Επωνύμως…

Σε γνωρίζω από τη μάσκα

Σε γνωρίζω από τη μάσκα

Όταν ο οικοδεσπότης σας ήταν μικρός, διάβαζε πότε - πότε το δημοφιλές εκείνη την εποχή (μιλάμε για βαθιά ‘60ς) περιοδικό «Μάσκα», με μεταφρασμένες αστυνομικές περιπέτειες και έντονη δράση. Πού να φανταζόταν ότι τόσα χρόνια μετά, χάρη σ’ ένα απροσδόκητο γύρισμα της μοίρας, θα γινόμασταν όλοι (και όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά διεθνώς) «μασκοφόροι»… Μην κοιτάτε που πολλοί απαξιούν να το κάνουν – στα ΜΜΜ ή σε κλειστούς χώρους, όπου υπάρχουν ταυτόχρονα πολλοί άνθρωποι πχ. σε καταστήματα σε ώρες αιχμής, είναι σωστό και φρόνιμο να φοράμε την μάσκα μας, διότι ο φόβος φυλάει τα έρμα, που λέγαν κι οι παλιοί, έστω κι αν κάποιοι παριστάνουν τους ατρόμητους…

Είτε έτσι είτε αλλιώς, η μάσκα ξαναμπήκε στη ζωή μας, όπως μπαίνουν και τόσες άλλες συσκευές και συνήθειες, χάρη στις έκτακτες συνθήκες που η πανδημία έχει φέρει στην καθημερινότητά μας, επιβάλλοντας αλλαγές που δεν είναι καθόλου λίγες… Διάβαζα τις προάλλες ένα σχόλιο στο Bloomberg, που όχι μόνο επιβεβαίωνε την αρχική μου εντύπωση, αλλά υπερθεμάτιζε κιόλας, λέγοντας πως όποιες επιχειρήσεις (γι’ αυτές μιλούσε κυρίως, αλλά φαντάζομαι ότι έχει εφαρμογή και σ’ άλλους χώρους) δεν ακολουθήσουν το ρεύμα και κάνουν «του κεφαλιού τους», καθυστερώντας έστω και για λίγους μήνες να εκσυγχρονιστούν, δεν έχουν πολλές ελπίδες να επιβιώσουν από αυτή την κρίση. Έδινε, μάλιστα, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την επιτακτική ανάγκη για τα κάθε λογής -φαγεία, να υιοθετήσουν όσο γίνεται πιο σύγχρονα συστήματα παραγγελιοληψίας, τώρα που η μακροημέρευσή τους εξαρτάται από την ταχύτητα και την ακρίβεια με την οποία ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών τους, οι οποίοι έχουν εξ ανάγκης στραφεί σε λύσεις take-away

Από την άλλη, για να επιστρέψουμε στις μάσκες και τις προφυλάξεις που πρέπει να παίρνουμε με τη βοήθεια τους, όποια κι αν είναι η μορφή τους, είμαι σίγουρος ότι κι εσείς θα έχετε παρατηρήσει το βαθμό συμμόρφωσης στα περισσότερα εστιατόρια ή στα ταξί που -διεθνώς, αλλά μάλλον όχι εδώ, ακόμα- ανάγκασε τους developers σε εξειδικευμένες εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης με αναγνώριση προσώπου, να τις τροποποιούν ώστε να επιτελούν το σκοπό τους ακόμα κι αν ο χρήστης φοράει μάσκα!

Το (αμερικάνικο, βεβαίως) σχόλιο έκανε κι άλλες ενδιαφέρουσες επισημάνσεις, όπως πχ. ότι η πανδημία ξανάφερε στο προσκήνιο τα μεγάλα, βαριά πλην αξιόπιστα desktop συστήματα, τώρα που -όπως όλα δείχνουν- θα δουλεύουμε περισσότερο από το σπίτι και πολλά εξαρτώνται από τις δυνατότητες του home office μας… Κάνει δε, την προφητεία πως όσο το πρόβλημα παραμένει, τόσο αυξάνουν οι πιθανότητες να δούμε συντομότερα εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (AR/VR) να καθιερώνονται ως καθημερινά εργαλεία στη δουλειά μας.  

Φυσικά, ο αντίλογος παραμένει πάντα ισχυρός: αν όλα αυτά τελειώσουν με το καλό, όταν βρεθούν εμβόλια και θεραπείες, θα ξαναγυρίσουμε σ’ εκείνα που ξέραμε! Χμμμ… ίσως και όχι. Μπορεί να έχουμε δει ότι υπάρχει κι άλλος δρόμος, μπορεί να έχουμε «γλυκαθεί» και να μη θέλουμε αυτό το «πισωγύρισμα». Ένα καλό παράδειγμα που δίνει το ίδιο σχόλιο, σχετικά με τις αλλαγές που έρχονται για να μείνουν, είναι αυτό της γνωστής αλυσίδας Starbucks, που (αφού, αρχικά, έκλεισε όλα τα καταστήματά της στις περισσότερες χώρες) δείχνει να αλλάζει μοντέλο: στρέφεται περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στα καταστήματα μόνο για αγορές (αυτή είναι η λύση που επέλεξε στην Κίνα) καταργώντας σταδιακά τα καθίσματα. Μάλιστα, η ηγεσία της εταιρίας ουσιαστικά επιβεβαίωσε αυτή τη νέα τάση, αποδίδοντάς την στην αλλαγή των προτιμήσεων και συνηθειών του κοινού…

Επισημαίνεται, πάντως, και μια πιο επικίνδυνη υφέρπουσα τάση, αυτή της συγκέντρωσης -με το επιχείρημα της προστασίας της δημόσιας υγείας- ολοένα περισσότερων προσωπικών δεδομένων από τους μεγάλους, τους ισχυρούς και τις κρατικές υπηρεσίες, η οποία -σε συνδυασμό με την κατ’ ανάγκη προσκόλλησή μας σε συσκευές και δίκτυα- δεν προμηνύει ευχάριστες εξελίξεις, τα επόμενα χρόνια, τουλάχιστον σε επίπεδο κοινωνίας, σχέσεων και διαφάνειας. Ειδικά το τελευταίο – είτε φοράμε είτε δεν φοράμε μάσκα…

 

Μοιραστείτε το άρθρο στα social media.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search