Επωνύμως…

Πέντε σημαντικές τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά μας

Πέντε σημαντικές τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά μας

Τα μέτρα, τα αντίμετρα, οι προφυλάξεις (το «Θεός φυλάξοι» μάλλον δεν αρκεί…) και οι άσπρες-κόκκινες-κίτρινες-μπλε περιοχές στις οποίες οριοθετούμε τη ζωή μας, έχουν αλλάξει το πού, το πώς και το πότε κάνουν πλέον τις αγορές τους οι καταναλωτές. Με σκάρτους δυο μήνες ως τις γιορτές -που φέτος θα είναι προφανώς διαφορετικές, κανείς δεν το αμφισβητεί πια αυτό- οι αμφιβολίες είναι πολύ περισσότερες από τις σιγουριές.

Παρόλες τις αμφιβολίες, όμως, στη διεθνή ειδησεογραφία (όπου, κατά κάποιο τρόπο ειδικεύεται ο συν-οικοδεσπότης αυτής της στήλης) κάνουν την εμφάνισή τους συχνά-πυκνά διαπιστώσεις και προβλέψεις σχετικά με το τι μας περιμένει τους επόμενους μήνες και ποιες ετοιμασίες θα πρέπει να κάνουν στο οικοσύστημα της λιανικής, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν ως ένα βαθμό τις ανάγκες της αγοράς, αλλά και τις δικές τους, που έχουν προφανώς διογκωθεί λόγω των σημαντικών αρνητικών συνεπειών της πανδημίας. Βεβαίως, μπορείτε να μου πείτε πως είναι διαφορετικά όσα θα συμβούν αλλού απ’ όσα θα συμβούν στη χώρα μας, από πλευράς αντιδράσεων και -ως ένα βαθμό- αυτό είναι σωστό. Ομως, μια από τις συνέπειες της πανδημίας είναι ότι έχει μειώσει αισθητά τις διαφορές συμπεριφοράς - άλλοι πάνω, άλλοι κκάτω, όμως, γενικά, στο ίδιο καζάνι βράζουμε όλοι

Στέκομαι ειδικά σ’ ένα δημοσίευμα της Google, που διάβασα τις προάλλες, σύμφωνα με το οποίο η αγοραστική συμπεριφορά (των Αμερικανών καταναλωτών μεν, αλλά θεωρώ ότι κάτι ανάλογο θα συμβεί σ’ όλο τον δυτικό κόσμο, έστω κι αν η αγοραστική δύναμη διαφέρει) στην περίοδο των εορτών, θα χαρακτηριστεί από πέντε σημαντικές τάσεις που, καλό είναι να λάβουν υπόψιν τους οι εμπλεκόμενοι, για να έχουν μόνο ευχάριστες κι όχι δυσάρεστες εκπλήξεις.

Πρώτη και κυριότερη πρόβλεψη, η γεφύρωση από πλευράς αγορών όλης της περιόδου από την Cyber Monday ως τις γιορτές. Η Google θεωρεί ότι η κορύφωση δεν θα ακολουθηθεί από πλήρη απραξία για κάποιο διάστημα, αλλά οι αυξημένες πωλήσεις θα συνεχιστούν, αρκεί βεβαίως να υπάρχουν τα ανάλογα κίνητρα από πλευράς προσφορών και διαθεσιμότητας εκ μέρους της αγοράς.

Κι όπως είναι αναμενόμενο, θεωρεί ότι οι νεόκοποι αγοραστές (δηλ. αυτοί που μπήκαν λόγω της πανδημίας στο χορό των ηλεκτρονικών αγορών, τους τελευταίους μήνες) θα μείνουν και θα ενισχύσουν με τον οβολό τους την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, που συνεχίζει να κερδίζει πόντους έναντι της παραδοσιακής λιανικής. Πολύ περισσότερο που -είτε βρίσκονται σε καθεστώς lockdown, είτε όχι- φοβούνται πια να κυκλοφορήσουν σε χώρους όπου ο συγχρωτισμός είναι μοιραίος, όπως στα καταστήματα και τα εμπορικά κέντρα, προτιμώντας να κάνουν τις αγορές τους ασφαλώς, μέσω υπολογιστή ή κινητού.

Βεβαίως, τη συντριπτική πλειοψηφία των αποφάσεων για τις αγορές των εορτών φέτος θα τις πάρουν online, κάνοντας και τις απαραίτητες συγκρίσεις τιμών και πλεονεκτημάτων του ενός ή του άλλου προϊόντος, ανεξάρτητα αν στο τέλος περάσουν για λίγα μονάχα λεπτά από το κατάστημα (ελαχιστοποιώντας την παραμονή τους εκεί) για την παραλαβή, άντε και μια τελευταία ματιά στο προϊόν που έχουν κάνει προκράτηση. Στο κατάστημα απλώς επισφραγίζεται η αγορά – η απόφαση είναι ειλημμένη, επομένως η εμφάνιση και η λειτουργικότητα του e-Shop είναι αυτή που κρίνει το αποτέλεσμα…

Κι ίσως να μην είναι το μόνο που μετράει: οι έρευνες αγοράς της Google έδειξαν ότι στην απόφαση του καταναλωτή υπέρ του ενός ή του άλλου προϊόντος σημαντικό ρόλο παίζει η εντύπωσή τους για το brand – μ’ άλλα λόγια, δεν αρκούν μονάχα η ποιότητα και η τιμή, για την αγορά ενός προϊόντος… Όλο και περισσότερο, από την πανδημία και μετά, μετράει επίσης η στάση της εταιρίας σε θέματα αξιών, αλλά και η εντοπιότητά της ως προς τον αγοραστή. Συχνά τείνουμε να υποστηρίξουμε τις «δικές μας» επιχειρήσεις, της γειτονιάς, της πόλης και της χώρας, έναντι κάποιου ξένου, έστω κι αν είναι λιγάκι φτηνότερος – στο πολύ, αλλάζει το ζήτημα… Κάθε προβολή μιας τέτοιας ιδιαιτερότητας, να είστε σίγουροι ότι έχει αντίκρισμα στις πωλήσεις.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε πως ο καταναλωτής συνήθως είναι ανοικτός σε κάθε καινούρια πρόταση, αρκεί να είναι σοβαρή και ελκυστική στην online παρουσία της, ώστε να κεντρίσει το ενδιαφέρον του –τις περισσότερες φορές «θέλει τρόπο» πχ. ένα χιουμοριστικό βίντεο, κάποια καλοκαμωμένα σκίτσα, ένα χαρακτηριστικό μουσικό θέμα, δίπλα βεβαίως στην ποιότητα του προϊόντος και την καλή τιμή.     

Καλομελέτα κι έρχονται, λοιπόν, οι γιορτές και μακάρι να είναι πιο ήσυχες και ειρηνικές (αλλά και πιο κερδοφόρες για τους εμπόρους) απ’ όσα είδαμε και ζήσαμε τους τελευταίους μήνες…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search