
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ECDB (European Consumer Data Base), το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, την προσεχή τριετία, θα αυξάνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 10,5%, επίδοση που τοποθετεί τη χώρας μας στην τέταρτη θέση, όσον αφορά στον ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη.
Από τα στοιχεία της ECDB προκύπτει ότι στην πρώτη θέση της ίδιας λίστας βρίσκεται η Γεωργία (με ρυθμό 15,8%), η Βουλγαρία (με 13,6%) και η Μάλτα (με 11,3%): οι τρεις αγορές αναμένεται να πετύχουν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη.
Από την ίδια έκθεση προκύπτει ότι η Ελλάδα, όπως και οι άλλες τρεις αγορές, αφήνουν πίσω τους χώρες με παράδοση στο e-commerce, όπως η Ισπανία (10,1%), η Ιρλανδία (10%), η Πολωνία (9,6%) και η Τουρκία (9,3%).
Η ελληνική αγορά διακρίνεται για την ταχύτατη αύξηση της online διείσδυσης, αλλά και για την αυξανόμενη ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών, που διατίθενται ψηφιακά.
Το γεγονός ότι η χώρα μας συγκαταλέγεται στις πέντε πρώτες της Ευρώπης ως προς τον ρυθμό αύξησης των online πωλήσεων, αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα για τις εγχώριες επιχειρήσεις, που επενδύουν στην ψηφιακή τους μετάβαση.
Στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι κατηγορίες της μόδας (έσοδα $149 δισ. στην Ευρώπη το 2024) και των ηλεκτρονικών ειδών (έσοδα $145 δισ. στην Ευρώπη το 2024) πρωταγωνιστούν στις online πωλήσεις. Ωστόσο, παρατηρείται αύξηση της ζήτησης και σε άλλες κατηγορίες, όπως τα είδη σπιτιού, τα τρόφιμα και τα καλλυντικά.
Δείτε ακόμα: Έρευνα GR.EC.A: Η νέα πραγματικότητα των online αγορών στην Ελλάδα
Εικόνα: Stockcake
Πηγή: www.sepe.gr