Επωνύμως…

Τάσεις και προτάσεις για το ‘21

Τάσεις και προτάσεις για το ‘21

Έλεγα πως, φέτος, με την πανδημία και τα μύρια όσα που μας ταλανίζουν, όλο και κάποια καθυστέρηση θα είχε η εμφάνιση της πάγιας συνήθειας, τα τελευταία χρόνια, να ξεκινούν οι στολισμοί και οι «γιορτινές ατμόσφαιρες» πριν της ώρας τους – μέσα στον Νοέμβρη, δηλαδή… Ε, λοιπόν, φέτος τα «φωτεινά μαντάτα» ήρθαν ακόμα νωρίτερα, πριν καν αγγίξουμε τη «Μαύρη Παρασκευή» του eCommerce!

Πρώτα διάβασα για κάποια καταστήματα του κέντρου που άναψαν από τις 18 Οκτωβρίου τις γιρλάντες τους και την επόμενη ημέρα είδα το πρώτο φωταγωγημένο μπαλκόνι στη γειτονιά μου! Το «κακό» τρίτωσε, όταν στις 20 έφτασε στο inbox μου και το πρώτο προεόρτιο άρθρο για τις τάσεις της επόμενης χρονιάς, ενάμιση μήνα πριν από την εθιμική μαζική εμφάνισή τους, κάπου στις αρχές Δεκεμβρίου. Ευπρόσδεκτες οι ανατροπές, αλλά εδώ βαλθήκανε πια να μας τρελάνουν!

Ποιος κάνει, λοιπόν, ποδαρικό για το νέο έτος; Η γνωστή και μη εξαιρεταία Gartner, που διαλέγει όχι μια και δυο, αλλά εννέα στρατηγικές τάσεις τις οποίες θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους οι επιχειρήσεις σ’ όλον τον κόσμο, αν θέλουν να μείνουν μέσα στο «κάδρο» των εξελίξεων, το 2021 και τα επόμενα τρία-τέσσερα χρόνια. Μπορεί να ακούγεται κομματάκι απειλητικό, αλλά τι δεν είναι πια, στις κατά και μετά (όταν έρθει αυτή η ώρα, με το καλό) την πανδημία μέρες, όπου σχεδόν όλοι νιώθουμε να πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά;

Κατά την Gartner -που το έψαξε πολύ, γι’ αυτό και μπορεί να σας αιφνιδιάσουν όσα θα διαβάσετε στη συνέχεια- τρεις είναι οι έννοιες–κλειδιά στις οποίες εντάσσονται όλες οι νέες τάσεις: η ανθρωποκεντρική διάσταση, η ανεξαρτησία από τον χώρο και τον τόπο και η ανθεκτικότητα στις αλλαγές. Πρώτο-πρώτο, θα βρούμε το Internet of Behaviors (μην το μπερδέψετε με το ΙοΤ, είναι κάτι περισσότερο), δηλ. τον τρόπο με τον οποίο ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας αξιοποιούν την τεχνολογία για να παρακολουθούν τις αλλαγές συμπεριφοράς των πολιτών και να βελτιώνουν, με τις κατάλληλες επεμβάσεις, τις εμπειρίες τους. Από κοντά και το Cybersecurity Mesh, που θα δίνει στους πολίτες πρόσβαση στο βαθμό ασφαλείας κάθε ψηφιακού περιουσιακού τους στοιχείου, όπου κι αν βρίσκεται αυτό. Κατά την Gartner, ως το 2025 αυτό θα ισχύει για τα μισά και πλέον δεδομένα του καθενός μας.

Μια άλλη τάση, είναι οι συνολικές εμπειρίες (ΤΧ), έννοια- «ομπρέλα» που θα αξιοποιεί διάφορες τεχνολογίες και θα καλύπτει τις εμπειρίες μας ως εργαζομένων, καταναλωτών, χρηστών, πολιτών κλπ. Η μεγάλη πρόκληση, κατά την εταιρία ερευνών, είναι να πέσουν τα «σιλό» όπου σήμερα υπάρχουν όλες οι σχετικές πληροφορίες, μ’ άλλα λόγια να υπάρξει καθεστώς διαλειτουργικότητας το οποίο θα επιτρέψει τις αλληλεπιδράσεις. Η τέταρτη τάση με τη μακρόσυρτη ονομασία Intelligent Composable Business έχει να κάνει με την αξιοποίηση των APIs, με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση εφαρμογών και τη διευκόλυνση λήψης αποφάσεων.

Για να περάσουμε στην πέμπτη, που με τον τίτλο Hyperautomation καταλαμβάνει για δεύτερη χρονιά μια από τις κορυφαίες τάσεις στη λίστα της Gartner. Αντικείμενό της η αυξανόμενη με γεωμετρική πρόοδο αυτοματοποίηση των ως τώρα «χειροκίνητων» διαδικασιών σε πλήθος τομείς, στη βιομηχανία, αλλά και τις επιχειρήσεις. Βεβαίως, αυτοματισμοί υπήρχαν πάντοτε, όμως, τώρα μπαίνουμε στην εποχή των υπερ-αυτοματισμών. Που, μάλιστα, ως μη-εξαρτώμενες από τον ανθρώπινο παράγοντα δράσεις, μπορούν να λάβουν χώρα οπουδήποτε, με τη στήριξη της έκτης τάσης, με τίτλο Anywhere Operations. Είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά της, κάτι που αναμφίβολα αποδείχθηκε τους τελευταίους μήνες, όταν η πανδημία άλλαξε τα πάντα στον τρόπο εργασίας μας.

Η έβδομη τάση είναι το AI Engineering κι έχει να κάνει, βεβαίως, με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σ’ όλο τον κύκλο από την ιδέα, την αρχική υλοποίηση και τη δοκιμή ως τη μαζική κατασκευή κάποιου προϊόντος. Σε αγαστή, πάντα, συνεργασία με την όγδοη, το Distributed Cloud, που επιτρέπει την απρόσκοπτη διακίνηση δεδομένων και υπηρεσιών ως τον τελικό χρήστη. Ένατη και τελευταία τάση στη λίστα της Gartner, αυτή με τον τίτλο Privacy-Enhancing Computation, που καλύπτει με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, τα σημαντικά θέματα προστασίας της ιδιωτικότητας κάθε χρήστη.

Εγώ αυτά είδα κι αυτά έγραψα, ώστε να τα έχουμε υπόψιν μας, γιατί, αργά ή γρήγορα, θα έλθουν κι εδώ – ίσως όχι το ’21, αλλά τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search