Η Black Friday για το 2020 μπορεί να απέχει περίπου 5 εβδομάδες, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι όσοι δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και γενικότερα στο λιανεμπόριο δεν έχουν ήδη ξεκινήσει να ασχολούνται μαζί της. Ούτε είναι τυχαίο ότι ο GRECA πραγματοποιεί ειδικό σεμινάριο για το συγκεκριμένο θέμα.
Η φετινή «Μαύρη Παρασκευή», όμως, έχει πολλά στοιχεία που τη διαφοροποιούν σε σχέση με το παρελθόν. Καταρχάς επειδή η Black Friday έχει εξελιχθεί σε μία από τις καλύτερες περιόδους για το λιανεμπόριο. Και η φετινή είναι μία ευκαιρία για να μπορέσουν κάποιες επιχειρήσεις να πάρουν μία ανάσα σε μία χρονιά που ήταν πολύ δύσκολη και θα συνεχίσει να είναι δύσκολη για αρκετούς μήνες ακόμη, λόγω της πανδημίας του COVID-19.
Ένα δεύτερο στοιχείο είναι ότι αναμένεται -σε σχέση με το παρελθόν- να υπάρξει σημαντική αύξηση στις online παραγγελίες. Το lockdown είχε ως αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να στραφούν προς τις online αγορές, να τις «μάθουν» καλύτερα, να σταματήσουν να φοβούνται να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για την προμήθεια αγαθών. Και είναι βέβαιο ότι στη Black Friday -δεδομένης και της κατάστασης με την εξάπλωση της πανδημίας- να προτιμήσουν να κάνουν τις αγορές τους από τον καναπέ του σπιτιού τους παρά να πάνε να στριμωχτούν σε ουρές έξω και μέσα σε καταστήματα.
Εδώ είναι που ξεκινά η πραγματική πρόκληση: πόσο έτοιμο θα είναι το logistics σύστημα να ανταποκριθεί σε αυτή την αυξημένη ζήτηση για παραδόσεις online αγαθών; Το 2019 η κατάσταση «ξέφυγε» τόσο, που πολλές αλυσίδες υποστήριζαν ότι ουσιαστικά κατάφεραν να συνέλθουν στις αρχές Ιανουαρίου. Και όταν ήρθε το lockdown και οι online παραγγελίες «εκτοξεύτηκαν», έκαναν λόγο ότι ήταν «λες και είχαμε Black Friday κάθε ημέρα».
Άρα, μπορεί να υποθέσει κανείς ότι η φετινή Black Friday θα ξεπεράσει πολλές προσδοκίες όσον αφορά τουλάχιστον το online κομμάτι της. Και εδώ είναι που τίθεται το ερώτημα: πόσο προετοιμασμένες είναι οι υποδομές των λιανεμπόρων, αλλά και εκείνες των ταχυμεταφορέων προκειμένου να ανταποκριθούν σε μία σημαντική αύξηση του όγκου των παραγγελιών που θα πρέπει να παραδοθούν;
Ουσιαστικά, αυτό που θέλουν πολλοί να δουν, είναι αν τα παθήματα από την καραντίνα έγιναν μαθήματα. Η προσεχής Black Friday θα δείξει σε μεγάλο βαθμό αν το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έχει ουσιαστικό μέλλον. Και η καλή εξυπηρέτηση των καταναλωτών θα είναι το σημείο εκείνο που θα κρίνει πολλά.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]