Το θέμα του αποκαλούμενου last mile στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι από τα αγαπημένα αυτής της στήλης. Κυρίως επειδή αποδεικνύεται ότι είναι ένας από τους βασικούς λόγους που οι καταναλωτές στρέφονται προς τις online αγορές προϊόντων, ή προτιμούν να τις αποφεύγουν.
Το lockdown του Μαρτίου – Απριλίου ανέδειξε αρκετά ζητήματα όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο διεκπεραιώνονται οι παραγγελίες. Τόσο σε επίπεδο «κόμβων» των εταιρειών ταχυμεταφορών, όσο και αναφορικά με το θέμα της παράδοσης των παραγγελιών. Και, όπως ανέφερα σε προηγούμενο σημείωμα, η φετινή Black Friday έχει ιδιαίτερη σημασία προκειμένου να φανεί αν οι εμπλεκόμενοι «παίκτες» -είτε πρόκειται για τις εταιρείες ταχυμεταφορών είτε για τις μεγάλες αλυσίδες με δικά τους συστήματα διανομής- έχουν βελτιώσει τις υποδομές τους.
Όμως, είναι και μία ευκαιρία να δούμε αν υπάρχουν και φρέσκιες ιδέες στον τομέα της παράδοσης των παραγγελιών. Ένα ζήτημα που υπήρξε στο πρώτο lockdown (σ.σ. μπορεί να αποκλείσει κανείς ότι θα πάμε και για δεύτερο;) είναι ότι υπήρχε ζήτηση για παράδοση παραγγελιών, αλλά δεν υπήρχε προσφορά. Και επιπλέον, πολλές εταιρείες (είτε ταχυμεταφορών είτε μεγάλες αλυσίδες) έδειχναν να χρειάζονται περισσότερους ανθρώπους για παράδοση παραγγελιών για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, αλλά όχι για μόνιμα.
Το θέμα μου προέκυψε σε μία πρόσφατη συζήτηση, όπου το θέμα μας ήταν η ανάγκη για καινοτόμα μοντέλα στο χώρο του delivery. Κάποιες προσπάθειες υπάρχουν που επικεντρώνονται στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών πρόσληψης προσωρινών εργαζομένων, που θα αναλάβουν να βοηθήσουν στη διεκπεραίωση των παραγγελιών και η σκέψη δείχνει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και πρακτική. Και ενδεχομένως να αποτελεί μία καλή λύση.
Το ερώτημα είναι αν υπάρχουν και άλλες ιδέες για το θέμα. Αν μπορέσουμε να δούμε κάποια καινούρια, καινοτόμα μοντέλα, που να μπορέσουν να βελτιώσουν την εμπειρία του καταναλωτή και ουσιαστικά να δώσουν ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Κρατείστε κιόλας ότι αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό πρόβλημα, αλλά υπάρχει σε πολλές χώρες του πλανήτη. Να μία καλή ευκαιρία για disrupt που μπορεί να φέρει πραγματική προστιθέμενη αξία. Κάπως έτσι δημιουργούνται τα startups που εξελίσσονται σε unicorns.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]