Επωνύμως…

Τα marketplaces έρχονται έντονα στο προσκήνιο

Τα marketplaces έρχονται έντονα στο προσκήνιο

Μέχρι πριν μερικά χρόνια, τα marketplaces ήταν μία έννοια με την οποία δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα η ελληνική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Άπαντες γνώριζαν το Amazon, φυσικά, αλλά το marketplace ήταν κάτι που δεν έδειχνε να ενδιαφέρει ιδιαίτερα τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα.

Όμως, αυτό δείχνει πλέον να έχει αλλάξει αν κρίνει κανείς από τις ανακοινώσεις του Skroutz και του Public. Πριν από μερικές ημέρες, ο διευθύνων σύμβουλος του Skroutz, Γιώργος Χατζηγεωργίου έκανε ένα post στο LinkedIn, όπου ανέφερε ότι 10 μήνες μετά το λανσάρισμα της υπηρεσίας (Skroutz Marketplace) που επιτρέπει σε μικρές επιχειρήσεις χωρίς ηλεκτρονικό κατάστημα να πωλούν online, ο αριθμός των πωλητών που εγγράφησαν στην υπηρεσία έφθασε στους 1.696 (εκ των οποίων 1.052 έχουν τουλάχιστον μία πώληση και 830 έχουν μηνιαία δραστηριότητα).

Την περασμένη εβδομάδα, το Public, το οποίο ήταν και το πρώτο που προχώρησε στη δημιουργία marketplace, ανακοίνωσε ότι οι εταιρείες που συμμετέχουν στο marketplace έχουν φθάσει τις 1.100, παρουσιάζοντας εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης αν αναλογιστεί κανείς ότι στις αρχές του 2020 ήταν περίπου στις 250. Και το πλάνο είναι να φθάσουν στις 2.500 μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Ενδεχομένως, κάποιοι να υποστηρίξουν ότι οι δύο εταιρείες έχουν εμπλακεί σε μία «μάχη» εντυπώσεων. Όμως, αυτό που δείχνουν αυτές οι δημοσιοποιήσεις στοιχείων, είναι πως το ενδιαφέρον για τα marketplace έχει πλέον μεγαλώσει πολύ.

Είναι αρκετά πιθανό ότι ο κορωνοϊός να ενίσχυσε σημαντικά την τάση, ιδίως μεταξύ επιχειρήσεων που δεν είχαν online κατάστημα και ήθελαν να αποκτήσουν διαδικτυακή παρουσία. Δεν είναι τυχαίο, ότι και το eBay έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο δημοφιλές ως πλατφόρμα πώλησης για πολλές ελληνικές μικρές επιχειρήσεις, κυρίως εκείνες που έχουν προϊόντα με απήχηση σε διεθνές επίπεδο. Βλέπουμε ακόμη και την Cosmote να έχει δημιουργήσει υπηρεσία που προσφέρει την «αυτόματη» δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος βασιζόμενη στη Facebook σελίδα μίας επιχείρησης. Γενικότερα, υπάρχει κινητικότητα.

Το marketplace είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για μία επιχείρηση που θέλει να έχει τη δυνατότητα για online πωλήσεις αλλά δεν έχει τους πόρους προκειμένου να δημιουργήσει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα. Γιατί δεν είναι μόνο να φτιάξεις ένα site και να αρχίσεις να πουλάς. Ένα σωστό ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να μπορείς και να το προωθήσεις, πρέπει να αποκτήσεις σύστημα συναλλαγών, γενικώς έχει απαιτήσεις που για μία μικρή επιχείρηση είναι αρκετά μεγάλες και δύσκολα μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτές. Οπότε είναι μάλλον λογικό και αναμενόμενο να επιλέγουν τα marketplaces.

Από την άλλη πλευρά, είναι πιο δύσκολο να δημιουργήσεις το δικό σου brand και τη δική σου ταυτότητα. Αλλά αυτό είναι θέμα επιλογών. Γιατί κάλλιστα μπορείς να ξεκινήσεις από ένα marketplace αλλά στη συνέχεια να δημιουργήσεις το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα. Ή να έχεις παρουσία και σε ένα marketplace και να έχεις και το δικό σου online κατάστημα. Απλά, πρέπει να αποφασίσεις ποια θα είναι η στρατηγική που θες να ακολουθήσεις ως επιχείρηση.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search