Ένα ζήτημα που έχει αρχίσει να απασχολεί εντόνως τον τελευταίο καιρό όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφορά τα κανάλια που θα πρέπει να χρησιμοποιούν αφενός για να πωλούν τα προϊόντα τους και αφετέρου για να τα προωθούν.
Η εμφάνιση marketplaces και στην ελληνική αγορά, όπως είναι το Public Markeplace και το Skroutz Marketplace, είναι ένας λόγος που το ερώτημα αυτό έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο έντονο, ιδίως για τα πιο μικρού μεγέθους ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία καλούνται να διαθέσουν σημαντικούς πόρους σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού προκειμένου να καλύψουν όλα τα διαθέσιμα κανάλια.
Σε μία συζήτηση που είχα προ ημερών με τον επικεφαλής μίας από τις σημαντικότερες εταιρείες που ασχολούνται με το e-commerce, βοηθώντας επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η απάντηση του ήταν ότι «θα πρέπει να έχουν παρουσία σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια». Η λογική της συγκεκριμένης απάντησης είναι πως ένα e-shop πρέπει να βρίσκεται σε όλες τις πλατφόρμες που ενδεχομένως να φέρουν πωλήσεις.
Από την άλλη πλευρά, αυτό σημαίνει, πρακτικά, ότι μία επιχείρηση θα πρέπει να διαθέτει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα, να δηλώνει παρών στις πλατφόρμες του Skroutz και του Public και αν θέλει να πουλά και στο εξωτερικό, ενδεχομένως να έχει νόημα να έχει τη δική της σελίδα και στο Amazon ή/και στο eBay. Αν προσθέσει κανείς ότι τα social media, ειδικά το Facebook και το Instagram, είναι πλατφόρμες που δύσκολα μπορείς να αγνοήσεις, ιδίως όσον αφορά την προώθηση των προϊόντων σου, αλλά πλέον και την πώληση αυτών, είναι προφανές ότι δεν είναι και τόσο απλό να έχεις παρουσία σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια.
Υπάρχουν, όμως, λύσεις; Μία θα μπορούσε να είναι η επιλογή καναλιών. Κάτι που απαιτεί από την επιχείρηση να διαμορφώσει τη στρατηγική της. Δηλαδή, να δει ποια κανάλια της ταιριάζουν περισσότερο, ή καλύτερα, ποια είναι εκείνα που φέρνουν τα περισσότερα έσοδα και να κάνει την επιλογή, έχοντας, όμως, πρώτα υπολογίσει πόσα είναι εκείνα τα κανάλια στα οποία έχει τη δυνατότητα να επενδύσει και να ασχοληθεί. Στη στρατηγική περιλαμβάνεται και το κατά πόσον την ενδιαφέρουν οι πωλήσεις εκτός Ελλάδας, όπερ σημαίνει και άλλες επενδύσεις (π.χ. δίγλωσσο περιεχόμενο) και διαφορετικές πλατφόρμες. Παρεπιμπτόντως, αυτό απαιτεί από την κάθε επιχείρηση πρώτα να δοκιμάσει όλα τα διαθέσιμα κανάλια πριν κάνει τις οριστικές επιλογές της.
Μία άλλη λύση είναι η αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Δηλαδή, να βρει τις κατάλληλες εφαρμογές ή συνεργάτες, που θα τη βοηθήσουν ώστε να μπορεί αφενός να «ανεβάζει» ταυτόχρονα και με λιγότερο κόπο τα προϊόντα της σε διαφορετικές πλατφόρμες. Και σε δεύτερο επίπεδο, να μπορεί να παρακολουθεί μέσα από ένα κοινό interface τις πωλήσεις που γίνονται σε όλα τα κανάλια. Κάτι τέτοιο απαιτεί αρκετό ψάξιμο, αλλά ενδεχομένως να είναι και η καλύτερη λύση. Γιατί τελικώς, αυτό που ενδιαφέρει μία επιχείρηση, δεν είναι τίποτα άλλο από το να έχει τις μεγαλύτερες δυνατές πωλήσεις. Και να προέρχονται από μία όσο το δυνατόν πιο ευρεία γκάμα καναλιών.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]