. Για παραγωγούς που έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν, το κέρδος δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά επεκτείνεται και σε άλλους χώρους: ισχυροποιείται η πιστότητα (Loyalty), ο καταναλωτής συχνά γίνεται συνδρομητής με αποτέλεσμα την απευθείας αξιοποίηση των δεδομένων του, αλλά και την αλληλεπίδραση μαζί του.

Σχετικά συναφής με την προηγούμενη είναι και η επόμενη τάση που εστιάζει στο «ιερό δισκοπότηρο» της εποχής (γενικά και όχι μόνο στο eCommerce), τη μεγιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη. Στην περίπτωσή μας, αυτό περνάει από την ολοένα μεγαλύτερη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), σε διάφορα στάδια της συναλλαγής, με στόχο την όσο γίνεται ασφαλέστερη εκτίμηση για τις συνήθειες και τις ανάγκες του, ώστε οι προτάσεις του e-shop να είναι απόλυτα στοχευμένες – στην πράξη, αυτό μεταφράζεται, βεβαίως, σε αυξημένες πωλήσεις από ευχαριστημένους, άρα πιστότερους πελάτες. Οι προβλέψεις για επενδύσεις σε τεχνολογίες ΑΙ από τη λιανική τα επόμενα δυο χρόνια μιλούν για τουλάχιστον 7,3 δις $, παγκοσμίως.

Η τρίτη τάση έχει να κάνει με την κατά γενική παραδοχή μείωση των εσόδων μεγάλων τμημάτων του πληθυσμού (διεθνώς και όχι μόνο στην Ελλάδα των αναστολών και της συν-εργασίας), κάτι που σημαίνει πως η υστέρηση σε πόρους μοιραία θα μεταφραστεί σε υστέρηση εσόδων σε πολλούς τομείς. Οι καταναλωτές αναζητούν χαμηλότερες τιμές και ευκαιρίες, άρα τα e-shops πρέπει αφενός να φροντίσουν τις προσφορές και την τιμολογιακή πολιτική τους, αφετέρου να κρατήσουν τον πελάτη κοντά, με κατάλληλες προωθητικές ενέργειες.

Κι αν αναρωτιέστε πώς θα γίνει αυτό, η απάντηση κρύβεται στην τέταρτη τάση, που σχετίζεται με τον χρόνο αντίδρασης. Με δεδομένες τις συνεχείς ανατροπές, ανάλογα με τη «συμπεριφορά» της πανδημίας που αλλάζει κυριολεκτικά από μέρα σε μέρα, το marketing του ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να προσαρμόζεται εις δυνατόν χθες, ώστε να μπορέσει να κρατήσει στο ίδιο επίπεδο τη θετική εμπειρία του πελάτη. Μάλιστα, ο αρθρογράφος προτείνει ομαδοποίηση των πελατών – στόχων ανάλογα με συγκεκριμένα ενδιαφέροντά τους.

Τελευταία τάση, είναι η χρήση Μηχανικής Μάθησης («παιδιού», επίσης, του ΑΙ) για τη βελτίωση της απόδοσης (λέγε με ROI) που μέσω των κατάλληλων αλγορίθμων μπορεί να «πιάσει» ακόμα και μικρές διαφορές στις συμπεριφορές του κοινού, ώστε η ανα-προσαρμογή και η ανα-δίπλωση εκ μέρους της επιχείρησης να είναι άμεση και αποτελεσματική.

Έχουμε πολλά και καλά να δούμε, το 2021. Από το 2020, πάντως, λίγες μείνανε ακόμα – ευτυχώς!

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search